globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kde nechat odstranit starou barvu z kol.
23.10.2012 v 21:02
Potřebuji poradit, kde v Brně a okolí jsou schopni odstranit starou barvu, bez poškození... , a někoho schopného to opět nalakovat.

Původní barva byla bílá - originál, pak je nějaký "matěj" zprznil steklou megavrstvou dvousložkové stříkací... potřebuji to dostat na surový kov a na to nanést "komax", to dělají někde u/v Rajhradu... prý... (potřeboval bych "ověřenou" lakovnu!!!)
Vím trochu jak na to, ale je to moc pracné - nemám tryskací zařízení, balotinu, prostory atd...
Proptávám to tady, protože nechci žádný "pokus-omyl", chci "dílo-trefa".
POZN.: Jsou to Marchesini - hořčík, ale bohužel barva je už na P.R.D.
Ceny se nebojím, měla by být odpovídající kvalitě, i zárukám za KVALITNÍ DÍLO.

Dík za pomoc s řešením rébusu, nechci na tom ztrácet čas, nervy...

Kecy o ničem budu mazat...
Předchozí
1 2
Následující

Kde nechat odstranit starou barvu z kol.

Skvělá odpověď, děkuji! 23.10.2012 v 21:18 | Nahoru | #1
Nachlejstej to žroutem barev a opucuj to. V brně sídlí firma Lear. Od nich mám odstraňovač nátěrů Leaquid 2. Ten to sežere. Vlastně od nich bereme dost zboží....
Zeptej se jich, jistě ti poradí ( s odstraněním barvy )
Lear

ED: Leaquid 5 ne 2

Naposledy editováno 24.10.2012 19:14:59

1 reakcí na tento příspěvek Kde nechat odstranit starou barvu z kol.

23.10.2012 v 21:36 | Nahoru | #2
jakákoli prášková lakovna ti to opískuje,nebo chem. sundá

2 reakcí na tento příspěvek Kde nechat odstranit starou barvu z kol.

Skvělá odpověď, děkuji! 23.10.2012 v 21:41 | Nahoru | #3
komaxem bych to fakt nedělal napiš osirisovi , poradí ti. a mrkni na fotky, co má na stránkách na profilu

(reakce na) Kde nechat odstranit starou barvu z kol.

23.10.2012 v 21:42 | Nahoru | #4
Dolík....> kdo tu mluví o komaxu?...a vůbec,proč ne komaxem?

(reakce na) Kde nechat odstranit starou barvu z kol.

23.10.2012 v 21:47 | Nahoru | #5

trins píše: jakákoli prášková lakovna ti to opískuje,nebo chem. sundá


Ono není opískovat, jako "opískovat", pískovací granule, (činidlo)musí mít minimální abrazivní účinky na kov, včetně "kujnosti" (takže písek, ocel, korund vylučuju - protože kdysi jsem zkoušel podobně cosi na hliníkové slitině a výsledek byl ) "Sundání" chemicky - se bojím, aby to neodsralo kolo...
Zkoušel jsem menší kousek (unašeč rozety) potopit do acetonu, barva nabobtná, místy jde dolů, ale chce to ještě něčím "dopucovat", to je problém... prostě aceton "zmákne" jen vršek, ale na spodní "bílou" se moc nechytá...

(reakce na) Kde nechat odstranit starou barvu z kol.

23.10.2012 v 21:48 | Nahoru | #6
Dolík....> Nebráním se i "klasické barvě", ale v únosné vrstvě - ne takový louže a rampouchy, co tam nadělal ten "Matěj"...

Kde nechat odstranit starou barvu z kol.

23.10.2012 v 21:51 | Nahoru | #7
Jinak, ručně - na to zapomenout! Prohlubně v loukotích, tam lze uspět jedině "pískovačkou", ale bez písku .

1 reakcí na tento příspěvek Kde nechat odstranit starou barvu z kol.

Skvělá odpověď, děkuji! 23.10.2012 v 21:53 | Nahoru | #8
no, dělal sem to asi 2 nebo 3 roky... sice asi na pikaču linka i barvy, ale většinou má komaxit právě hodně tlusté vrstvy... už se to tu řešilo mockrát a právě osiris psal taky, že komaxit není úplně vhodný... navíc je křehký... takovou mám aspoň zkušenost... jak říkám, napiš mu a uvidíš.. ještě vím, že frýmoťák má nějakého solidního lakoša, ale s tím odstraněním nevím... to by ses musel zeptat přímo jich :) najdi si tu nějaké forum, kam osiris něco psal a pročti si to..

Kde nechat odstranit starou barvu z kol.

23.10.2012 v 21:54 | Nahoru | #9
Jo a komaxit, navrhuju, jen proto, že v elektrostatickém poli, to naskáče i do vnitřku loukotí...nejsem "lakýra-expert", tak nevím jak by dopadlo klasické stříkání.
Kola nemají standart oválné paprsky, ale jsou profilově "U"...což není asi snadné na stříkání...

(reakce na) Kde nechat odstranit starou barvu z kol.

23.10.2012 v 22:03 | Nahoru | #10
Dolík....>
Jinak ke komaxu - na letadlech a jejich pevnostně periodicky vizuelně kontrolovaných částech, se práškově vypalované barvy NESMÍ používat. Komax se dokáže roztáhnout víc než "klasická" barva, takže únavové mikrotrhliny nejsou vidět.

1 reakcí na tento příspěvek Kde nechat odstranit starou barvu z kol.

23.10.2012 v 22:07 | Nahoru | #11
aaa, tak tomu nerozumím... my sme s tím plácali blbosti... stojany, odvětrávací potrubí, posilovací stroje a takové nesmysly

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kde nechat odstranit starou barvu z kol.

23.10.2012 v 22:18 | Nahoru | #12

Dolík.... píše: aaa, tak tomu nerozumím... my sme s tím plácali blbosti... stojany, odvětrávací potrubí, posilovací stroje a takové nesmysly


Já se k těmhle informacím dostal přes "éra", četl jsem nějaké protokoly z nehody... Profesně jsem +-ACDC elektrikář ... takže se répám v drátech a "elekrobižutérii".

Kde nechat odstranit starou barvu z kol.

23.10.2012 v 22:20 | Nahoru | #13
Jo...Osirisovi jsem psal PM, tak snad poradí fundovaně...

(reakce na) Kde nechat odstranit starou barvu z kol.

23.10.2012 v 22:22 | Nahoru | #14
666S999> no já teď servisuju výherní terminály (pc, dráty, tiskárny... samé elektro) a o el vím jen, že kope sme jen měniči dílů jak v autoservisech

Kde nechat odstranit starou barvu z kol.

23.10.2012 v 22:32 | Nahoru | #15
Já montuju a oživuju "průmyslové technologie", eventuelně hledám "špeky" - teď modifikujeme jedoucí fabriku... od rozvaděčů až po "dráty nade vraty", podle písně: To byl den, kdy k nám byl zaveden elektrický proud, střídavý, střídavý.


Naposledy editováno 23.10.2012 22:38:25

1 reakcí na tento příspěvek Kde nechat odstranit starou barvu z kol.

Skvělá odpověď, děkuji! 23.10.2012 v 22:36 | Nahoru | #16
Mělo by to jít otryskat suchým ledem.

Barvu to sundá a kov to nepoškodí. Mělo by to snad provozovat Linde (co vim tak prodávaj zařízení na tryskání suchým ledem). V Brně jsou.

(reakce na) Kde nechat odstranit starou barvu z kol.

23.10.2012 v 22:39 | Nahoru | #17
_CZK_> Zkusím pohledat možnosti, díky.

Kde nechat odstranit starou barvu z kol.

23.10.2012 v 23:10 | Nahoru | #18
mam na kolech komax a spokojenost taky by me zajimalo proc ne ... ?

Kde nechat odstranit starou barvu z kol.

24.10.2012 v 07:29 | Nahoru | #19
V Bruně bych zkusil Kenny design

Kde nechat odstranit starou barvu z kol.

24.10.2012 v 12:10 | Nahoru | #20
Pískovna, louhárna, nebo vlastníma rukama odstraňovačem.

Kde nechat odstranit starou barvu z kol.

24.10.2012 v 20:12 | Nahoru | #21
každopádně radím opískovat-stačí jemnější písek-není potřeba zázraky jako suchý led a pod. a poté lak,nebo komaxit-oboje má pro a proti....

1 reakcí na tento příspěvek Kde nechat odstranit starou barvu z kol.

Skvělá odpověď, děkuji! 24.10.2012 v 21:39 | Nahoru | #22
Bracha kdysi sundaval lak z cbr sragorou z baumaxu jmenovalo se to ANTICOLOR 50 a to byla echt sragora vzalo to i plnic -striklo mi to do xichtu a doted mi rikaj "krůgr"

(reakce na) Kde nechat odstranit starou barvu z kol.

Skvělá odpověď, děkuji! 24.10.2012 v 22:22 | Nahoru | #23

Milosek.m píše: Bracha kdysi sundaval lak z cbr sragorou z baumaxu jmenovalo se to ANTICOLOR 50 a to byla echt sragora vzalo to i plnic -striklo mi to do xichtu a doted mi rikaj "krůgr"



jj, to bylo žrádlo, sežralo mi to tenkrát s barvou i rukavice, ale ty límce se pak nemusely leštit

1 reakcí na tento příspěvek Kde nechat odstranit starou barvu z kol.

24.10.2012 v 22:36 | Nahoru | #24
Dobře VY!

(reakce na) Kde nechat odstranit starou barvu z kol.

24.10.2012 v 22:48 | Nahoru | #25
666S999> jinak to stačí napatlat vrstvičkou a pak setřít hadrem, v případě potřeby jsem použil i kus dřívka na kvalitnějš držící barvu, ale nikdy jsem nemusel smirkovat, ty límce jsou válcovaný a jsou pod lakem jak psí kule, jestli použiješ ten "náš" Anticolor 50 tak po použití ho pak otvírej s brejlema, nejlíp s tím velkým plexisklem na ksichtě a v rukavicích, bouchá to a když to na tebe cákne tak to pálí jak sviň, nedejbože to dostat do oka

Kde nechat odstranit starou barvu z kol.

Skvělá odpověď, děkuji! 24.10.2012 v 22:57 | Nahoru | #26
ANTI COLOR 50
odstraňovač nátěrů

JK:246- 591- 90- 0004
PN 1/97
SKP:

Výrobce: COLORLAK – servis, s.r.o., Poděbradská 36, 190 00 Praha 9
tel/fax: 266 310 972, 284 818 806, e-mail : info@colorlakservis.cz
Složení: Viskózní kapalina s obsahem dichlormetanu a propan-2-ol.
Použití: Odstraňovač je určen k odstraňování starých nátěrů. Je vysoce účinný a je vhodný k dokonalému odstranění nátěrů na bázi vodouředitelných disperzí, epoxidových a polyuretanových nátěrů i povlaků z práškových nátěrových hmot polyesterových a epoxidových. Odstraňovač je vysoce viskózní, takže při aplikaci na svislých plochách nestéká. Formulace obsahuje speciální aditivní složku, která umožňuje proces odstraňování mechanizovat. Odstraňovač je vysoce účinný i při teplotách do –5 °C. Výhodou je jeho univerzální použití pro odstraňování nátěrů z kovových i dřevěných podkladů.
Nanášení: Štětcem, kartáčem nebo stěrkou v tloušťce 1-2 mm, nedoporučuje se opakovaným přetíráním narušovat.
Příklad pracovního postupu : Odstraňovač se nanáší štětcem, kartáčem nebo stěrkou v tloušťce 1 – 2 mm na ošetřovaný povrch. Nanesenou vrstvu odstraňovače se nedoporučuje opakovaným přetíráním narušovat. Po 10-15 minutách působení při 20oC se narušený nátěr mechanicky nebo tlakovou vodou ze zařízení typu WAP odstraní. U tlustších vrstev nátěru je nutné postup opakovat. Před novým nátěrem je nutné povrch důkladně odmastit (benzín, nitroředidlo C 6000 apod.). U kovových podkladů je vhodné, u dřevěných nutné povrch přebrousit. Použití mechanizace se doporučuje konzultovat s výrobcem odstraňovače.
Vlastnosti odstraňovače:
Hustota 1,10 - 1,20 g/cm3
Obsah organických rozpouštědel cca 0,86 kg / kg
Obsah celkového těkavého organického uhlíku 0,196 kg / kg

Vydatnost: 5-10 m2 z 1 kg přípravku (= 100 – 200 g/1 m2), resp. 6 – 12 m2 z 1 litru přípravku (= 83 – 167 ml/1 m2) v závislosti na tloušťce odstraňovaného nátěru.

Balení: Dle aktuální nabídky
Skladovatelnost: Při teplotách 5-25 °C po dobu trvání záruční doby uvedené na obale
nátěrové hmoty.

Požárně technické charakteristiky:
Hořlavá kapalina II. třídy nebezpečnosti, teplotní třída T2. S vodou se nemísí, vhodné hasivo je pěna nebo prášek.
Teplota vznícení >350 °C
Bod vzplanutí 45 °C
Bod hoření - °C
Spalné teplo - MJ/kg
Výhřevnost - MJ/kg


ADR/RID 6.1 15c UN 1593

Upozornění z hlediska bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, R a S věty:
Odstraňovač škodí zdraví, dráždí kůži a oči. Výpary jsou nebezpečné. Obsahuje organická rozpouštědla, která dráždí v přímém styku pokožku, oči a sliznice. Chraňte se při práci vhodnými ochrannými pracovními prostředky, zajistěte na pracovišti účinné větrání, při práci nejezte, nepijte, nekuřte a nepoužívejte otevřený oheň. Uchovávejte mimo dosah dětí. Obal otvírejte opatrně, při delším skladování se v něm vytváří přetlak.

Klasifikace - Xn
R věty – 10-20/21-38-40
S věty – pro veřejnost - 2-20/21-23-24/25-36/37-51
pro průmysl – 20/21-23-24/25-36/37-51
Podrobnosti jsou uvedeny v bezpečnostním listu a podnikové normě tohoto výrobku.
Ekotoxikologické vlastnosti:
Přípravek vzhledem k obsahu organických rozpouštědel může působit narkoticky a dráždivě, při překročení limitů může způsobit nevolnost až „opilost“, možnost poškození CNS, jater a ledvin. Při dlouhotrvajícím a intenzívním kontaktu s pokožkou dochází k odmaštění, vysušení a podráždění pokožky až zánětu kůže (dermatitis). Podrobnosti jsou uvedeny v bezpečnostním listu.
Likvidace odpadů: Při likvidaci zbytků nátěrových hmot, ředidel a jejich odpadů je nutno postupovat v souladu se zákonem č.185/2001 Sb. o odpadech, ve znění prováděcích předpisů (vyhlášky MŽP č.381/2001 Sb. Katalog odpadů, vyhlášky MŽP č.383/2001 Sb. o podrobnostech nakládání s odpady). Zbytky našich nátěrových hmot je možno likvidovat v souladu se zněním jmenovaných předpisů.
Naše doporučení: Obal se zbytkem nátěrové hmoty se považuje za nebezpečný odpad. Proto obal vyprázdněte a pak vypláchněte používaným ředidlem a použijte k doředění nátěrové hmoty stejného typu. Obal se zbytkovým filmem nátěrové hmoty předejte na určené místo v obci. Nespotřebované zbytky nátěrové hmoty předejte ke zneškodnění oprávnění osobě.

Název odpadu ADR/RID odpadu
Katalogové číslo odpadu podle vyhlášky č. 381/2001 Sb. 08 01 11* Odpadní barvy a laky obsahující organická rozpouštědla nebo jiné nebezpečné látky 3 F1 1263
08 01 13* Kaly z barev nebo z laků obsahující organická rozpouštědla nebo jiné nebezpečné látky 3 F1 1263
20 01 27* Barvy, tiskařské barvy, lepidla a pryskyřice obsahující nebezpečné látky 3 F1 1263
15 01 10* Obaly obsahující zbytky nebezpečných látek nebo obaly těmito látkami znečištěné neklasifikován

„Technická doporučení v tomto katalogovém listě uvedená jsou vydávána na základě našich zkušeností a nejlepších vědomostí o současném stavu ve vědě a praxi, nejsou závazná a nezakládají žádné vedlejší povinnosti mimo kupní smlouvy.“

Marketing, červen 2004

Kde nechat odstranit starou barvu z kol.

25.10.2012 v 19:00 | Nahoru | #27
a kde se takovy chemický odstranovač da koupit ?ja taky neco takovyho potřebuji . mam šikovny, 5 litrovy plechovy kanystry na benzin . barva na nich je brutanně hnusna ja je opalovala ale je to silenstvi ,potřebuju to nečim potřit a seškrabat .

1 reakcí na tento příspěvek Kde nechat odstranit starou barvu z kol.

25.10.2012 v 20:25 | Nahoru | #28
lukaR1 třeba

(reakce na) Kde nechat odstranit starou barvu z kol.

26.10.2012 v 15:45 | Nahoru | #29

Mr.Marex píše: lukaR1 třeba

děkuji

Naposledy editováno 26.10.2012 15:45:55

Kde nechat odstranit starou barvu z kol.

26.10.2012 v 21:20 | Nahoru | #30
Pokud nemáš ty kola hliníkový, tak sodný louh řeší všechno. Jenom trochu pozor na ruce. A udržovat teplotu lázně tak na 60°C.
Odstraňovače jsou proti tomu mnohem větší svinstvo.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist