bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: motor jawa 250 Travel - pouze na 1 válec
1.10.2012 v 21:14
Ahoj kluci,

mám celkem problém s motorem, který je autentický s jawou 250 Travel.
Jedná se o moto Kinroad XT250 - choper.

Vzhledově jsem si tyto motory prohlížel a jsou snad úplně stejné.
Stejný vzhled, vrtání, výkon, karburatory - absolutně všechny parametry.

Motorka mi jde jen na levý válec.
1. Přehodil jsem zapalování mezi válcemi (kompletne jsem vymenil obe strany zapalovani - zase sel pouze levy valec - vedeni od jednotky, indukcku + svicky)
2. Tedy - vyndal jsem karburatory a vycistil je. Opet sel zase jen levy valec

Je to uplne nova motorka. Stala 5 let v obchode a ted jsem ji koupil v doprodeji.
Zkousel jsem kompresi ve valcich - na meraku jsem nameril 4 bary a pak mi to ufouklo, neudrzel jsem to. Jak na pravem, tak na levem valci.
Levy svod uz mam opaleny, pravy je jako novy - je novy bez znamek zahrati (moto ma najeto 300km).
Z vyfuku z leveho valce jde smes horkych spalin, z vyfuku praveho valce jde jde stejna smes - se stejnym tlakem, ale studena - smrdi benzinem.

Proc pravy valec nezapaluje ???
Spatna doba zapaleni na pravem valci?
Dekuji za rady, jsem bezradny.

Marek

1 reakcí na tento příspěvek motor jawa 250 Travel - pouze na 1 válec

1.10.2012 v 21:31 | Nahoru | #1
Neměl jsem tento motor v rukou, takže nevím, zda to jde, ale co takhle zkusit přehodit ještě karbce? Že jde z výfuku směs, může znamenat také to, že pravý karbec je rozladěný a směs je chudá, nebo bohatá. Vyčistění karburátorů v tomto případě nepomůže, je třeba zkontrolovat seřízení dle příručky, nebo i laborovat.

Také je důležité, zda pravý válec nejde jen na volnoběhu, nebo jen v otáčkách, nebo nejde vůbec. To může ukázat na to, na jakou část karbce se zaměřit.

Zda jde jiskra ve správný okamžik, můžeš zjistit strobolampou, nebo nechat vyndanou svíčku "viset na fajfce" (aby se ale závitem dotýkala válce) a motorem pomalu otáčet a schválně, jestli jiskra padne tehdy, kdy má (pokud tedy na klice není obyčená cívka coby snímač polohy, to totiž při velmi nízkých otáčkách nemusí fungovat).

motor jawa 250 Travel - pouze na 1 válec

1.10.2012 v 21:31 | Nahoru | #2
A pravá svíčka svíčkuje?

1 reakcí na tento příspěvek motor jawa 250 Travel - pouze na 1 válec

1.10.2012 v 22:04 | Nahoru | #3
Jak dí Láďa Prášil - zkusil si, jestli pálí pravá svíčka?
Vůbec bych se totiž nedivil, kdyby to zapalování bylo udělané tak, že pálí obě svíce současně...a v každé horní úvrati...

motor jawa 250 Travel - pouze na 1 válec

1.10.2012 v 22:36 | Nahoru | #4
Vytáhni svíčku, protoč motor a mrkni, jestli dává ta pravá svíčka jiskru. Zkus je vyměnit a zjistit jestli je to svíčkou. Pak napiš a může se z něčeho vycházet

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motor jawa 250 Travel - pouze na 1 válec

1.10.2012 v 22:40 | Nahoru | #5
Zdenalbenal> To by ale motor musel mít 360° kliku a s tím jsem se u řadového dvouválce zatím nesetkal. I když čínská provenience... třeba aj tam vsjo vazmožno.

E: Ohledně zkoušky svíčky. Zrada může být v tom, že svíčka sice venku na vzduchu jiskru dá, ale uvnitř, ve stlačené směsi, již ne. Takže pozor i na to, zkus prohodit mezi sebou i svíčky a jestli jsou to ještě původní svíčky, co na motorce byly, tak bych je jednoznačně vyměnil.

Naposledy editováno 01.10.2012 22:42:34

motor jawa 250 Travel - pouze na 1 válec

1.10.2012 v 22:51 | Nahoru | #6
Píšeš, že jsi vyměnil všechno od jednotky zapalování. A z ní něco leze? Není právě ona mrtvá na jednu stranu?

motor jawa 250 Travel - pouze na 1 válec

1.10.2012 v 22:54 | Nahoru | #7
Jak píše J.M.K. původní svíčky vyměnit. Mě na Kentoye odešly po cca 1800km

(reakce na) motor jawa 250 Travel - pouze na 1 válec

1.10.2012 v 23:08 | Nahoru | #8
[quote=J.M.K.]Zdenalbenal> To by ale motor musel mít 360° kliku a s tím jsem se u řadového dvouválce zatím nesetkal. I když čínská provenience... třeba aj tam vsjo vazmožno.

No nemusel, jak sem si tady motal rukama, tak zatím co jeden válec pálí, druhý saje...a taková směs zapálit nejde.
Takže i když tam přeskočí jiskra, nic se neděje.
Čumím tady do el. schématu a aby se v tom vyznal čert.
Fakt je ten, že špulky jsou vzájemně propojeny a vedou k nim tyto dráty - jeden z CDI (asi signální), druhý z regulátoru (napájení). Třetí je chcípák.
Pokud teda k oběma špulkám vede jeden drát z CDI, pálí naráz.

Naposledy editováno 01.10.2012 23:10:05

motor jawa 250 Travel - pouze na 1 válec

2.10.2012 v 08:44 | Nahoru | #9
a co zaruka? Nie je?

motor jawa 250 Travel - pouze na 1 válec

2.10.2012 v 09:35 | Nahoru | #10
Jak píšou kluci nahoře - vyndej svíčku z blbnoucího válce a napiš jak vypadá, nebo jednoduše prohoď jen svíčky a hned budeš vědět jestli je to svíčkou či ne.Když jsi prohodil zapalování a šel ti zese jen ten co předtím, mohlo by to ukazovat spíš na vadu svíčky než na špatný zápalko. Nebo dej do toho co neběží jinou (novou) svíčku a uvidíš co to udělá.

(reakce na) motor jawa 250 Travel - pouze na 1 válec

2.10.2012 v 12:46 | Nahoru | #11
[quote=J.M.K.]Zdenalbenal> To by ale motor musel mít 360° kliku a s tím jsem se u řadového dvouválce zatím nesetkal.

Jak nesetkal, dyk je to historicky základní konfiguce 2v 4T Ř

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motor jawa 250 Travel - pouze na 1 válec

2.10.2012 v 16:01 | Nahoru | #12
Ano, samozrejme jsem vymenoval i svicky.
I mezi sebou.
Vzdy ale fungoval jen levy valec.

Zaruka=0.
Koupil jsem v Olomouci, pak jsem se dozvedel, ze prodejce je z Prahy.
Prodejce mi rekl, ze pokud dolozim fakturu na opravu, ze z ni mozna cast zaplati.

No jo ... ale to nechce nikdo opravit. Ze pry je to sunt.
Pritom ten motor je replika od Hondy, stejna replika jako ma jawa 250 travel ...

Po poslednim serizeni, ktere me stalo 1250kc uz k servisakovi nejdu.
Jedine co zjistil je, ze nedava indukcka - kdyby tomu venoval aspon hodinu, zjistil by ze to s tim nema nic spolecneho.
Vyndaval karburatory, pote zpet neprisruboval sani, retaz tuto nadobu sani celou zespod rozsmelcoval ... takovi opravari ...

(reakce na) motor jawa 250 Travel - pouze na 1 válec

2.10.2012 v 16:30 | Nahoru | #13
Mezi pravym svodem a valcem je trochu oleje. Zebra pod timto svodem jsou trochu od oleje, na levem funkcnim valci se nic takoveho nedeje.

Nastartoval jsem motorku, chvili jsem ji vytacel asi do 3000ot/min
Za chvili levy horky, pravy porad studeny, rekl bych ze pravy nejde vubec.
Pri jakych koli otackach.

Naposledy editováno 02.10.2012 16:31:14

1 reakcí na tento příspěvek motor jawa 250 Travel - pouze na 1 válec

2.10.2012 v 17:52 | Nahoru | #14
Nový pokus

nemam jeste pripojeny vzduchovy filtr.

Nastartoval jsem motorku, pridaval jsem plyn a porad se dusila.
Naraz sem pridal plyn a do praveho karburatoru pres privod vzduchu jsem tam srikackou vstrikl benzin. Motor se rozbehl do vysokych otacek (drzel jsem plyn) a pak to hned zase chcíplo.
Tedy sel i pravy valec.

Co dál?

Naposledy editováno 02.10.2012 17:53:38

(reakce na) motor jawa 250 Travel - pouze na 1 válec

2.10.2012 v 17:59 | Nahoru | #15
[quote=J.M.K.]Zdenalbenal> To by ale motor musel mít 360° kliku a s tím jsem se u řadového dvouválce zatím nesetkal. I když čínská provenience... třeba aj tam vsjo vazmožno.

nesetkal?uvedu jeden z mnoha:JAWA 500 OHC

(reakce na) motor jawa 250 Travel - pouze na 1 válec

2.10.2012 v 18:10 | Nahoru | #16
marcus86> no tak evidentně ti tam nejde benzín, ne?

motor jawa 250 Travel - pouze na 1 válec

2.10.2012 v 18:17 | Nahoru | #17
Skús dať dole hadicu sania od vzduchového filtra. Naštartuj motor, zvýš otáčky a rukou zapchávaj sanie karburátora pravého. Pravdepodobne je upchatý karburátor, zvýšený podtlak by to mal prečistiť. Stretol som sa s takou poruchou na dlho odstavených moto a pomohlo to.
V tomto motore idú piesty súbežne a páli to súčasne na obidva valce.

Naposledy editováno 02.10.2012 18:23:29

motor jawa 250 Travel - pouze na 1 válec

3.10.2012 v 07:32 | Nahoru | #18
Závady jsou vždy "jednoduché" - buď to nemá co zapálit a nebo čím zapálit.
Tady to nemá co zapálit.
A aby nedošlo v mém příspěvku k mýlce - vím, že u řadového 4T dvouválce jdou písty společně a pro jednoduchost by mohly i současně pálit (jako VAPE u třindy, tam svíce pálí dvakrát za otáčku - nahoře i dole).
Jen jsem citoval předchozí příspěvek.

motor jawa 250 Travel - pouze na 1 válec

3.10.2012 v 11:40 | Nahoru | #19
Cus,
tak jak píšou kolegové nejde ti tam benzín, a je to lehce odstranitelný na spodní části karbců při pohledu z levé strany jsou dva šrouby na každím karbci jeden a pod motorku ti jdou hadice povol jeden poteče benálOK zavři, povol druhej poteče benál OK tak to musí fachat.
Kdyby si to nemohl najít tak mě zavolej až budeš přímo u motorky navedu tě 602 689 013.
A jinak při startování předpokládám že máš vytaženej sytič je mechanický na levým řídítku.
A svíčky opravdu vyzkoušej víš li jak aby si viděl že to hází jíííískru na obou.
Čágo Píny

1 reakcí na tento příspěvek motor jawa 250 Travel - pouze na 1 válec

3.10.2012 v 12:33 | Nahoru | #20

A zde je foto karbce na malém obrázku č-7 je ten mosazný šroub co jsem měl na mysli a na každém karbci.
CIAO Píny

(reakce na) motor jawa 250 Travel - pouze na 1 válec

5.10.2012 v 17:34 | Nahoru | #21
Takže,

ze spod mi odtéká benzín z obou karbců. Je to ok.

Nyní-
z vrchu karburátoru jsou takové mosazné šrouby. Tak jsem pravým točil a točil a točil a potom mi naráz chytl válec i na pravé straně - vysroubovaval jsem ho jakoby ven - (přes sitič s tím, že jsem měl levý odpojený).

Potom jsem připojil i levou stranu.
Po zahřátí mi na stojanu teď mašina kolem 5000ot/min zdechá :)

Je moc bohatá směs, nebo za to může i to, že nemám nasazené sání?
Nebo ten kondenzátor u baterie? indukčka?

Díky

Marek

motor jawa 250 Travel - pouze na 1 válec

10.10.2012 v 15:21 | Nahoru | #22
To jsou šroubky bohatosti směsi a pokud sis nepoznačil výchozí polohu, si tak trochen v prdeli.
Ten šroub škrtí přívod paliva.
Motor je velice citlivý na jejich pootočení, i čtvrt otáčky může znamenat nesprávnou směs.
Pokud si ho tedy povolil až do aleluja a naráz začal ten válec jet, znamená to, že přes hlavní okruh tam nejde benzín (dodal ho vlastně volnoběžný okruh).
Vyčisti karburátor a najdi si nějakého mechanika, který ti posléze tebou rozštelovaný karbec seřídí.
To, že vytéká benzín z plovákové komory ještě neznamená, že se dostane do motoru...
Je to jenom že benzín do karburátoru přitéká.

Naposledy editováno 10.10.2012 15:22:08
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Jawa 250 VB Jawa 250 Travel suzu750 28 23.12.2022 v 11:17 jandaxx
Tovární známka Ing František Janeče... Jawa 250 Pérák, Jawa 175/356, Jawa 250 NTF, Jawa 250... Radouš5 5 8.11.2022 v 19:48 sardel
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 12 8.1.2022 v 17:43 Gahan37
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22


TOPlist