bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Vše o této motorce a dualsportech 250 obecně(KLX 250, WR 250R atd )
zkušenosti, fotky, videa, odkazy, úpravy, cesty, zážitky atd


Naposledy editováno 10.04.2013 15:51:30

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

26.8.2019 v 12:20 | Nahoru | #3181
to CRF 450L mi přijde jako těžce lichá motorka, na asfalt to moc na vejlety nebude a do terénu zas bude lepší už normál ostrý enduro typu EXC 300 atd nebo motorky typu Xtrainer nebo Ranger, navíc v doutaktu, víc zábavy a za menší peníz

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

26.8.2019 v 15:18 | Nahoru | #3182
SuperSic58> Vidím to podobně. Je to pocitově tak 85% off, 15% on. Možná i více :). Výhoda asi je, že to je od začátku ověšené bliknami a vším na provoz. Pokud ale Ranger a Xtrainer také lze přihlásit (EC Ranger by měl, Xtrainer nevím ...) šel bych obecně do jedné z nich, spíš Xtrainer. Navíc jak vidno Xtrainer je teď snad za 155 000 novota a je to motorka co váží kolem 100 kg.

Dokud nevrazí motor KTM 390 do šasi WR250R tak asi kloudný dual nebude :D.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

26.8.2019 v 17:06 | Nahoru | #3183
mRKEF> Nemajú XTrainer a Ranger (a Freeride) podobné servisné intervaly ako ostré?

Tá 450ka vyzerala ako zaujímavý dual sport, ale podľa mňa nadsadili cenu (čo je vidieť aj z toho, o koľko to zlacnelo) a sú príliš krátke intervaly na výmenu oleja. Myslím, že keby mala od začiatku takúto cenu a podobné servisné intervaly ako povedzme KTM 690ka, mala by úspech. Určite na mňa pôsobí lepším dojmom ako 250ka.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

26.8.2019 v 18:24 | Nahoru | #3184
Metric> Jo tak asi to nebude 12000 km jako 250, ale to právě ani ta 450 úplně nesplňuje. Zase to jsou dvoutakty a neřeší se nějaké ventily, rozvody a výměny oleje (krom převodovky). V rukách hobby trubky jako já věřím, že i několik sezon projížďěk dám na jednu pístní sadu :D. A když vezmu rozdíl ceny CRF vs toto je to cca 50 k dobru. Nevím teda jak je to tam s homologací/příbalem. U Rangeru přímo psali, že lze přihlásit a jestliže Xtrainer vychází z endur bude to snad také možné. Vzhledem ke kosntrukci 450 tam už ani nebude velký rozdíl v komfortu jízdy - je to úzké, endurovité - čili ani v přesunech z A do B mi nepřijde, že CRF bude mít navrch.

Já věřím, že ta motorka na terén nebude špatná (v základu mě výkon nevzal nijak za srdce a otevřená jednotka je dalších 30+), ale k tomu wow efektu mi tam něco chybí (cena/opravdová duálnost ...)

Sakra to vypadá, jako že dneska v EU nejde koupit rozumný dual s váhou do cca 130, ideálně pro 2 lidi a solidním výkonem :). Doba DRZ a WRR je nenávratně pryč. CRF250L je skoro takový poslední mohykán. Je fakt, že i přes nedostatky, které ta motorka má je tam pořád dobře to dual. Nemám vlek, dodávku apod na vození moto někam k lesu a když chci jet cestu necestu ideálně bych tam dojel po svojí ose. Což na 250 není nějaké zásadní utrpení.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

26.8.2019 v 21:15 | Nahoru | #3185
mRKEF> Čo som sa díval, prevodovkový olej sa mení +/- podobne ako v 4T. Osobne mám pocit, že okrem rozvodov tam veľké rozdiely nie sú, piesty sú vraj lacnejšie, zato ich treba meniť častejšie, rozvody sú ale dosť veľká položka.

Myslím, že s príbalom sa dodávajú oba.

CRF 250L nemá pohotovostnú hmotnosť pod 130, ale cca 145 ako napr. KTM 690 - mimochodom, to sa neráta ako dual sport? Viem, že je dosť drahé. Ak chceš niečo lacnejšie - AJP PR5. Ale máš pravdu v tom, že menovite Japonci ich už moc nevyrábajú.

2 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

26.8.2019 v 22:20 | Nahoru | #3186
Zdarec, mám dotaz, zda máte podobnou zkušenost. Když dojedu vyšší rychlostí nějaké auto, tak vzduch za ním se točí tak, že mi to rozkmitává řídítka. Čím jsem blíž, tak tím víc. Jednou jsem jel za autobusem, který jel mých tachometrových 110 a musel jsem sevřít motorku hodně nohama, abych ji udržel.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

27.8.2019 v 08:35 | Nahoru | #3187
Metric> Jo však píšu, že ta 250 má svoje nedostatky. AJP je taky varianta, bohužel i ta je dnes jen pro jednoho. KTM lze jistě také zařadit, ale cenově je to jiná liga. A po zkušenostech spíš hledám nižší hmotnost než velký výkon. Proto kdybych se měl rozhodovat mezi CRF450L a třeba Xtrainer apod šel bych do toho dvoutaktu. Navíc mi v dnešní době tak trochu chybí ten dvoutaktní projev, dříve celkem běžný .

Pořád když člověk vše sečte, vychází mi ta WRR jako neskutečně univerzální a schopná motorka jak na silnici tak v terénu. Škoda, že to se už dneska nevyrábí a v dané 1/4 třídě tu přežívá to AJP a CRF.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

27.8.2019 v 08:37 | Nahoru | #3188
MartinjEžeK> Tak CRF ve 110 = motorka skoro na hraně jízdních vlastností :D. Takže asi to je možné. Na trvalou jízdu v těchto rychlostech to moc už není.

2 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

27.8.2019 v 14:41 | Nahoru | #3189
Musím se podělit. Dnes jsem v Letech v Hondě mohl na cca jednu hodinu vyzkoušet CRF 450 L. Včera mimochodem jsem jezdil na KTM 790 R a ta mě vcelku zklamala. Takové humpolácké, motor hlučný, chrastil jak před smrtí. V neděli jsem jel na nové 850 GS od BMW a musím říci, že Baworák to má hodně dobrý. Takže KTM zklamala. Dnes jsem lezl na 450 L s dojmem, že mě to také otráví, že to nepojede a že to prostě za to nestojí. Velký omyl pro mě, jak jsem se hodně spletl. Už hodně dlouho jsem se tak dobře nebavil. Ale co je dobré pro mě nemusí pro druhého.
Motorka je vyšší jak 250 L, ale dosáhl jsem v pohodě obouma nohama na zem. Sedl tvrdší, řekl bych dost. Ergonomie prvotřídní. Motorka pocitově lehčí, podvozek tvrdší, v tom lehkém terénu, co jsem našel ale výrazně jinde jak CRF 250 L. Motor - všichni plivou na jeho 25 koní, ale nikdo nekouká na krouťák při 3250 oot/min a to 32 nm (250 má 22 nm ale až v 6500). Co to znamená, odspodu jde perfektně, síly dosita a to i na silnici, akorát nahoře je evidentně přidušený palivovou mapou a systémem sání. Na silnici je to vrdší než 250, ale výrazně zábavnější, výrazně stabilnější ve stopě, nevlní se. Neřekl bych, že se na tom nedá na silnici jezdit. Koupit tomu ještě motárdová kola a je to bomba spolu s americkým kitem na 40 koní. Pak bych mohl mít jen tuto mašinu a byl bych blažený. Spojka, je vidět že to je motor ze závodní krosky, prostě on/off, první rozjezd mi to chcíplo . Pak už v pohodě. Mě teda nadchla, pro mě výrazně zábavnější jak 250 L, a srovnatelná s ostrou konkurencí až na to, že v homologaci pro EU 25 koní, ale zase perfektní příbal na komunikace. No a zpracování Honda.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

27.8.2019 v 14:52 | Nahoru | #3190
DejvGSR> No sakra, prosím, kup to, dokup motard kola, jiné pružiny do spojky, odškrť to a pak mi to za rok a půl prodej .

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

27.8.2019 v 20:46 | Nahoru | #3191
Pěkný stroj.

Naposledy editováno 27.08.2019 20:46:48

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

27.8.2019 v 20:48 | Nahoru | #3192
Mě to také chcípá, když není dostatečně zahřátá , pak už je to OK.
WR450F je to samé také zdechne když se víc nepřidá a navíc než se zahřeje tak škube.
Sedlo je fakt lavice, opět srovnání s WRF nachlup stejně tvrdé na cestování nepoužitelné. A proto mě to nutí jezdit mnohem častěji ve stupačkách a pak je to paráda.

2 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

28.8.2019 v 19:19 | Nahoru | #3193
komu nestačí krouťák crf250L a vysokootáčkové wr250r, tak je tu silnější beta350 (ale zase kratší tlumiče na pomalejší terén a nyní jen jednomístný)


Nějaká svolávačka na crf asi 2019:
https://www.dtest.cz...on=8&ft=motocykl

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

29.8.2019 v 14:55 | Nahoru | #3194

MartinjEžeK píše: Zdarec, mám dotaz, zda máte podobnou zkušenost. Když dojedu vyšší rychlostí nějaké auto, tak vzduch za ním se točí tak, že mi to rozkmitává řídítka. Čím jsem blíž, tak tím víc. Jednou jsem jel za autobusem, který jel mých tachometrových 110 a musel jsem sevřít motorku hodně nohama, abych ji udržel.



to víš, turbulence navíc lehounká motorka, to jde pak ruku v ruce

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

29.8.2019 v 15:02 | Nahoru | #3195
DejvGSR> A co Ténéré 700? To mi přijde z těchhle velkejch offroadů nejideálnější, taková odlehčená africa bez zbytečnejch elektro serepetiček a s famóznim motorem z MT-07

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

29.8.2019 v 15:38 | Nahoru | #3196
bledemon> To jenom potvrzuje, že CRF nemá ani těch vylhaných 18 kW. Osobně jí to taky moc nevěřím. Když srovnám s MZ250, na které jsem jezdil a papírově měla 15.5 kW, přišla mi že je živější jak to CRF.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

29.8.2019 v 15:47 | Nahoru | #3197
bledemon> Btw zdá se, že moje CRF je postižena oným hlášením problému. Honda zatím nic nesvolávala - asi se zkusím informovat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

29.8.2019 v 15:49 | Nahoru | #3198
SuperSic58> Hnus velebnosti. Vypadá strašně a na živo ještě hůř. Možná bude jezdit dobře, to zas jo, ale já chci klasické enduro.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

29.8.2019 v 17:56 | Nahoru | #3199

DejvGSR píše: SuperSic58> Hnus velebnosti. Vypadá strašně a na živo ještě hůř. Možná bude jezdit dobře, to zas jo, ale já chci klasické enduro.



No že si právě psal i o KTM 790 a Báwech 850 a 1250 GS, tk to vypadalo, jako že vybíráš i mezi mastodontama Pro mě je top Africa z těhle velkejch, a nebo taky multice, to je porno Ale to Tenere mi přijde pěkný, takovej ten strohej tvar klasickejch dakarskejch speciálů To spíš to KTM 790 to je patvar, ale každej si vybere No ale na novýho harleje Pan America v hnusu nemá nic...

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

29.8.2019 v 20:01 | Nahoru | #3200
SuperSic58> Šlo o to, že jsem i zkoušel např jeden stroj, který by mě nahradil několik kategorií. Přestože se mi GS moc nelíbí musím ale uznat, že funguje skvěle. Ale to toulání po cestičkách, tak na to to opravdu není. Necelý rok jsem jezdil ostré náčiní od KTM, samo, úplně ty samé cesty jako na 250 L, akorár s trochu jinou dinamikou. Ta 450 L mi dává velmi podobné pocity jako ostrá kroska KTM 250. Prostě něco tam z té honďácké závodní 450 je a to mě celkem vzalo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

30.8.2019 v 11:43 | Nahoru | #3201
mRKEF> Nemůžeš srovnávat dvoutakt se čtyřtaktem - mám v garáži obojí, jak MZ ETZ 251, tak CRF 250L, každý z těch motorů má úplně jiný charakter

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

30.8.2019 v 18:07 | Nahoru | #3202
MartyR> tak můžu nemůžu. Papírove by crf měla být výkonnější, ale pocitově to tak není. Hádám že i kroutak hraje spíš ve prospěch crf. Je to prostě udusenych euro 24k reálných sotva 20 možná.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

31.8.2019 v 00:25 | Nahoru | #3203
mRKEF> Jenže dvoutaktní motor je prostě pocitově živější než čtyřtakt, navíc ta MZ-ta má vyšší krouťák a při nižších otáčkách...

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

2.9.2019 v 10:55 | Nahoru | #3204


Projížďka po polní cestě.

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

2.9.2019 v 19:28 | Nahoru | #3205

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

2.9.2019 v 20:28 | Nahoru | #3206
gratulation

přímo z červeného koberce

Naposledy editováno 02.09.2019 20:38:08

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

2.9.2019 v 21:12 | Nahoru | #3207
Hned první dojem z CRF 450 L - je to spíše ostrý stroj, způsob ovládání, reakce podvozku, chod spojky, její záběr, reakce motoru, všechno nebo nic. Oproti 250 to jede neuvěřitelně odspodu, znovu mě to překvapilo, jak to nastupuje. Sedlo tvrdý, je to fakt na aktivní jízdu, žádné vození kolem komína. Snažím se netočit, ale houpat s motorem, měnit otáčky, řadit. Převodovka jedna báseň.

V tomto kontextu je 250 spíše cestovní moto s možností vyjet na pole a do lesa. Motor má zcela jinou charakteristiku, jde velmi pomalu do otáček, brzdy mdlé, podvozek hodně měkký, ale na silničky dvanácté třídy super, velmi pohodlná a to i sedlo. 450 je prostě umravněná do provozu homologovaná kroska, všechno to z ní vyzařuje. Vůbec nemám dojem, že to není zajetý, jede to velmi pěkně, až si říkám, zda ten US kit je potřeba. Jestli bych to pak vůbec zvládnul v terénu. Váha je také znát, 450 plně natankovaná 131 kg, 250 plně natankovaná cca 152 kg.

Bohužel prozatím také první negativum. Motorka pořád chcípá, ne při rozjezdu, ale když třeba odřazuji dolů, najednou se zastaví motor, občas když lehce houpu plynem, v úvodu se motor zakucká. No, připisuji to té syrovosti. Jednoznačně pro mé potřeby výborná volba, mám velkou radost a těším se na další nutné zajíždění. Prvních 1000 km to vydržet a pak budu užívat.

Nemá to ABS, homologováno jajko sportovní náčiní, je tam čidlo vypnutí motoru při položení motorky. Vzduchový filtr z molitanu - aplikace oleje, žádný papír. Kompletně led osvětlení, ten zadní držřák RZ je strašné lešení, proč proboha neudělali nějaký hezký z černého plastu. Perfektní dílenský manuál v příbalu, podle toho se bude servisovat jedna báseň.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

3.9.2019 v 00:10 | Nahoru | #3208

DejvGSR píše: Hned první dojem z CRF 450 L - je to spíše ostrý stroj, způsob ovládání, reakce podvozku, chod spojky, její záběr, reakce motoru, všechno nebo nic. Oproti 250 to jede neuvěřitelně odspodu, znovu mě to překvapilo, jak to nastupuje. Sedlo tvrdý, je to fakt na aktivní jízdu, žádné vození kolem komína. Snažím se netočit, ale houpat s motorem, měnit otáčky, řadit. Převodovka jedna báseň.

V tomto kontextu je 250 spíše cestovní moto s možností vyjet na pole a do lesa. Motor má zcela jinou charakteristiku, jde velmi pomalu do otáček, brzdy mdlé, podvozek hodně měkký, ale na silničky dvanácté třídy super, velmi pohodlná a to i sedlo. 450 je prostě umravněná do provozu homologovaná kroska, všechno to z ní vyzařuje. Vůbec nemám dojem, že to není zajetý, jede to velmi pěkně, až si říkám, zda ten US kit je potřeba. Jestli bych to pak vůbec zvládnul v terénu. Váha je také znát, 450 plně natankovaná 131 kg, 250 plně natankovaná cca 152 kg.

Bohužel prozatím také první negativum. Motorka pořád chcípá, ne při rozjezdu, ale když třeba odřazuji dolů, najednou se zastaví motor, občas když lehce houpu plynem, v úvodu se motor zakucká. No, připisuji to té syrovosti. Jednoznačně pro mé potřeby výborná volba, mám velkou radost a těším se na další nutné zajíždění. Prvních 1000 km to vydržet a pak budu užívat.

Nemá to ABS, homologováno jajko sportovní náčiní, je tam čidlo vypnutí motoru při položení motorky. Vzduchový filtr z molitanu - aplikace oleje, žádný papír. Kompletně led osvětlení, ten zadní držřák RZ je strašné lešení, proč proboha neudělali nějaký hezký z černého plastu. Perfektní dílenský manuál v příbalu, podle toho se bude servisovat jedna báseň.



Když se předělává kroska na enduro, jedna z prvních úprav bývá extra váha do setrvačníku. Stojí to 00 nic a pomůže to s chcípáním i zlehčí ovládání a dávkování plynu .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

3.9.2019 v 10:03 | Nahoru | #3209
Mr.Dreamer> Máš pravdu, to CRF 450 L tu kliku upravenou má - dle výrobce přidáno 13 % na setrvačné hmotě.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

3.9.2019 v 10:34 | Nahoru | #3210
DejvGSR> gratulace, vypadá fakt dobře, tak nakonec to třeba nebude tak slabá, těžká a hlavně drahá mrdka jak se psalo v komentářích při představení a ty intervaly jsou jak teda? Zahlídnul jsem 1000km, to je jen olej? Co ventily, píst a tak? Díky

E: jo a jak je to se zárukou? Zjišťoval už jsi případně ty motard kola? To asi nepůjde zapsat do tp co?

Naposledy editováno 03.09.2019 10:35:43
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L jenda-pegaso 23 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M Švejdy45 39 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58
Kawasaki KLX 230 vs 250 popř vs CRF... [1 ... 4, 5] Kawasaki KLX 250, Honda CRF 250L, Kawasaki KLX230, H... Sally06 134 6.5.2023 v 09:05 Merhaut


TOPlist