bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Potkané ventily - co to všechno obnáší
Dostala se mi domů zanedbaná a nepojizdná Yamaha SR125. Chci ji zprovoznit pro manželku, aby si vyzkoušela jízdu na moto, jestli ji to chytne a taky abych se něco naučil ze servisu, protože do mojí si vrtat netroufám.
Původně bylo řečené, že je zadřená, což se mě vzhledem k tomu, že šla snadnou protáčet nezdálo. Tak jsem ji rozmontoval (btw. 3/4 času zabralo řešit šroubky, které někdo totálně dokurvil) a zjistil jsem, že sací ventil je naťuklý a seklý, ve válci jsou vidět zabodané "střepy". Díval jsem se na vložku válce, ale ta se mě zdá v pořádku, žádné rýhy atd.
Co všechno obnáší oprava, stačí jen vyměnit ventil a případně vyleštit píst? Tak jednoduché to asi nebude co?
Vím, že servis by byl jednodušší a asi rozumější, ale to bych se zase nic nenaučil a prachy potřebuju kdyžtak vrážet do svojí mašiny, než do takové je*ky.
Dík

postimage.org/image/amko7kuw1/][img]http://s8.postimage.org/amko7kuw1/P1030194.jpg[/img

postimage.org/image/z6c48zgyl/][img]http://s14.postimage.org/z6c48zgyl/P1030193.jpg[/img

Naposledy editováno 15.09.2012 14:42:44

Potkané ventily - co to všechno obnáší

15.9.2012 v 14:50 | Nahoru | #1
Vyměnil bych ventil a vesele jezdil

Potkané ventily - co to všechno obnáší

15.9.2012 v 14:50 | Nahoru | #2
Píst a hlavu vyčistit od karbonu a ventily každopádně vyměnit a zabrousit. Ventily sice stojí (relativně) pár korun, ale horší je, že většinou také popraskají vodítka a to je pak někdy lepší vyměnit celou hlavu.

1 reakcí na tento příspěvek Potkané ventily - co to všechno obnáší

15.9.2012 v 15:56 | Nahoru | #3
Ventily bych vymenil vic nic. Jezdit dal ono se to ukaze jestli jeste neco je v neporadku. Duvod je proc se to potkalo. Jestli preskocil retez, protoze odesel napinak nebo vodici listy. Prover proc se to tak stalo.

Naposledy editováno 16.09.2012 08:32:41

Potkané ventily - co to všechno obnáší

Skvělá odpověď, děkuji! 15.9.2012 v 16:06 | Nahoru | #4
Hádal bych, že ten "střep" bude z prasklého vodítka. Naštěstí je to jenom dvouventil, ty vodítka budou stát pár kaček, pak už jen sehnat firmu, která se zabývá opravou hlav, staré vodítka vylisují a nalisují tam nové. No uvidíš, třeba se mýlím. Jinak jak ti psali už nade mnou - koupit nové ventily a zabrousit je - ventily jsou správně zabroušené tehdy, když do spalovacího prostoru v hlavě (chápej - hlava otočená vzhůru nohama) naliješ trochu benzínu, a pokud ventily těsní, tak ten benzín vůbec neprosakuje do sacího a výfukového kanálu. Sežeň si brusnou pastu na ventily - nejdříve bych to zabrousil "hrubší" pastou, nakonec pak "jemnější" pastou. Jo a vyměň samozřejmě veškerá těsnění - tj. včetně ventilových gufer. Píst nevypadá nijak poškozen, to že má na horní ploše ťukanec moc nevadí - max. to zabrousit a rozleštit. A když už to budeš dělat, tak ze všeho opucuj karbon. Zgenerálkovat ten motor bude brnkačka, je to jenom jednobuch dvouventil...

(reakce na) Potkané ventily - co to všechno obnáší

15.9.2012 v 16:07 | Nahoru | #5

Zx-10RCarlos píše: Ventily bych vymenil vic nic. Jezdit dal ono se to ukaze jestli jeste neco je v neporadku. Duvod je proc se to potkalo. Jestli preskocil retez, protoze odesel napinak nebo vodici listy. Provez proc se to tak stalo.



A nebo se v tom nějaký smrad hrabal a špatně nastavil vačku...

1 reakcí na tento příspěvek Potkané ventily - co to všechno obnáší

15.9.2012 v 16:58 | Nahoru | #6
proč se tak stalo netuším. Nezdá se mě, že by se v tom někdo vrtal, už jen z důvodu v jakém stavu motorka je -tzn. údržbou nedotčená, půl koní musela ztratit jen na řetězu, který čistidlo neviděl, možná do toho bordelu někdo občas stříkl další olej.
Napadlo mě, jestli to někdo nezkoušel držet v max. otáčkách apod. prasečiny, ale to by se snad ani tak potkat nemělo.

(reakce na) Potkané ventily - co to všechno obnáší

15.9.2012 v 17:36 | Nahoru | #7
mmks> Při tkaovém prasení ve vysokých otáčkách bych se tomu právě moc nedivil. Pak stačí, aby ventil při návratu na zlomek vteřiny "zaváhal" ve vodítku (jestli tam byl ke všemu letitý olej, tak se nedivím, že to ve velkých otáčkách neumaže) a katastrofa je hotová.
Náhodou Tě při rozborce motoru nenapadlo zkontrolovat, zda je rozvod dobře nastaven a jak vypadal řetěz a šponovák?

Potkané ventily - co to všechno obnáší

15.9.2012 v 17:44 | Nahoru | #8
popravdě bych to ani nepoznal, počítám s tím, že až to dám +- dokupy si to nechám ještě překontorlovat a právě ty ventily nastavit. Řetízek vypadá dobře, šponovák asi fungoval, byl napnutý.
Olej je jak si říkal, když jsem zjišťoval jestli tam vůbec něco je, vyteklo něco černého konzistence želé.

Potkané ventily - co to všechno obnáší

15.9.2012 v 18:32 | Nahoru | #9
Vzhledem k tomu, co tam bylo místo oleje, bych se tomu uváznutí ventilu ani nedivil. Nemíním čmárat čerty po zdi, ale když tak vidím, čím si zřejmě motorka prošla, tak oprava motoru jistě nebude jediné, co Tě na ní čeká.

Potkané ventily - co to všechno obnáší

15.9.2012 v 18:45 | Nahoru | #10
Když bude čas a chuť, tak se v ní budu vrtat, když to přejde, tak půjde do světa po dílech
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kde koupit nový karburátor na yamah... Yamaha SR 125 Palouch 11 8.4.2023 v 14:04 Palouch
Prošli jste technickou Yamaha SR 125 Palouch 7 6.6.2022 v 08:30 CRF1000
Vůle po výbrusu Jawa 50/20 Pionýr, Honda NSR 125R, Yuki GY3 125 ST/S... DrevoKocurik 7 29.9.2021 v 20:41 Properitus
yamaha sr 125 Yamaha SR 125 Kertézs 2 5.9.2021 v 19:30 Kertézs
Manual na Yamahu Yamaha SR 125 kychan 2 18.7.2021 v 21:20 Kohlstein


TOPlist