globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Seřízení motorky pro jízdu ve dvou
16.9.2012 v 16:38
dobry den, mel bych jako zacatecnik mozna zbytecny dotaz:
je potreba nejak sestelovat motorku kdyz budu jezdit ve dvou? obcas jedu sam, obcas jedu ve dvou a obcas budu cestovat (nejdrive jeden, ptom snad tri kufry a spolujezdec). nerad bych motorku nejak moc "zatizil". jen pro upresneni, spolu se spolujezdkyni mame tak 122 kg pred jidlem a tak 125 kg po jidle.
dekuji moc za odpovedi!
Martin
Anketa: mam neco stelovat kdyz budu stridat jjizdu ve dvou a solo?
ANO
15%
4
NE
4%
1
NERES TO A JEZDI
81%
22
Předchozí
1 2
Následující

Seřízení motorky pro jízdu ve dvou

16.9.2012 v 16:51 | Nahoru | #1
Nejdřív si hlavně ujasni jestli budeš jezdit před jídlem nebo po jídle

Seřízení motorky pro jízdu ve dvou

16.9.2012 v 16:58 | Nahoru | #2
jestli to neni provokace s tim jídlem..tak stačí dofouknout gumy na dva lidi dle manuálu, jinak neni co řešit...

Seřízení motorky pro jízdu ve dvou

16.9.2012 v 17:08 | Nahoru | #3
jáááj

Seřízení motorky pro jízdu ve dvou

16.9.2012 v 17:09 | Nahoru | #4
gumy bych raději foukal podle předpisu výrobce dané pneu. Ony se ty hodnoty často dost liší.

Seřízení motorky pro jízdu ve dvou

16.9.2012 v 17:12 | Nahoru | #5
a hlavně to máš napsaný pokud si dobře pamatuju na krytu řetězu...taková barevná samolepka to byla....něco vo tlacích ,něco vo řetězu, a já měl zadek docela natvrdo v sole super a se spolujezdcem a bagáží taky cajk....

Seřízení motorky pro jízdu ve dvou

16.9.2012 v 17:17 | Nahoru | #6
no tak dekuji vsem za odpovedi, na krytu retezu jsem mel nalepku nez jsem ji ztrhnul, ale cisla jsem si opsal a manual rika, ze aji pro jizdu solo i ve dvou ma byt tlak stejny. a retez tedy neni treba dopinat nebo povolovat?

Seřízení motorky pro jízdu ve dvou

16.9.2012 v 17:19 | Nahoru | #7
to asi ne vždyt píšeš že ve dvou máte 125 Kg ...to má průměrnej čech v sole nebo pět japoncu....

1 reakcí na tento příspěvek Seřízení motorky pro jízdu ve dvou

16.9.2012 v 17:20 | Nahoru | #8
u bandita asi ne, ale ja jsem u 650 vstromu musel resit nalozeni/nenalozeni povolenim retezu - a tim si podepsal ortel smrti jinak max upravit tlumeni, pokud mas seriditelny, ale celkove bych rekl - neres a jezdi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení motorky pro jízdu ve dvou

16.9.2012 v 17:50 | Nahoru | #9

Peacemaker píše: u bandita asi ne, ale ja jsem u 650 vstromu musel resit nalozeni/nenalozeni povolenim retezu - a tim si podepsal ortel smrti jinak max upravit tlumeni, pokud mas seriditelny, ale celkove bych rekl - neres a jezdi


mohl bys o tom prosim napsat vic, i kdyz se me to sice netyka?

Seřízení motorky pro jízdu ve dvou

16.9.2012 v 21:06 | Nahoru | #10
Ty woe 125kg s přítelkyní a po jídle, no to mě poser.
Nic neřeš a jezdi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení motorky pro jízdu ve dvou

16.9.2012 v 22:48 | Nahoru | #11

slezacekm píše: mohl bys o tom prosim napsat vic, i kdyz se me to sice netyka?


mno asi mohl, ale o cem presne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení motorky pro jízdu ve dvou

17.9.2012 v 07:45 | Nahoru | #12

Peacemaker píše: mno asi mohl, ale o cem presne?


Jak souvisí nalozeni/nenalozeni s povolenim retezu a ortelem smrti ?

Seřízení motorky pro jízdu ve dvou

17.9.2012 v 08:00 | Nahoru | #13
Tak pokud se dá štelovat něco na pružení alespoň vzadu, tak pošteluj.
Když to máš seřízené na sólo, tak po přisednutí spolujezdce je to houpavější.
Prostě trochu přitvrď.
Já jezdím solo na 3 ze 7 pozic, s batůžkem na 5 ze 7.

Seřízení motorky pro jízdu ve dvou

17.9.2012 v 12:29 | Nahoru | #14
taky bych se pridal se stejnou motkou, na jake hodnoty nastavit zadni tlumic na vahu okolo 70kg? predtim na tom jezdil trosku vetsi rizek i s batuzkem a rekl bych ze to neni ono a obcas se v zatackach hodne houpe.

Seřízení motorky pro jízdu ve dvou

17.9.2012 v 14:08 | Nahoru | #15
Macek
Todle si protiřečí. Pokud by to bylo nastaveno na dva řízky(160+), měl by to být s Tvou muší váhou tvrdý kostitřas a ne se žvejkat. Jak je to staré? Tady může být problém jinde. Nic nastaveno nebylo a ještě je to unavené (pružina, tlumič, vůle v kyvce) .
Pokud si nejseš sám jistý nech si to skontrolovat.

Naposledy editováno 17.09.2012 14:12:15

Seřízení motorky pro jízdu ve dvou

17.9.2012 v 15:49 | Nahoru | #16
04ka ale tvrde se mi to teda nezda, jeste mrknu na kolik to je ted presne nastavene

Seřízení motorky pro jízdu ve dvou

17.9.2012 v 20:15 | Nahoru | #17
CIAO,
neřeš,přidej baťůžek a přidej 3x kufr a jezdi, přeji šťastné kilometry a neřeš BLBOSTI, ha ha
Píny

Seřízení motorky pro jízdu ve dvou

17.9.2012 v 20:36 | Nahoru | #18
Presne tak. Neres a jezdi. Predstav si, ze vezes manzelku rano do prace a musis podle nekterych rad prifouknout gumy a postelovat retez. Ujedes 20 km, vysadis manzelku ,upustis gumy a postelujes retez. A to same, az pro ni zase odpo. pofrcis. Ani bych se na to nevy......l. Samozrejme pokud pojedes delsi turu ve dvou, tak to asi smysl ma.

Seřízení motorky pro jízdu ve dvou

17.9.2012 v 23:31 | Nahoru | #19
Neřešit, řešil bych to možná až budete mít 200kg před jídlem My máme 100+55 a taky si hornet nestěžuje

Seřízení motorky pro jízdu ve dvou

18.9.2012 v 00:16 | Nahoru | #20
my mame na hornikovi 110 a 52 a taky je v cajku, s kufrem mame jeste +10

1 reakcí na tento příspěvek Seřízení motorky pro jízdu ve dvou

18.9.2012 v 11:08 | Nahoru | #21
Vy oba dohromady vážíte 122 kilo a sežerete na posezení 3 kila? No vás bych chtěl teda radši šatit Jinak štelování zadního tlumiče, pokud ho motorka má, tam není pro srandu králíkům. Na pár kiláků je to šumák, ale naloženou motorku se spolujezdcem bych teda rozhodně vzadu přitvrdil. Kdysi, když jsem měl motorku ještě krátce, jsem to neudělal, a na hupu v silnici odepsal řetěz, který se při propružení na doraz nepravidelně vytáhl a bylo vymalováno.

(reakce na) Seřízení motorky pro jízdu ve dvou

18.9.2012 v 12:43 | Nahoru | #22

Hroch_cz píše: Jinak štelování zadního tlumiče, pokud ho motorka má, tam není pro srandu králíkům. Na pár kiláků je to šumák, ale naloženou motorku se spolujezdcem bych teda rozhodně vzadu přitvrdil. Kdysi, když jsem měl motorku ještě krátce, jsem to neudělal, a na hupu v silnici odepsal řetěz, který se při propružení na doraz nepravidelně vytáhl a bylo vymalováno.


Souhlas.
Nechápu, jak někteří mohou tvrdit, že není třeba vzadu přitvrdit pro jízdu se spolujezdcem.
Vždyť to je sakra rozdíl v zatížení na tu zadní vidlici.
Jasné, že na jízdu do práce a k vodě pár km to není nutné.
Ale pokud se chci pěkně projet s batůžkem nebo bez batůžku, tak to pružení musím seřídit.

(reakce na) Seřízení motorky pro jízdu ve dvou

18.9.2012 v 13:16 | Nahoru | #23

jack.fx píše: Jak souvisí nalozeni/nenalozeni s povolenim retezu a ortelem smrti ?


hehe jo tohle. no ja mel dlouho r 1100 gs a vubec motorky s kardanem. a jel jsem na par tydnu po balkanu, tak jsem si predtim nechal udelal vetsi servis na vstromovi. retez idealne nastavenej... jenomze ja nalozil tri zegy a v cerne hore montoval retez, protoze byl presponovanej. a ja retez fakt nemam rad, takze vstromik (at je to moc dobra motorka) po vyletu sel do sveta. kdybych musel pokazdy, kdyz nahodim/sundam kufry stelovat retez... hrozna predstava.

Seřízení motorky pro jízdu ve dvou

18.9.2012 v 14:22 | Nahoru | #24
Proč by se měl štelovat řetěz?
Tomu nerozumím, proč by se to mělo dělat?
Seřídím průhyb dle manuálu, ne?
A ten průhyb je prostě pořád stejný, sólo nebo ve dvou.

1 reakcí na tento příspěvek Seřízení motorky pro jízdu ve dvou

18.9.2012 v 15:14 | Nahoru | #25
Pokud můžeš, nastav větší předpětí pružiny na zadku, zbytek bych se vykákl...

Jo a ten řetěz je opravdu víc našponovaný ve dvou, než sólo... Aby tomu tak nebylo, muselo by být malé řetězové kolečko přesně v ose s kyvnou vidlicí. Pokud tomu tak není (skoro žádné motky to tak nemají) vždycky tam budou rozdíly napnutí v závislosti na naložení...

(reakce na) Seřízení motorky pro jízdu ve dvou

18.9.2012 v 15:50 | Nahoru | #26

sramis píše: Pokud můžeš, nastav větší předpětí pružiny na zadku, zbytek bych se vykákl...

Jo a ten řetěz je opravdu víc našponovaný ve dvou, než sólo... Aby tomu tak nebylo, muselo by být malé řetězové kolečko přesně v ose s kyvnou vidlicí. Pokud tomu tak není (skoro žádné motky to tak nemají) vždycky tam budou rozdíly napnutí v závislosti na naložení...



To se mi nějak nezdá.
Jedeš ve dvou, přitvrdíš vzadu, rozsah pohybu vidlice je více méně stejný.
Já v manuálu nic o jiném štelování nemám.
Takže pokud moto nepřetížím a pokud patřičně přitvrdím vzadu, tak pořád nevidím důvod něco dělat s řetězem.

Edit: Navíc teď koukám do manuálu i dílenské příručky a řekl bych, že řetěz je nejvíc našponovaný ve středové poloze zdvihu.
A v horním nebo dolním rozsahu zdvihu je ten řetěz povolenější.

Naposledy editováno 18.09.2012 16:19:50

Seřízení motorky pro jízdu ve dvou

18.9.2012 v 16:15 | Nahoru | #27
Peace > retez musis stelovat tak, aby vzdy pri plnem propruzeni nedoslo k plnemu nasponovani (=musi tam bejt porad nejaka rezerva). A je uplne fuk, esi k tomu propruzeni dojde solo nebo ve dvou s baglama... takze si to proste steloval blbe

Kazdopadne, pri plnem obsazeni a nalozeni se meni/steluje:
- zadni perovani ... optimalne tak, aby motorka mela pak stejne stlaceny tlumice, jako kdyz jedes solo
- nafouknuti gum, zpravidla vyrobce pise, jakym zpusobem (u me ve dvou zadek o 0,25 atm vic)
- pokud je prilis slozity stelovat perovani (blbej pristup, nutnost klice kterej nemas) a motorka se ani ve dvou s beznym nastavenim nechova spatne, sesteluj aspon svetla. At neoslnujes a pritom neco vidis.

Nemelo by byt nutne menit napnuti retezu, nastaveni predku, prenastavovani brzd a tak podobne

1 reakcí na tento příspěvek Seřízení motorky pro jízdu ve dvou

18.9.2012 v 21:03 | Nahoru | #28
dekuji vsem za povedene odpovedi a doufam tedy, ze nebude spatne vyvozeny zaver ten, ze:

1. na bezne projizdky po krajine s batuzkem a kufrem neni potreba stelovat cokoli
2. na dlouhe trasy s batuzkem a kufry je treba trochu postelovat zadni pruzeni (dat to kolecko na vyssi cislo :) )
3. hlavne se moc pred jizdou nenajist nebo alespon jidlo rozlozit do prubehu cesty, aby si motorka postupne zvykala... :)

(reakce na) Seřízení motorky pro jízdu ve dvou

18.9.2012 v 21:28 | Nahoru | #29

slezacekm píše: dekuji vsem za povedene odpovedi a doufam tedy, ze nebude spatne vyvozeny zaver ten, ze:

1. na bezne projizdky po krajine s batuzkem a kufrem neni potreba stelovat cokoli
2. na dlouhe trasy s batuzkem a kufry je treba trochu postelovat zadni pruzeni (dat to kolecko na vyssi cislo :) )
3. hlavne se moc pred jizdou nenajist nebo alespon jidlo rozlozit do prubehu cesty, aby si motorka postupne zvykala... :)



Jestli to je jednoduché točit kolečkem, tak toč i na běžné vyjížďky.
Líp se Ti pojede, jízdní vlastnosti budou lepší.
Bez štelování je to hloupě houpavé.

1 reakcí na tento příspěvek Seřízení motorky pro jízdu ve dvou

18.9.2012 v 21:42 | Nahoru | #30
Udělal jsem takovou kresbičku zdvihu pérování na FZ6.
A přidal délkové kóty při tom zdvihu dolů a nahoru.
Myslím, že to mám celkem přesně.
Rozdíl je nula nula prd.
Vliv zatížení není žádný, kde by se taky vzal.
Jestli pojede 50 kg holčina, nebo dva 100+100 kg hezouni, tak zdvih bude pořád stejný.
Jen je potřeba štelovat to pružení kvůli jízdním vlastnostem.




Edit:
Mrkni o 2 příspěvky dál!

Naposledy editováno 19.09.2012 07:36:00
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna Oleje vidlice Suzuki Bandit ... Suzuki GSF 600 Bandit Petiux 19 11.3.2024 v 15:19 rg250
Barva Bandit Suzuki GSF 600 Bandit Petiux 8 10.3.2024 v 14:59 PlusOne
Bandit pičo! pokec [1 ... 6, 7] Suzuki GSF 250 Bandit, Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuk... Warthox 200 12.11.2023 v 19:19 ferda.66
Výmněna spojky = Tvrdá páčka Suzuki GSF 600 Bandit, Suzuki GSF 600S Bandit Pádecký 4 31.10.2023 v 20:57 Kendyman
Gsf 600 97 - vibrace v kole Suzuki GSF 600 Bandit, Suzuki GSF 600S Bandit Detoks 12 13.9.2023 v 12:25 Detoks

TOPlist