Téma: Tak jsem to do toho Španělska dotlačila
17.8.2012 v 19:53
Třetí díl cestopisu vyšel aktuálně zde.

____

Kdepak, žádná porucha nebyla. Možná si pamatujete, jak jsem sháněla někoho na cestu do Španělska, a kdyby někoho zajímalo, jak to dopadlo, tak jsem se rozhodla jet sama, čehož vůbec nelituji. A tak nějak se to podařilo. :)

Přibližná mapa cesty:

Najeto cca 9840 km.
Navštívené země: Rakousko, Itálie, Francie, Andorra, Španělsko, Portugalsko
Byla jsem pryč 35 dní, ale asi 4 dny jsem vůbec nejela, 3 dny jsem strávila v Barceloně. Na zpáteční cestě jsem použila kvůli úspoře času, motorky a energie trajekt z Barcelony do Janova.

Spala jsem v drtivé většině případů pod stanem v kempech, ale občas vyšel hostel ve Španělsku cenově stejně, tak jsem to asi dvakrát zkusila. Jinak mám zkušenost, že čím levnější byl kemp, tím byl většinou lepší. Nejlevnější kemp byl za 7,80 euro v Portugalsku.

Portugalsko mě nějak extra nenadchlo, je tam o dost dražší benzín, navíc mě tam za bílého dne začal osahávat Portugalec, tak jsem to radši další den otočila zpět do Španělska.

Jinak první dojem ze Španělska byl dost krutý, jako by tam byl celou dobu nějaký režim a právě otevřeli hranice. Pokud nejste v turistickém centru nebo aspoň u moře, je všude mrtvo. O víkendu zavřené restaurace a třeba i Lidl má v neděli zavřeno. Menší ale i větší města jsou hrozně zanedbaná, místy to opravdu nemělo daleko k Rumunsku, včetně koňských povozů.

Co se musí nechat je skvělý stav silnic a když náhodou ne, tak se opravovala. A taky nechápu, co má každý na tom jihu Španělska, sever byl stokrát lepší a navíc jsem tam v horách klidně hodinu nepotkala auto, člověk je tam pořád všude sám. Na jihu bylo hrozné horko, místy až 39 stupňů.

Jediní Češi, které jsem v celém Španělsku potkala, byli žebráci před supermarketem. Teda jeden si tam prý přijel pro španělskou podporu, na kterou má po letech ve Španělsku nárok.

Porucha nebyla, jak už jsem psala. Jediná věc, co mi zabránila pokračovat v cestě, bylo na zpáteční cestě v Itálii prasklé spojkové lanko, které mi ve vesnici opravili. Jednou šla ve Španělsku motorka k zemi (na místě), a tak mimo jiné i protože jsem potřebovala dopnout řetěz, jsem byla ve španělském servisu, což byla docela legrace.

S trajektem byla docela potíž, jelikož mi na poslední chvíli řekli, že vyplouvá z Afriky, tudíž 80 % cestujících byli Muslimové. Když se pak večer začali modlit a mě začal někdo po celé lodi pronásledovat, nebylo to moc příjemný...

Většina fotek, kde jsem i já, je focena samospouští nebo případně někým náhodným, kdo měl pocit, že na těch fotkách musím být i já, ale většinu fotek z Barcelony a pár fotek za jízdy na moto fotil kamarád, s kterým jsem chvíli ve Španělsku byla.

Fotky
Cesta po Španělsku (a Portugalsku)

Barcelona a trajekt

Cesta po ostatních státech

Pár fotek jídla :)

Naposledy editováno 21.05.2013 17:04:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak jsem to do toho Španělska dotlačila

2.1.2013 v 18:17 | Nahoru | #1

Díky všem za přání, taky vám přeju v novém roce bezproblémové kilometry a taková ta další ohraná klišé.

(reakce na) Tak jsem to do toho Španělska dotlačila

9.1.2013 v 15:57 | Nahoru | #2

CSholka píše: jednoslunicko> Sice jsi nenapsala k čemu, ale motivace se vždycky hodí, tak jsem ráda.

Tobě se jednou ty vlasy zapletou do zsdního kola.
Máš je už pěkně dlouhý.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
existuje servisní manuál rieju tang... Rieju Tango 125 pma1 2 12.4.2021 v 22:56 pma1
Rieju Tango - startovací ceremoniál Rieju Tango 125 michalek_roman 3 10.3.2020 v 12:26 callowsick
Teče z karbecu Rieju Tango 125 kibic 11 6.5.2010 v 10:23 CRr
Sjeté přední pneu, Bridgestone vs. ... Rieju Tango 125 zatara 0 30.11.-0001 v 00:00 zatara