globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Oprava kovaných kol a elox
Snažil jsem se sehnat nějaké info tady na fóru i na webech ale moc toho není a hlavně bych rád nějaké doporučení z vlastní zkušenosti.
Mám celkem domlácená kovaná OZta ke svojí factorce a chtěl bych se je pokusit dát do pucu.

Bod 1) potřebuji někoho, kdo by je opravil - předek je na jednom místě trochu nakoplý a zadek dostal asi pořádnou prdu, ráfek už někdo měl v ruce ale oprava se úplně nezadařila a povrch ráfku je zvlněný a hrbolatý, prostě prasárna. Rád bych tedy nějakou firmu, nejlépe v okolí Prahy, kde mi řeknou jestli je reálné to dát dohromady, bude na to spoleh nebo ne a eventuálně to i kvalitně opraví. Radši si připlatím za slušnou práci, nepotřebuji za každou cenu ušetřit.

Bod 2) by poté byl elox. Je možné chytit takový modrý odstín, jaký ta factory origo kola mají? Komaxit nechci, mám s ním zkušenosti a i když držel, je to celkem tlustá vrstva a hlavně by to nemělo tu hloubku.
Prosím tedy o vaše názory a doporučení

Oprava kovaných kol a elox

30.10.2012 v 15:58 | Nahoru | #31
Tak tady jak jsem řekl
předek je ok
ale prdel je nic moc




Oprava kovaných kol a elox

30.10.2012 v 17:39 | Nahoru | #32
...to ale není nic drastickýho

Oprava kovaných kol a elox

30.10.2012 v 17:46 | Nahoru | #33
když ona tam bohužel není vidět ta vlnitá struktura na cca 15 cm délky
Ale tak opravit by to jít mělo

Naposledy editováno 30.10.2012 17:46:57

Oprava kovaných kol a elox

30.10.2012 v 18:11 | Nahoru | #34
Taky bych potreboval trochu kola porovnat. Proletel jsem dirou na silnici. Nevim ale jestli to ma cenu, nase silnice jsou v hroznem stavu

1 reakcí na tento příspěvek Oprava kovaných kol a elox

31.10.2012 v 10:14 | Nahoru | #35
Tady přikládám email od pana Pekaře:

Dobrý den,ano předek uděláme,zadek je takový paskvil,můžeme zkusit zachránit co se dá,je hodně vyžíhané,je třeba počítat,že bude v této části měkké,asi to bude chtít dovařit chybějící materiál na hrance,jestli se na motorce nebudou provádět blbosti,tak to bude jezdit,ale v případě,že budete motorku stavět na přední kolo a pak vám zadek spadne na místo vyžíhání,okamžitě se tam udělá ploška,protože je to v tomto místě prostě měkké.Je to rozhodnutí na Vás.Pekař

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava kovaných kol a elox

31.10.2012 v 10:24 | Nahoru | #36
Jindrej> s tim amanem někdo lítal přes obrubniky ne? :)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava kovaných kol a elox

31.10.2012 v 10:32 | Nahoru | #37
Sefo> nevím jak na kruhu mohl takhle rozmrdat ráfek

(reakce na) Oprava kovaných kol a elox

31.10.2012 v 10:33 | Nahoru | #38
Jindrej> v padocku :)

Oprava kovaných kol a elox

31.10.2012 v 10:34 | Nahoru | #39
Jo možná nějaký stunt show

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava kovaných kol a elox

31.10.2012 v 10:35 | Nahoru | #40

Jindrej píše: Sefo> nevím jak na kruhu mohl takhle rozmrdat ráfek



ale musela to bejt kurva šleha, že se mu z toho otočil ventilek dovnitř gumy

(reakce na) Oprava kovaných kol a elox

31.10.2012 v 10:39 | Nahoru | #41
FiZzeR> to ti řeknu

Oprava kovaných kol a elox

31.10.2012 v 11:27 | Nahoru | #42
Tohle jsou opravdu OZ kola?myslel jsem že takto vystouplý ventilek měly brembo kola a OZ měly ventilek zapuštěný?

1 reakcí na tento příspěvek Oprava kovaných kol a elox

31.10.2012 v 11:33 | Nahoru | #43
Jsou to opravdu kovaný ozta, z boku ráfku to je vyfrézovaný

1 reakcí na tento příspěvek Oprava kovaných kol a elox

31.10.2012 v 11:38 | Nahoru | #44
Nekupoval si je náhodou od prodejce někde od plzně?

Oprava kovaných kol a elox

31.10.2012 v 11:47 | Nahoru | #45
Já je dostal k motorce

(reakce na) Oprava kovaných kol a elox

31.10.2012 v 19:13 | Nahoru | #46
ManiaC> jj, jsou to přesně ty kola, co myslíš... nedávno byly v inzerci se spoustou dalších dílů na tuono a RSV

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava kovaných kol a elox

31.10.2012 v 22:26 | Nahoru | #47
Jindrej> ty vole to vypada jak kdyby ti to prezouval dewwil

(reakce na) Oprava kovaných kol a elox

31.10.2012 v 22:50 | Nahoru | #48

Milosek.m píše: Jindrej> ty vole to vypada jak kdyby ti to prezouval dewwil



děláš bráchovi dobrou reklamu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava kovaných kol a elox

31.10.2012 v 22:58 | Nahoru | #49

Milosek.m píše: Jindrej> ty vole to vypada jak kdyby ti to prezouval dewwil



voe, nešla odrazit patka gumy od ráfku, tak jsem si vzal 10kg palici, že to odrazím a bum, vedle, a pak asi ještě 10krát

(reakce na) Oprava kovaných kol a elox

1.11.2012 v 06:54 | Nahoru | #50

dewwil píše: voe, nešla odrazit patka gumy od ráfku, tak jsem si vzal 10kg palici, že to odrazím a bum, vedle, a pak asi ještě 10krát


takže si dneska pro ten předek taky jezdit nemusím?

1 reakcí na tento příspěvek Oprava kovaných kol a elox

1.11.2012 v 20:53 | Nahoru | #51
Cokoli se kove, tak za účelem získání konkrétních mechanických vlastností. Když to bude někdo opravovat teplem, dojde ke změně ve struktuře materiálu a již nikdy tam nebudou vlastnosti jako byly na počátku (muselo by se to znovu překovat). Když to bude někdo opravovat za studena, tak taky dojde ke změně struktury a to možná tak radikální, že to praskne.
Buď jak buď, už nikdy to nebude v tom místě mít vlastnosti jako zbytek kola. Ty konkrétní vzniknuvší vlastnosti jsou velmi nečitelný.
Další otázka je, jestli jsou skutečně kovaný a není to jen marketingovej blábol. Kování čehokoli je velmi drahý a dělá se to jenom když to opravdu stojí zato.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava kovaných kol a elox

1.11.2012 v 22:38 | Nahoru | #52
FiffiQ> no, vzhledem k tomu, že sada OZ wheels Aprilia Racing Forged Aluminium stojí cca 60kolíků tak to marketing nebude, zvlášť když bafnu do ruky ozeto a obyč serii koleso tak je rozdíl kua znát, třeba mý přední litý kolo Suzuki má oproti tomuto OZetu rozdíl cca 2,4kg nadváhy a to poznáš...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava kovaných kol a elox

1.11.2012 v 23:19 | Nahoru | #53

dewwil píše: FiffiQ> no, vzhledem k tomu, že sada OZ wheels Aprilia Racing Forged Aluminium stojí cca 60kolíků tak to marketing nebude, zvlášť když bafnu do ruky ozeto a obyč serii koleso tak je rozdíl kua znát, třeba mý přední litý kolo Suzuki má oproti tomuto OZetu rozdíl cca 2,4kg nadváhy a to poznáš...



Tak to potom skutečně vypadá na výkovek. Pak platí to co jsem napsal. Při tom rozsahu poškození už je to krokem jakýmkoli směrem ke změně struktury a tedy i vlastností.
Trochu mě překvapuje, že někdo může tak drahý kola takhle odpravit. Navíc to musela být dobrá morda, protože kovaný kola by měli mít poměrně slušnou pevnost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava kovaných kol a elox

2.11.2012 v 06:40 | Nahoru | #54
FiffiQ> jak říká kolega dewwil, jestli to je marketingový tah netuším ale měl jsem současně v ruce toto kované ozto a druhé nekované, vzhledově úplně stejné a rozdíl ve váze je tam víc než patrný. Navíc je to součástí změn u modelu factory oproti normálnímu eRku a pochybuju, že by si ve fabrice dovolili lidi šulit kecama o kovaných kolech a dávat tam bláta.
K motorce jsem měl dvě sady kol, z nichž ta jedna byla takhle domlácená. Co se s tím kolem stalo a odkud se bere nevím. A sám jistě uznáš, že minimálně za pokus o opravu to stojí a nebudu to kolo hned házet do šrotu Všehovšudy proto jsem se snažil sehnat nekoho, kdo opravdu ví o co jde, má s tím zkušenosti a není to žádný lepič.

(reakce na) Oprava kovaných kol a elox

2.11.2012 v 10:55 | Nahoru | #55
Jindrej> To plně chápu, že nechceš vyhodit takovej balík do šrotu za 2kč/kg. Mám ale obavy, že žádnej normální opravář disků ti s tím nepomůže. Zkusil bych se zeptat někde, kde výkovky z lehkých slitin vyrábí. Tam určitě budou mít zkušenosti i s opravami, protože třeba vyhodit výkovek za půl mega taky nebude moc ekonomické. A když ti s tím nepomůžou, tak alespoň se zeptat inženýrů co by se s tím dalo dělat,..

Oprava kovaných kol a elox

2.11.2012 v 11:18 | Nahoru | #56
...co blbnete, vždyť na tom normálně půjde jezdit ...a jestli někdy někde vymete nedopatřením pořádnou díru?

Oprava kovaných kol a elox

2.11.2012 v 12:00 | Nahoru | #57
jak jsem psal, dohodl jsem se s panem Pekařem, že se na to podívá. Je to člověk, co s tím má zkušenosti a nedělá to poprvé. Třeba to půjde použít, třeba ne. Výše jsem vkládal jeho odpověď na můj mail co jsem mu zasílal spolu s několika fotkami. Sám píše, že na ježdění ok, na velký kravení určitě ne. Když to bude opravdu naprd, budu mít ozdobu do garáže

1 reakcí na tento příspěvek Oprava kovaných kol a elox

2.11.2012 v 17:44 | Nahoru | #58
Může mi někdo trochu vysvětlit to rovnání "za tepla"? Jestli si to dobře pamatuju,tak to znamená zahřát to nad rekrystalizační teplotu, čimž se ale ztratí veškerá pevnost získaná kováním, nebo ne? Díky

1 reakcí na tento příspěvek Oprava kovaných kol a elox

2.11.2012 v 20:25 | Nahoru | #59
kdyz uz se tu resi ty kovany kola na RSV (Tuono)... Je to dobra investice nebo radsi podvozek Ohlins

1 reakcí na tento příspěvek Oprava kovaných kol a elox

2.11.2012 v 21:08 | Nahoru | #60
Tak ten podvozek funguje a určitě tě zrychlí, ta kola asi jen úplně minimálně. Kdybych si vybíral co vybrat, tak bych vzal určitě podvozek.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
Tuono 2009 chcípá Aprilia Tuono 1000R, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV... Michal.R6 4 12.6.2021 v 13:05 Michal.R6
Obutí na RSVMetzeler M7RR nebo Brid... Aprilia RSV 1000, Honda VTR 1000 SP1, Honda VTR 1000... Mates92 12 12.6.2020 v 08:50 Ti_rex
Aprilia RSV nestabilni volnobeh Aprilia Tuono 1000R, Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1... krusi 9 24.2.2020 v 18:09 Sculptor
Brzdovy trmen predni Aprilia rsv 10... Aprilia RSV 1000 Factory krusi 5 10.12.2019 v 21:19 Ti_rex


TOPlist