globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawa 2012 - 2014
14.10.2012 v 21:21
Zdravím,

na http://www.isvav.cz/ se dají najít celkem zajímavá data. Mimojiné i budoucí plány fabriky Jawa. O tom, že se dělá litr ví už kde kdo, ale co byste řekli teréní a cestovní motocykl JAWA 1200?

Více informací zde: http://bit.ly/QeiaGU

Mimo jiné tam je i rozpis financování projektu. Takže bacha, v Jawě se fakt něco děje!

Jawa 2012 - 2014

15.10.2012 v 17:22 | Nahoru | #31
prostě dostávaj dotace, aby se konstruktéři v čr trochu procvičili a nahlédli do světa vývoje moderního motocyklu (zabaleno do formulky: srovnání schopností ve všech koutech eu). Úspěšná výroba+prodeje nehrozí.

(reakce na) Jawa 2012 - 2014

15.10.2012 v 18:21 | Nahoru | #32
callowsick> to že jawa má mít motor mz je blud co vzniknul asociací toho že je to řadové dvouválec a drží se to jak hovno košile, který se šíří stylem že jeden odborník co s tim přinde to napíše do diskuze, kde to čte dalších deset odborníků, kteří když se pak někde potkají to to už všichni slyšeli, lhostejno že od toho samýho mezuína ale nabývá to pro ně na věrohodnosti.
kdysi dávno jsem tady položil řečnickou otázku jestli tim pádem třeba neobšlehla motor od triumphu, z gs500, od kawasaki nebo dokonce třeba nerozpůlila motor z fároša
kořeny by ta teorie měla podobný

Jawa 2012 - 2014

15.10.2012 v 21:53 | Nahoru | #33
prý motor MZ,co příště,motor HD?

Jawa 2012 - 2014

16.10.2012 v 00:32 | Nahoru | #34
nebehalo tu pred rokem ze uz jezi jawa 1000 maskovana po čr a ze brzo bude videná. brzo je 20120 letopoct po čtvrtym kristu?

Jawa 2012 - 2014

16.10.2012 v 07:32 | Nahoru | #35
.

Naposledy editováno 16.10.2012 07:33:29

Jawa 2012 - 2014

16.10.2012 v 08:15 | Nahoru | #36
tak se třeba můžeme vsadit...

Jawa 2012 - 2014

16.10.2012 v 13:53 | Nahoru | #37
V podstatě jak už řekl Vlasťák, místo aby se soustředili na výrobu moderních motorek pro běžného človíčka obsah 350-500 řadovej dvouvál čtyřtakt, na tom udělali několik variant (třeba klasik, polokapota a funduro) vše s dobrou cenou, aby toho co nejvíc prodali, tak vymýšlejí kraviny a tím si bohužel podřízli větev

Jawa 2012 - 2014

16.10.2012 v 14:08 | Nahoru | #38
Vysoké ceny, podobně jako v případě Midalu, skoro vypadají jako že není vůbec cílem něco prodat, ale jen splnit zadání dotačního projektu, tedy vyvinout a vyrobit prototypy, ale do nákladné přípravy výroby už nedát nic. Potom je jasný, že případný zákazník ani není vítán protože není na čem vyrobit větší množství a když už se něco vyrobí neseriovou technologií tak cena odpovídá.

Jawa 2012 - 2014

16.10.2012 v 16:36 | Nahoru | #39
Ty jo já už jsme tohle nadobro vzdal, Jawa bude fungovat jen tak dlouho dokud její majitele bude bavit propírat přes ní peníze, nebo dokud někdo nezarazí nesmyslné dotace.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 2012 - 2014

16.10.2012 v 16:43 | Nahoru | #40
...takze chces vlastne napsat, ze nas v nasledujicich 2 letech tohle Husakovo Muzeum Obrabecich Stroju (HuMoS), ktere uz tam ani vetsinou nejsou, bude stat z dani dalsich cirka 20 mega? To me ohrome tesi, ze platim dane jinde.

Naposledy editováno 16.10.2012 16:44:07

(reakce na) Jawa 2012 - 2014

16.10.2012 v 18:30 | Nahoru | #41
Bubak z Nemecka> sice je to jen zrnko písku, ale i já bych tímto chtěl jawě poděkovat

Podporovat ano, ale tam kde to má smysl a ne vymejšlet kraviny

Jawa 2012 - 2014

16.10.2012 v 22:20 | Nahoru | #42
vy stale veríte, ze firma jawa existuje? to driv zacne Jezdi jezdit v GP

Jawa 2012 - 2014

17.10.2012 v 07:58 | Nahoru | #43
Pawka: Zatímco Jawa existuje a vyrábí asi 1500 motorek ročně, tak Yezdi už přes 15 let neexistuje.

To jen pro ostatní, aby nevznikl nějaký šum. Všichni tu přece píšeme jen pravdivé a ověřené informace

Jawa 2012 - 2014

17.10.2012 v 08:51 | Nahoru | #44
hele mimochododem behem leta jsem resil s Jawou nejaky administrativni veci ohlende stitku na trindu a uprimne asi se tam fakt neco deje, protoze mi nebyli schopni behem celeho leta ten stitek poslat. Pan se kterym jsem to resil mi tvrdil, ze jsou vsichni na nucene vyrobe na pasu a kdyz to prezenu, tak tam delaj sekretarky a byvali zamestnanci v duchode. Udajne se jednalo o dve obovske zakazky, takze jawa asi tak uplne po smrti neni, nebo aspon ne letos :D

Jawa 2012 - 2014

17.10.2012 v 10:00 | Nahoru | #45

Jawa 2012 - 2014

17.10.2012 v 12:07 | Nahoru | #46
Dobrý tunel. Ale to je tady normální a v daleko větším měřítku. Jawa za ty peníze (lépe řečeno asi za zlomek z nich) nepostaví nic, co by bylo komerčně úspěšné. Možná ani nechce, to nevím. Na Sportardu jsem se kousek svezl a, na rozdíl od 250 nebo 350, je na tom celkem normální dobré svezení. Pouze je ta motorka nepěkně těžká. Za ty prachy normální a dobré svezení asi není to, co by přilákalo zákazníky. Navíc - s nevímjakým rizikem při dlouhodobém používání (třeba by to bylo v pořádku, nechci sýčkovat). Podle mě by Jawa měla nabízet solidní cenově přístupné motorky ve třídách, které obsazovala i v minulosti (protože nejsou vůbec pasé), tedy 250, 350 (400) a 500 ccm. Všechno mohou být jednoválce, 250 v každém případě. Provedení 250 cestovní+enduro, 350(400) cestovní+enduro+např. "sport" (s polokapotáží), 500 cestovní+sport. Výkon asi 25k (250 ccm), 30 - 35k (350-400ccm), 40k (500ccm). Zákazník by to případně prosel, co by bylo prodejnější. Motory bych předpokládal čtyřventilové, zadní pérování enduro+sport centrál, cestovní může mít i klasiku. Zdvihy enduro 250 mm, hmotnost enduro co nejnižší, u sportu snížená oproti cesťáku. Možno využít nějaká progresivní řešení, např. pokud by bylo vstřikování, tak nádrž pod sedlem a sání tam, co bývá nádrž. Takovými motocykly se to na trhu zrovna nehemží. Argument, že se to nehemží, protože o ně není zájem, neberu. Neviděl jsem takový stroj, který by byl nabízen a pro nezájem stažen. Navíc - je to i otázka ceny, ale NEJEN ceny. Když kupuji motorku já, jistě se zajímám o cenu, vyberu si třeba i tu nejlevnější motorku, jenže: NEJPRVE MUSÍ SPLNIT TO, CO OD NÍ CHCI (alespoň v podstatných náležitostech). Pak teprve vybírám z množiny strojů, které (víceméně) splňují zadání.

Naposledy editováno 18.10.2012 12:13:02

Jawa 2012 - 2014

17.10.2012 v 12:23 | Nahoru | #47
tak já bych asi nejvíc od jawy ocenil to,kdyby postavila klasický cestovní silniční motocykl o objemu 400ccm,(náhrada 350/640),motor by byl klasicky dvouválcový čtyřtakt,výkon tak 25-30kw. Základ (350/640) je,jen by to chtělo dost přepracovat(hlavně rám,kyvka atd.).Kdyby byla cena okolo 60-70tis,tento motocykl bych si já osobně rád koupil.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 2012 - 2014

17.10.2012 v 13:30 | Nahoru | #48
no takhle se to ma delat......vyvijim litra, spolknu dotace....nevyrobim nic a zacnu vyvijet 12tku....a jak se rika slibem nezarmoutis, ze jo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 2012 - 2014

17.10.2012 v 14:03 | Nahoru | #49
Londoner> Prý je vývoj jawy 1000 dokončen a chystá se seriová výroba.

Jawa 2012 - 2014

17.10.2012 v 14:29 | Nahoru | #50
Mě jen přijde že je to strašně strašně zzzz.........d.....l....o........u... hh.....a.... ...v..... ..ééééééé v té Jawě tohle všechno.

Navíc je smůla v tom, že se nedají už dovyráběné věci až tak lehce obnovit do výroby (viz třeba motory do 250 Four)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 2012 - 2014

17.10.2012 v 14:39 | Nahoru | #51

V.e.n.c.a__zr7s píše: Londoner> Prý je vývoj jawy 1000 dokončen a chystá se seriová výroba.



jo jo jak jsem psal....slibem nezarmoutis

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 2012 - 2014

17.10.2012 v 18:55 | Nahoru | #52
Londoner>
odpověď Jawy na facebooku na jeden dotaz ohledně jawy 1000:
JAWA Moto spol. s r. o. Dobrý den, předpokládáme, že informace o motocyklu začneme uvolňovat v roce 2013/2014 a to v době, kdy bude připravena sériová výroba. Nechceme se dopustit stejné chyby, jako u Sportardu, kdy byl motocykl představen, ale sériová výroba byla pozdržena a na nás se, zcela oprávněně, snesla vlna kritiky za to, že motocykl stále není dostupný k prodeji.

JAWA Moto spol. s r. o. Dobrý den, účelné vynaložení prostředků sledovala komise, která celý projekt průběžně kontrolovala. Nicméně platí výše uvedené, vývoj motocyklu byl dokončen a v současné době se připravuje sériová výroba motocyklu. Jakmile to bude jen trochu vhodné, informace o motocyklu začneme uvolňovat do médií a na veřejnost.

Jawa 2012 - 2014

17.10.2012 v 23:17 | Nahoru | #53
Třeba bude nová JAWA prostě skvělá.
Trocha optimismu neuškodí a pořád ještě si to trošíčku přeju:).

(reakce na) Jawa 2012 - 2014

17.10.2012 v 23:40 | Nahoru | #54

V.e.n.c.a__zr7s píše: Londoner>
odpověď Jawy na facebooku na jeden dotaz ohledně jawy 1000:
JAWA Moto spol. s r. o. Dobrý den, předpokládáme, že informace o motocyklu začneme uvolňovat v roce 2013/2014 a to v době, kdy bude připravena sériová výroba. Nechceme se dopustit stejné chyby, jako u Sportardu, kdy byl motocykl představen, ale sériová výroba byla pozdržena a na nás se, zcela oprávněně, snesla vlna kritiky za to, že motocykl stále není dostupný k prodeji.

JAWA Moto spol. s r. o. Dobrý den, účelné vynaložení prostředků sledovala komise, která celý projekt průběžně kontrolovala. Nicméně platí výše uvedené, vývoj motocyklu byl dokončen a v současné době se připravuje sériová výroba motocyklu. Jakmile to bude jen trochu vhodné, informace o motocyklu začneme uvolňovat do médií a na veřejnost.



hele logicky - jak dlouho jim trva vyvoj/uvedeni do vyroby u litru? jeste ani nezacali se seriovou vyrobou litru a uz zacinaj s vyvojem 12tky? kolik lidi ta tovarna ma? Velky evropsky tovarny (KTM, Aprilka) prodavali V-2 litry 8-10 let nez uvedli 12tku na trh a jawa dela na obou zaroven?? trochu blbost ne?

(reakce na) Jawa 2012 - 2014

18.10.2012 v 07:12 | Nahoru | #55

V.e.n.c.a__zr7s píše: Londoner>
odpověď Jawy na facebooku na jeden dotaz ohledně jawy 1000:
JAWA Moto spol. s r. o. Dobrý den, předpokládáme, že informace o motocyklu začneme uvolňovat v roce 2013/2014 a to v době, kdy bude připravena sériová výroba. Nechceme se dopustit stejné chyby, jako u Sportardu, kdy byl motocykl představen, ale sériová výroba byla pozdržena a na nás se, zcela oprávněně, snesla vlna kritiky za to, že motocykl stále není dostupný k prodeji.

JAWA Moto spol. s r. o. Dobrý den, účelné vynaložení prostředků sledovala komise, která celý projekt průběžně kontrolovala. Nicméně platí výše uvedené, vývoj motocyklu byl dokončen a v současné době se připravuje sériová výroba motocyklu. Jakmile to bude jen trochu vhodné, informace o motocyklu začneme uvolňovat do médií a na veřejnost.



Teď jsi mě zase trochu nahlodal, že možná Jawa vyjede s něčím fakt dobrým. Uvidíme.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 2012 - 2014

18.10.2012 v 09:16 | Nahoru | #56
Jaký vlastně má být rozdíl mezi Jawou 1000 a 1200 ? V průměru vrtání válce a v pár desítkách mega z dotací ?

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 2012 - 2014

18.10.2012 v 09:42 | Nahoru | #57
Zakladni otazka je jestli to bude opravdu motor Jawy a ne Rotax, nebo neco podobneho. Osobne se priklanim k tomu, ze to bude jejich motor a proto trva tak dlouho, nez neco vyplodi, protoze proste s takovym vyvojem u nas nema skoro nikdo zkusenost a hlavne ne v Jawe. Je pravda, ze uvedeni na trh trva dlouho, ale dal bych jim sanci, vyvoj proste neco stoji a chvilku trva, tak at se kluci predvedou. Potencial na to u nas urcite mame

Jawa 2012 - 2014

18.10.2012 v 10:24 | Nahoru | #58
Zopakuju se: dotace dostali na vývoj (dokumetaci). Ale z čeho zaplatí formy, přípravky, nástroje a mají vůbec všechny potřebné obráběcí a další stroje? A komu potom vnutí těch 2-5 stovek ks ročně na zaplacení investic? Levnějšího sportarda prodávaj po jednotlivých kusech (neboli jawácká "seriová" výroba). Koukam, že zvedli export třipade. Aspoň nějaká dobrá zpráva, i když pouze dočasná (na pár let).

(reakce na) Jawa 2012 - 2014

18.10.2012 v 10:49 | Nahoru | #59
Motoholik> 1200 motor by měl vycházet z litru. Teda aspoň podle vyjádření jawy na jawadnu.
jak přesně to bude jiný bestak ani oni sami zatim nevěděj. Krom toho ta 1200 podle těch stránek by měl bejt jinej styl motorky, takže vývoj bejt musí. Pokud se litr povede, tak jedině dobře, že se jawa snaží vyvíjet. Lepší když budou brát dotace a vyrábět slušný stroje, než aby na jednom rámu stálo 10 verzí toho samýho.

Jawa 2012 - 2014

18.10.2012 v 13:03 | Nahoru | #60
Já bych si počkal na konec roku 2013 a pak soudil Zatím tady všichni defacto věští z křišťálové koule a jedná se jen o drby a ne o nic podloženého.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Starý motor Jawa Nezařazené Dajdo84 5 6.4.2021 v 10:48 Dolin
Babetta BVH-1 - veteránisti a znalc... [1, 2] Jawa Nezařazené FiZzeR 58 21.9.2020 v 21:58 FiZzeR
Jawa 175/505 rykša, problém s couvá... Jawa Nezařazené Johny79 23 11.11.2019 v 07:42 jawarmaniak
Jawa 500/824 Boxer - kde je k viděn... Jawa Nezařazené Bert-Jawatesty 12 1.6.2019 v 12:34 MartinED250
Sedadla na veterána Jawa Nezařazené chmatak1973 4 25.11.2017 v 08:12 V_i_c_i

TOPlist