bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: jawa 650 elektrika - týká se i jiných "naked"
17.9.2012 v 14:16
Ahoj, kreslím novou elektriku na motorku, která bude odpovídat normám a bude fungovat ke vší spokojenosti a nepoužívat archaické prvky.

Když už mám navrženo to hlavní a vypuštěno zbytečné, ptám se. Pokud by jste měli možnost si udělat elektriku buď na JAWu 650 či na podobný stroj, co by jste v elektrice ocenili?

Zatím mám seznam tipů, které mě napadly.

*Odstranění změti kabelů z baterie (z té pak povednou pouze dva - na relé startéru (odkud bude natažen zbytek +) a na motor)
*Odstranění všeobecné změti vodičů, zjednodušení a zkvalitnění instalace za použití kvalitních těsněných konektorů, optimalizace jejich délky
*Probliknutí kontrolek po zapnutí zapalování
*Odstranění startovací logiky z relátek a nahrazení diodovou logikou
*?kontrolka stavu chladící kapaliny
*?příprava instalace na připojení alarmu
*zapojení všech poloh na spínači světel společně se spínací skříňkou
*zásuvka pro další spotřebiče zapojená do polohy při odemčeném zapalování
*příprava instalace na třetí brzdové světlo
*nahrazení žárovek v kontrolkách diodami
*rozšíření počtu pojistek a jejich logické rozdělení
*silové okruhy spínané přes relé
*připojení "přídavné" suché baterie (3x plochá baterie sériově či ekvivalent) v případě nouze, pokud z jakéhokoli důvodu odejde regulátor) - k ŘJ - tak, aby šla motorka roztlačit a nouzově dovézt po vlastní ose.

Díky, Drátík

Naposledy editováno 17.09.2012 14:33:30

jawa 650 elektrika - týká se i jiných "naked"

17.9.2012 v 14:54 | Nahoru | #1
Příprava na vyhřívání rukojetí a sedadla,příprava na mlhovky.....

jawa 650 elektrika - týká se i jiných "naked"

17.9.2012 v 15:07 | Nahoru | #2
má to varovky? prprava na rele automatickyho sepnuti svetel

jawa 650 elektrika - týká se i jiných "naked"

17.9.2012 v 15:39 | Nahoru | #3
K baterce bych tahal pouze dva draty, kostru a starter. Ostatni elektriku bych sosal az z kabelu na starter, at toho je u baterky co nejmin.
Zasuvka se mi osvedcila na palubce zavisla na spinacce, pod sedlem na kabelu pripojena primo (treba nabijecka tuzkovek nebo mobilu nema rada vypinani). Pokud na tuhle "zadni" zasuvku das silnejsi pojistku, jde to pouzivat i jako konektor na na/dobijeni baterie ... jinak by se hodil jeste nejaky, na ktery lze (bez jakekoliv demontaze) nabijecku pripojit.

Pokud pujdem do extremu, priprava elektriky pro pripojeni sajdy nebo vleku.

Jo a pri jakykoliv novy instalaci se mi vzdy vyplatilo tahnout jako dalsi kabel i kostru.

jawa 650 elektrika - týká se i jiných "naked"

17.9.2012 v 20:51 | Nahoru | #4
... pripravu na pripojeni GPS, at to nejde pres zasuvku

alarm?

jawa 650 elektrika - týká se i jiných "naked"

17.9.2012 v 21:32 | Nahoru | #5
No hlavně aby bylo dodrženo dimenzování vodičů,čili 5A/mm2.Hlavně tam nervat nějaké zvonkáče,které se za chvilu zkur...

jawa 650 elektrika - týká se i jiných "naked"

17.9.2012 v 23:18 | Nahoru | #6
třetí brzdové světlo? Tak ve něčem bude asi jawa první nebo málo čtu
Dnes jsem jel na pegasu s minareli motorem. Motorově stačí na normální jízdu, rozměrově je sportard asi větší = tedy lepší
Drátík: já myslím, že sis odpověděl sám - když jdou věci dělat líp, proč ne?

jawa 650 elektrika - týká se i jiných "naked"

20.9.2012 v 13:32 | Nahoru | #7
Radku, když to čtu, tak bych rád viděl kontrolku kapaliny v chladiči a více pojistek. Jen jedna a navíc taková, která vydrží když okolní elektrika už hoří, to je špatně. Ostatní už bych konkrétně u Jawy 650 Style viděl možná jako nadstandard...vzhledem k tomu, jakou elektroinstalací výrobce motorku vybavil.

jawa 650 elektrika - týká se i jiných "naked"

20.9.2012 v 14:40 | Nahoru | #8
Zásuvku na 12 V napojenou přes pojistku přímo na baterii v základní výbavě.Aby se nemusela sundavat sedačka nebo vyndavat baterka.Moderní nabíječky umí jejen baterku nabít ale i udržovat.

Naposledy editováno 20.09.2012 14:41:03

1 reakcí na tento příspěvek jawa 650 elektrika - týká se i jiných "naked"

10.10.2012 v 19:54 | Nahoru | #9
no mě elektrika zatím drží, ale nikdy neříkej nikdy. Jo a Radku, až se uvidíme někde na srazu tak bych prosil o ukázku jak ten náš stroj roztlačit ;) mě se to nepodařilo ani z kopce ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 650 elektrika - týká se i jiných "naked"

16.10.2012 v 12:35 | Nahoru | #10
Dante76> Kluci díky za tipy, už mám rozkreslené kabelové svazky, hlavní - ten probíhá napříč celou motorkou, přední - v prostoru předních brýlí a zadní, který je na zadní světla. Postupně do toho zakomponovávám jednotlivé prvky, a snad to do jara stihnu realizovat. Pokud by byl zájem, předám výkresovou dokumentaci zájemcům - s malými úpravami půjde použít i na Classicy případně Dakara.
Dante, stroj lze roztlačit, ale ve dvou :) S Jurou se nám to párkrát povedlo, ale že to teda byl boj. Ale pořád lepší s bojem, než bez šance zůstat stát v pustině :)

R.

jawa 650 elektrika - týká se i jiných "naked"

4.2.2013 v 18:08 | Nahoru | #11
Abych nezakládal nové téma a toto je téma technické, dávám svůj dotaz sem. Nechal jsem si ke své Jawě 650 Style vyrobit na přání novou rozetu i přední řetězové kolečko. O to, že motocykl pojede jinak, což jsem chtěl, mi ani nejde, ale jde o jinou věc. Rozetu jsem nechal vyrobit z oceli. Nejsem strojař, takže v materiálech se nevyznám, proto se ptám: je ocel na rozetu dobrý materiál? Neudělal jsem chybu? Mám možnost nechat ji vyrobit i z jiného materiálu, nicméně výrobce rozety mi doporučil právě ocel. Originální řetězovou sadu z Jawy jsem zamítl už kvůli vysoké ceně a chci vyzkoušet něco nového.
A ještě něco: existují tabulky, jak se zrychlí anebo zpomalí motorka při přidání nebo ubrání zubu na rozetě nebo i sekundárním kolečku?

Naposledy editováno 04.02.2013 18:09:38

jawa 650 elektrika - týká se i jiných "naked"

4.2.2013 v 20:47 | Nahoru | #12
Jak jsem psal. Když jí necháš udělat z hardoxu máš záruku. Je to vyzkoušeno a není to o moc dražší něž běžná ocel, která je proti výše zmíněnému mat. bláto.

1 reakcí na tento příspěvek jawa 650 elektrika - týká se i jiných "naked"

4.2.2013 v 20:48 | Nahoru | #13
A pozor. Přední řetězové kolečko se musí teplně upravit. Originál je dokonce cementované do stanovené hloubky od povrchu.

jawa 650 elektrika - týká se i jiných "naked"

5.2.2013 v 08:20 | Nahoru | #14
Mám několik rozet od MartinaED250 na Jawy 250/597 Californian 4T a můžu jen doporučit, je vidět, že tomu rozumí. Bert

(reakce na) jawa 650 elektrika - týká se i jiných "naked"

7.2.2013 v 19:27 | Nahoru | #15
Drátík> Rozhodně bych měl zájem o tu elektriku,protože po tom co jsem se dočetl,tak to chci předělat,aby byla aspoń jistota.Díky předem.BAXIK

(reakce na) jawa 650 elektrika - týká se i jiných "naked"

8.2.2013 v 02:33 | Nahoru | #16

MartinED250 píše: A pozor. Přední řetězové kolečko se musí teplně upravit. Originál je dokonce cementované do stanovené hloubky od povrchu.



tak přední kolečko půjde normálně sehnat... Vždyť těm motor jezdí v několika motorkách ... a cena tak cca 300kč
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 650 Style Bing 94/40/146 Jawa 650 Style, Jawa 650 Classic, Jawa 650 Dakar, Ja... Kamioňák_Petr 4 28.8.2022 v 20:24 kratkej01
Nová zkušenost [1, 2] Jawa 650 Style milan1963 41 1.10.2017 v 07:47 laďa-prášil
Odvzudušnění se stříkačkou [1, 2] Jawa 650 Style hrnous 34 4.6.2015 v 10:35 milan1963
Lichtenštejnsko, Švýcarsko v červen... Jawa 650 Style milan1963 2 23.5.2015 v 17:55 milan1963
Jak bych si představoval českou mot... [1 ... 5, 6] Jawa 650 Style teamwhd 155 24.4.2015 v 14:06 laďa-prášil


TOPlist