1) Jaký rok Mita si vybrat, když chci, aby to jelo co nejrychleji?
2) Konkrétní rok Mita, kterej má nějaký konkrétní problémy oproti ostatním? (je vůbec takový?)
3) Jestli koupit Mito 95-00, nebo 01-06 (slyšel jsem, že je tam rozdíl v motoru a podvozku)
4) Vím, že spotřeba u dvoutaktů se moc neřeší, ale zajímalo by mě jestli žere Evo víc jak obyčejný Mito
5) Evo I, Evo II, nebo normál? (Top speed,spotřeba,zatáčky,PORUCHOVOST...)
6) Šestikvalt nebo sedmikvalt? (jestli je ten jeden stupeň o tolik poznat)
Btw. jestli jsem něco napsal špatně, nebo to tu už někde bylo, tak mě sežerte.
Naposledy editováno 24.10.2012 16:16:29
edit: jo a mám 7kvalt :)
Naposledy editováno 24.10.2012 18:31:46
1 reakcí na tento příspěvek Cagiva Mito (95+)
7 rychlostí na 125 už mi příde moc.
Naposledy editováno 24.10.2012 19:43:10
1 reakcí na tento příspěvek Cagiva Mito (95+)
předem bych ti chtěl pogratulovat k výběru dvoutaktu té správné značky
A teď trocha kritiky: ty tvoje otázky jsou naprosto teoretický. Všechny Mita (pokud jsou otevřený na plný výkon, samozřejmě) jedou +/- stejně. Rozdíly ve výkonosti jsou způsobený daleko víc stavem a zajetím toho či onoho konkrétního kusu, než modelovým ročníkem. Takže doporučuju při koupi koukat spíš na to, v jakým je to stavu, jak to bylo servisovaný, kolik to má najeto atd.
Pozor - Mito se vyrábělo ve spoustě verzí a podverzí, modelový ročník nepostačuje k určení specifikace.
Ale pokud jinak nedáš:
1) U všech EV-ček 95-07 uvádí fabrika maximální možný výkon 25kW. Ročníky do 98 mají vyšší kompresi, od 99 byla na druhou stranu vylepšena expanzní komora. Taky se tam celou dobu laborovalo s karburací, pár změn i na sání...ten max. výkon ale opravdu bude u všech modelů hodně podobný. Ovšem poslední rychlost sedmikavltu (do 98) je delší než poslední rychlost šestikvaltu. Takže modely do 98 budou asi trošičku rychlejší.
2) Ročník ani tak ne, ale je třeba dát pozor třeba na tzv. "Svizzera" verzi - obvykle se pozná podle karburátoru PHBH 28 ND. Vyvážela se i leckam mimo Švýcarsko, naštestí v Čechách jich moc není.
Dál osobně považuji karburaci Mikuni TM 35 (95-98) za výrazně lépe seřiditelnou, než jakákoliv verze PHBH.
3) Rozdílů v motoru je spousta, ale jak sem už psal, výkon můžou mít všechny stejný. Důležité ale je, že spousta strojů bylo škrceno. Zatímco do ročníku 98 se používaly pouze mechanické prostředky (karburace, výfuk), v 99 přichází karburátor PHBH 28 BD a ten se škrtí obvykle i elektronicky. Jde i o to, jestli se škrtilo na 11kW nebo na víc, každopádně se to otvírá hůř než starší ročníky.
Jediným rozdílem v podvozku bylo zavedení zadního tlumení od Marzocchi od 05. Je údajně tvrdší než Sachsy před tím (nemám s ní zkušenost). Obecně pokud vážíš tak 80kg a víc, přijde ti podvozek trochu měkký - dá se to celkem snadno řešit.
4) Nerozumím pojmu "obyčejný Mito". Od 94 do 07 se to prostě označuje "EV", populárně Evo. Pokud jako "obyčejný Mito" myslíš I a II generaci (II skončila 94), tak žerou obě zhruba stejně - hlavně podle toho, jak s nima jedeš :)
5) Nerozumím pojmu Evo I a Evo II. Jaký je mezi nimi podle tebe rozdíl? že Evo I ma sedmikvalt? pokud ano, tak:
rychlost: viz výše
spotřeba: viz výše
zatáčky - hodně motorek Evo I má užší přední gumu, mě přijde kapku ovladatelnější, ale možná je to o zvyku
poruchovost - motorky po 99 (tzn většina EVO II) mi přijdou potenciálně trošku poruchovější, ale zas jsou mladší - takže čistě teoreticky by mohli být v lepším stavu.
6) "Vnitřnosti" obou převodovek jsou bez větších problémů vzájemně záměnné, takže není problém si to překopat na co chceš. Osobně preferuji šestikvalt, protože je jednak výrazně spolehlivější, druhak musíš být OPRAVDU dobrý jezdec, abys využil výhody sedmikvaltu. I když zas ten pocit, že máš o rychlost víc než 99 procent motorek a o 3 rychlosti víc než Jawa
Osobně bych vybíral tak: udělej si finanční limit a v jeho rámci jdi po motorce v co nejlepším stavu. Dobře si ohlídej, zda moto nebylo pordáno škrcené a pokud ano, jakým způsobem proběhlo odškrcení. Špatně odškrcená motorka je potrat...
A ještě upozornění. Cagiva je dneska zombie (to víme všichni). Já si teď renovuju jednu Freccii a je opravdu PROBLÉM sehnat na ní některé díly. Staších Mit se to už týká také a brzy bude i těch novějších.
Naposledy editováno 26.10.2012 04:06:27
EDIT: jinak jsem si myslel, že je jen Mito 125,a pak je evo, něco jako normální fábka a pak fabia RS jestli mě chápeš.. Z toho cos napsal jsem vyrozuměl, že evo jsou všechny Mk.2 . A máš prosím nějakou radu jak to hned nezadřít?
Naposledy editováno 25.10.2012 16:31:32
1 reakcí na tento příspěvek Cagiva Mito (95+)
DoBuky píše: jak to hned nezadřít? ..hlavně nebrzdit motorem.. víc k tomu pořádně poradit nejde..
No tak radikálně bych to zas neviděl. Základ je dobře mazat.
Všechny EV měli standartě namontovaný zařízení na přimíchávání oleje. Značná část majitelů ho odpojila a lijí mix rovnou do nádrže. Je totiž pravda, že originál mixér od Cagivy je nekvalitní - třeba Aprilky nebo dokonce starý Gilery ho maj pořešený líp. Mixér ma dva zásadní problémy. Jednak poměr oleje je určován pouze podle polohy škrtící klapky, druhak čerpadýlko se rádo opotřebovává a pak má problémy protlačovat studený olej.
Z toho prvního plyne, že motor není blbuvzdorný a i při sebelepším seřízení jde zadřít dlohou jízdou ve vysokých otáčkách se zavřeným plynem. Z toho druhého plyne nutnost používat OPRAVDU kvalitní oleje, co jsou dost řídké i při nižších teplotách.
Lít olej přímo do nádrže - no má to svoje výhody, ale i nevýhody. Při klidné jízdě dostává motor oleje moc a víc se zanáší karbonem. Osobně považuju dobře seřízený mixování za lepší variantu.
Ať tak či tak, další úskalí je v nastavování dorazu škrtící klapky na karburátorech. U PHBH je slouží zároveň i na nastavení volnoběžných otáček. Při špatném nastavení karburátoru hrozí, že mezera v sání bude moc malá. Motorka pak jakoby líp brzdí motorem. Ale při brždění nejde pak nejde do válce skoro žádná směs - to je recept na jisté zadření. Mikuni jsou v tomhle ohledu lepší, protože minimální otevření klapky je řešeno dorazem na osičce.
Při správném seřízení celého systému by měla motor zvládnout všechny jízdní režimy s vyjimkou déle trvajících vysokých otáček se zavřeným plynem. Já třeba při sjezdech kopců nespojčím, jen tam nasypu sedmičku. Pokud je kopec opravdu dlouhý, tak občas na pár vteřin přidám plyn a zároveň zlehka přibržďuju. Stejně tak při brždění taky nevymačkávám spojku, páč tu sekundu - dvě než klesnou otáčky motor v klidu přežije.
Další věc, která pošle spolehlivě motor do věčných lovišť, je vytáčení za studena, ale na to už jsi tady na fóru musel narazit.
Zmínil jsem to ve spojitosti s BD proto, že typ karburátoru se zjišťuje výrazně lépe, než typ zapalování. Ale souhlasím, že ta moje formulace byla dost matoucí.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dva takty jsou víc než dost [1 ... 95, 96] Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, Yamaha TDR 125, Gil... | Beranidlo | 2876 | Včera v 00:02 tomasNJ |
přívěra Cagiva N90 Cagiva Mito 125, Cagiva N90 | kokoška. | 19 | 6.12.2022 v 11:30 mito7 |
Jakou 125ku Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, KTM 125 SX, Husqvar... | frantisekkal | 7 | 6.12.2022 v 00:14 JARDA-001 |
Sváření plastů v Praze a nejbližším... Cagiva Mito 125, Ostatní Elektromoto | TRIBES | 3 | 3.4.2022 v 17:19 Ditemejdanu |
Cagiva mito 125 Cagiva Mito 125, Cagiva Mito 125 EVO | martin9926 | 11 | 13.9.2021 v 11:28 mito7 |