globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Mazani Retezu SAE 80 / 90 prevodovym olejem
7.9.2012 v 17:36
Zdravim, jenom se chci přeptat... vim že je tu tuna témat o tom čim mazat řeťez a tak, většinu jsem četl, a jedu pro něakej do obchodu, mam jen otázku než vyrazim. Všichni tam píšete jakej používáte mazací prosťředek, a že nejlepší bude asi ten co doporučuje výrobce (U mě honda) v návodu je psáno SAE 80 nebo 90 převodový olej. Tak než vyrazim, chci se zeptat je to opravdu možný, předce jen převodovej olej, je spojenej s převodovkou. A vzhledem k tomu že to dělám poprvé tak jsem prostě blbej a radši se zeptám, než abych potom smutně koukal na cenu nový řeťezovky.


PS: Návod mam jen anglicky/francouzky/španělsky/rusky

Naposledy editováno 07.09.2012 17:39:54

2 reakcí na tento příspěvek Mazani Retezu SAE 80 / 90 prevodovym olejem

7.9.2012 v 17:48 | Nahoru | #1
Olej na řetez? To Ti bude rozstřikovat po celé motorce a budeš ji mít celou za*ranou.
Kup si normální mazadlo na řetěz, Castrol nebo Motul. Na tomhle nešetři, neušetříš.

Mazani Retezu SAE 80 / 90 prevodovym olejem

7.9.2012 v 17:52 | Nahoru | #2
Já mažu řetěz vyjetým převoďákem smíchaným s vyjetým motorovým olejem, před jízdou to vždycky namažu, pak to i s nabaleným bahnem zase smeju a řetěz je furt jak nový

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mazani Retezu SAE 80 / 90 prevodovym olejem

7.9.2012 v 18:34 | Nahoru | #3

hondacbf1000 píše: Olej na řetez? To Ti bude rozstřikovat po celé motorce a budeš ji mít celou za*ranou.
Kup si normální mazadlo na řetěz, Castrol nebo Motul. Na tomhle nešetři, neušetříš.



Asi by ses divil, ale dá se ušetřit a hodně. Co je mazadlo ve spreji? Vpodstatě olej. Aby se zvýšila jeho odolnost proti unikání do atmosféry, je vázaný molekulami Teflonu. A aby byl řetěz chráněný proti mechanickým nečistotám, je ve spreji ještě rozpuštěný vosk, který zaschne a udělá na řetězu film.
Ale v zásadě stěžejní a nejdůležitější prvek je ten olej.
Mazadlo si můžeš (po pár minutách studia na Gůglu) doma namíchat i sám. Ve velmi podobné kvalitě jako to dělají značkoví výrobci.
Však lidi co jezdí MTB si často mazadla míchají sami. Umí to lépe než fabriky

Naposledy editováno 07.09.2012 18:36:01

1 reakcí na tento příspěvek Mazani Retezu SAE 80 / 90 prevodovym olejem

7.9.2012 v 18:37 | Nahoru | #4
No, koukám že je to vlastně jedno ...zjistil sem že v garáži mám oboje, takže nic kupovat nemusim...Už mam namazáno, nejdřív tam zkusim ten převodovej a uvidim, potom časem ten ve spreji a uvidim a podle toho zvolim na delší dobu. Ale díky za info, člověk má alespoň lepší přehled , taky sem to odvzdušnil(resp. nechal otevřený) takže můj mazlík je zase ready v plné síle (11kw )

Editováno po postu co je podtímto

Naposledy editováno 07.09.2012 19:11:49

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mazani Retezu SAE 80 / 90 prevodovym olejem

7.9.2012 v 19:04 | Nahoru | #5

Lam. píše: No, koukám že je to vlastně jedno ...zjistil sem že v garáži mám oboje, takže nic kupovat nebudu... nejdřív tam zkusim ten převodovej a uvidim, potom časem ten ve spreji a uvidim a podle toho zvolim. Ale díky za info, člověk má alespoň lepší přehled , spíš mi vrtá teď začlo vrtat hlavou, že v manuálu je taky že bych měl něak odvzdušnit(nebo tak něco), tzv "crankcase" ...což je v překladu kliková skříň, zkoumal jsem to a ta hadička kterou mam uvolnit je fakt "debilně" zadělaná, takže to bude boj O.o




No o zábavu mam postaráno



U velikých motorek ústí odvzdušnění klikovky v airboxu pod vzduchovým filtrem.
Některé (možná všechny?) CBR125 mají ovšem hadičku nataženou ven a zašpuntovanou. Čas od času, většinou po jízdě v dešti se doporučuje po jízdě odšpuntovat a třeba přes noc nechat otevřený aby se odvětrala vlhkost z klikové skříně.
!!! Pozor, před jízdou to zase musíš zašpuntovat, jinak riskuješ poškození ložiska.

(reakce na) Mazani Retezu SAE 80 / 90 prevodovym olejem

7.9.2012 v 19:13 | Nahoru | #6
seikos> Jo máš pravdu, je to tam v tý hadiččce, ale díky za info že to má bejt dýl otevřený, jelikož v manuálu o tomhle nemaj ani zmíňku ...píšou jenom otevřte a zavřete

(reakce na) Mazani Retezu SAE 80 / 90 prevodovym olejem

7.9.2012 v 19:48 | Nahoru | #7

hondacbf1000 píše: Olej na řetez? To Ti bude rozstřikovat po celé motorce a budeš ji mít celou za*ranou.
Kup si normální mazadlo na řetěz, Castrol nebo Motul. Na tomhle nešetři, neušetříš.



To jsem si říkal taky, tak jsem koupil mazadlo od Motulu.. No větší lepidlo by nebylo ani rozpuštěné lízátko. Spíš, než by to řetěz namazalo ho to zalepí a během první jízdy zasere tak, že můžu čistit. Od té doby mažu normálním motorovým olejem. Sice je kolo sem tam zacáknuté, ale ušetřím a umytí není tak pracné, jako se zbavit toho Motul lepidla.
Ale to je má osobní zkušenost

1 reakcí na tento příspěvek Mazani Retezu SAE 80 / 90 prevodovym olejem

8.9.2012 v 07:41 | Nahoru | #8
Scottoiler a mam klid

Mazani Retezu SAE 80 / 90 prevodovym olejem

8.9.2012 v 08:35 | Nahoru | #9
Repsol, je na oil bázi a není tak lepivej a plastickej jako Motul, ten mi příjde jak vazelína ve spreji, ale taky jsem ho používal a byl dobrej, jenže čistit po Motulu řetěz byl trest na hodinu či dvě...Ten Repsol nastříkám na řetěz a přebytek krásně utřu hadrem, u Motulu nastříkáš a už nesetřeš, bo se ti k řetězu přilepí hadr

(reakce na) Mazani Retezu SAE 80 / 90 prevodovym olejem

8.9.2012 v 08:35 | Nahoru | #10

V_i_c_i píše: Scottoiler a mam klid


Kardan a mam klid Ale souhlas. Sctottoiler jsem drive pouzival a taky jsem byl spokojeny

Mazani Retezu SAE 80 / 90 prevodovym olejem

8.9.2012 v 09:33 | Nahoru | #11
Jen si dávej velkej pozor na to abys někde nepadnul na hubu, pokud to dostatečně neotřeš tak to fakt lítá všude a nejvíc na zadní kolo. Až to pak někde naklopíš na stranu kde máš řetězovku tak jedeš smykem ani nevíš jak ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mazani Retezu SAE 80 / 90 prevodovym olejem

8.9.2012 v 10:31 | Nahoru | #12

seikos píše: Asi by ses divil, ale dá se ušetřit a hodně. Co je mazadlo ve spreji? Vpodstatě olej. Aby se zvýšila jeho odolnost proti unikání do atmosféry, je vázaný molekulami Teflonu. A aby byl řetěz chráněný proti mechanickým nečistotám, je ve spreji ještě rozpuštěný vosk, který zaschne a udělá na řetězu film.
Ale v zásadě stěžejní a nejdůležitější prvek je ten olej.
Mazadlo si můžeš (po pár minutách studia na Gůglu) doma namíchat i sám. Ve velmi podobné kvalitě jako to dělají značkoví výrobci.
Však lidi co jezdí MTB si často mazadla míchají sami. Umí to lépe než fabriky



Takže podle Tebe se mazadlu zvyšuje odolnost proti UNIKÁNÍ DO ATMOSFÉRY.
Aha, to jsem nevěděl.
Já si myslel, že mazadlo je zředěné v tom sprayi proto, aby se dostalo snadno na všechny místa a těkavá látka že má zajistit, aby se odpařila a to mazadlo pak na řetězu zatuhlo a nestříkalo to po celé mašině.
A míchat si na MTB můžou, co chtějí, nebudu tady porovnávat kolo a motorku

(reakce na) Mazani Retezu SAE 80 / 90 prevodovym olejem

8.9.2012 v 10:46 | Nahoru | #13

hondacbf1000 píše: Takže podle Tebe se mazadlu zvyšuje odolnost proti UNIKÁNÍ DO ATMOSFÉRY.
Aha, to jsem nevěděl.
Já si myslel, že mazadlo je zředěné v tom sprayi proto, aby se dostalo snadno na všechny místa a těkavá látka že má zajistit, aby se odpařila a to mazadlo pak na řetězu zatuhlo a nestříkalo to po celé mašině.
A míchat si na MTB můžou, co chtějí, nebudu tady porovnávat kolo a motorku



Mazadlo je řídké pořád. Těkavá látka je v tom vosku. Ta se odpaří a pak ten vosk zatuhne. A částečně zakonzervuje to mazadlo pod vrstvou vosku.
S MTB to klidně porovnávat můžeš. Jakkoliv jsou ty řetězy jiné, technologie a princip zůstává stejný. A podobně tak princip mazání řetězu.

Mazani Retezu SAE 80 / 90 prevodovym olejem

8.9.2012 v 11:23 | Nahoru | #14
Mazání sprejama se propaguje zkrzevá životní prostředí. A taky je to dobrý kšeft.
Převodový olej na otevřený sekundár je jedna z nejlepších variant.
Večer namazat, sem tam pootočit s kolem, druhý den (nebo před jízdou) utřít hadrem. Rozjet se (než se zahřeje motor, tak nějaký kilometr pomalu) a pak není motorka moc zaliskaná. Ostatně odstranění pouhé mastnoty je snažší, než ukrutně držícího mazadla ve spreji. Na to se prodávají speciální čistidla - a zase to stojí peníze.
Motorový olej je sice taky olej, ale na řetěz je lepší převoďák. Rozdíl v lehkosti chodu si vyzkoušejte třeba na řetězové pile...
Další věc je ta, že přísady v oleji způsobují, že na řetězu nic neulpívá, řetěz je čistý. Mechanická nečistota uletí, mastnota zůstane.
Scottoiler - za dřevních dob motoristického sportu se používala prachobyčejná nádobka s olejem, kohoutek, ovládaný jezcem a šlaušek k vnitřní straně řetězu. Na chvíli (za jízdy) jsi to pustil a už podle zvuku se poznalo, že je řetěz namazaný. Používal to třeba Fantic už v "základní" výbavě...
Princip podobný, pořizovací cena ani trochu.
Vyjetý olej bych nepoužíval, páč jsou v něm rozpuštěny všelijaké sračky, které mohou mít neblahý vliv na korozní odolnost a mechanickou pevnost.

Mazani Retezu SAE 80 / 90 prevodovym olejem

9.9.2012 v 19:05 | Nahoru | #15
Po namazání převodovym olejem, byl řeťez krásně čistej a namazanej ...sice jak sem blbej tak se mi něak podařilo aby se rozstříknul a mam zas*** zadní kolo, ale jinak cejtim že po namazání, vše zase šlape jak má

1 reakcí na tento příspěvek Mazani Retezu SAE 80 / 90 prevodovym olejem

11.9.2012 v 10:36 | Nahoru | #16
No dyť sem to psal - namazat alespoň o den dřív, párkrát protočit, před jízdou utřít hadrem (dávat bacha, aby ti to nevtáhlo pazouru do rozety, je to fajn) a po-ma-lu se rozjet. Tak půl kilometru stačí. Olej ofrká.
Ano, pár kapek na zadním kole objevíš, ale kolo zasrané nebude.

(reakce na) Mazani Retezu SAE 80 / 90 prevodovym olejem

11.9.2012 v 20:45 | Nahoru | #17

Zdenalbenal píše: (dávat bacha, aby ti to nevtáhlo pazouru do rozety, je to fajn)



Velice důležitá rada. A můžu potvrdit, že to není ani za mák příjemné. I ručně roztočené kolo má sílu, díky které vám pak na ruce zůstanou, v případě "šikovnosti", krásné šrámy po zubech.

Mazani Retezu SAE 80 / 90 prevodovym olejem

9.7.2018 v 12:47 | Nahoru | #18
mě jednou cestou začal řetěz vydavat divný zvuky, zajel sem na benzínku, koupil silikonovej olej a hadr, retez poradne prostříkal, nechal okapat, otřel hadrem a na pohodu sem dojel 200km bez žádných pazvuků a problému. řetez sem poté vyčistil a namazal převodovým olejem SAE 90. Suchá maziva, nebo to stříkané lepidlo uplně nesnáším.

Naposledy editováno 09.07.2018 12:47:51
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda cbr 125 r Honda CBR 125R Dominik07 7 Včera v 13:54 Thomsonson
Jakou 125 CCM vybrat Honda CBR 125R, Honda PCX 125, Yamaha NMAX 125 Giant13 17 22.4.2024 v 20:57 MP3KV
Blinkry Honda CBR 125R ProFicK 1 24.3.2024 v 02:08 tompok76
Utahovací momenty Honda CBR 125R Hondapcx125 4 18.3.2024 v 15:12 assassin
Vrzání Honda CBR 125R Hondapcx125 10 5.3.2024 v 09:23 Gahan37


TOPlist