globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Vše o této motorce a dualsportech 250 obecně(KLX 250, WR 250R atd )
zkušenosti, fotky, videa, odkazy, úpravy, cesty, zážitky atd


Naposledy editováno 10.04.2013 15:51:30

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

22.3.2021 v 12:42 | Nahoru | #4291
callowsick> Chci se zeptat ohledně stání ve stupačkách. Jak jsi vysoký??
A jak to startuje v těchto nízkých teplotách??

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

22.3.2021 v 12:54 | Nahoru | #4292
Taky jsem ťukal a sere mě, že osekáš tu matici. Jedinej (mě známej) rozumnej způsobem je to dole rozkopnout v přepáčku a jak padne kuvka dolu, máš mnohem víc místa. Případně horní uložení tlumiče a půjde to dolů i s kyvkou (asi lepší). Škoda, že nemáš zkušenost s 250.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

22.3.2021 v 13:42 | Nahoru | #4293

Fic6 píše: callowsick> Chci se zeptat ohledně stání ve stupačkách. Jak jsi vysoký??
A jak to startuje v těchto nízkých teplotách??



jezdil jsem v sobotu, byly dva stupně a start na brnk (to stála cca půl hoďky venku z garáže).
Měřím 182cm, obutý enduro boty a ještě jsem měl původně nastavený řídítka - trochu přihnutější k tělu a konce tak o dva cm níž, než jsem si to pak pootočil. To je fakt dobrý a plánovaný zvýšení řidítek asi ani nepřijde ke slovu. Zkusmo jsem tahal lanka a kabely a je tam vůle, kdyby někdo chtěl zvýšení dávat.

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

22.3.2021 v 14:27 | Nahoru | #4294
no vono to štělování zadního tlumiče není moc výhra, bo tam toho závitu je žalostně málo .. teda u 250L ..
dotaz. nevíte jestli by šlo do klasické 250L napasovat tlumiče z rally verze - (větší zdvihy a světlá výška)
jinak zadní tlumič jsem dal YSS a proti origo je to nebo a dudy

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

22.3.2021 v 15:46 | Nahoru | #4295
callowsick> s blatníkem to mám stejně. Taky se na to chystám, aby to bago tam nebylo tak hnusný. A přesně jak říkáš, nemám rád destruktivní změny. Tzn chci zachovat originál. A jsem zvědavý, jak to půjde. Nechci střihat kabely apod. Asi to bude trochu oser.

Co se tlumiče týče, taky jsem nejdřív zkoušel mlácením přes tyčku. Bohužel se kontramatice ani nehnula. Tlumič šel ven a jelikož jsem taky neměl hákový klíč, tak jsem to zkoušel ve svěráku přes sikovky a různá kurvítka. Ani boha, dotažený jako prase. Nakonec jsem asi za 300 kupoval klíč, abych měl aspoň jeden. Pak už se to nějak podařilo. Další věc, že i když jsem pružinu dal na max tak absolutně nepoznám změnu. Pořád bahno. Jediná smysluplná úprava je výměna za jiný .

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

22.3.2021 v 20:42 | Nahoru | #4296
Další tříkilo u šťastného majitele


Snad se brzo projedeme

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

22.3.2021 v 20:48 | Nahoru | #4297
Já myslím že tuto středu

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

22.3.2021 v 21:11 | Nahoru | #4298
Gratulace

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

23.3.2021 v 07:49 | Nahoru | #4299
callowsick> dík za info , taky mám 182 cm, takže doufám že taky bude sedět, ale pro jistotu si nechám zvýšené řidítka z DR-Z.

CB600> gratulace

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

23.3.2021 v 07:54 | Nahoru | #4300

CB600 píše: Další tříkilo u šťastného majitele


Snad se brzo projedeme



gratulace .. moc pěkná holka .. škoda, že tam nedali LED světla a blinkry a trochu jiný zadní tlumič ..

2 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

23.3.2021 v 08:16 | Nahoru | #4301
Díky všem.

Co se týká LED, tak v Thajská je dostupná ta jejich verze včetně masky a dalších potřebných dílů. Otázka zatím zůstává, jak by to šlo na konektory. Zadek je opravdu měkký, odpo to předepnu. Úderem přes vrdou dřevěnou tyčkou to povolím utáhnu a následně zakontruju. To tomu nemůže ublížit. Jo a překvapila absence světelné houkačky, ale hlavně, že jsou výstražky

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

23.3.2021 v 08:21 | Nahoru | #4302
CB600> to jsem zvědavý, jestli s kontra pohnes. Jak jsem psal výše, tak já na 250 jsem s tím ani nehnul. Ani když byl tlumič venku ve sveraku a pomocí sikovek. Musel jsem potupne jet koupit hakovy klíč a i pak to nebyla triviální úloha to povolit.

Zkoušel jsem to taky tyckou a kladivem, ale jenom jsem to dojebal tu matku.

Naposledy editováno 23.03.2021 08:22:43

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

23.3.2021 v 09:05 | Nahoru | #4303
CB600> tak pecka ať to lítá

3 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

23.3.2021 v 17:47 | Nahoru | #4304
Tak jsem seřídil ten centrál. Mám 3 hákový klíče v provedení s čepem různých velikostí a šlo to v pohodě zprava. Pak už jsem ale musel mlátit tyčkou, ale když je to povolený, tak to není tak brutální. Klíčem by se musel sundavat asi vejfuk, jinak by to zabralo celý den. Předpětí navíc cca 1,5 - 2 cm, zná to je, ale cenťák navíc by furt bodnul....



Taky jsem nahodil LiFePo4



Suchý zip na předních bočních kapotách překvapil.

Chtěl jsem dát ještě krutopřísnej MX netěsněnej řetěz, ale zarazilo mě, že jsem nenalezl spojku na origo řetězu. Ale asi tam nebude a origo řetěz dávají v celku. Flexovat se mi to zrovna hned nechtělo. Tak příště, nebo až seženu spojku...

Naposledy editováno 23.03.2021 17:49:33

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

23.3.2021 v 18:48 | Nahoru | #4305
Skoda žes ji nekoupil, když jsem kupoval baterku

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

23.3.2021 v 19:46 | Nahoru | #4306
CB600> suchý zip? To jako fakt? podle fotek tipuju v horní části na nádrži?

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

23.3.2021 v 20:06 | Nahoru | #4307
Fic, jo jo přesně v těch místech, jak říkáš.

nokia: máš počkat, až se vyrojí majitelé lehkosti-chtivých céerefek

Tady bych si ještě dovolil video nefalšovaného štěstí dalšího nového majitele. I s dealerem jak malé děti

Pěkně z lehka tomu dát hned omezovač na spojku, co se tomu vejde

Naposledy editováno 23.03.2021 20:40:07

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

23.3.2021 v 21:30 | Nahoru | #4308
CB600>
Nastavuješ předpětí od oka, nebo jsi kontroloval sag bez jezdce / s jezdcem a tohle bylo potřeba? Protože tuhost pružení nezměníš. Ale to není, proč píšu.
Ušetřit 2kg na baterce je slušné. Fakt s tím hned začneš jezdit tak, abys ten rozdíl váhy poznal? Ale to není, proč píšu.
Píšu proto, že nechápu potřebu nasadit "krutopřísnej MX netěsněnej řetěz", když je ta věc, co se týká výkonových ztrát, s nulovým přínosem, a jak se začne opotřebovávat, tak naopak s mnohem menší účinností proti o-kroužkovému řetězu. A k tomu ještě to nekonečné sraní s údržbou.

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

23.3.2021 v 21:50 | Nahoru | #4309
Ten static sag byl subjektivně moc velký, měřil jsem to jen okometricky. Tuhost mi asi vyhovuje, to zjistím až po nějakém tom km najetém. Začnu rovnou s odlehčenou, kdybych to měnil později a nepoznal rozdíl, tak bych ještě litoval vyhozeného groše

Ohledně řetězu, každá sranda něco stojí a v tomto případě je to údržba. Ale nemyslím si, že ztráty o kroužkového řetězu a udržovaného netesneho jsou stejné.

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

23.3.2021 v 21:52 | Nahoru | #4310
Moje řeč. Já jednou koupil omylem netesnenej a byla to katastrofa. Pořád mi bylo divné, že hrozně skřípe . Po každé jízdě mazání a pomalu i dopnutí, zlatej kroužek.

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

23.3.2021 v 22:19 | Nahoru | #4311
Na číze i fechtlu jezdím netěsněný roky a bez problému. Hold se k tomu člověk nemůže chovat jako k těsněnému.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

23.3.2021 v 22:35 | Nahoru | #4312
CB600> O-kroužkový se opotřebovává jenom na rolnách. Netěsněný se opotřebovává dvakrát, na rolnách a na čepech. Když si najdeš limity opotřebení nebo prodloužení řetězu, tak netěsněný má kvůli tomu limity dvakrát větší, aby se řetěz nemusel hned vyhazovat. K tomu se přičítá ještě opotřebení kol, špatná geometrie celku řetěz / kolo účinnost ještě zhoršuje.
Lidi si myslí, kolik to musí být ztrát, když protočí zadním kolem na stojanu u nezatíženého řetězu a on ten o-kroužkový to kolo skoro hned zastaví . Ale takhle nejde poznat, jaké jsou ztráty po zatížení, kdy je to řádově 2-10% přenášeného výkonu, podle stavu a namazání řetězu. Ve špatném řetězu se v té tvojí třístovce může ztratit i 1-2kW !
Naproti tomu v o-kroužcích samotných se bude ztrácet kolem 50W při rychlosti 100km/h. Spočítal jsem to a o příspěvek nad tím i pozjišťoval nějaká fakta.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

24.3.2021 v 08:57 | Nahoru | #4313

CB600 píše: Tak jsem seřídil ten centrál. Mám 3 hákový klíče v provedení s čepem různých velikostí a šlo to v pohodě zprava. Pak už jsem ale musel mlátit tyčkou, ale když je to povolený, tak to není tak brutální. Klíčem by se musel sundavat asi vejfuk, jinak by to zabralo celý den. Předpětí navíc cca 1,5 - 2 cm, zná to je, ale cenťák navíc by furt bodnul....



Taky jsem nahodil LiFePo4



Suchý zip na předních bočních kapotách překvapil.

Chtěl jsem dát ještě krutopřísnej MX netěsněnej řetěz, ale zarazilo mě, že jsem nenalezl spojku na origo řetězu. Ale asi tam nebude a origo řetěz dávají v celku. Flexovat se mi to zrovna hned nechtělo. Tak příště, nebo až seženu spojku...



copak suchý zipy .. ale ten přivařenej podsedlový rám

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

24.3.2021 v 09:21 | Nahoru | #4314
Tak to mě zrovna ani tak nepřekvapilo, protože to je vidět na první pohled. A osobně mi to nijak nevadí. KLX230 to má stejně a problémy s tím nejsou. Předpokládám totiž, že když se s motorkou třískne tak, až se neopravitelně zdemoluje podsedlový rám, tak se zdemoluje i ten hlavní a mění se pak stejně obojí. Nebo kolik z vás tady měnilo samotný podsedlák na CRF?

Ohledně toho řetězu jsou to zajímavé počty Stačí už jen doplnit nějakým měřením v praxi a bude to komplet.

Naposledy editováno 24.03.2021 09:49:45

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

24.3.2021 v 13:10 | Nahoru | #4315
CB600> Mi ten pevný podsedlák taky nepříjde jako taková nevýhoda pokud je všechno přístupné a dobře demontovatelné. Ohnul jsem ho jenom jednou na krosce kryž jsem jel po zadím a přetočil ji - byl vyhnutý nahoru - hodina rovnání na motorce a zaveření nějakých praslin a bylo.

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

24.3.2021 v 17:42 | Nahoru | #4316
Dnes byl moc krásný den - nezapomenutelný . První jízda nejen na CRF, ale i po zimní pauze. No čekal jsem dost, ale tohle ne. Co mě totálně dostalo, je brutální erupce krouťáku zhruba před 7000 otáčkami. Kterou si člověk může vychutnávat u všech nízkých kvaltů stále dokola. Vibrace jsou v pořádku. Při nízkých otáčkách neznatelné, pak při uvedených otáčkách o sobě dává motor decentně vědět, nic rušivého. Brzdění motorem je celkem výrazné. Projev bych popsal asi jako uhlazený hrubiján , takže motor paráda. Druhé velmi příjemné překvapení byla převodovka. Jednička z N tam jde krásně potichu. Kvalty padají lehce, krátce a přesně. Při plným knedlu zhruba po cca 1 - 2 vteřínách. Prvních 4 - 5 kvaltů je fakt krátce odstupňovaných. Převodovka paráda. Podvozek pro mě dostačující, do zatáčky to padá jaká pírko a následně je to v náklonu pěkně stabilní. To předepnutí určitě taky pomohlo. Víc se k tomu zatím nemohu vyjádřit. Celkově velká spokojenost.

Ať to nevypadá že mám růžové brýle. ABS na zadku zabírá relativně pozdě, dle feelingu až po prokluzu kola, ale to neberu jako mínus. Vepředu jsem to zatím nemohl moc vyzkoušet, protože páčka byla dost gumová a moc to nebrzdilo. Po projížďce se mi to podařilo trochu odvzdušnit na třmenu a páčka trochu ztvrdla, tak snad už si jí nebudu mačkat na prsty. Dále řidítka byla natočená moc dopředu, s tím nejspíš souviselo sklonění páček moc dolů. Ale nechtělo se mi vracet a štelovat to, tak jsem to neřešil. ?

Na enduro posez si zatím zvykám, stejně tak na ty gumy. Zkoušel jsem lehčí výjezd polního krpálu ve stoje na dvojáka, ale ten plyn je hodně citlivej a při mém zacházení ucukanej, že jsem měl strach, abych z toho neslít , ale možná, že se má spojkovat a víc držet nohama Upřímně si nedokážu na enduro představit cokoliv silnějšího





Naposledy editováno 24.03.2021 18:23:09

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

24.3.2021 v 18:51 | Nahoru | #4317
Vypadá pěkně. Ty to ani nezajíždíš, že tomu dáváš plnej knédl ?
Já vim jak jsem vezl novou 250L tak jsem měl chuť sesednou a jít pěšky Syrový motor, totální propadák.

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

24.3.2021 v 18:53 | Nahoru | #4318
Zajíždím, zajíždím, jen u toho vyznávám trochu jinou strategii

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

24.3.2021 v 19:07 | Nahoru | #4319
Jasný chápu. Já tracera zajížděl poctivě, u silnice to jde, ale bývalou crf také moc ne. Dostávala kotlík zamlada .

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

24.3.2021 v 19:23 | Nahoru | #4320
Plný knedl krátkodobě nevadí, ale držet ho dlouhodobě to už je horší. Ono se říká že když se ten motor zajede svizneji tak potom líp jezdí. Osobní zkušenost nemám.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L jenda-pegaso 23 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M Švejdy45 39 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58
Kawasaki KLX 230 vs 250 popř vs CRF... [1 ... 4, 5] Kawasaki KLX 250, Honda CRF 250L, Kawasaki KLX230, H... Sally06 134 6.5.2023 v 09:05 Merhaut


TOPlist