barth_duben




Téma: Úprava seriového výfuku u M1100 EVO
27.10.2012 v 21:56
Zdravím,

chtěl bych se zeptat jestli má někdo zkušenost s úpravou (tuning) seriového výfuku u Ducati Monster 1100 EVO r.v. 2012. Cílem je zlepšit výkon/zvuk. Podle toho co vím je výfuk standardne limitovaný kvuli predpisům EU, aby splnoval emise.

Dík za odpovědi.

Úprava seriového výfuku u M1100 EVO

27.10.2012 v 22:04 | Nahoru | #1
Máš opici,musíš mít na banány.Kup laďáky a nepras originály

Úprava seriového výfuku u M1100 EVO

27.10.2012 v 23:12 | Nahoru | #2
Reseni A
Doprasit originál koncovku s nejistym vysledkem. Moc si asi nepomuzes, budes mit prusvih pri ceste za hranice a casem mozna i u nas. No a s prodejem ti to taky nepomůže

Reseni B
Termignoni + ECU

B je spravne

Úprava seriového výfuku u M1100 EVO

28.10.2012 v 07:40 | Nahoru | #3
jsem myslel, že se tohle dělá jen na CBR 125

Úprava seriového výfuku u M1100 EVO

28.10.2012 v 10:41 | Nahoru | #4
To si radši nech udělat výfuky od Creptusu nebo Tenaxu. Oproti Termixum to bude za hubičku a parády to nadělá asi taky dost...

1 reakcí na tento příspěvek Úprava seriového výfuku u M1100 EVO

29.10.2012 v 10:18 | Nahoru | #5
Když jakž, takž dodržíš průměry trubek svodů a kocovku, dá se tam dát i něco levnějšího než Termix. Je s tím ale trochu víc práce při ladění a někdy to dokonale bez brzdy nedohoníš.
Když už půjdeš cestou co ti raděj ti, co o tom, v případě Ducati, moc ponětí nemaj (třeba jako kolega nademnou)...dej si záležet ať dotyčný věrně okopíruje tvar a průměry svodů od Termixu.
Dokud necháváš katík a dáš jen koncovku, bude to jezdit i s origo mapou - dovoluju si odhadovat. Zvaž kam až chceš zajít a kolik chceš vysolit.

Úprava seriového výfuku u M1100 EVO

29.10.2012 v 10:23 | Nahoru | #6
Já bych ten výfuk za katem klidně kuchnul pokud to je technicky možný, zachová se původní vzhled a nemusí to být žádná prasárna. To už může být větší zlo nějaká roura od našich nehomo výrobců.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava seriového výfuku u M1100 EVO

29.10.2012 v 11:42 | Nahoru | #7
t_freedom> Hele doufám, že se nepletu, ale na brzdě to jde doladit skoro vždycky ne? Sám chci postoupit na Monstra litrovýho a co vím, tak tak jako tak, ať je to výfuk jakej chce (bez katů) tak je to stejně cesta KNko, jednotka a ledění na brzdě... Pravda že u premiovejch značek to ladění bude asi jednodušší

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava seriového výfuku u M1100 EVO

29.10.2012 v 11:56 | Nahoru | #8
z.a.j.o.c.h> No tak jde skoro všechno. Ale snažit se na brzdě vyhladit propad v průběhu krouťáku, kterej tam vzniknul blbým tvarem kolene, koncovky... to je trochu zbytečná starost ne?
A investovat do filtrů, svodů, možná nevhodných koncovek, jednotky a ladění na brzdě jenom proto, aby mi to jelo aspoň stejně dobře jako originál, to je opruz.
Ty termixy s jednotkou jsou taková jistota, ale je pravda že prachy to jsou nehorázný. Sám to řeším u Corsara a celou zimu budu přemejšlet co s tím

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava seriového výfuku u M1100 EVO

29.10.2012 v 12:27 | Nahoru | #9
Franco82> To je otázka, kdyby to vyšlo výrazně levněji tak by to třeba za ten vopruz stálo. Ale nevim, třeba se ty hodiny na brzdě atd. nakonec vyrovnají těm Termixum Zase na druhou stranu, v takovým RP tuningu dělají i racingový výfuky, tak ty by mohli vědět co a jak... I když, koncovky za 13000, to už je lepší si přišetřit....

(reakce na) Úprava seriového výfuku u M1100 EVO

29.10.2012 v 13:01 | Nahoru | #10
z.a.j.o.c.h> vycházíš z předpokladu Japonců...

Tam se dodá PCommander a ladí se. Duckna má ECU a na ní exsitujou odladěný mapy(čti moto managementy). Takže nejlevnější je vždy najít co nejvíce podobnou vatriantu vejfuků - průměry, dýlky atd. a pak se začít modlit, aby to sedlo s tím moto managementem co má třeba Termix, nebo Akrap (ostatní výrobci stejně většinou jedou podle managementu Termixů, kterej to odlaďuje spolu s Ducati) ...pak se ladí jen trim, vzduch na bypasech, podtlaky (což je taky dobrá alchymie) ...co se dějě po otevření klapy za "close loop" už je věcí pevnejch hodnot nastavenejch v managementu. PCommanderem ale nehneš kupříkladu s předstihem (kterej se při racemapách u Duckny zvedá), aspoň co já jsem zjišťoval. Tam to jen krmíš, za pomocí lepšího sání a výplachu

(reakce na) Úprava seriového výfuku u M1100 EVO

29.10.2012 v 13:05 | Nahoru | #11

z.a.j.o.c.h píše: Franco82> Zase na druhou stranu, v takovým RP tuningu dělají i racingový výfuky, tak ty by mohli vědět co a jak... .



ono ladit japonskej čtyřvál a vysokootáčkovej, nízkozdvihovej dvouhrnek jsou docela rozdílný disciplýny, bych řekl...ačkoli cíl je stejnej, musí se jít asi trošku jinejma úskalíma...
Prostě 4vál nikdy nebude reagovat na nedoladění tak markantně jako dvouhrnek, kde mu dva válce na dovyvážení chodu chyběj (zejména v úplným spodku)

Úprava seriového výfuku u M1100 EVO

29.10.2012 v 13:35 | Nahoru | #12
Aha, je pravda, že jsem myslel že se to ladí stejně jako japonci a teď jsem zase o něco chytřejší. A budu doufat, že moje budoucí ducatka to už všechno bude mít

1 reakcí na tento příspěvek Úprava seriového výfuku u M1100 EVO

29.10.2012 v 15:01 | Nahoru | #13
Ono je to ve výsledku jednodužší...pokud ta mapa jde doladit vzduchem a tím co můžeš na vstřikování ladit... já na brzdě ani nebyl...
Motor má evidentně lepší chod pod 4trpm, lepší průběh mezi 5-7t rpm a jestli to navrchu má 7HP navíc to fakt nepoznám. Jen už to krásně ducá na 1000rpm na volnoběh a neškube to v přechodu mezi zavřeným a otevřeným plynem.
Na okruhu na motor pomalinku dostanu 848 na výjezdu, takže by to přes 130HP mělo mít ...ale to není důležitý...důležitý je, že s tím už jde jezdit po městě (a spouští to alarmy kolemstojících aut )

(reakce na) Úprava seriového výfuku u M1100 EVO

31.10.2012 v 20:16 | Nahoru | #14
t_freedom> Původně, se vším tím laděním jsi mne docela vyděsil, ale teď jsem koukal do tvýho deníku a koukám, že to jde i postupně a není nezbytně nutný hned při koncovkách přehrávat mapu...

Samozřejmě je nejdůležitější to, že to rozhouká auta na ulici

Úprava seriového výfuku u M1100 EVO

1.11.2012 v 09:47 | Nahoru | #15
Zásadní je katalizátor ...dokud tam zůstává ten, není s tím tolik problémů.
Takže, pokud jde člověku JEN o zvuk, jde tam většinou strčit jen koncovku za katík, nechat filtr a jezdíš vesele dál.
Jak hrábneš do svodů, začíná nejistá a někdy trnitá cesta. Bez katíku/lambdy by to ani nemusel jet, dokud tam je stará mapa (já měl svody se závitem na lambdu) - ale střílelo to při každým ubrání a přidání plynu. Prostě ani lambda nedoladila směs v rozmezí co ovlivní.
Takže jiná mapka(první vůbec nefungovala,byla na jinou jednotku), druhá frčela (ale hrozně žrala, otáčky volnoběhu nešly stáhnout pod 1300rpm a motor byl neustále mezi70-80°C i v pařákách - takže bohatý), třetí už funguje tak jak má(poladily se podtlaky, synchro klapek, trim dávky paliva) otáčky ducaj na 1000rpm, spotřeba pod/kolem 9l/100km. Motor jde od spodku bez cukání a na středu výrazně posílil.
No, trvalo to asi rok...ale už mám vystaráno

2 reakcí na tento příspěvek Úprava seriového výfuku u M1100 EVO

1.11.2012 v 10:53 | Nahoru | #16
No, on zrovna ten katalizátor je ta nejodpornější věc co jsem kdy na motorkách viděl takže hned jak by to bylo možné by šel pryč Sice to je všechno zatím docela vzdálená budoucnost (ještě nemám prodanou současnou motorku), ale radši se informuji předem A koukám, třikrát přehraná mapa, to je taky docela ranec peněz....

(reakce na) Úprava seriového výfuku u M1100 EVO

1.11.2012 v 11:16 | Nahoru | #17
z.a.j.o.c.h> dá se to udělat i napoprvý a pořádně, stačí si sehnat co nejvíc informací nebo někoho kdo ví co dělá. freedom šel spíš cestou pokus - omyl.

e: nejsem o moc lepší, taky jsme ladili natřikrát ...

Naposledy editováno 01.11.2012 11:17:27

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava seriového výfuku u M1100 EVO

1.11.2012 v 11:37 | Nahoru | #18
z.a.j.o.c.h> já to nedělal v Ducati...tam ti ofiko stejně mapu nepřehrajou.Posílaj ECU buď na přehrání, nebo ti montujou Termixy i s ECU novou. Dělal mi to jeden maník (co tomu docela rozumí) s Rexxerem a tam platíš, za první nahrání a pak už nic. Jenže problém je v tom, že musíš opsat ECU (typ, číslo) a Rexxer ti pošle mapu, kterou potřebuješ (slip on, nebo full) ...napoprvé poslali něco úplně jinýho - jiná ECU(staší model)
Druhá mapa zase byla hrozně bohatá (přecijen nemám roury o průměru 50mm)- na vrchu to jelo fakt fajnově, ale spodek byl uhrkanej a moc s tím nešlo dělat. Blbě to startovalo teplý.
Třetí mapka se nahrála, otevřel se vzduch (co byl na volnoběh úplně zavřenej), poladilo se to a teď startuje za tepla i studena na dvě otočky. Motor jede jak máslo(tedy v intencích krátkozdvihovýho dvouválu) ...
U Ducati máš dvě možnosti - buď Termix - hned napoprvý, nebo laboratoř ...

Jestli půjdeš do Monstera s Testastrettou, pomůžu. Moje cesta je už prošlapaná a otestovaná

Stev > no ono tady na fóru to takhle "zbastlený" předemnou nikdo neměl...takže nebylo moc co schánět za info. V Ducati ti řeknou, že uměj jen "vyměnit" Termixy ...takže co zbývá, že?

(reakce na) Úprava seriového výfuku u M1100 EVO

1.11.2012 v 11:45 | Nahoru | #19
t_freedom> to je pravda, já kdybych hledal na motorkářích tak nenajdu vůbec nic a jezdí mi to dodneška naprd, chce to procházet zahraniční

Úprava seriového výfuku u M1100 EVO

2.11.2012 v 21:48 | Nahoru | #20
Všeobecne se daji doporučit tyto změny:
- Přeprogramovat ECU, Lambdasondu = off, Klapka = off, max. otáčky = + 500 U/min
- při nízkych otačkach motor táhne mnohem lépe
- laděný výfuk bez katalyzátora
- Vzduchový filtr od BMC, upravený airbox
bmc fltry
- 14vej pastorek
- 41kový převodník

Úprava seriového výfuku u M1100 EVO

3.11.2012 v 13:07 | Nahoru | #21
nechci nějak rejpat ...ale převodník na mašině nemám...mám ho myslím na horalu ...já mám vazdu rozetu ...
11ctka má vzadu přívěru ? (ty klapko?) ...já myslel že to maj jen SSka ...ale nový Monstery zas tak neznám.

Ale jinak na to jdeš správně ... jen si rozmysli, jestli chceš jen zvuk - tedy nechal bych katík a nesral se s tím, nebo i výkon ...pak ti nic jinýho nezbejvá- ale zacvakáš tak 40-50t CZK, na to se připrav

2 reakcí na tento příspěvek Úprava seriového výfuku u M1100 EVO

3.5.2013 v 20:25 | Nahoru | #22
No teď mám doma Monstera 1100 Evo a mám origo výfuk + origo výfuk upravenej. Rozdíl je pouze ve zvukovým projevu a to dost znatelnej. Filtr i ECU jsou origiál a motorka se chová naprosto stejně.
Jestli je tam vyšší výkon tak to faktnevím jinak je tam vše co tam bylo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava seriového výfuku u M1100 EVO

23.7.2013 v 17:18 | Nahoru | #23
Tomas_> to me taky zajima, ty origou jsou pekny, skoda je dat do police. jaky pak praseni origo, vylepseni :)Tomasi popis to vic!

(reakce na) Úprava seriového výfuku u M1100 EVO

23.7.2013 v 17:19 | Nahoru | #24
duplikat

Naposledy editováno 23.07.2013 17:19:35

(reakce na) Úprava seriového výfuku u M1100 EVO

27.7.2013 v 17:27 | Nahoru | #25

Civa píše: Tomas_> to me taky zajima, ty origou jsou pekny, skoda je dat do police. jaky pak praseni origo, vylepseni :)Tomasi popis to vic!


.... není co popisovat takovej originální zvuk jinak nevykouzlíš a je to otázka financí do 1000,- oproti laděnejm koncovkám za desetitisíce. Stačí rozdělat, upravit vnitřek (odebrat kur--tka zvuku) a zase krásně zadělat
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ducati Monster alternativní zrcátka Ducati Monster 696, Ducati Monster 1100, Ducati Mons... GrametS 7 27.6.2018 v 12:54 P_B
Zkušenosti s ducati Monster 11OO EVO Ducati Monster 1100 EVO Tomas_ 11 15.10.2017 v 09:56 minomonster
Monster 821 vs Monster 1100 EVO vs ... Ducati Monster 1100S, Ducati Monster 1100 EVO, Ducat... zelva0007 26 30.4.2017 v 08:17 zelva0007
Výměna zadní pneu na M1100EVO Ducat... Ducati Monster 1100 EVO haverlo 13 20.12.2016 v 21:26 miramara
Zavzdusnena zadni brzda Ducati Monster 1100 EVO haverlo 9 24.3.2014 v 19:33 Tomas_


TOPlist