Téma: Spolehlivost a údržba BMW
7.11.2012 v 15:01
Ahoj,

mám Suzuki SV 650 a vážně přemyšlím o koupi cesťáku typu Pan Europan, FJR, ZZR atd., narazil jsem samozřejmě i na BMW. Zaráží mě jen málo diskuzních příspěvků v sekci BMW a to nejen zde na tomto fóru.

Jak servis kardanu, olej?
Jsou motorky BMW tak dobré že se servis neřeší nebo je jich málo?

např. http://www.motorkar...-1150-rt-435508.html

Děkuji Petr


Naposledy editováno 07.11.2012 15:04:52
Anketa: spolehlivost BMW
nadprůměrná
67%
61
průměrná
22%
20
podprůměrná
11%
10

1 reakcí na tento příspěvek Spolehlivost a údržba BMW

9.11.2012 v 10:07 | Nahoru | #61
Milan-GSA> Jak říkáš, kdž opičku, tak banány ... Je fakt že u Horneta jsem neřešil repas tlumičů, nákupy kufrů a různých volovin. Na servis, čistě na servis mě to přišlo cca stejně, s opravami? Prdlo mi nějaký pérko v karburátoru, oprava cca 7500,-. Netvrdím že je to levný, ale když vrazím jednou za 10tis. do motorky cca 4000,- nepřijde mi to jako obrovská tragedie. Jasně, čeká mě výměna spojky, ale to si v 105 000 může dovolit ...
naprcccs> Netvrdím že to je motorka do terénu Pro Tvoje účely se prostě nehodí, to je fakt zase to ber takhle, ty do toho nasypeš zmíněných 22000 prodáš, takže majitel po tobě má to nejhorší za sebou.

Milan to řekl přesně, když chci opičku, mám na banány ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spolehlivost a údržba BMW

9.11.2012 v 10:49 | Nahoru | #62

zmulin píše: Jediný co řikam je,že boxer je jediný normálně spolehlivý BMW.


<flame> na tohle jsi přišel jak? </flame>

1 reakcí na tento příspěvek Spolehlivost a údržba BMW

9.11.2012 v 11:26 | Nahoru | #63
to zmulin: já mám 80tis na LT a převodovka vpoho:), kardan vpoho a vůbec celá motorka bez závad:)
Je to jako s každou jinou značkou a je jedno jestli auto nebo motorka, prostě někdy se něco posere. Mám Fiata bez poruchy, další auto Peugeot naj.skoro 300tis a jediné co bylo výměna spojky při 270tis. A zato znám lidi s BMW, MB co mají problémy a nebo s moto Honda. Je to o tom jak se staráte o věc a dodržujete servisní intervaly. Ti šikovnější to zvládnou sami druzí jezdí do servisu:)

1 reakcí na tento příspěvek Spolehlivost a údržba BMW

9.11.2012 v 12:24 | Nahoru | #64
Také budu jen konstatovat. Mám rovněž BMW K 1200 LT se 123tisíci a jediné co se dělalo ze závad byla v 76tisících spojka v Inveltu, když jsem stroj kupoval a podělil jsem se o náklady s prodejcem, což bylo 19.000kč celkem, ale klidně bych si to udělal rád sám, nebejt prodávajcího co na tom trval a vyšlo by to kolem 7tisíc. Ve 100tisících ložisko zadního kola, které jsem si obědnal originál FAG za 1.600kč v Inveltu a udělal hravě sám. Jinak kotouče mám stále původní a teprve začínaji mít náznak malé hranky. V šedesáti byl měněnej napínák rozvodu, kterej je rovněž hravě vyměnitelnej za částku kolem 1.500kč. Provozní náklady pro mě, kterej už má najeto za dva roky 47tis jsou menší, než na novém maxíku B 650, kterej jsem jezdil pár let před LT a to včetně paliva. Každá práce bude něco stát, když zajedu do autorizovaného servisu, ať mám jakou chci značku stroje. Například jen řemen na Burgmana 650 stojí 14.000kč bez práce a komplet i s věcma, které je nutné při téhle operaci vyměnit nebude moc scházet do 20tisíca to se bavíme o intervalu 60tisíc km!

Naposledy editováno 09.11.2012 12:28:50

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spolehlivost a údržba BMW

9.11.2012 v 12:44 | Nahoru | #65
zmulin> To prolínání oleje kolem zátky bylo kvůli tomu,že předchozí majitel nevyměnil O-kroužek ,ale jen ho opatlal silikonem Musím zaklepat,ale provoz mam levnější na BMW než na kawě.U kawy mi seřízení ventilových vůlí stálo v servisu cca 1 500kč a na BMW jen hodinu práce v garáži

(reakce na) Spolehlivost a údržba BMW

9.11.2012 v 13:38 | Nahoru | #66
radim2> Chtěl jsem napsat,že se to týkalo starších kusů,než fabrika vyřešila,ale koukám že máš taky.Blahopřeju ke štěstí na dobrej kousek

(reakce na) Spolehlivost a údržba BMW

9.11.2012 v 13:41 | Nahoru | #67
sh0cker> nebuď chytlavej

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spolehlivost a údržba BMW

9.11.2012 v 13:43 | Nahoru | #68
Mira-KT> No jestli máš u takhle těžkýho stroje kotouče po 100kkm jen s náznakem hranky,tak ti můžu rovnou pogratulovat i k úžasně nízký spotřebě...

(reakce na) Spolehlivost a údržba BMW

9.11.2012 v 13:46 | Nahoru | #69
V.e.n.c.a__zr7s> Hm,tak to sem měl taky,ale vlastní blbostí,že sem ho nejen nevyměnil,ale nevšim sem si,že sem ho trošičku štípnul.Každopádně tohle jsou vážně uplný kraviny
Silikon je koukam uplnej všeuměl...

(reakce na) Spolehlivost a údržba BMW

9.11.2012 v 14:05 | Nahoru | #70

zmulin píše: Mira-KT> No jestli máš u takhle těžkýho stroje kotouče po 100kkm jen s náznakem hranky,tak ti můžu rovnou pogratulovat i k úžasně nízký spotřebě...


Je fakt že přední kotouče mám po 105 tis. km taky netknutý

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spolehlivost a údržba BMW

9.11.2012 v 14:23 | Nahoru | #71
zmulin> na GSu mám přední jestě v pohodě zadní už je na výměnu a motorka má 98 000km
Když budu mít čas tak motorku hodím přes zimu do serivusu na výměnu (preventivní) ložisek v kardanu a komplet servis :) pocítám s tím že do toho dám tak 15 litru
Jedzil sem servisovat co Invetlu a ze by byl nějak dražší než třeba Kawa se říct nedá
Rozdíl je ten, že tam to udělali celkem rychle a věděli co a jak

Naprc psal že musí do servisu kterej tomu rozumí atd. já do takovejch servisů dávám všechno auta a motorky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spolehlivost a údržba BMW

9.11.2012 v 14:27 | Nahoru | #72
jetam> prostě Japonce ti udělá kde kdo, motory jsou cca stejné, co se spojky týče a takový věcí... třeba v Praze o to nouzi nemáš, já bych to do BMW nedal, protože když jsem zjištoval jestli by mi tam udělali kardan tak přímo frajer, co tam dělá servis říkal, že NIKDY neměnil ložisko na koncovém převodu a že to udělá jen proto, protože musí !!! ale nikdy to nedělal, takže za práci dáš třeba 5000 a frajer se to bude učit...

(reakce na) Spolehlivost a údržba BMW

9.11.2012 v 16:08 | Nahoru | #73

naprcccs píše: máš pravdu.. ale myslím si, že na tom prostě něco je.. když to funguje tak není problém , horší je když se to posere.. prostě jsem nebyl zvyklý, abych dal za měsíc do motorky za servis 22000!



hele když koupiš starou vraždu nevidiš do toho a jak se s tím zacházelo..já jsem spokojenej a nemůžu sis těžovat..a pokud se něco posere...tak většinou moji chybou nebo servu jako posledně

(reakce na) Spolehlivost a údržba BMW

9.11.2012 v 16:22 | Nahoru | #74

zmulin píše: Mira-KT> No jestli máš u takhle těžkýho stroje kotouče po 100kkm jen s náznakem hranky,tak ti můžu rovnou pogratulovat i k úžasně nízký spotřebě...


Je pravda, že jezdim docela dálky a určitě ne brzda plyn a spotřebu mi asi nikdo neuvěří bo se nechá s klidnou jízdou dostat na 4 l/100km a dlouhé dovolené s rychlejšíma přesunama po dálnici jezdím ve dvou lidech 4,7 l/100km včetně vleku!
Podotýkam, že počítač mi ukazuje na decku přesně a to díky tomu, že jde u BMW v modu dělat jednoduché korekce, když nesdí reálná spotřeba s počítačem.

Naposledy editováno 09.11.2012 16:34:03

(reakce na) Spolehlivost a údržba BMW

9.11.2012 v 20:47 | Nahoru | #75
Pertla> tak ted mi přijde že mě chapat nechceš.tak to zkusim polopatě.Generalkou před sezonou jsem mysle KONTROLA olej+filtr+brzdy+olej v tlumičich+všecny kapaliny atd atd. Neměl jsem namysli GO motoru každou sezonu ale to ti je myslim že jasny

Spolehlivost a údržba BMW

9.11.2012 v 21:25 | Nahoru | #76
Nick86> Dobrá dobrá, jen jsem si vystřelil, generálka a velký servis je třeba pro mě dost velký rozdíl Neber to osobně.
Takže tedy velký servis cca 4000, podle toho co děláš ... spíš míň, posledně jsem platil 2500, pak 4200, ale to sisi přečetl jistě už na předchozí stránce

1 reakcí na tento příspěvek Spolehlivost a údržba BMW

10.11.2012 v 02:12 | Nahoru | #77
Dobrý téma chlape - u některých příspěvků jsem se fakt pobavil , evidentně to psali opravdu lidi , co nikdy neměli BMW a max si o tom něco někde přečetli , nebo něco zaslechli z druhý ruky - ostatní naprosto přesně vědí o čem je řeč... Je fakt , že když se něco posere , tak to stojí peníze - mě čeká výměna kardanu (novej stojí 12 tisíc..) a mám nalítáno teprve 85 tis km , takže celkem investice , ale mít řetěz , tak na ty km bych dal asi daleko víc a řešil to už po několikátý... Za mě osobně asi nejlepší stroj jakej jsem kdy měl a žádnej Japonec , natož Ital už mi nesmí do baráku - tak bohatej fakt nejsem , abych do nich strkal furt peníze - ať se jedná o opravy , nebo provozní náklady jako je olej (přísada na mokrou spojku není zadarmo..) , nebo nejběžnější provozní položka - benzín ( i při totální palbě -furt na max a plně naloženej jsem se nedostal k hranici 6litrů...) Je fakt , že u nás v čechách opravuje Bavoráky málo kdo a Japonce dělá každej trouba , co má v garáži gola-sadu , ale dle slov mýho servisáka (na Japonce , Korejce a Italy )jenom proto , že se Bavoráci prostě tolik neserou...
P.S: A to víte proč se borci na Italskejch motorkách nezdravěj ...? - Protože se viděj každej den v servisu...
Tak šťastnou ruku při výběru chlape a nenech se odradit , jestli chceš BMW , tak do toho jdi - osobně neznám nikoho , kdo si ho koupil a byl zklamanej...

Spolehlivost a údržba BMW

10.11.2012 v 07:18 | Nahoru | #78
Jo taky mám K1200LT a vypadá to že to nebude potřebovat žadné investice to je asi trochu jiná skupina ono taky za ty prachy co za to chtěli by to mělo být ještě lepší (někdo tu psal spojka v nějakém testu jsem četl "spojka její životnost teměř neomezená jako u automobilů tedy si představuju min 200tiskm )

ja to spíše vtahoval k řadě R a asi ještě více k GS a nemluvím o motoru samotném ten je asi OK ale to kolem...
ano samozřejmně že vše sto jí prachy sam jsem provozoval servis a zadarmo se to dělat nedá a šetřílku stylu oprav to nějak za nejmín jsem potkal velmi mnoho a asi i proto jsem se na to vys... protože když mě někdo nutí dělat něco jen tak trochu tak to radši nebudu dělat vubec

moje zkušenost je že japonci co jsem měl mě stali opravdu jen provozní díly práci u sebe neřeším vše si udělám sám funkční věci se snad nesrali a to byly nějaké kusy hooodně ojeté stejně motorky lidí které jsem opravoval CBR1000 najeto 120tiskm apod .

JSEM ASI ZAPOMĚL ZMÍNIT JEDNU VĚC KTERÁ VE MĚ TROCHU BUDÍ TEN NAZOR NA BMW A TO JE POŘIZOVACÍ CENA NEMUŽU SI POMOCT ALE ZA CCA 400 - 500 TISÍC U LT TEMĚŘ 700TIS

neberme to že některé vlastnosti a vychytávky japonci nemají tak je třeba si uvědomit že si mužu kopit 2 -3 japonce nové a tam pak budou investice asi jen do oleje a benzínu než ojedu 3 motorky ....
co tím chcu říct že za pul mega bych očekával nula závad nebo 5 let zaruku .
Jednoduše řečeno BMW ano dobrý jiste vlastnosti bezkonkurenční ale za ty prachy těch kladů není až tolik bavím se o nových strojích ui ojetin jsou cenocvé rozdíly minimální.

ale at se ještě vrátím k puvodnímu dotazu
TYHLE PROSLOVY JSOU JEN NĚJAKÉ VYJÁDŘENÍ NAZORU VŠEOBECNĚ K ZAKLADATELI TÉMATU :

STEJNĚ JSI JAKO VĚTŠINA LIDÍ ROZHODNUT SI TO GS NEBO CO SIS VYBRAL KOUPIT A TADY TI TO NIKDO NEROZMLUVÍ TAK HO PROSTĚ KUP A JE TO BUD SE SPÁLÍŠ NEBO BUDEŠ NADŠEN JEDNU VĚC SI ALE OPRAVDU Z TOHODLE KAFRÁNÍ VEM

A TO ŽE SI SEBVOU VEMEŠ NĚKOHO KDO TOMU ROZUMÍ NEBO MA NĚCO NA BMW NAJETO AT UŽ BY TĚ TO STALO NĚJAKÝ PRACHY TAK URČITĚ NEPROHLOUPÍŠ DÁ SE PŘEDEMODALIT NĚCO CO BY TĚ PAK MOHLO STÁT OPRAVDU MNOHO PENĚZ A ŽE TAKOVÝCH KUSŮ TADY JE K MÁNÍ !!!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spolehlivost a údržba BMW

10.11.2012 v 07:24 | Nahoru | #79
- osobně neznám nikoho , kdo si ho koupil a byl zklamanej... [/quote]

znám hodně lidí co koupily nasypali do toho a pak už byly spokojení - jak jinak taky když už to stalo tolik prachů :)))

Málo kdo si umí nasypat popel na hlavu

jinak taky mrkni na BMW GS jak tu někdo psal a koukni do těch technických témat co vše se tam řeší to ti asi udělá představu na co se při koupi zaměřit co vše bývá v p..... jak psáno výše štastnou ruku přeju.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spolehlivost a údržba BMW

10.11.2012 v 09:51 | Nahoru | #80
Milan-GSA> jen odbočím a trochu tě Milane zklamu, ale u LT píšou v recenzi, že spojka vydrží jak u auta, ale to bylo psáno, když stroje začaly teprve jezdit. Praxe ukázala něco jiáného a osobně znám tři lidi na LT co už maj spojku zasebou a to i dříve než ve 100tisících

Spolehlivost a údržba BMW

10.11.2012 v 10:31 | Nahoru | #81
Pokud budeš řešit pravověrnýho boxera,tak Já se kloním k motorový verzi 1150.Všichni známí s Baworákama na mě křičej to samý.Prej poslední kovárna.Dvanáctka je z papíru Sám už uvažuju o tom,že bych u svýho eSka udělal z 1085ccm 1170ccm.Sada od Wüdo je " JEN ZA " 1450EUR





1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spolehlivost a údržba BMW

10.11.2012 v 13:42 | Nahoru | #82

naprcccs píše: novej> nemyslím běžný servis, ale kardan aspol.. prostě neudělá ti to jen tak někdo doma, co dělá Japonce.. to samé spojka, taky to musí dělat někdo, kdo tomu rozumí.. navíc je to 2 dražší



Dovolím si nesouhlasit. První spojku na GS1100 jsem dělal v klidečku odpoledne, občas si u toho zakouřil, když jsem dělal asi za půl roku na dalších GS1150 spojku, tak jsem se hecnul - a od postavení motorky na stojan 54minut po chvíli, kdy mi stará lamela ležela na stole. A dělám sám. S kardanem taky nebyl nikdy problém, jak s prací tak s dostupností dílů. Btw. - k ceně, dle mě levnější dělat spojku na GS než na 4V japonci. Pro BMW jen lamelu, šroby přítlačáku, závitový lepidlo a já měním ještě vypínací tyčku, páč má snad vždy otlačený teflon na špici. Žádný těsnění, pružiny, apod..

Spolehlivost a údržba BMW

10.11.2012 v 18:10 | Nahoru | #83
Ale ze spojky na 1100 bolí ruka¨:) Měl jsem ji, jezdil dálky, a bolela. Dálkou myslím Duklu na otočku nebo Chorvatsko na 4 dny. Novější BMWuž mají hydrauliku místo lanka a to není ani tak spolehlivé, ani levné na opravy. Když občas padneš, protektory zachrání hlavy válců, ale spojkovou páčku neee. Osobní zkušenost. Taky snímač ABS mi odešel, všichni okolní vesničtí experti tvrdili, že to je chyba ABS jednotky, ale naštěstí je to univerzální díl a tak stačilo vyměnit... za 1500 Kč snímač.

(reakce na) Spolehlivost a údržba BMW

10.11.2012 v 20:55 | Nahoru | #84
Mira-KT> ale ja ti vubec tuto verzi nevyvracím jen sem někde četl něco a vím že skutečnost jejiná a řekni sám nepředstavoval by sis za ty prachy větší životnost - jsou to skoro 2 europeany třebas :)))

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spolehlivost a údržba BMW

10.11.2012 v 20:58 | Nahoru | #85
Raisidlo77> jako na japonco vi ti to připadá složitější jo tak to bych se hádal opřít moto na stranu povolit 10 imbusů M6 povolit 6 pružín vyndat staré lamely dát nové za cca 2 tis zase vše zpět dat noe těsnění škrábnout staré je jako horší než rozpulit motorku ???

1 reakcí na tento příspěvek Spolehlivost a údržba BMW

10.11.2012 v 21:44 | Nahoru | #86
Na svem Bmw 1200 RS jsem najel 30000km a zadna ani sebemensi porucha.Za me BMW jednoznacne ano.Udrzba uplne jednoducha a zadna drahota to rozhodne neni.

(reakce na) Spolehlivost a údržba BMW

10.11.2012 v 21:58 | Nahoru | #87

ACE1981 píše: Na svem Bmw 1200 RS jsem najel 30000km a zadna ani sebemensi porucha...





Edit: Aha teď vidím že těch tisíců není 300 ale 30, to zas to nie je bohvie čo...

Naposledy editováno 10.11.2012 22:05:20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spolehlivost a údržba BMW

10.11.2012 v 22:59 | Nahoru | #88

Fananek-Jarda píše: Sam vlastnim Bawo R 1100ku RS(pred nim jsem mnel nekolik Japoncu )........................... - na cestovani nic lepsiho neni a spolehlivost ? Mrkni se po Evrope na jakych motkach jezdi policajti - to mluvi za vse



Nesouhlasím, že na cestování nic lepšího není. Ta moje je určitě lepší na cestování.

(reakce na) Spolehlivost a údržba BMW

11.11.2012 v 08:40 | Nahoru | #89

Tridac píše: Nesouhlasím, že na cestování nic lepšího není. Ta moje je určitě lepší na cestování.

Jo to mas pravdu ale v cene +-90 koliku a uzitnosti moc na vyber neni

Spolehlivost a údržba BMW

11.11.2012 v 09:50 | Nahoru | #90
Tak tak, na to kolik za ty báwa chtěj, tk to takovej zázrak neni. A čet sem nějakej dlouhodobej test v motorradu a tam se jim to slavný GS sypalo jak nějakej Jingling..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
krk 2018 BMW R 1150 RT dvořka2 3 18.2.2018 v 18:53 macík2244
Rozdil mezi BMW R 1200 RT , BMW R 1... BMW R 1150 RT, BMW R 1200 RT profimal 27 30.12.2017 v 15:46 w210
1150 RT - spojka? BMW R 1100 GS, BMW R 1150 GS, BMW R 1100 RT, BMW R 1... Supiluliumas 6 13.6.2017 v 09:45 Supiluliumas
BMW R1150RT- laděný výfuk BMW R 1150 RT, BMW R 1150 RS pavel3.0.9 16 7.5.2017 v 08:39 Novis
Oprava tachometru BMW R 1150 RT streydapilot 2 22.1.2017 v 18:02 ja1


TOPlist