globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Vše o této motorce a dualsportech 250 obecně(KLX 250, WR 250R atd )
zkušenosti, fotky, videa, odkazy, úpravy, cesty, zážitky atd


Naposledy editováno 10.04.2013 15:51:30

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

21.4.2020 v 13:54 | Nahoru | #3481
Zdr, někdo CRF250 Zlín okolí?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

21.4.2020 v 15:59 | Nahoru | #3482
george72> Ahoj máš ještě CRF?

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

21.4.2020 v 22:37 | Nahoru | #3483
MT80> jasně že

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

1.5.2020 v 20:43 | Nahoru | #3484
další super odpoledne v sedle

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

2.5.2020 v 08:29 | Nahoru | #3485
Také přidám pár foto. Konečně mám instalován otevřený kit a nemůžu se toho nabažit. Motorka zcela změnila svůj projev, přidušenost je ta tam. I původní verze díky objemu jela pěkně od spodu, ale teď je to už trochu jiný level. Těch čtyřicet koní je znát. Na silnici je to super, teď by už dávaly smysl motárdový kola. V terénu výkon také dobrý, ale je třeba se více věnovat řízení. Nelelkovat a být ve střehu. Krátké vrknutí totiž celkem s motorkou hne. CRF 250 byla proti tomuto taková sametová, krémová, tohle je už fakt ostřejší náčiní.

Ještě jsem vyřešil zadní nosič RZ. Tu kovovou příhradovinu jsem nahradil lehkým plastovým držákem vyrobeným dle mích propozic na 3D tiskárně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

2.5.2020 v 08:36 | Nahoru | #3486
DejvGSR> Dejve, co obnáší ten kit? Jsou tam nějaký mechanický díly, nebo jen plnění a elektronika?
Dík

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

2.5.2020 v 08:46 | Nahoru | #3487
Kit CRF 450 L callowsick>

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

2.5.2020 v 15:12 | Nahoru | #3488
Taky jsem včera pěkně pojezdil v jednom lesíku poblíž Liberce, kde není ani noha a enduru je tam docela přáno. Spousta výjezdů, cesty všeho druhu a strmosti. Paráda. Dá se tam blbnout hodiny. Celkem mě překvapilo, co se podařilo vyjet. Zkrácení převodu na 14/42 a malinko menší profil tomu dost pomohl. Něco bylo hodně na jedničku, ale dali jsme to. Vzadu mám teď E09, celkem to ujde. Nakonec slejvák, že i trenky byly durch, ale to k tomu patří, ta tortuta :D.



Naposledy editováno 02.05.2020 15:14:14

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

2.5.2020 v 18:08 | Nahoru | #3489
DejvGSR> díky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

2.5.2020 v 20:35 | Nahoru | #3490
mRKEF> Ty jsi na ni ale ošklivý ! (Tvoje slova) Jak to snáší blinkry, páčky, zadní blatník?

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

3.5.2020 v 00:57 | Nahoru | #3491

Kohlstein píše: mRKEF> Ty jsi na ni ale ošklivý ! (Tvoje slova) Jak to snáší blinkry, páčky, zadní blatník?



Tak já nechtěl, ale díky neumětelství se občas stane :D. Za celou dobu co jí mám to byl asi 5. pád. Z toho jednou mi to shodili kámoši ze stojánku, jednou bratr a 3x já :). A kromě opravdu minimálních oděrek to zatím neodneslo nic. Nic neprasklo, nic se neurvalo. Takže v tomto ohledu dobré. Zatím jsem zaregistroval pouze odřeninu masky nad světlem (od kámošů pád na zídku) a drobnou odřeninu na plastu vpravo na nádrži.

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

4.5.2020 v 08:31 | Nahoru | #3492
Jak se projevuje to zkrácení převodu ? Taky o tom uvažuji. Tacho potom asi dost kecá , že ?

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

4.5.2020 v 15:14 | Nahoru | #3493
chstepan> Zkrácení převodu je fajn právě v terénu, i na silnici se to lépe odlepuje, rychloměr ale kecá dost, dost optimisticky.

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

4.5.2020 v 23:30 | Nahoru | #3494
Přímo pocitově to člověk nějak silně nepozná, ale rozdíl tam bude. Dal jsem převod 14/42 místo 14/40 a gumu mám 110/80 místo 120/80. Tachák kecá tak o 10 kmh. Myslím, že při 60 tam mám 50 co jsem tak sledoval podle radarů. Taková komfortní rychlost mi přijde do 90 na tacho, čili asi 80 reálných. Ale jel jsem i takovou menší dálku stabilně kolem 100-110 na tacho ale už to dost točí. Co mě ale překvapilo tak to, že spotřeba nijak nestoupla. Naopak jsem dokonce po zkrácení dosáhl dvou nejlepších spotřeb kolem 3/100. A to jsou tam jízdy ve dvou a docela dost lesa.

Ale jinak to přeměřování má výhodu, že máš menší šanci na pokutu a pocitově tomu i věříš jak to víc točí :D.

Ještě jsem přemýšlel, že si koupím 13z pastorek - ten se dá rychle přehodit sem tam a v terénu by to přidalo myslím dost síly ještě. Ale i teď jsem se docela divil co to vytáhlo. Troufl jsem si na docela strmé výjezdy, které tam jezdí borci na ostrých a i přes to, že jsem několikrát v kopci musel zastavit tak se dalo rozjet a na jedničku jsem to nějak vydrápal postupně.

Naposledy editováno 04.05.2020 23:31:57

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

5.5.2020 v 17:33 | Nahoru | #3495
Jelikož mám teď dvěpade primárně jen na terén, hodlám též vyměnit oem rozetu. Vy co už jste měnili, dali byste 14/43, nebo raději 13/42 ? Bude jezdit 90% terén.
Řetěz je nutný delší ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

5.5.2020 v 18:05 | Nahoru | #3496
HondaOK> ak to máš primárne na terén, tak kľudne daj 45ku. 42 je veľmi malý rozdiel. To je tak akurát na cestu, alebo na cestovanie, že do terénu človek vezme ešte 13ku a potom sa s tým už čosi dá. Ak na to ale obuješ trochu agresívnejšiu pneu, tak ti to stačiť podľa mňa nebude. Ja do terénu s Mitas C02 vozím prevod 13/45 a keď som na ceste, tak 14/45. Nutno ale dodať, že ísť s tým potom reálnych 100km/h nie je dlhodobo ideálne. Ten motor to v pohode zvládne, ale človeku to moc nedá

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

5.5.2020 v 18:33 | Nahoru | #3497
erbe> Ja som mal vzadu 45 a bolo treba dať dolu to vodítko na reťaz. Len pre info.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

5.5.2020 v 19:06 | Nahoru | #3498
Metric> stačí ho posunúť dopredu o jednu pozíciu. ja som to vyriešil tak, že som navrtal do plechu 3 diery so správnym rozostupom a hotovo. Funguje bez problémov doteraz.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

5.5.2020 v 21:00 | Nahoru | #3499
erbe> ok, mnohokrát děkuji. Vrtání do jakého plechu máš na mysli ?

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

5.5.2020 v 21:20 | Nahoru | #3500
Při změně převodu ze 14/40 na 13/43 přibudou v převodu 2 zuby tím se posouvá kolo o 2/4 = 1/2 rozteče článku dopředu. Aby vyšel řetěz, je potřeba mít na šponováku rezervu 8-10mm.
Hondí vodítka mají gumový špalek v plastovém držáku. Stačí ten špalek otočit vzhůru nohama na těch dvou šestkách šroubech, co jsou skrz špalek, a vyjde to na rozetu o 3-5 zubů větší. Není to nejhezčí, ale je to otázka minut.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

5.5.2020 v 22:54 | Nahoru | #3501
Kohlstein>

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

5.5.2020 v 23:15 | Nahoru | #3502
HondaOK> uhm... Hľadal som, ale nemám toho dobrú fotku. Ale cieľovo som to vodítko posunul dopredu o jednu dieru a na to aby to držalo som to fixol kúskom pásoviny kde som spravil 3 diery podľa rozostupu toho vodítka. Ja to skúsim odfotiť keď budem pri motorke niekdy ak je záujem.

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

6.5.2020 v 04:42 | Nahoru | #3503
Ze zkušenosti bych to moc nepřeháněl. Člověk si myslí jak si pomůže, že to bude trhat ruce 1,2,3 a změnou převodu se to změní jen lehce a pokud to přežene, začne mu vadit , že kup pásma motoru je pryč a rychlost přejezdu je tak 60 - viz rozeta 48 foto.
Zkoušel jsem kde co a nakonec zjistil, že ideální bylo 13/43 a řetěz původní. U 43 rozety stačí převrtat gumu ve vodítku a posadit jí kousek níž.



Řešení pro správný rychloměr je zde:


Naposledy editováno 06.05.2020 04:53:20

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

6.5.2020 v 11:11 | Nahoru | #3504
Klucí, já jsem řešil změnu převodového poměru komplexně. To znamená jak změnou počtu zubů na rozetě, tak i volbou rozměru zadní pneumatiky. Více viz můj deník: Mitas
Díky tomuto jsem nemusel nic bastlit, vše šlo provést jen pomocí napnutí řetězu. Jinak pastorek jsem neměnil, každý zub je znát na životnosti řetězu.

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

6.5.2020 v 11:57 | Nahoru | #3505
Ja som preto uviedol aj pneumatiku Mitas C-02, ktorá je dosť vysoká. Ale zo skúsenosti by som povedal, že aj rovnaký rozmer pri rôznej vzorke má rôznu výšku a teda obvod. Možno to práve rieši FIM, neviem. C-02 nie je FIM certifikovaná, ale na cestu áno.

Životonosť reťaze na našej CRFke je vzhľadom na nízky výkon skoro zanedbateľná. Ja som DID520VX2 vyhodil po 50000km, najazdených vo všetkých mysliteľných podmienkach, len z dôvodu, že už sa zadrhávali články, inak som ju šponoval asi 3x za celý jej život. Ale je pravda, že sériová reťaz horko ťažko dala 20000km, to je šmejd. Ale vývodové koliečko som niekoľkokrát menil. Nie vždy kvôli opotrebeniu, často kvôli experimentovaniu. Rozety rovnako.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

6.5.2020 v 14:12 | Nahoru | #3506
DejvGSR> čekal jsem, že uvedes : řešil jsem převodový poměr komplexně a to výměnou rozety, pneumatiky a koupí crf450l

Erbe: jestli jsi dával c02 v 120/90 (takový běžný rozměr) tak pak chápu těch 45 vzadu. Já jsem právě záměrně, jako dejv, šel do menší pneu 110/80. Asi budou mezi pneu rozdíly, to je jasné, ale profil gumy udělá taky svoje.

Naposledy editováno 06.05.2020 14:20:13

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

6.5.2020 v 20:14 | Nahoru | #3507
Vidím, že variant je víc než bych čekal. Zatím pro mě nejpřijatelnější varianta se jeví převod 13/43 s rozměrem pneu 120/80 pirelli rallycross (již na moto) a drobnou úpravou vodítka. Díky všem !

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

6.5.2020 v 23:18 | Nahoru | #3508
HondaOK> Pokud bys chtěl zůstat v legální variantě, tak 120/80 je ta jediná :D.

2 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

11.5.2020 v 20:17 | Nahoru | #3509
Tu je fotka ako som vyriešil inštaláciu 45t rozety ja. Vodítko posunuté o dieru dopredu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

11.5.2020 v 20:42 | Nahoru | #3510
erbe> Dobrá práce 45z rozeta už je skoro velká jako ráfek
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L jenda-pegaso 23 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M Švejdy45 39 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58
Kawasaki KLX 230 vs 250 popř vs CRF... [1 ... 4, 5] Kawasaki KLX 250, Honda CRF 250L, Kawasaki KLX230, H... Sally06 134 6.5.2023 v 09:05 Merhaut

TOPlist