globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Po jakých motorkách se koukat?
1.10.2012 v 00:51
Ahoj lidi, rád bych vás poprosil o radu.

Chtěl bych si koupit ojetou motorku ale nevyznám se v nabídce našeho trhu. Mám určitou představu co bych tak od ní chtěl a třeba mi podle ní budete schopni doporučit nějaké konkrétní modely.
Dříve jsem měl Suzuki Satria F150 , kterou můžete vidět na mém profilu. Vyhovovala mi prakticky vším kromě relativně nízkého výkonu a rel. vysoké spotřeby (karburátorovka). Takže bych chtěl něco výkonnějšího se vstřikováním (a co možná nejnižší spotřebou). Motorka bude i na běžné ježdění, takže by měla být spolehlivá a mít co nejnižší provozní a údržbové náklady.
Důležitá je pro mě taky ovladatelnost - chtěl bych něco lehkého (a hravého), ne nějakou těžkopádnou obludu. (Ta moje předchozí Suzuka měla 95kg a bezvadně jsem si s ní rozumněl.) Na druhou stranu na žádné těžké motorce jsem ještě nejel, takže nemůžu srovnávat. Na předchozí motorce jsem seděl v předklonu, s nataženýma rukama a velice mi to vyhovovalo - měl jsem velice dobrej pocit kontroly nad strojem. Takže bych asi měl koukat po silničních moto, že? (Seděl jsem jinak jen na scooterech a maličkých motorkách a ty mi posezem nevyhovovaly. Nemůžu tímpádem moc srovnávat a určitě si nechám poradit, jestli se ohledně těch silnic pletu.)

Říkal jsem si, že nějaká čtyřválcová 600ccm se vstřikováním by mohla mít docela nízkou spotřebu, ale přitom vysokej výkon a pořád malou hmotnost. Co říkáte? Jenže co jsem se tak zběžně koukal, tak 600ky se vstřikováním jsou asi otázkou až posledních let a jsou tedy dost drahé.
Nepotřebuji nic extravagantního, naopak budu radši za nějakou osvědčenou klasiku, na které jezdí každý desátý a bude za rozumnou cenu. K takové pak bude předpokládám i snadněji k sehnání příslušenství, díly nebo třeba i celý náhradní motor. (časem bych ji asi chtěl zkusit upravit pro palivo E85 a ve vyšších otáčkách ho možná i podpořit HHO generátorem)

Takže abych to shrnul:
-lehká a dobře ovladatelná
-silniční?
-vstřikování a nízká spotřeba
-spolehlivá s levným provozem a údržbou a pokud možno i nízkou pořizovací cenou :)

Předem všem děkuju za rady a názory!

Po jakých motorkách se koukat?

1.10.2012 v 01:00 | Nahoru | #1
fz6, hornet, bandit - nesahnes vedle

edit: sice nemaji sportovni posez, ale jsou vyrazne levnejsi a vetsinou maji motory ze supersportu predchozi generace.

Naposledy editováno 01.10.2012 01:01:23

Po jakých motorkách se koukat?

1.10.2012 v 01:11 | Nahoru | #2
Ja chci idealni zenu, co nebude nudit.

Ja chci idealni masinu co nic nezere a nebude nudit.

Tak bez do raje.

1 reakcí na tento příspěvek Po jakých motorkách se koukat?

1.10.2012 v 07:24 | Nahoru | #3
Malou spotřebu ze starších má jen BMW 650 kupodivu jednoval ty čtařválce si papnou více benálu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po jakých motorkách se koukat?

1.10.2012 v 08:04 | Nahoru | #4

keto píše: Malou spotřebu ze starších má jen BMW 650 kupodivu jednoval ty čtařválce si papnou více benálu


Ta nízká spotřeba u BMW je dána spíše 2-3x nižším výkonem oproti 4válcovým šestkám, než počtem válců. Kdyby posadili u šestky nejvyšší kroutící moment o něco níže(jiné časování motoru,sání,výfuk atd.) tak je máme nižší spotřebu jako u BMW 650, ale také i nižší výkon.

(reakce na) Po jakých motorkách se koukat?

1.10.2012 v 08:19 | Nahoru | #5

jakill píše: časem bych ji asi chtěl zkusit upravit pro palivo E85 a ve vyšších otáčkách ho možná i podpořit HHO generátorem



Pokuď člověk více jezdí, tak E85 schvaluji. Ale ten HHO generátor. Ty tomu opravdu věříš, že to funguje? U motorky by se to ještě dalo pochopit, protože zde je pernamentní altenátor bez možnosti regulace, takže energii, která by se jinak přetvořila na teplo v regulátoru, by jsi použil na výrobu vodíku. U auta je to nesmysl.

Máš už spočítané, kolik takového vodíku dokážeš vyrobit a jaký výkon dostaneš navíc od motoru při jeho spálení?

Po jakých motorkách se koukat?

1.10.2012 v 10:09 | Nahoru | #6
Po stokilové koloběžce Ti bude každé šestikilo připadat nemotorné. Jestli jezdíš jen při městě mohla by stačit 15kw yamaha ybr250. Jestli dál, tak první vstřiky u rozpočtovky asi u yamahy fz6 2004+

1 reakcí na tento příspěvek Po jakých motorkách se koukat?

1.10.2012 v 11:24 | Nahoru | #7
4válcový šestky maj kolem 200 kg, Bandit ještě víc. Ale ovladatelný jsou dobře, když pojedeš, ani tu váhu nepoznáš.

Po jakých motorkách se koukat?

1.10.2012 v 11:25 | Nahoru | #8
Hodně slušnou spotřebu má thundercat a nebo zx6. Karbce. Není problém jezdit za 4,5l reálně ...

(reakce na) Po jakých motorkách se koukat?

1.10.2012 v 11:41 | Nahoru | #9
xluke79> a to já to mám paradoxně opačně Třeba na místě mi gsr s nižšim těžištěm připadalo skoro lehčí než bývalá jawa350, ale při jízdě mi těch 40kg navíc (hlavně na předek) a široké gumy nesedlo - žádné rychlé překlápění v esíčkách se nekonalo (bez vysedávání)

(reakce na) Po jakých motorkách se koukat?

1.10.2012 v 12:03 | Nahoru | #10

AndělČK píše: Kdyby posadili u šestky nejvyšší kroutící moment o něco níže(jiné časování motoru,sání,výfuk atd.) tak je máme nižší spotřebu jako u BMW 650, ale také i nižší výkon.

Jj, bavil jsem se teď s Findalfem a z toho co mi říkal, jsou ty motory asi laděný opravdu hlavně do těch vysokejch otáček, kde jsou pak i ty vysoké výkony, ale taky vysoké energetické ztráty.
Otázkou tedy spíš je, jestli se ty motory dají podtáčet, nebo jestli v nízkých otáčkách spíše trpí a spotřeba pak spíš ještě roste.
Předpokládám že u motorek asi nebude zrovna běžné proměnlivé časování ventilů a pokud někde bude, tak jen na hodně drahém stroji, viďte?

Koukal jsem se na ty BMW 650ky a nejenže jsou na mě dost těžké, ale ani ten posez by mi určitě nevyhovoval.

Ta YBR 250 vypadá, že by mohla mít příjemnej posez, ale ten výkon je jen o chlup vyšší než na té své koloběžce. Jinak na té jsem mimochodem nemohl klesnout se spotřebou pod cca 3,2l a přitom 110ccm Hondy co tam převážně jezdily, si braly jen kolem 2 litrů. Taková spotřeba by se mi líbila

Durex píše: Hodně slušnou spotřebu má thundercat a nebo zx6. Karbce. Není problém jezdit za 4,5l reálně ...

Karburátor je asi schopen pracovat s chudší směsí a motor má pak nižší spotřebu. Já se jich "bojím" hlavně v souvislosti s víceválcovými motory a jejich seřizováním. Nebo je můj strach neoprávněný? Nemám s tím zkušenosti...

AndělČK píše: Ale ten HHO generátor. Ty tomu opravdu věříš, že to funguje? U motorky by se to ještě dalo pochopit, protože zde je pernamentní altenátor bez možnosti regulace, takže energii, která by se jinak přetvořila na teplo v regulátoru, by jsi použil na výrobu vodíku.

Ten vodík bych jen použil pro podpoření hoření toho ethanolu ve vysokých otáčkách. Ten má totiž větší odparné teplo, pomaleji hoří a ve vysokých otáčkách by nemusel stíhat optimálně hořet. Naopak vodík je snadno zažehnutelnej a ve spalovacím prostoru rychle připraví podmínky pro optimální prohoření směsi. (Skutečně velkej přínos má prej HHO na spalování biodieselu). To o tom permanentním alternátoru jsem vůbec netušil! Ony nemají regulované buzení jako ty automobilové? Přijde mi jednodušší regulovat buzení než přídavnou zátěž...

Po jakých motorkách se koukat?

1.10.2012 v 14:50 | Nahoru | #11
za mě sv 650 karbec, ikdyž si psal , že ho nechceš kvůli spotřebě. Já jezdím po městě za 5l/100 km . Lehká, úzká (dvouvál do V), hravá. Posez na ní mi přijde sportovnější než na bandasce nebo hornetu. Není třeba ji zbytečně točit a docela jede. Jediná "nevýhoda" oproti 4-válu je to chováni motoru, takový nekultivovaný, hrubý. Buďto to člověka chytne nebo ne , to uvidíš když se svezeš. A jsou jich mrtě, takže servis není problém.

1 reakcí na tento příspěvek Po jakých motorkách se koukat?

1.10.2012 v 14:57 | Nahoru | #12
BMW F650 váží tak 170kg to je docela málo, to si kup skůtra, a necpi tam blbosti jako je vodík nebo etanol, jinak si dlouho nepojezdíš, do oprav a uprav nacpeš víc než ušetříš za spotřebou.

1 reakcí na tento příspěvek Po jakých motorkách se koukat?

1.10.2012 v 15:11 | Nahoru | #13
Budu reagovat na příspěvek č.10:
Ano,malobjemové víceválcové motoery nemají rády podtáčení a spotřeba při tomto režimu roste.
Variabilní časování co vím má pouze Kawa na svých nových čtrnáctkách.
Ano,BMW 650 je na jednoválec docela těžké.
Pokud se chceš dostat pod dva litry,zapomeň na objem nad 250ccm.
Způsob plnění nemá nic společného s bohatostí směsi.Principiálně bude mít vždy menší spotřebu vstřikování,jen kdyby nešlo 90% zákazníků hlavně o výkon spotřeba současných strojů by byla úplně někde jinde-viz třeba nová Honda NC700.
Principiálně by ses tedy měl dívat spíše po nějakém menším skůtru nebo podobně stavěném stroji.

(reakce na) Po jakých motorkách se koukat?

1.10.2012 v 15:37 | Nahoru | #14

JindraITC píše: BMW F650 váží tak 170kg to je docela málo, to si kup skůtra, a necpi tam blbosti jako je vodík nebo etanol, jinak si dlouho nepojezdíš, do oprav a uprav nacpeš víc než ušetříš za spotřebou.

Jj, beru zpět - já si tu hmotnost přečetl na nějakým serveru s pochybnýma informacema a tam nejspíš uváděli hmotnost pohotovostní (s řidičem).
Na scooter už asi žádnej nesednu - mám z něj špatnej pocit kontroly nad strojem a jezdit se na něm bojím Jezdil jsem sice jen na Vespě 150 a nový scootery jsou asi o něčem jiném. Ale stejně bych si asi nezvyk na to, že nemůžu řadit
Co se týče těch úprav, tak já jsem celkem kutil a navíc studuju motorový vozidla na ČVUT. Takže k nějaké té úpravě mě to dříve či později stejně asi potáhne

eramthin píše: Buďto to člověka chytne nebo ne , to uvidíš když se svezeš.

Jj, chtělo by to abych se prostě svezl na všem možném a zjistil co mi vyhovuje. Protože jak už jsem psal, mám zkušenosti jenom s malými motorkami. Proto právě zjišťuju po čem se mám vůbec koukat, abych si pak mohl objíždět inzeráty a doufat že mě prodejce nechá projet se

Anti píše: kdyby nešlo 90% zákazníků hlavně o výkon spotřeba současných strojů by byla úplně někde jinde

Souhlasím, taky mám pocit že náš trh s motocykly je spíš orientovanej na výkon, bez ohledu na spotřebu. (Trochu mi to připomíná stará americká auta )
Já nemusím mít za každou cenu úplně co nejnižší spotřebu, ale optimálně si představuju tak do 3l s tím, že když budu potřebovat občas výkon na předjetí, tak ho budu moct ze stroje dostat. Věděl by jsi o něčem takovém?
V Indonésii jsem spotřebu neřešil, protože litr benzínu stál 9Kč. Ale s našimi dnešními cenami právě hledám něco jako levnější alternativu za auto, se kterou si stále dokážu užít jízdu.

Po jakých motorkách se koukat?

1.10.2012 v 16:21 | Nahoru | #15
Ninja 250 R.

(reakce na) Po jakých motorkách se koukat?

1.10.2012 v 18:10 | Nahoru | #16

Anti píše: Budu reagovat na příspěvek č.10:
Ano,malobjemové víceválcové motoery nemají rády podtáčení a spotřeba při tomto režimu roste.
Variabilní časování co vím má pouze Kawa na svých nových čtrnáctkách.
Ano,BMW 650 je na jednoválec docela těžké.
Pokud se chceš dostat pod dva litry,zapomeň na objem nad 250ccm.
Způsob plnění nemá nic společného s bohatostí směsi.Principiálně bude mít vždy menší spotřebu vstřikování,jen kdyby nešlo 90% zákazníků hlavně o výkon spotřeba současných strojů by byla úplně někde jinde-viz třeba nová Honda NC700.
Principiálně by ses tedy měl dívat spíše po nějakém menším skůtru nebo podobně stavěném stroji.



S tím souhlas,po delší době někdo vyrobil úspornou motorku(NC700),měl jsem před tím 300ccm skůtra a v průměru jezdím se stéjnou spotřebou na 700ccm a skůtr měl 20kW a NC má 35kW a velmi dobrý krouťák už od 2000 otáček,ale pokud chce lehkou,tak to je bohužel o 45kg těžší než to BMW650.
Spotřebu pod 2 litry jsem měl jen na 4taktní 50ccm s manuálním řazením

1 reakcí na tento příspěvek Po jakých motorkách se koukat?

2.10.2012 v 00:47 | Nahoru | #17
XJ 600 Diversion
...z tvých podmínek nevyhovuje té o vstřikování, ¨lehkᨠje příliš relativní pojem, ovladatelná je dobře, silniční ano, spotřeba kolem 4 l/100km, spolehlivostí je vyhlášená, provozní náklady minimální, směšnost pořizovací ceny posud´ z inzerátů...

(reakce na) Po jakých motorkách se koukat?

3.10.2012 v 00:32 | Nahoru | #18

_xy_ píše: XJ 600 Diversion
...z tvých podmínek nevyhovuje té o vstřikování, ¨lehkᨠje příliš relativní pojem, ovladatelná je dobře, silniční ano, spotřeba kolem 4 l/100km, spolehlivostí je vyhlášená, provozní náklady minimální, směšnost pořizovací ceny posud´ z inzerátů...



Po jakých motorkách se koukat?

3.10.2012 v 09:32 | Nahoru | #19
Ahoj dle toho co pises,tak opravdu chces poradnou motorku s vlastností skutru nebo max 125ccm... Vsechno nad 500ccm uz je prsote kus motorky a tomu odpovidajici naklady...xj600 zere pro me hovno,je lehka a splnuje vse,ale necekej ze to bude levna motorka dle tvych parametru.Je to jedna z nejlevnejsich v dane kategorii, ale ver ze gumy a benzin uz zere vic jak tva 125ka...Stejne to ve finale dopadne ze clvoek jezdi +/- za 5L..jinak motorky levne z teto kategorie uz nahore zazneli,ceny jsou velice priznive. good luck

Po jakých motorkách se koukat?

3.10.2012 v 11:52 | Nahoru | #20
Kup si nějakýho skůtra 250ku spotřeba do 3.l-na 100Km naprosto ideální stroj.

Po jakých motorkách se koukat?

3.10.2012 v 12:25 | Nahoru | #21
Hele na skůtra si svykneš velice rychle.Já mám doma několik motorek a hodně mě jich prošlo rukama a můžu ti říct,že na nich už vůbec nejezdím jelikož mě skůtr naprosto dostal ani řazení mě vůbec nechybí vonic se nestaráš.Na křižovatce dáš plnej a jedeš když potřebuješ zpomalit šáhneš po brzdě variátor je geniální vynález vše si přebere.Já před lety koupil ojetýho Forsajta 250 z itálie k dnešnímu dni má najeto 52000Km a na nádrž 12 l ujedu až 407Km to je ale můj rekord běžně jezdím 397Km.Navíc jseš dokonale chráněnej před nepřízní počasí.Já když jsem ještě pracoval tak jsem denně jezdil do práce 40Km za každýho počasí i když bylo-15.Prostě dokud nenapad sníh.Další výhody úložný prostor pod sedlem,mě se tam vejde bunda i helma.Já tomu říkám kabriolet na dvou kolech.Co víc si přát.

Po jakých motorkách se koukat?

3.10.2012 v 17:40 | Nahoru | #22
cestovní enduro

Po jakých motorkách se koukat?

3.10.2012 v 19:49 | Nahoru | #23
Já bych doporučil Kawu ER6, lehká, nečekaně výkonná na takový obsah, pěkný krouťák a spotřeba 4.5l, při honění 5l.

1 reakcí na tento příspěvek Po jakých motorkách se koukat?

4.10.2012 v 11:16 | Nahoru | #24
Kawa ER-5 - motorka pro holky a pro seniory, mám jí teď půjčenou od táty, než koupim svůj stroj. Neni těžká, ale 100kg neváží (ono všechno bude těžší než ta koloběžka), spotřeba 4l/100km když jí netočíš (když jí vemeš za krk, tak 5,5 odhadem což furt neni moc). Stroj je to nesmrtelnej, budeš měnit jenom řetězovku a olej a cenově je to za pakatel, pokud vezmeš třeba ročník 1997 jako má otec. Vůbec bych se nebál stáří, měl sem jí v servisu a bylo mi řečeno, že tenhle stroj vydrží věčnost. A až si ošaháš větší stroj, tak si budeš za rok vybírat další :)

(reakce na) Po jakých motorkách se koukat?

8.10.2012 v 00:36 | Nahoru | #25
Promiňte že jsem tak dlouho nereagoval. Nahrnuly se na mě teď povinnosti a obávám se že nakonec ani nebudu mít čas shánět motorku

Ke scooterům chovám celkem odpor, ale po tom co píše "MotodědekTonda" ho asi zkusím potlačit a budu se na ně snažit pohlížet nezaujatě... Vždycky jsem měl zato, že scooter je jen pro někoho kdo ještě neseděl na motorce nebo pro někoho kdo neumí řadit :) Takže bych nečekal že někdo, komu prošla pod rukama řada motorek, si nakonec oblíbí scootera. Díky za tvou zkušenost, Tondo!

Ta kawasaki ER-6N vypadá nádherně minimalisticky! To se mi MOC líbí.
Jinak se mi celkem zalíbila ta Yamaha ZF6 Fazer... takže až budu mít čas tak si zkusím pohledat na fóru co o ní majitelé píšou. Říkam si že bych tomu zkrátka dal šanci, zjistil jak se mi na tom jede a za kolik bych na tom mohl jezdit na spotřebu. No a kdyby mi nevyhovovala, tak bych ji zkrátka zas prodal dál a třeba zkusil nějakýho toho scootera

Po jakých motorkách se koukat?

15.11.2012 v 23:41 | Nahoru | #26
Tak jsem si v sobotu koupil FZ6 Fazer 2006 ABS po prvním majiteli - opečovávanou a poslední dva roky ani neježděnou.

Zatím jsem s ní jel jen cca 60km domů a to hodně opatrně, protože to bylo za tmy, za deště, ještě na nových gumách, no a teplo zrovna taky nebylo. První dojmy jsou takové, že ta dvojnásobná váha je opravdu znát A jsem zvědav, jestli si zvyknu na ten vzpřímenější posez. Ale to se dozvím nejspíš až na jaře Nicméně doufám že si zvyknu a že si motorku zamiluju stejnětak, jako tu předchozí
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek


TOPlist