globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Vše o této motorce a dualsportech 250 obecně(KLX 250, WR 250R atd )
zkušenosti, fotky, videa, odkazy, úpravy, cesty, zážitky atd


Naposledy editováno 10.04.2013 15:51:30

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

23.1.2021 v 10:29 | Nahoru | #4111
Presne kravina na entou.
Je videt jak jede po meste kde auta nejedou rychle. Podle me ma brutalni prevod, tim mu tacho promeruje a ve finale jede tak 100- 120km/h.


190 jsem dal na 450L s puvodnim prevodem, kdyz se na me lepilo auto, tak jsem to okouril co to slo, kdyby to byla, tak tomu verim.
Ale fichtl 300l nerealne.

Naposledy editováno 23.01.2021 10:39:36

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

23.1.2021 v 11:01 | Nahoru | #4112
Pokud by měl ale nějak brutálně zkrácený sekundár, tak si nemyslím, že by šel motor na šestku vytočit do takových otáček, aby to těch 190 ukázalo. Omezovač by ho utnul mnohem dříve.

Mají i tam i upravenou 250 s bigbore, vačky a dalšími úpravami a ta dá 165 dle GPS.


Oboje jsou díla firmy Dr. Racing, která se věnuje mimo jiné i úpravě motorek na DragRace

https://www.facebook.com/DoctorRacing888/

Tady je graf z brzdy toho CRF 250:


Naposledy editováno 23.01.2021 11:13:15

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

23.1.2021 v 13:28 | Nahoru | #4113
Koukám na ten jejich fb. Jedou docela mrdy s těmi crf :)

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

23.1.2021 v 21:52 | Nahoru | #4114
Tak koho nakopu




Naposledy editováno 23.01.2021 21:56:51

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

24.1.2021 v 06:18 | Nahoru | #4115
Sám sebe

No jsou to borci to je pravda, ale já si za tím stojím, že 190km/h to nemohlo být.
Stačí si zpomalit, důkladně se dívat jak se rozjíždí , jak řadí a z 3 na 4 řadí v 110, což by ten motor nedal ani náhodou, kor když píšou, že u 300L je převodový poměr 1-5 zkrácený, akorát 6 prodloužená.

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

24.1.2021 v 13:33 | Nahoru | #4116
Zdarec,
nevíte kolik dovolí kabeláž a hadice zvednout řidítka u CRF 250L s ABS ? Zvládne to +3cm bez úpravy hadic a kabelů ?
dík moc
š.

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

24.1.2021 v 13:40 | Nahoru | #4117
Jo, 3cm max.

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

24.1.2021 v 20:08 | Nahoru | #4118
CRF300 @ 316 stroker



Tady dyno seriový vydechliny 300L: 20,6 hp. No čekal bych asi víc od 22 kW a pak ta upravena 250, jak už jsem sem dával video: 46,2 hp.



Naposledy editováno 24.01.2021 20:16:35

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

25.1.2021 v 17:59 | Nahoru | #4119

chstepan píše: nevíte kolik dovolí kabeláž a hadice zvednout řidítka u CRF 250L s ABS ? Zvládne to +3cm bez úpravy hadic a kabelů ?

Ja som na 2011 či 12 bez ABS dal 5 cm po preroutovaní káblov.

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

26.1.2021 v 18:06 | Nahoru | #4120
Zdarec jakej dáváte moment na horní a dolní šrouby na brýlých (přední vidlice) CRF250L ... podle manuálu je to 32Nm, utáhl jsem to na 24 a přišlo mě že ta mezera je nějaká hodně malá proti tomu jak byla, tak se bojím, abych to nějak nezničil...
díkes
š.

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

27.1.2021 v 08:37 | Nahoru | #4121
250L nemám, ale na EXC to bylo snad 15Nm nahoře a 20Nm dole, docela bych se divil 32Nm a dual-sportu. ale možná jo ..

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

27.1.2021 v 09:12 | Nahoru | #4122
no na f800gs taky bylo nahoře i dole 19Nm ... ale hledal jsem to na více místech a všude je fakt 32Nm nebo 24 lbs/ft .. což je to samý

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

27.1.2021 v 09:29 | Nahoru | #4123
Animals21> Tak to snad záleží na tom, jestli je tam M8 nebo M10, ne? A vlastně na tom nezáleží vůbec, s citem dotáhnout, aby se to samo nepovolilo, protože ten svěrný spoj udrží daleko víc, než třeba osa předního kola.

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

27.1.2021 v 09:35 | Nahoru | #4124
.. je tam M8 .. ale nerad bych byl chytřejší než inženýři z Hondy

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

27.1.2021 v 09:50 | Nahoru | #4125
chstepan> Tak zkus být radši chytřejší než ti thajští inženýři, kteří mohli udělat chybu. V manuálu píšou, že na brejlích je M8, ale taky o pár stránek dřív, že pro M8 je moment 22 až 27Nm. Jsou tam 4 šrouby a když se utahují postupně, netřeba to v tom hliníku přehánět. Nebo jsou spodní brejle ocelové?

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

27.1.2021 v 10:20 | Nahoru | #4126
všechno je hliník ...
no dám tam cca 24Nm a musí to stačit

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

27.1.2021 v 11:39 | Nahoru | #4127
třeba to někomu pomůže .. to je ze servisu Honda pro CRF250L/Rally - 2020

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

27.1.2021 v 15:40 | Nahoru | #4128
24 musí stačit stejně tak 27 o 32 nemluvě. Jinak, je to asi fuk, ale ty dolní brýle by měly být ocelové. Jedna z novinek u CRF300 by měl být právě hliník na dolních brýlích. Ale někdo to tu už dementoval .

Jinak tady úvaha, proč by mohla být nová CRF300 nejlepší dualsport, alespoň do příchodu CRF350:


Jinak mašiny by měli dorazit k dealerům v první várce začátkem března. Druhá várka pak v květnu. A někteří dealeři už mají první várku zabranou

Naposledy editováno 27.01.2021 15:42:59

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

28.1.2021 v 12:28 | Nahoru | #4129
zdarec,
chlapi odkud vzít nejjednodušeji proud na CRF250L, aby byl spínaný s klíčkem ... zásuvku mám na přímo od baterky přes pojistku, ale potřebuji ještě proud spínaný klíčkem (žádný velký odběry)
dík

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

29.1.2021 v 06:39 | Nahoru | #4130

chstepan píše: všechno je hliník ...
no dám tam cca 24Nm a musí to stačit



Spodní nejsou hliníkový. Až ta nová 300ka je má alu. S tim utahovacim momentem, vem to rozumně na cit. S momenťákem to akorát dokurvíš a nebudeš zdaleka první..

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

29.1.2021 v 09:37 | Nahoru | #4131
jasně .. myslím, že i 20Nm by bylo dostatečný ... ten svěrný spoj drží fakt dost..

jinak krásný volný konektor na napájení čehokoliv je na 2017+ pod přední maskou ... chráněný 10A pojistkou a spínaný zapalováním .. viz. foto

Naposledy editováno 29.01.2021 09:38:18

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

29.1.2021 v 10:18 | Nahoru | #4132
chstepan> Na Husabergu mám napsáno myslím 17 Nm dole a 12 Nm nahoře? nejsem si teď jistý. Jde o to, že dotáhnutí nesmí být moc velký z několika důvodů - aby při pádu na bok se mohly brýle ve vidlicích lehce pootočit a tím pádem se lépe rozložila energie pádu na bok a tím pádem se neohly řidítka. Současně dojde k protočení v brýlích. Stačí pak dát přední kolo mezi nohy a pootočit řidítky v opačném směru protočení.

Další důvod je, aby vidlice chodily volně. Při velkém dotažení může dojít k mikroskopickému sevření vnější vidlice a tím pádem se omezí klouzání vnitřního kluzáku.

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

29.1.2021 v 10:53 | Nahoru | #4133
Díky za info, já to taky dotahoval, tak na to podle informací tady raději mrknu.
Ty už nemáš AJP ?

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

29.1.2021 v 13:02 | Nahoru | #4134
Pokud teď bude někdo do Marka šlapat, jak dřív bránil AJP, tak se nám téma na pár stránek odchýlí Ale jinak už na AJP lítal super a teď na Bergovi to musí být paráda

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

29.1.2021 v 16:16 | Nahoru | #4135

Animals21 píše: Pokud teď bude někdo do Marka šlapat, jak dřív bránil AJP, tak se nám téma na pár stránek odchýlí Ale jinak už na AJP lítal super a teď na Bergovi to musí být paráda



Nejlepší dual-sport je samozřejmě PR4 .

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

31.1.2021 v 11:12 | Nahoru | #4136
nokia321> Už ne Loni na jaře jsem to prodal. Ale musím říci, že si občas zastesknu. Jakoby tohle jede lépe, podvozek je lepší (dvoukomora ve předu je znát) a více agresivní geometrie vhodná na enduro je taky znát. Váha o cca 15 kg je taky do plusu. O tom žádná. Občas mi chybí jistá stabilita v přímém směru jízdy, kdy Husaberg létá z prava do leva AJP drželo stopu a jelo krásně rovně

Hlavně to nebyla vůbec špatná motorka a když se člověk snažil, tak z ní mohl vymáčknout opravdu hodně a stačit většině jezdců Ale časem jsem chtěl zkusit 2T, tak jsem si udělal radost Kdyby nebyly problémy s čerpadlem a vstřikem, tak to bude super motorka a úplně ideální dualsport dle mého gusta

Na trati se to neztrailo (nebavím se o velkých MX tratích, ale o takových těch kratších technických tratích za vesnicema), v enduro to vyjelo hodně, stačilo se toho nebát a trochu s motorkou komunikovat, ne se jen vozit a při normálním převodu a 50/50 gumách se s tím dalo objet dost kolem komína po polních cestách jen tak. Takže vážně dobrý stroj

2 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

1.2.2021 v 19:25 | Nahoru | #4137
Dovolím si trochu zbytečného tlachání na téma hmotnost. - Zkoušel někdo odlehčit CRF250L?

Jezdím na NX250 lehce křížené díly z XL250. Kamarád jezdí CRF250L, asi 2014.
Na dovolené v terénu na Ukrajině jsme si je na zkoušku prohodili. Kupodivu mě o čtvrt století novější CRF dost zklamala. Kromě drobností, jako zpřevodování a pružnost motoru to byla hlavně hmotnost . CRF je papírově o celých 20kg těžší než staré Hondy. A není to jen číslo, ovládání v nízké rychlosti je pocitově těžkopádné ve srovnání se starými střepy. Jenže tyhle malorážky člověk upřednostňuje kvůli lehkosti ovládání v terénu.
Jasně, staré XL/NX nejsou žádná výhra - odpružení zoufalé, brzdy slabé, náhradní díly nesehnatelné. Ten poslední bod je hlavní důvod, proč se o nové stroje zajímám.

Kde se tam vzalo těch 20kg a jak to odlehčit?
Co jsem našel k CRF250L na netu, tak teoreticky:
Koncovka výfuku origo 6kg -> absobční "laďák" asi 2kg
Baterka asi 2kg -> litiovka ?
Pokud to má ABS, tak 2kg -> ABS delete
Zadní stupačky a další zbytečná bižuterie?

Dohromady je to teoreticky až -8kg, což má do 20kg daleko, ale -8kg nad těžištěm motorky jistě poznat bude.

Odlehčoval někdo z vás, majitelů CRF250L? A jak to šlo, jaké jsou výsledky?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

1.2.2021 v 21:14 | Nahoru | #4138
Deadman> tak ono NX je takový spíš trictvrtecni...takze spousta toho rozdílu asi vychází z toho, že CRF má relativně dospelejsi stavbu...
Nepřemýšlel jsi spíš nad Klx 230 nebo možná ještě líp Ajp PR4? Obě budou asi do terénu lepší...

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

2.2.2021 v 12:10 | Nahoru | #4139
Jak jste na tom s řešením defektu někde na cestě, v terénu, apod.? Co vozíte? Nebo jezdíte jen kolem komína a jste rozhodnuti dojet na píchlé dom?

Teď přes zimu jsem s kámošem přezouval mojí babičku Kawu KZ440, jedná se o dušová kola 18" 3.00 a 3.50. Zkurvili jsme 4 duše, další nemám a povedlo se jen zadní kolo. Jasně, ten ráfek je oproti "našim" motorkám úzkej, takže to jde o dost hůř a šance cvaknout duši je větší, ale i tak. K tomu nemít kompresor, tak se upumpuju k smrti, než zjistím, jak to je. Po téhle anabázi mě skoro opouští původní nadšení udělat si nějaký větší (několikadenní) trip na WR205R.

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

2.2.2021 v 12:20 | Nahoru | #4140
Co se týká toho pumpování, to lze snadno vyřešit pumpičkou s CO2 bombičkama, na dojetí k nejbližší pumpě to musí stačit, případně se už ani nemusí. A co se týká výměny duše, tak to je o šikovnosti a zkušenostech. Je ale dobrý, jak si to udělal ty. Ty zkušenosti, jak to nedělat, nabrat doma v garáži a pak na cestě už jít správnou cestou
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L jenda-pegaso 23 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M Švejdy45 39 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58
Kawasaki KLX 230 vs 250 popř vs CRF... [1 ... 4, 5] Kawasaki KLX 250, Honda CRF 250L, Kawasaki KLX230, H... Sally06 134 6.5.2023 v 09:05 Merhaut


TOPlist