Téma: Spolehlivost a údržba BMW
7.11.2012 v 15:01
Ahoj,

mám Suzuki SV 650 a vážně přemyšlím o koupi cesťáku typu Pan Europan, FJR, ZZR atd., narazil jsem samozřejmě i na BMW. Zaráží mě jen málo diskuzních příspěvků v sekci BMW a to nejen zde na tomto fóru.

Jak servis kardanu, olej?
Jsou motorky BMW tak dobré že se servis neřeší nebo je jich málo?

např. http://www.motorkar...-1150-rt-435508.html

Děkuji Petr

Naposledy editováno 07.11.2012 15:04:52
Anketa: spolehlivost BMW
nadprůměrná
67%
61
průměrná
22%
20
podprůměrná
11%
10
Předchozí
1 2 3 4
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Spolehlivost a údržba BMW

7.11.2012 v 15:53 | Nahoru | #1
... neni jich malo, spolehlive jsou, udrzbu maji v nekterych ohledech specifickou a danou konstrukci, nicmene neni to ani moc slozite ani extra drahe. Vice spis zde: http://www.bmwgs.cz

(reakce na) Spolehlivost a údržba BMW

7.11.2012 v 16:04 | Nahoru | #2

Bubak-z-Nemecka píše: ... neni jich malo, spolehlive jsou, udrzbu maji v nekterych ohledech specifickou a danou konstrukci, nicmene neni to ani moc slozite ani extra drahe. Vice spis zde: http://www.bmwgs.cz

tady se o RT moc nedoví

3 reakcí na tento příspěvek Spolehlivost a údržba BMW

7.11.2012 v 16:05 | Nahoru | #3
nevím jak RT, ale ná GS teda udržba drahá je.. a podle mě teda složítá !

1 reakcí na tento příspěvek Spolehlivost a údržba BMW

7.11.2012 v 16:05 | Nahoru | #4
myslím tedy velké GS, 1100 - atd

Spolehlivost a údržba BMW

7.11.2012 v 16:07 | Nahoru | #5
R1150 Rockster maximalne spolehlive, udrzba v pravidelnych intervalech je OK.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spolehlivost a údržba BMW

7.11.2012 v 16:08 | Nahoru | #6
naprcccs> výměna oleje po 10 000km a zbytek po 20 a 40 tis mi nepřijde bůhvíjak častý aby se to nedalo utáhnout. Teda ve srovnání s jinejma motorkama.

(reakce na) Spolehlivost a údržba BMW

7.11.2012 v 16:11 | Nahoru | #7
naprcccs> Kolik tak každej rok platíš,že se Ti zdá údržba velkýho boxera drahá?

1 reakcí na tento příspěvek Spolehlivost a údržba BMW

7.11.2012 v 16:18 | Nahoru | #8
ESko mam 4 roky a do servisu jsem ještě nemusel.Každej rok jezdim do Plzně za známym na seřízení klapek a všechno možný si promažu.Jinak gumy,filtr,olej.Do kardanu hypoid,měnim ho po 20000km.Všechno co na tom dělám zvládnu doma nebo v normální autodílně.Něco jinýho je vyměnit spojku při 70000km,nebo když odejdou tlumiče na podvozku.To pak je darda.

Spolehlivost a údržba BMW

7.11.2012 v 17:28 | Nahoru | #9
Čeká tě první vážná porucha. Pak uvidíš.
Mě se na 1100 zlomilo plastové vodítko napínáku, nutné půlení. Kámoš na 1150 byl v servisu na vozíku 3x, jednou vylágrované zadní ložisko a to jezdil do práce do Madridu, takže šetřit na servisu nemusel, dělali mu ho v Německu. Jednou jsem v českém servisu viděl zlomené pouzdro kardanu (1150), o vrtoších elektroniky novějších BMW škoda mluvit.

1 reakcí na tento příspěvek Spolehlivost a údržba BMW

7.11.2012 v 17:57 | Nahoru | #10
Sam vlastnim Bawo R 1100ku RS(pred nim jsem mnel nekolik Japoncu )- kdyz na to sednes z Japonce koukas jak puk (prevodovka jak u stare Jawy zadne presne razeni,ovladani blikacu atd). Po nekolika km jsem si drobet zvykl a dneska bych v ZADNEM pripade nemenil.Servis si doma udelas sam - vse je hodne jednoduche a predimenzovane a uplne super je ze pri brzdeni se motka nepotapi.I manzelka je hodne spokojena s posezem a velikosti sedacky.Kdo na to tu nadava tak se bud na tom vubec nesvezl nebo nekde neco slysel.Jdi do toho a po par km si hodne rychle zvyknes - na cestovani nic lepsiho neni a spolehlivost ? Mrkni se po Evrope na jakych motkach jezdi policajti - to mluvi za vse

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spolehlivost a údržba BMW

7.11.2012 v 18:24 | Nahoru | #11

naprcccs píše: nevím jak RT, ale ná GS teda udržba drahá je.. a podle mě teda složítá !

S Tvou zkušeností bych asi napsal totéž, ale obecně to podle mého neplatí.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spolehlivost a údržba BMW

7.11.2012 v 18:29 | Nahoru | #12
novej> nemyslím běžný servis, ale kardan aspol.. prostě neudělá ti to jen tak někdo doma, co dělá Japonce.. to samé spojka, taky to musí dělat někdo, kdo tomu rozumí.. navíc je to 2 dražší

Spolehlivost a údržba BMW

7.11.2012 v 18:32 | Nahoru | #13
vždycky jsem si myslel, jaký je kardan výhoda... jenže do toho člověk nevidí prostě, to je to velké MINUS

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spolehlivost a údržba BMW

7.11.2012 v 18:33 | Nahoru | #14

Sema píše: S Tvou zkušeností bych asi napsal totéž, ale obecně to podle mého neplatí.



máš pravdu.. ale myslím si, že na tom prostě něco je.. když to funguje tak není problém , horší je když se to posere.. prostě jsem nebyl zvyklý, abych dal za měsíc do motorky za servis 22000!

Spolehlivost a údržba BMW

7.11.2012 v 18:49 | Nahoru | #15
Jo BMW kazetová převodovka, řešilo se to tu už několikrát.
Oprava cca 60tis no jen si kup bávo

Spolehlivost a údržba BMW

7.11.2012 v 18:50 | Nahoru | #16
ja musim rict ze jsem s BMW byl max spokojeny, mel jsem K1200RS a pokud pujdu na starsi kolena do cestaka bude BMW prvni na co budu koukat!

Spolehlivost a údržba BMW

7.11.2012 v 21:27 | Nahoru | #17
heh....ja neviem kto tie nemecké poruchové motorky kupuje a prečo....pozri tie predaje len v Taliansku....tu... a čo potom v Nemecku a tak ďalej v Európe a vo svete.....

1 reakcí na tento příspěvek Spolehlivost a údržba BMW

7.11.2012 v 22:57 | Nahoru | #18
novej:Proč by ne?Dyk to má stejnej,jenom malilinko jinak naladěnej motor?! Nechci kecat,ale s GS by to mělo mít dokonce shodnej i rám.
Fananek-Jarda:policajti jezděj co se jim koupí.Výběr řešej povětšinou obálkový motivace stejně jako u nás+ schopnost a ochota fabriky zajistit servis...

Kámoš to má ve dvanáctce a nijak zvlášť se mu to nesere(kupoval téměř nový původ ČR).I když nevim,proč si koupil takovýho macka,když najede polovinu co já na naháči??? Žere mu to trochu olej,má fpíči kontrolu paliva(plovák,dráty???),docela oxidujou kontakty na origo držíku navi,semtam chybový hlášení a vůbec takový věci co běžně tupouni přisuzujou italskejm motorkám...Třeba ještě těsnění na kardanu-únik tý trošky oleje.Každopádně zatim všude dojel(když to ráno nastartoval),žere to málo a je to už na pohled pohodlný.

1 reakcí na tento příspěvek Spolehlivost a údržba BMW

7.11.2012 v 23:57 | Nahoru | #19
...dyť to říkám furt,Bulgarische Motor Werke jsou sračky,zlatej japonec.Sednu a jedu

(reakce na) Spolehlivost a údržba BMW

8.11.2012 v 08:22 | Nahoru | #20

naprcccs píše: novej> nemyslím běžný servis, ale kardan aspol.. prostě neudělá ti to jen tak někdo doma, co dělá Japonce.. to samé spojka, taky to musí dělat někdo, kdo tomu rozumí.. navíc je to 2 dražší

V rámci svolávaček mi vyměnili kardan, kroužek imobilizeru a ještě něco na brdový hadičce. Ne že by se to vysralo, ale preventivně. Teď by to tedy mělo být bez much. Ano slyšel jsem že se občas někomu vysype kerdan, ale vždy je to jen zanedbanou údržbou. Stačí jen kontrolovat jestli nelíná simering. Co se týče spojky tak lamela se "preventivně" mění v 90tis což je myslím dost a vydrží i jednou tolik. Je tam trochu víc práce jak s mokrou spojkou. Kardan si průměrně zručnej člověk vymění, zkontroluje, opraví sám.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spolehlivost a údržba BMW

8.11.2012 v 08:25 | Nahoru | #21

zmulin píše: novej:Proč by ne?Dyk to má stejnej,jenom malilinko jinak naladěnej motor?! Nechci kecat,ale s GS by to mělo mít dokonce shodnej i rám.

I rám? to jsem nevěděl. Každopádně rady jako "asi tak by to mělo být, protože je to podobný" by mi stejně nic nedali.

Spolehlivost a údržba BMW

8.11.2012 v 09:37 | Nahoru | #22
... ceny servisu jsou +/- podobny jako na jiny motorky. Mam obludu od roku 2006 a bez problemu - pouze servis podle rozpisu v manualu. Jedina moucha je starter - jednou za 2 roky by se mel vycistit a maznout, protoze se do nej prasi ze suche spojky. Tady udelali zapadonemecti soudruzi chybu, pac to neni v check listech napsany a pak zalezi na servisakovi, jestli o tom vi a udela to nebo ne. ve finale starter "zatuhne" tak, ze nenastartujes. Nicmene 15 minut prace a beha jak "novej".

(reakce na) Spolehlivost a údržba BMW

8.11.2012 v 09:40 | Nahoru | #23
novej> ... bawor nema ram, je to jako traktor - na motoru vpredu visi krk rizeni a rameno leveru a na prevodovce podsedlak, kardan se zadnim kolem a tlumic. A ano, RTak je naladenej jinak - jede vic. Nicmene servis je v podstate stejnej, jen se musi sundavat ty kapoty, ktere na GS nejsou.

EDIT: ..s tim souvisi potreba davat kuwrefskej pozor pri nakupu, pac treba na predek naborenej bawor je docela pruser, pokud to neopravi fachman vymenou za zdrave/nove dily. Tady je nejake rovnani a ladeni nesmysl...

Naposledy editováno 08.11.2012 09:44:39

(reakce na) Spolehlivost a údržba BMW

8.11.2012 v 10:01 | Nahoru | #24

Tazitaz píše: ESko mam 4 roky a do servisu jsem ještě nemusel.Každej rok jezdim do Plzně za známym na seřízení klapek a všechno možný si promažu.Jinak gumy,filtr,olej.Do kardanu hypoid,měnim ho po 20000km.Všechno co na tom dělám zvládnu doma nebo v normální autodílně.Něco jinýho je vyměnit spojku při 70000km,nebo když odejdou tlumiče na podvozku.To pak je darda.


No tlumiče, když uděláš repas a nový pružiny tak se vejdeš u obou do 10 000,- ;)

1 reakcí na tento příspěvek Spolehlivost a údržba BMW

8.11.2012 v 10:27 | Nahoru | #25





Já myslim,že tohle bude rám,ale o to tu nejde.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spolehlivost a údržba BMW

8.11.2012 v 10:32 | Nahoru | #26
zmulin> ..jsem zapomel , jak se to jmenuje presne, ale ram v pravem slova smyslu to neni. Motor je integralni soucast ramu....

Naposledy editováno 08.11.2012 10:33:14

(reakce na) Spolehlivost a údržba BMW

8.11.2012 v 10:34 | Nahoru | #27
Bubak-z-Nemecka> Tak tomu řikej šasi,dyk je to fuck

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spolehlivost a údržba BMW

8.11.2012 v 11:26 | Nahoru | #28

naprcccs píše: novej> nemyslím běžný servis, ale kardan aspol.. prostě neudělá ti to jen tak někdo doma, co dělá Japonce.. to samé spojka, taky to musí dělat někdo, kdo tomu rozumí.. navíc je to 2 dražší


Dovolím si nesouhlasit ...
Olej do kardanu (interval 10 000Km) - 68Kč (možnost že odejde ložisko zadního kola je v cca 100 000 Km cena: ložisko - 1600Kč, gufero 600Kč, 2x ložiska u koncového převodu 2x800Kč + nějaký drobný za práci.)
Olej v motoru (interval 10 000Km) - 170Kč/l + 200Kč za filtr
Olej do převodovky (interval 20 000Km) - cenu si nepamatuju, ale je to pár korun
Výměna gufer a oleje v předních vidlicích (mě začala téct jedna vidle po 90tis. km) - cca 1500Kč i s prací
Repas originálních tlumičů (po 100 000 km byly prostě KO) repas 4900Kč, nové Hyperpro pružiny 4500Kč.
Teď mě čeká výměna brzdvých destiček cca 2500Kč a výměna zadního kotouče cca 3000Kč
Když chce klasický servis si uděláš doma, na výměnách kapalin nic není, seřídit ventily dokáže i dítě ze základky ... diagnostickou jednotku když chceš pořídíš za 3500Kč a uděláš na tom zbytek ...

To že koupím motorku, které horko těžko znám původ a hned se s ní vydám do Turecka a v půli cesty mi klekne spojka ... Však už jsme si o tom psali Neber to špatně, ale provoz BMW mi nepřijde mega drahý ... navíc dostupnost náhradních dílů a to se bavmíme i o starých dvouventilech ... je hoooodně rychlá ...

Takže za mě, BMW rozhodně není motorka pro horních 10 000, ale pokud ji chceš, tak si ji kup ... je jen potřeba pořádně vybírat, ať nedopadně člověk jako Naprc (a to nemyslím špatně starouši )

Edit: Posledně jsem dal za servis 4200,- (bylo v tom 1500 za práci) - Výměna oleje, olej. Filtr, olej převodovka, olej kardan, vzduch. Filtr, palivový filtr, řemen, svíčky
A předtím 2700Kč - motorový olej, olej. Filtr, olej koncový převod, ventily, synchro, diagnostika, natažení elektro přídavných světel

Tož ještě k těm neskutečným enormním nákladům za servis

Naposledy editováno 08.11.2012 11:33:57

Spolehlivost a údržba BMW

8.11.2012 v 11:29 | Nahoru | #29
A nejvíc nadávají lidi co znají lidi a ti lidi mají kámoše a ten má BMW a sere se mu úplně všechno

A jen aby bylo jasno, značku jako takovou nebráním, jen píšu vlastní postřehy ... a dokonce i ti kámoši, co mají kámoše, co mají BMW si taky nic moc nestěžují

1 reakcí na tento příspěvek Spolehlivost a údržba BMW

8.11.2012 v 12:05 | Nahoru | #30
Je to v podstatě nejčastější motorka, kterou jsem za svůj pobyt v Holandsku viděl, nevím proč, všichni tam měli BMW R cestovního charakteru typu RT, občas GS...
Pořád to všechno stálo na chodníku v neustálém dešti a jezdilo to...tak to asi bude dobrý...jinak o tom vím prd
Akorát mám jednoho kámoše, co mu z toho furt teče olej kolem víčka na nalévání, ale to bude asi vyjímka
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
krk 2018 BMW R 1150 RT dvořka2 3 18.2.2018 v 18:53 macík2244
Rozdil mezi BMW R 1200 RT , BMW R 1... BMW R 1150 RT, BMW R 1200 RT profimal 27 30.12.2017 v 15:46 w210
1150 RT - spojka? BMW R 1100 GS, BMW R 1150 GS, BMW R 1100 RT, BMW R 1... Supiluliumas 6 13.6.2017 v 09:45 Supiluliumas
BMW R1150RT- laděný výfuk BMW R 1150 RT, BMW R 1150 RS pavel3.0.9 16 7.5.2017 v 08:39 Novis
Oprava tachometru BMW R 1150 RT streydapilot 2 22.1.2017 v 18:02 ja1

TOPlist