Téma: Tak jsem to do toho Španělska dotlačila
17.8.2012 v 19:53
Třetí díl cestopisu vyšel aktuálně zde.

____

Kdepak, žádná porucha nebyla. Možná si pamatujete, jak jsem sháněla někoho na cestu do Španělska, a kdyby někoho zajímalo, jak to dopadlo, tak jsem se rozhodla jet sama, čehož vůbec nelituji. A tak nějak se to podařilo. :)

Přibližná mapa cesty:

Najeto cca 9840 km.
Navštívené země: Rakousko, Itálie, Francie, Andorra, Španělsko, Portugalsko
Byla jsem pryč 35 dní, ale asi 4 dny jsem vůbec nejela, 3 dny jsem strávila v Barceloně. Na zpáteční cestě jsem použila kvůli úspoře času, motorky a energie trajekt z Barcelony do Janova.

Spala jsem v drtivé většině případů pod stanem v kempech, ale občas vyšel hostel ve Španělsku cenově stejně, tak jsem to asi dvakrát zkusila. Jinak mám zkušenost, že čím levnější byl kemp, tím byl většinou lepší. Nejlevnější kemp byl za 7,80 euro v Portugalsku.

Portugalsko mě nějak extra nenadchlo, je tam o dost dražší benzín, navíc mě tam za bílého dne začal osahávat Portugalec, tak jsem to radši další den otočila zpět do Španělska.

Jinak první dojem ze Španělska byl dost krutý, jako by tam byl celou dobu nějaký režim a právě otevřeli hranice. Pokud nejste v turistickém centru nebo aspoň u moře, je všude mrtvo. O víkendu zavřené restaurace a třeba i Lidl má v neděli zavřeno. Menší ale i větší města jsou hrozně zanedbaná, místy to opravdu nemělo daleko k Rumunsku, včetně koňských povozů.

Co se musí nechat je skvělý stav silnic a když náhodou ne, tak se opravovala. A taky nechápu, co má každý na tom jihu Španělska, sever byl stokrát lepší a navíc jsem tam v horách klidně hodinu nepotkala auto, člověk je tam pořád všude sám. Na jihu bylo hrozné horko, místy až 39 stupňů.

Jediní Češi, které jsem v celém Španělsku potkala, byli žebráci před supermarketem. Teda jeden si tam prý přijel pro španělskou podporu, na kterou má po letech ve Španělsku nárok.

Porucha nebyla, jak už jsem psala. Jediná věc, co mi zabránila pokračovat v cestě, bylo na zpáteční cestě v Itálii prasklé spojkové lanko, které mi ve vesnici opravili. Jednou šla ve Španělsku motorka k zemi (na místě), a tak mimo jiné i protože jsem potřebovala dopnout řetěz, jsem byla ve španělském servisu, což byla docela legrace.

S trajektem byla docela potíž, jelikož mi na poslední chvíli řekli, že vyplouvá z Afriky, tudíž 80 % cestujících byli Muslimové. Když se pak večer začali modlit a mě začal někdo po celé lodi pronásledovat, nebylo to moc příjemný...

Většina fotek, kde jsem i já, je focena samospouští nebo případně někým náhodným, kdo měl pocit, že na těch fotkách musím být i já, ale většinu fotek z Barcelony a pár fotek za jízdy na moto fotil kamarád, s kterým jsem chvíli ve Španělsku byla.

Fotky
Cesta po Španělsku (a Portugalsku)

Barcelona a trajekt

Cesta po ostatních státech

Pár fotek jídla :)

Naposledy editováno 21.05.2013 17:04:33

21.8.2012 v 11:09 | Nahoru | #121

LovoXXX píše: Určitě dám, ale sám to asi nerisknu, jel bych minimálně ve dvou, tak uvidím, kdo bude aspoň trochu šílenej jako já a riskne to se mnou A jaký vůbec ten karneval byl/je? Slyšel jsem, že je to takový víc "lidštějsí" karneval oproti třeba tomu v Riu..

V Riu jsem nebyl, tak nevím . V Benátkách nejezdí alegorické vozy a netančí se samba (maximálně jede průvod vyzdobených gondol s lidmi v maskách, případně jsou průvody maskovaných lidí uličkami). Každý rok je karneval zasvěcený něčemu jinému a tomu odpovídá výzdoba náměstí San Marco, kde se odehrává nejvíc akcí (různá představení a koncerty). Většina se toho děje v noci, ale i přes den tam můžeš potkávat spoustu lidí v maskách. Sám můžeš také mít masku (jsou tam i jedinci, kteří chodí převlečení za klony ze Start Wars nebo za Avatary apod...).
Až tam budeš, doporučuju nenechat se odradit frontou na Campagnolu (ta vysoká věž na náměstí San Marco, vstup letos na jaře 8 euro za osobu, u větších skupin se to dá usmlouvat na míň), je z ní úžasný výhled na celé Benátky. Pak doporučuju koupit celodenní jízdenku na jejich MHD - Vaporeto (tuším že to stojí asi 16 euro, už si ale moc nevzpomínám), je spousta linek okolo města i skrz něj a na sousední obydlené ostrovy, které jsou svou architekturou odlišné a stojí tedy za to je také navštívit (Benátky = paláce, Murano díky průmyslové sklářské výrobě = většinou neomítnuté cihlové domky, Burano = malé barevné domky jako v pražské Zlaté uličce). Pro orientaci v Benátkách doporučuju vzít si GPS nebo aspoň mapu, většina uliček je tam slepých a dá se celkem dobře zabloudit. Na nárožích hlavních tras pak bývají šipky směrem k hlavním turistickým cílům (Per Rialto, Per S. Marco...).
Edit: Jo a po Benátkách se nejezdí auty ani na motorkách, ale z pevniny tam vede most a hned za ním jsou různá placená parkoviště (i krytá), kde můžeš nechat motorku, případně se dá do města dostat z pevniny autobusem, vlakem, vodním taxikem, nebo tím Vaporetem. A ještě pokud bys měl zájem o projížďku na gondole, tak si připrav v přepočtu minimálně 1 500 Kč na osobu.
Jinak kdybys ještě něco potřeboval vědět, tak přes PM, ať to tady CSholce nezas..me dalším OT

Naposledy editováno 23.08.2012 13:13:11

21.8.2012 v 11:13 | Nahoru | #122
Moc pěkný a tak to ma byt sikula

21.8.2012 v 12:02 | Nahoru | #123

Ďuričko píše: ad.Tankvak -to jako vážně jezdíš takhle? Jednou jsem to zkusil a nikdy víc,nevidim na mapu,budíky/kontrolky a na cestu

Měl jsem to tak akorát, ale je ta motorka už pak těžká, není to ono. To jsem tam měl i fotobatoh, dneska bych vezl asi jen kompaktík 2x nepromok, vařič, atd. Ono se ti věci nějak nasčítají... proto jsem se divil že má Csholka jen takovej uzlíček

21.8.2012 v 14:31 | Nahoru | #124
Normálně nechápu příspěvky typu, "Tak jsem se fajně projel...", a to jel kolem komína, a všichni to tady musí hned vědět.
Ale HOLKA, tohle je úplně jiná liga, jsi pašák a jde vidět, že jsi jdeš za svým. A tak to má být. Nikdo nechtěl jet? No a co, tak jedu přeci sám ne! Sebrala ses, dala jsi to a ty zážitky už ti nikdo nevezme. Máš důvod být na sebe hrdá. Jen tak dál!!!

21.8.2012 v 16:20 | Nahoru | #125
Tak tohle je parádní výkon ! Docela jsem se z toho posadil na prdel.
Smekám před odhodláním a odvahou jít si za svým snem.

Pokud bude podrobnější cestopis - určitě si ho rád přečtu.

Hodně štěstí do případných budoucích výprav !

21.8.2012 v 22:41 | Nahoru | #126
Dobrá práce. Já seděl a sedím na prdeli... Těším se na cestopis
Gapu už asi nepoznám, myslím že komplet zešedivěl...

22.8.2012 v 21:58 | Nahoru | #127
Též před tebou smekám .Tak o tenhle výlet se pokusí málokdo a ještě k tomu sám

23.8.2012 v 13:09 | Nahoru | #128
Gratuluji k super expedici a zážitku.
Škoda, že jsem o tom nevěděl, jinak bych jel taky. Tak snad příští rok, pokud plánuješ opět něco podobného. Mám dovolenou od konce června do pol. srpna, později už musím občas něco dělat, takže potom to na dlouhé výlety už není.
Musím tedy říct, že jsem na to čučel s pokleslou sanicí (i sebevědomím). Taková odvaha se jen tak nevidí (ani u chlapů).

Naposledy editováno 23.08.2012 13:10:09

23.8.2012 v 13:21 | Nahoru | #129
Udělalas dobře . Je to tvoje dovolená a tak je jen správné když ji řídíš od začátku do konce .
V červenci jsem jel na kole sólo trasu Praha - Genova a vrátil jsem se odpočinutý. Pochopitelně že duševně. Ale to si každý musí vyzkoušet, jaké to je.
Myslím že o tobě ještě uslyšíme .

P.S.
Jurek Vandr vozím taky a super!

Naposledy editováno 23.08.2012 13:23:39

23.8.2012 v 16:07 | Nahoru | #130
super trip myslím že hodně pánům tady povadl motopenis...

Jo a to Portugalsko určitě za vidění stojí, škoda že jsi se nechala odradit špatnou zkušeností. Příště

Naposledy editováno 23.08.2012 16:24:04

23.8.2012 v 16:33 | Nahoru | #131
Teeda jsem fakt docela cestovatel, ale pred tebou, holka, klobouk dolu!!

23.8.2012 v 18:03 | Nahoru | #132
CSholka-smekají všichni,já si rovnou kleknu .Teda jseš fakt kusanec odvážné koc.Moc se mi líbí co jsi namyslela a šla si za tím .Co vaši kolik zhubli ??Ti museli mít nerva,ale když jste si volali trošku se to eliminovalo .Vždycky jsem nad tím taky přemýšlel vyrazit sám asi jako každej,ale mluvit umim blbě česky natož jiným jazykem takže zavrhnuto.Ale kdo ví třeba někdy .Sundavání a nandavání věcí každej den je fakt opruz .Tvůj výkon je velmi obdivuhodný a máš nejkrásnější zážitek kterej ti nikdo neveme.Blembák důle před tebou .

23.8.2012 v 20:13 | Nahoru | #133
Big.One> No já si s tím stanem klasické konstrukce připadala hrozně staromódně. Všude, kam jsem přijela, všichni vytáhli svoje podivné francouzské stany, které jsou postavené asi za pět sekund.

Maho> S tím Portugalskem je to těžké. Já ho původně vzdala úplně s tím, že tam prostě nepojedu. Jenže pak jsem dost pozdě vyjížděla z jednoho města a hnala se na mě bouřka a tohle bylo prostě impulzivní rozhodnutí, jet do Portugalska. Je pravda, že kdybych ho vynechala, tak bych zas mohla dát Gibraltar, který jsem časově nestíhala.

Jinak teda opravdu díky moc všem za tu strašnou spoustu reakcí, dodává to odvahu, abych zase něco podnikla.

23.8.2012 v 20:21 | Nahoru | #134
RESPEKT

24.8.2012 v 09:55 | Nahoru | #135
Ahoj, je vidět, že odvaha Ti nechybí.
Jak to vidím z druhé strany, jako rodič. Dcera jezdí na motorce chvíli, je jí 18let, ale vždy když někam jede, tak se musí hlásit , stačí SMSkou, že dojela dobře. Jezdí po okolí, všechno je to dojezdová vzdálenost do 100km a tak si říkám, kdyby něco, tak se pro ni můžeme zajet nebo celkem rychle pomoci. Stejně o ní má člověk strach jako blázen. No být v kůži tvých rodičů, tak bych se asi pos*al strachy.

Fotky a to co píšeš je moc pěkné. Mě by ještě zajímalo, jestli si měla fakt krizovku, že by jsi si řekla, končím a jedu domů a taky co rodiče, když jsi jim oznámila svůj záměr? Jestli tě přemlouvali, aby jsi nejzdila, nebo to rezignovaně strpěli.

24.8.2012 v 10:28 | Nahoru | #136
Ahoj,

je vidět, že i s "malou" motorkou zahraješ velký divadlo... Obdivuhodný výkon! To je jen další důkaz toho, že pokud člověk opravdu chce, jde všechno... Prohlídnul jsem si všechny fotky a moc pěkná cesta i dobrodrůžo. Toho Gibraltaru maličko škoda, když už jsi byla tak blízko. Určitě by za návštěvu stál.
Napiš nějaký cestopis, tohle si ho zaslouží. Rád si počtu.
Smekám a přeji ti další podobně úspěšné cesty po Evropě a třeba i dál...

P.S.
Byl jsem loni sám na motodovče týden po Alpách a chvilku jsem váhal, jestli pojedu když parťák odpadl. Jel jsem a nelituji toho. Jedna z nej dovolených co jsem zažil. Kontakt s lidmi, pohoda a neuvěřitelný relax. Můžu jenom doporučit...
Samo, že ve dvou to má své výhody jako např. pomoc v nouzi apod., ale tohle má prostě zase své +

26.8.2012 v 20:37 | Nahoru | #137
Rosta-Fjr> No taková krize byla hned na začátku v Rakousku, kdy mi asi 600 km pršelo, bylo 12 stupňů a i přes nepromoky se dostala voda do brašen, takže jsem neměla suché a z dešťové vody ani čisté ani jediné spodní prádlo. To jsem fakt zvažovala, že to otočím zpět.

Druhá taková situace byla po tom lehkém pádu, protože jsem si nebyla jistá, jestli nemám zlomenou ruku. Navíc bylo již několikátý den hrozné vedro, rychle odcházel řetěz a po pádu se mi pohnula celá spojková páčka plus ovladače na řídítkách, takže jsem sháněla někoho s příslušným nářadím, ale to jsem stejně už byla na cestě zpět.

Na tu druhou otázku už jsem tady myslím někde odpovídala...

26.8.2012 v 22:19 | Nahoru | #138
SMEKÁM a hodně štěstí v dalším cestování.

28.8.2012 v 00:16 | Nahoru | #139
Smekám, a mám velké uznání, nad tvím velkým motorkářským srdcem. RESPEKT...

Naposledy editováno 28.08.2012 00:19:26

28.8.2012 v 11:55 | Nahoru | #140
Čumím na drát a smekám svoji umaštěnou parní čepici. Až tohle vlákno objeví náš mladej, je mi jasný že pokud našetří peníze, nezadrží ho nic před podobnou cestou. Inu, mladým patří svět.

28.8.2012 v 17:44 | Nahoru | #141
Obdivuhodnej výkon Kdo se bojí, nesmí do lesa Tleskám!

3.9.2012 v 22:23 | Nahoru | #142
Jen se přidám k ostatním - hluboká poklona, vzhledem k věku / motorce / ujeté vzdálenosti docela odvaha a taky asi super zkušenost. Klobouk dolů

17.11.2012 v 08:52 | Nahoru | #143
Tak to je velikánská paráda
Souhlasím s tebou, že sever Španělska je parádní. Taky se mi tam líbily hory bez provozu a taky jsem nečekala onu ,,zastaralost".
A věřím, že sis to sama užila. Vždycky, když se náhodou někde trhnu, tak se najde někdo, kdo se ptá, zda nepotřebuju pomoct.

Tak se dej do psaní

17.11.2012 v 18:14 | Nahoru | #144
BarčaXJR> Napsáno už je, teď čekám na zveřejnění. Vyjde to tištěně v časopise, takže až to bude, dám sem vědět.

Dík všem za podporu.

18.11.2012 v 16:10 | Nahoru | #145
Jezdím taky solo, neboť se nějak tak těžko shání dobří parťáci. A taky si mohu cestu měnit a nikdo mi do toho nekecá.
Potkal jsem už v zahraničí několik sólo holek, ale nikdy ne češku, tak "Csholka" má můj veliký obdiv.

19.11.2012 v 21:09 | Nahoru | #146
to má koule
hodně stěstí při dalších cestách a hlavně opatrně. doufám, že dcera nebude nikdy chtít jezdit na motorce

20.11.2012 v 22:18 | Nahoru | #147
Táta by zešílel strachy
Jsi blázen.
Tvůj táta nebo mamka neříkali nkdo nic???

20.11.2012 v 22:45 | Nahoru | #148
prostě bomba

25.11.2012 v 09:56 | Nahoru | #149
Ahoj.Jeli jsme skoro stejnou trasu.Já dal taky trajekt,ale žádný muslimky mě neobtěžovaly .Ten sever, jak tu píšeš byl fakt nádhernej.Kraj Leon a park Europa.Přeju hodně štěstí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak jsem to do toho Španělska dotlačila

25.11.2012 v 12:02 | Nahoru | #150
kopyr> Tak muslimky mě taky neobtěžovaly. Jo, Castilla y León krásný, ale samotné město León dost hrůza, musela jsem se fakt přemáhat, když se mě ptali, jak se mi v tom městě líbí.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
existuje servisní manuál rieju tang... Rieju Tango 125 pma1 2 12.4.2021 v 22:56 pma1
Rieju Tango - startovací ceremoniál Rieju Tango 125 michalek_roman 3 10.3.2020 v 12:26 callowsick
Teče z karbecu Rieju Tango 125 kibic 11 6.5.2010 v 10:23 CRr
Sjeté přední pneu, Bridgestone vs. ... Rieju Tango 125 zatara 0 30.11.-0001 v 00:00 zatara