globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: po rozsvícení světla nebo blinkru se dusí
30.8.2012 v 11:59
ahoj mám problém na MZ ETZ 150 nastartuju ji pohoda vyjedu ven zapnu blinkr a motorka se zadusí a chcípne, co s tím ?

po rozsvícení světla nebo blinkru se dusí

30.8.2012 v 12:10 | Nahoru | #1
Vyčisti si komutátor na altíku a mrkni na uhlíky.Jinak elktr. na MZ je hrozná pakárna.

po rozsvícení světla nebo blinkru se dusí

30.8.2012 v 14:47 | Nahoru | #2
presne tohle mi delalo moje XJ. skousel jsem vse a nepomohlo ani cisteni ani uhliky. nakonec jsem vymenil indukcni civku a jelo to jak ma...
tak skuz vymenit civku za jinou. jinak prisel jsem nato tak ze to davalo slabou jiskru pri zapnutych svetlech.
jinak pokud ti to dobiji tak to uhlikama nebude a stejne nejakou dobu by to melo jit v pohode i bez dobijeni. jen na baterku...pokud ji mas nabitou a v pohode.
jak je civka v prdeli tak pri zapnutych svetlech stoupne odber a ona neda jiskru.

jinak to vse plati pokud nemaš nekde skrat...

Naposledy editováno 30.08.2012 14:49:00

po rozsvícení světla nebo blinkru se dusí

30.8.2012 v 18:11 | Nahoru | #3
Tohle mi to dělalo na MZ-tě při zapnutí levého blinkru a nakonec jsem zjistil, že na něm byl zkrat... Ale jak píše Malibu86 výše, když se začne podělávat elektrika na MZ je to pakárna, sice není až tak složitá, ale u 20 let starých mašin se už bohužel může podělat leccos...

po rozsvícení světla nebo blinkru se dusí

30.8.2012 v 20:05 | Nahoru | #4
Jak tak čtu tak ti němci tu elektriku dělali zbytečně složitě asi na všech svých strojích... U Simsonu jak začne klekat elektřina, tak je na zapojení 5-ti inženýrských hlav

po rozsvícení světla nebo blinkru se dusí

30.8.2012 v 20:19 | Nahoru | #5
baterka

po rozsvícení světla nebo blinkru se dusí

9.8.2017 v 20:24 | Nahoru | #6
Pokusím se oživit toto téma, snad někdo zareaguje. Mám obdobný problém jen s tím rozdílem, že normálně nastartuju, zapnu světla a volnoběh hodně poklesne. Ze začátku se udržel, ale teď po zapnutí světel motorka chcípne. Pokusím se vyměnit tu cívku a uvidím. Kdyby někoho něco napadlo, hoďte mi to sem. Všem předem děkuju.

po rozsvícení světla nebo blinkru se dusí

9.8.2017 v 21:07 | Nahoru | #7
Je fakt, že origo DDR indukčky po nějakých 25-ti letech odcházejí do kopru.
Než ji odepíšeš, tak změř napětí na akumulátoru s vypnutým zapalováním, se zapnutým zapalováním a s rozsvíceným hlavním světlometem. Pak to nakopni a zase změř bez světel a se světly. Bez světel přidej plyn a od nějakých 2000 - 2500 otáček by mělo napětí na baterii mít mezi 13,8 V až cca 14,4 V. Pokud ano, je něco se zapalováním (i třeba zoxidovaná nebo volná pojistka), pokud ne - nedobíjí Ti dobíjecí soustava = slabá baterie. Při poklesu napětí pod cca 11 V zapalování nehodí jiskru. Platí pro Hallův snímač.

Orientační odběry proudu při těchto polohách klíčku:
1 - poloha 0,5 A (2,5 A)
2 - poloha 1,5 A (3,5 A)
3 - poloha 5,5 A (7,5 A)
odběry v závorce = sepnuté zapalování (jiskra). Pootočením klikou o 180° musí odběr klesnout na hodnoty před závorkou. "Jiskra má odběr cca kolem 2 A.

Větší vliv na chcípnutí motoru má nízké napětí baterie než třeba zasraná či svíčka po smrti. Koukni i na vysokonapěťový kabel a případně i na fajfku.
Budeš-li kontrolovat dobíjení, zamel se všema zůčastněnýma konektorama a uzeměním motoru.
Samozřejmě, dobíjecí napětí je stejný bez světel i se světly. To ale při chcípnutí na volnoběh až po odstranění závady...

po rozsvícení světla nebo blinkru se dusí

10.8.2017 v 06:28 | Nahoru | #8
Tomu říkám vyčerpávající odpověď. Když tak nad tím přemýšlím, tak jsem asi nepodal uplně všechny informace. Po koupi MZty jsem nabíjel baterku. V pohodě jsem jezdil, ale postupně se mi zdálo že kontrolky dobíjení a neutrálu pohasínají. Myšleno bez motoru. Každé zapnutí klíčku byly slabší a slabší. Několikrát se i stalo, že jsem nastartoval a jakmile jsem přepnul na světla okamžitě to chcíplo jako bych to vypnul klíčkem. Možná bude nějaký problém i ve spínačce. Že by pročistit???

po rozsvícení světla nebo blinkru se dusí

10.8.2017 v 13:42 | Nahoru | #9
Nestává se často, že by spínačka klekla. U mojí MZty jsem ji musel rozdělat, protože uhořel a zreznul kontakt na kolík - byl železnej - nechápu. Zbytek kontaktu jsem očistil a napájel na něj kontakt z relé. Kolík jsem udělal z mědi. Spínačku jsem vytřel od omastku - asi ještě DDR. Sešrouboval jsem to a od tý doby pokoj. Mělo by to stačit prostříkat sprayem na kontakty nebo prolít lihem a párkrát protočit klíček.
Zamel s fastonama zespoda spínačky.
Problém ale bude v dobíjení. Po přidání plynu musí napětí na baterii vylézt do intervalu 13,8 - 14,4 V. To zkontroluj. Blesková kontrola se dělá tak, že přidáš plyn a hlavní světlomet se musí víc rozsvítit. To se děje kolem 2 - 2500 otáček dle regulátoru.
Prolez tedy kabely od altíku, přes regulátor, usměrňovač, pojistky k baterii. Koukni taky na uhlíky. Bude-li vše OK, ještě proměř kabely, jestli nejsou od altíku zlámaný či zkratovaný. Taky bych zrovna proměřil altík. Na všech třech vinutích statoru by měl být stejný odpor (odpojit kabely z fastonů) (hodnota odporu kolem 0,5 Ohmu nebo míň) a nesmí být vinutí zkratováno s kostrou. Rotor změř přes uhlíky - odpojit z fastonů. Nepamatuji si to, ale mělo by to mít něco kolem 1,5 Ohmu nebo tak - nesmí to mít nulu (přes odpojený vývody uhlíků) a nesmí to být zkratovaný oproti kostře - pořád s odpojenými uhlíky z fastonů.
Proseklý diody v usměrňovači jsou jen výjiměčně a to spíš, že došlo k nějakýmu maléru s kabelama.
Regulátor máš mechanickej (hliníkovej dekl s drátem) nebo elektronickej?

1 reakcí na tento příspěvek po rozsvícení světla nebo blinkru se dusí

11.8.2017 v 06:45 | Nahoru | #10
Regulátor je origoš hliníkový s drátem. Ona MZeta je vůbec celkem původní. Až já ji začínám lehce upravovat. Pumpa přední brzdy (to je ale spíš nutnost) a další maličkosti. Na svoji obranu musím říct že jsou to všechno věci z MZety, ale ze 125 SM. Takže vlastně origoš MZ. Na tu elektrik jsem domluvený na neděli s moc šikovným elektrikářem. Určitě mu tady to ukážu aby jsme nemuseli tápat. Já dokážu zapojit akorát zásuvku ve zdi. Zatím diky za pomoc. Dám vědět k čemu jsme se dostali.

(reakce na) po rozsvícení světla nebo blinkru se dusí

11.8.2017 v 08:55 | Nahoru | #11
kralda75> Tady jsou nějaký schémata elektriky až to budete proměřovat: http://newforum.mz-...php?f=10&t=11342

po rozsvícení světla nebo blinkru se dusí

18.8.2017 v 06:50 | Nahoru | #12
Tak elektrika na MZ bude zakletá víc než jsem myslel. Skamarádem elektrikářem jsme to prověřovali a po chvilce bádání kamarád usoudil že to bude regulátor. Vyměnili jsme ho za škodovácký nový elektronický a mysleli si že je to v poho, dokonce se to tak i tvářilo. Jenže na projížďce mi na křižovatce chcípla. Vypnul jsem světla, nastartoval a odjel, jenže na další křižovatce zas. Tak jsem to zkusil bez světel ato už jede a dokonce drží i volnoběh a vysoký, až 2000 ot/min.
Jakmile přepnu na světla, začne klesat až chcípne. Stavil jsem se u kamaráda a pak jsem to nemohl ni nastartovat, musel jsem ji roztlačit a domů jsem se vracel jen na parkovačky. Kamarád elektrikář proměřoval dobíjení a i podle kontrolky to vypadá že dobíjí, dokonce to asi i přebíjelo. Dávalo to kolem 14 voltů. Pročistili jsme kontakty a přihnuli konektory protože některé dost dobře nedržely a zlepšilo se to. To bylo ještě před výměnou regulátoru. Po výměně jsme to bohu žel neměřili, protože jsme neměli měřák. Teď je na dovolené, tak to budem řešit až se vrátí.

po rozsvícení světla nebo blinkru se dusí

19.8.2017 v 19:03 | Nahoru | #13
Nemúže za to třeba i baterka? Že je nějakým způsobem v háji. Kyž ji nabíjím, tak skoro nic nebere a za chvilku vře.

Naposledy editováno 19.08.2017 19:04:24

po rozsvícení světla nebo blinkru se dusí

19.8.2017 v 22:33 | Nahoru | #14
Jo, to může.
Akorát po dnešních zkušenostech s bateriemi nevím, co si mám o nich myslet...
Dneska jsem ladil startování na Zing 125. Baterka 12,5 V. Sotva s tím točila. Prohodil jsem ji s mojí z MZty. Ta se starterem točila jako divá a Zing chytal na brnk. Baterii z něj jsem dal do MZty a ta blafla až po 5-ti minutách zápasení...
Po zapnutí klíčku napětí kleslo pod 10 V. Po nastartování na volnoběh napětí bylo pod 10-ti Volty a volnoběh vrčel. To by už správně dle moudrých pouček neměl. Vrčel i se světly...
Baterku ze Zinga jsem dal na dvě hodiny na nabíječku - po chvíli bublala (AGM), stáhl jsem napětí a nechal ji být.
Projel jsem kabely na Zingu k regulátoru (asi i usměrňovač) a nandal baterku zpět. Zing startoval jako vzteklý.
Jenže:
bez světel i na volnoběh byl schopen dobíjet baterii, napětí na ní stoupalo. Se světly ani omylem, dokonce se dobíjení začalo chytat až někde od středních otáček motoru.
Po zapnutí světel při shodných otáčkách motoru kleslo napětí dobíjení o jeden Volt. Zing je prostě kouzelnej.
V MZtě po přidání plynu napětí stouplo okamžitě i se světly. Zlatej DDR altík

V MZtě mám tuhle: http://www.autobate...sealed--agm12-9-new-

Zkus MZtu napojit třeba na autobaterii a zkontrolovat dobíjení i volnoběh. Chce to tak 1100 - 1300 otáček. Měl by být stejný jak se světly tak bez nich.

1 reakcí na tento příspěvek po rozsvícení světla nebo blinkru se dusí

20.8.2017 v 09:58 | Nahoru | #15
No právě, asi to nedokážu dobře popsat, ale po nastartování bez světel na volnoběh vrčí a volnoběh vyskočí až na 2100 ot/min. Po zapnutí parkovaček se v podstatě nic nezmění, ale jakmile zapnu světla otáčky začnou padat až buď chcípne, nebo otáčky udrží na těch 1100-1300, ale po chvíli stejně chcípne. Můj elektro kamarád se dnes vrací z manévrů, ale asi nebude mít náladu se v tom vrtat, takže ho budu muset přemluvit na co nebližší termín.
PS: ona ta baterka nevypadá stará, ale kamarád měnil hned dvě nové než trefil na funkční baterku. Zdá se jakoby baterku něco žralo a nebo nedobíjelo, ale podle kontrolky dobíjení a i podle měření dobíjí, tak nevím.

po rozsvícení světla nebo blinkru se dusí

23.8.2017 v 09:12 | Nahoru | #16
Zkoušel jsem rozdělat spínací skříňku, ale tou to nebude. Vyndal jsem ze světla žárovku a nic se nedělo. Volnoběh držela normálně a nezdechala i když jsem klíčkem lomcoval ve spínačce jak smyslů zbavený. Napadlo mě jestli ta žárovka není moc silná. Mám tam halogen H4 60/55W. Někde jsem vyčetl že tato žárovka je do rovného světlometu a tomu nerozmím.
Kdybych tam dal slabší asi by to bylo lepší, ale co v noci?????? Co to melu. V noci stejně nejezdím.

po rozsvícení světla nebo blinkru se dusí

23.8.2017 v 10:13 | Nahoru | #17
Mám tam H4 60/55 W a no problém. Může tam být i 45/40 Biluxka, ale to netuším jak svítí.
Mzta s H4 svítí líp než polovina aut. To bych neměnil... Altík ji stíhá s naprostým přehledem a s rezervou. Jestli máš parabolu na H4 nebo Bilux poznáš jednoduše:
na skle by mělo být H4. Já mám parabolu pro Biluxku, tak jsem pilníkem vypiloval drážku pro packu halogenky a ta nyní pěkně v parabole sedí. Světlo seřízeno dle not a vše je v pohodě.

Jinak baterie asi bude na konci životnosti, protože Zing druhý den nastartoval jen třikrát a pak už ne. Den předtím jsem ji dobíjel. Jsem přesvědčen, že by měla vydržet víc.

(reakce na) po rozsvícení světla nebo blinkru se dusí

23.8.2017 v 18:51 | Nahoru | #18
kralda75> Baterku vymontuj z motorky a udělej kapacitní zkoušku: Nabij ji nabíječkou do znaků plného nabití a pak ji vybíjej proudem velikosti cca desetiny kapacity, např. žárovkou 12V 5W do poklesu napětí na cca 10V. Proud v A krát doba vybíjení v hod. dá skutečnou kapacitu. Pokud je naměřená kapacita alespoň 70% nominální, dá se na ní ještě nějakou dobu jezdit.
Používám baterii s kapacitou 4,5 Ah a i v městském provozu a dobře fungujícím nabíjení v pohodě stačí. Navíc moderní baterie se používají i jako startovací takže zvýšený odběr hlavního světlometu na volnoběh jí nevadí.

po rozsvícení světla nebo blinkru se dusí

27.8.2017 v 07:44 | Nahoru | #19
Tak to vypadá, že je záhada odhalena. Dal jsem druhou baterku a je klid. Volnoběh drží jak přibitý se světlem, nebo bez. Děkuju za pomoc a snad tohle vlákno pomůže i někomu dalšímu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
MZ 150 ETZ oprava vidlic MZ ETZ 150 Tomáš_63 13 16.4.2024 v 12:56 Kládík1
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Vhodný servis na větší údržbu MZ ETZ 150, Honda GL1200 GoldWing, Honda CX 500, Hon... Apo-Rider 8 29.6.2023 v 16:18 Apo-Rider
MZ etz 150 MZ ETZ 150 rasputin122 20 16.6.2023 v 12:42 Ladislav122
Mz 150 velikost čísel na rámu MZ ETZ 150 assox 0 2.11.2022 v 19:53 assox


TOPlist