mám Suzuki SV 650 a vážně přemyšlím o koupi cesťáku typu Pan Europan, FJR, ZZR atd., narazil jsem samozřejmě i na BMW. Zaráží mě jen málo diskuzních příspěvků v sekci BMW a to nejen zde na tomto fóru.
Jak servis kardanu, olej?
Jsou motorky BMW tak dobré že se servis neřeší nebo je jich málo?
např. http://www.motorkar...-1150-rt-435508.html
Děkuji Petr
Naposledy editováno 07.11.2012 15:04:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spolehlivost a údržba BMW
naprcccs píše: nevím jak RT, ale ná GS teda udržba drahá je.. a podle mě teda složítá !
A čo je to takéto údržba? Vyměnil jsem oleje a filtry,práce na hodinu, přední kotouč a desky ještě original z výroby, má to pravda jen 50000


2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spolehlivost a údržba BMW
Taky záleži na konkrétním kusu. Já třeba koupil motorku padenou. Bylo to vidět na první pohled. Je fakt, že jsem po první sezoně měnil válec, ale to tak prostě je když se kupuje věc z druhé ruky. Motorku mám jako koniček a relax. A jestli chci mít motorku(věci všeobecně) ve 100% stavu tak se hold musí platit a je jedno jestli je to BMW nebo Honda. Zadarmo nikdo servis dělat nikdy nebude a nákup součástek to je kapitola sama o sobě. Jinak např ten válec mě vyšel na 12tis./bez DPH plus práce atd. Nicméně jsem motorku nikdy neservisoval u autorizovaného prodejce, protože jak už tu někdo psal tak běžnou údržbu zvládné děcko se základkou. Na složitější věci to svěřím lidem kterým věřím. A pokud to je něco specifického s čím si neví mechanik rady nebo si netroufá, tak potom bych musel do autorizovaného servisu.
Toto téma mi připomnělo týpka když jsem seděl na benzince na kafi a aby hodil se mnou řeč tak první jeho věta byla on: Kde to servisuješ? Já: nikde. A on: ale to přece musíš někde servisovat. To už jsem vyvracel oči v sloup.
Pokud jsem (a já určitě jo) vnímavý jedinec, abych poznal že je něco špatně už v počátku jak podle sluchu, nebo v chování motorky že je něco špatně. Tím že motorku pečlivě čistím tak si všimnu i malých detailů.
Důležitější jak servis je vybírat s rozumem a na prohlídku si vzít nezávislého pozorovatele který je dost kriticky a který nepodlehne kecům jako "tato motorka je držák". Na ní se nemá co pokazit. A nebo ne padená není to podřené to udělali děcka když si hráli v garáži, nebo jo spadla ale jen ze stojanu

Pak se mi libí sorta lidí kteří si koupí motorku(dokonce novou), ale vybavení (hadry apod) si koupí z druhé ruky nebo nejezdí v ničem a koupí si helmu za 2tisíce. To mi rozum nebere. Nebo si pořídí BMW a koupí si podivné kufry které o proti origo výrobci tu motorku hyzdí jen aby ušetřil 3 tisícovky?
Příklad
Já jsem u motorky 3tí majitel. S kardanem nemám žádný problém a to byla motorka padená a myslím že dost. A tu stejnou motorku má týpek vedle z města koupenou úplně novou nepadenou a odešlo mu po 15tis. ložisko v kardanu. Servis se k tomu postavil čelem řekl, že prvních 5 let se na BMW nemá co pokazit a opravu udělal jako záruční servis byť už 2letá záruka vypršela. Byla to i výjimka, protože u nich motorku koupil, jezdil tam vždy na servis včetně banálních výměn kapalin oprava časově a materiálově nebyla drahá.Což se nedá říct o vyměně těsnění mezi motorem a převodovkou co ho čeká. A tento problém na svém stoji nemám...zatím...ťuk ťuk musím to zaklepat.
Řekl bych, že je to kus od kusu. Značka v tomto nehraje roli a prošpikování elektrikou to je téma na dlouhé zimní večery. Dle tvého názoru staré věci víc vydržely. Jasně motorky byly jednodušší, ale udržba se dělat musela a myslím si že k poměru ujetých kilometrů častěji než teď.Já když z jara příjdu k motorce tak si přinesu nabitý akumulátor, namontuju ho, zastrčím klíček, nastartuju a jedu. Neřeším čištění karburátoru, mazání, číštění řetězu.
V profilu na videu mám jak mi roštěnky "myjou" motorku. Po jejich zásahu tam několik motorkářů muselo čekat než jim vyschla elektrika a mohly odjet. Nebyly to zrovna stroje prošpikované eletronikou, ale podle mě to nebyla chyba motorky ale majitele kteří se o motorky dobře nestarali nebo byly po zásahu motorkáře kutila který si umí udělat rozvody elektriky, ale už pozapomněl dobře ji zaizolovat.
Milan-GSA píše: Raisidlo77> jako na japonco vi ti to připadá složitější jo tak to bych se hádal opřít moto na stranu povolit 10 imbusů M6 povolit 6 pružín vyndat staré lamely dát nové za cca 2 tis zase vše zpět dat noe těsnění škrábnout staré je jako horší než rozpulit motorku ???
Nepřekrucuj. Řekl jsem že "většinou i levnější" ale hlavně to, že nesouhlasím s tím že si to človek neudělá doma - o složitosti nepadlo ani slovo. Ale zkrátka se jedná o suchou práci, lamela mě v nákupu vyjde levněji než spojková sada na japonce, zpravidla drahý těsnění víka (viz třeba Varadero, kde je vodní pumpa na spojkovým víku) nepotřebuju a příležitostně si rovnou zkontroluji půlku motorky :).. je to na dýl, ano, ale ne víc jak na jedno odpoledne.
Naposledy editováno 11.11.2012 22:34:10
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spolehlivost a údržba BMW
Milan-GSA píše: - osobně neznám nikoho , kdo si ho koupil a byl zklamanej...
znám hodně lidí co koupily nasypali do toho a pak už byly spokojení - jak jinak taky když už to stalo tolik prachů :)))
Málo kdo si umí nasypat popel na hlavu
jinak taky mrkni na BMW GS jak tu někdo psal a koukni do těch technických témat co vše se tam řeší to ti asi udělá představu na co se při koupi zaměřit co vše bývá v p..... jak psáno výše štastnou ruku přeju.

je logické že když j to bmw forum že tam nikdo nebude řeši jinou motorku a když se podíváš kolik je registrovaných,tak to jistě jistě musí ukázat i množství.....kdyby jsi se podíval na jiné forum jiných motorek.tak je to podobný..ale na druhou stranu bmw není japonec a opravit to nemumí kde kdo a proto si lidi dávaj rady..to ještě nic neříká o spolehlivosti ale o množství přispěvovatelů..nebo FB je taky o kreténech když je tam spousta takových??
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spolehlivost a údržba BMW
Hess píše: BobGS> Pokud chceě opravdu naprosto spolehlivý, mimořádně pohodlný a téměř bezúdržbový cestovní motocykl, jdi do Pan european. Mám zkušenosti jak s BMW tak s PE. Snad každé BMW má problematickou převodovku, GS jsou prošpikovaná elektronikou, která je zrojem poruch. Staré dobré BMW jsou asi již minulostí.
Problematickou převodovku měly první 1100GS, pak to vylepšili, nicméně i stará převodovka se dá vyráběnou výstuhou vylepšit. PE je pro mě úplně mimo mísu - třímetrákový autobus, nezlob se, nic pro mě. Elektronika je mnohem složitější než u 1150GS a servis dražší. Věřím ve spolehlivost tohoto stroje (pokud nebyl vyroben v číně, kde honda poslední roky vyrábí, i když samozřejmě pod dozorem). Mám 1150 GS jednosvíci a můžu říct, že je velmi pohodlný +idiotensichr a bombenfest. 1200GS do roku 2006 má údajně chyby v SW, ale je to už stroj sice lehčí, ale i trochu ošizený, bohužel CAN busový, což je pro výpravy dál trochu problém, proto jsem pořídil za stejnou cenu zachovalou 1150GS. Ma druhou stranu, kdo preferuje ryze cestovní stroj pouze na silnice a nezáleží mu na ceně servisu, jde po určitém pohodlí, PE jej určitě uspokojí.
Pro czunik - spoj si to s najetými km, většina těch strojů, které mají problémy byla používaná při offu, má najeto kolem 150 - 200k km a řeší se jen spojka, tlumiče, baterka, samodomo údržba, nikdy ne spolehlivost

Naposledy editováno 12.11.2012 20:26:07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spolehlivost a údržba BMW
czunik píše: ...nebo FB je taky o kreténech když je tam spousta takových??
FB je pouze o kretétech



Můj (subjektivní) názor.
Po čtyřech sezonách na BMW F650 (r.v.97) jsem loni přesedlal na BMW R1100S (r.v.2002).
Vybral jsem si tohoto Baworáka proto, že jich u nás zrovna moc nejezdí, motor je pořád
klasický boxer, prostě stroj, jež má své charizma. Zkrátka jsem si s odchodem do důchodu
udělal radost!
A teď k té údržbě.
Motorku jsem kupoval se servisní knížkou (dovoz Itálie), na tachometru něco přes 17 000km,
ale servisována naposled v roce 2008, pak údajně neuživána. (Podle mě, ve velmi dobrém,
a odpovidajícím stavu)! Servis jsem si nechal provést dle manuálu, v cca 20 000km, u
známého v neznačkovém servisu. Jelikož jsem si byl vědom, že jsem koupil starší motorku
preventivně jsem spolu svýměnou motorového oleje a filtru nechal vyměnit i olej v převo-
dovce a kardanu, vzduchový filtr i zapal.svíčky. Byly seřízeny ventilové vůle a synchroni-
zace škrtících klapek. Dále byla vyměněna brzdová kapalina a vyčištěny brzdové třmeny.
Cena za práci a materiál cca 5500.-Kč, se mi zdá velmi solidní.
Letos ve 30 000km podle manuálu, jen výměna motorového oleje a filtru a kontrola ventilo-
vých vůlí se synchronizaci škrtících klapek, vyčištění brzdových třmenů a celková kontrola
motorky. Za práci a materiál cca 4 000.-Kč. K tomu jsem si nechal ještě udělat diagnostku
přímo v ofic. servisu BMW Cartec v Ostravě za 800.-Kč. Co se týče nahradních dílů, tak vše
co jsem si kdy objednával jak na F650, tak na R1100S v BMW Cartecu Ostrava, bylo dodáno
nejpozději do dvou prac.dnů!

Takže věřím servisákovi, že mám svého Bawora skoro zajetého!

BobGS píše: Problematickou převodovku měly první 1100GS, pak to vylepšili, nicméně i stará převodovka se dá vyráběnou výstuhou vylepšit. PE je pro mě úplně mimo mísu - třímetrákový autobus, nezlob se, nic pro mě. Elektronika je mnohem složitější než u 1150GS a servis dražší. Věřím ve spolehlivost tohoto stroje (pokud nebyl vyroben v číně, kde honda poslední roky vyrábí, i když samozřejmě pod dozorem). Mám 1150 GS jednosvíci a můžu říct, že je velmi pohodlný +idiotensichr a bombenfest. 1200GS do roku 2006 má údajně chyby v SW, ale je to už stroj sice lehčí, ale i trochu ošizený, bohužel CAN busový, což je pro výpravy dál trochu problém, proto jsem pořídil za stejnou cenu zachovalou 1150GS. Ma druhou stranu, kdo preferuje ryze cestovní stroj pouze na silnice a nezáleží mu na ceně servisu, jde po určitém pohodlí, PE jej určitě uspokojí.
Pro czunik - spoj si to s najetými km, většina těch strojů, které mají problémy byla používaná při offu, má najeto kolem 150 - 200k km a řeší se jen spojka, tlumiče, baterka, samodomo údržba, nikdy ne spolehlivost
já s motkou neměl žádný větší problém,pokud jsem se nekulal na offiku v lese,což byla moje chyba..takže je stejně spolehlivá jak kterákoliv jiná GS..nemám ještě 150 ale 60tis, už jsem na ní najel a zatím klid...takže to bude asi kus od kusu jako kterejkoliv stroj..a to nejezdím jen a jen silnici..,co ta zažila na ukrajině,rumunsku atd. jiné by byli po smrti
Reaguji na servis a spolehlivost BMW RT,z osobních zkušeností vím , že pokud má motocykl
poctivé kilometry a je sní slušně zacházeno,tak vás do 150tis nic vážného nečeká a možná ani potom.
Někdy mě zaráží příspěvky, že někdo dělal převodovku a koncový převod a má najeto 80000km.
Kamarád má poctivých 160000km , vše původní a jediné co dělal ,několikrát ventily atd.
Myslím že je problém v tom že spoustu majitelů neví ani kolik mají jejich motorky najeto.
Vyděl jsem RT policejní provedení ,na tacho 245tis poctvých a tyto popisované opotřebení byli opravovány
až po 200tis , kdy motorka byla každý den v provozu a jezdilo na ní několik policistů.
Myslím,že k tomu není co dodat.
BMW je dobra motorka, hlavne na dlhe trate.
Najviac jej ale skodia samotni majitelia, ktori z nej robia nieco nadpozemske. A vyrobca, ktory vlastne chyby nenapravi zvolavackou - spominana hruska, problemy so servami atd.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
kuriózna chyba prevodovky BMW R 1150 GS, BMW R 1150 RT, BMW R 1150 R, BMW R 11... | Destroyer | 2 | 14.9.2023 v 07:19 Tomassino |
Celoroční motorka na dojíždění do p... [1, 2] BMW R 1150 RT, BMW R 1200 RT | Redguy | 47 | 29.8.2023 v 11:12 OndraCB |
BMW R1150RT- laděný výfuk BMW R 1150 RT, BMW R 1150 RS | pavel3.0.9 | 17 | 22.3.2022 v 14:59 JerryKing |
U BMW 1150 Rt 2001 mi hučí v abs BMW R 1150 RT | sanbay | 5 | 31.1.2022 v 15:15 smitth |
Sidecar Tipteq na CZ dokumenty BMW R 1150 RT | PalikaSK | 17 | 17.1.2022 v 17:37 PalikaSK |