Téma: Tak jsem to do toho Španělska dotlačila
17.8.2012 v 19:53
Třetí díl cestopisu vyšel aktuálně zde.

____

Kdepak, žádná porucha nebyla. Možná si pamatujete, jak jsem sháněla někoho na cestu do Španělska, a kdyby někoho zajímalo, jak to dopadlo, tak jsem se rozhodla jet sama, čehož vůbec nelituji. A tak nějak se to podařilo. :)

Přibližná mapa cesty:

Najeto cca 9840 km.
Navštívené země: Rakousko, Itálie, Francie, Andorra, Španělsko, Portugalsko
Byla jsem pryč 35 dní, ale asi 4 dny jsem vůbec nejela, 3 dny jsem strávila v Barceloně. Na zpáteční cestě jsem použila kvůli úspoře času, motorky a energie trajekt z Barcelony do Janova.

Spala jsem v drtivé většině případů pod stanem v kempech, ale občas vyšel hostel ve Španělsku cenově stejně, tak jsem to asi dvakrát zkusila. Jinak mám zkušenost, že čím levnější byl kemp, tím byl většinou lepší. Nejlevnější kemp byl za 7,80 euro v Portugalsku.

Portugalsko mě nějak extra nenadchlo, je tam o dost dražší benzín, navíc mě tam za bílého dne začal osahávat Portugalec, tak jsem to radši další den otočila zpět do Španělska.

Jinak první dojem ze Španělska byl dost krutý, jako by tam byl celou dobu nějaký režim a právě otevřeli hranice. Pokud nejste v turistickém centru nebo aspoň u moře, je všude mrtvo. O víkendu zavřené restaurace a třeba i Lidl má v neděli zavřeno. Menší ale i větší města jsou hrozně zanedbaná, místy to opravdu nemělo daleko k Rumunsku, včetně koňských povozů.

Co se musí nechat je skvělý stav silnic a když náhodou ne, tak se opravovala. A taky nechápu, co má každý na tom jihu Španělska, sever byl stokrát lepší a navíc jsem tam v horách klidně hodinu nepotkala auto, člověk je tam pořád všude sám. Na jihu bylo hrozné horko, místy až 39 stupňů.

Jediní Češi, které jsem v celém Španělsku potkala, byli žebráci před supermarketem. Teda jeden si tam prý přijel pro španělskou podporu, na kterou má po letech ve Španělsku nárok.

Porucha nebyla, jak už jsem psala. Jediná věc, co mi zabránila pokračovat v cestě, bylo na zpáteční cestě v Itálii prasklé spojkové lanko, které mi ve vesnici opravili. Jednou šla ve Španělsku motorka k zemi (na místě), a tak mimo jiné i protože jsem potřebovala dopnout řetěz, jsem byla ve španělském servisu, což byla docela legrace.

S trajektem byla docela potíž, jelikož mi na poslední chvíli řekli, že vyplouvá z Afriky, tudíž 80 % cestujících byli Muslimové. Když se pak večer začali modlit a mě začal někdo po celé lodi pronásledovat, nebylo to moc příjemný...

Většina fotek, kde jsem i já, je focena samospouští nebo případně někým náhodným, kdo měl pocit, že na těch fotkách musím být i já, ale většinu fotek z Barcelony a pár fotek za jízdy na moto fotil kamarád, s kterým jsem chvíli ve Španělsku byla.

Fotky
Cesta po Španělsku (a Portugalsku)

Barcelona a trajekt

Cesta po ostatních státech

Pár fotek jídla :)

Naposledy editováno 21.05.2013 17:04:33

19.8.2012 v 14:46 | Nahoru | #91
respekt a těžká závist nevim jestli bych na takovouhle pálku jel na motorce sám

19.8.2012 v 17:07 | Nahoru | #92
...skvela prace!!!

19.8.2012 v 18:25 | Nahoru | #93

LovoXXX píše: Miluju adrenalin, takže to risknu

19.8.2012 v 21:47 | Nahoru | #94

CSholka píše: dave-lister> Vždycky mi zadní vydrží tak 6000 km a už jde pomalu do háje, ale teď jsem zkusila opět jinou sadu (už asi čtvrtou) a velmi mile mě překvapily. Po tom kilometrovém nájezdu si troufám říct, že by klidně ještě 4-5000 km daly, jsou úplně v pohodě a drží. Akorát se tam na jednom místě odlupují šupinky, zřejmě po docela krutém nájezdu na trajekt. Kdyby to někoho zajímalo, je to Bridgestone TW39 a TW40. Přitom hodně podobná Bridgestonka šla na zadku daleko dřív do kytek.

Pneumatiky jsou pro cestování asi největší problém. Výměna oleje a filtrů se dá za chvíli zvládnout večer v kempu, ale pneu se ručně blbě přezouvá. Tahat sebou náhradní pneu je docela opruz, takže se musí koupit na místě a nechat přezout.
Kdybych měl finance taky bych se vydal na tak dlouhou cestu, snad někdy v budoucnu. Zkus si dát příští rok do fóra plán cesty, třeba se někdo přidá, jezdit sám je na prd.

19.8.2012 v 22:10 | Nahoru | #95
Klobouk dolů, holka! A palce nahoru za odvahu a vytrvalost. Rád si pak přečtu cestopis, nevynechej žádnou podrobnost!

19.8.2012 v 22:19 | Nahoru | #96

19.8.2012 v 23:17 | Nahoru | #97
Paradni cesta, kdyz mi bylo 20 tak bych do toho sel, ale nejak sem vymekl a ted bych to nedal asi ani autem Ale to bude z te me fobie, ze mam na nekoho promluvit, navic kdyz by mluvil cizim jazykem... uz vidim jak na me koukaj v pneuservise

20.8.2012 v 00:01 | Nahoru | #98
noooo,jako moc pěkný ale popravdě.....nechtěl bych tě mít doma za dceru

20.8.2012 v 09:09 | Nahoru | #99
opravdu velkej respekt!!!!!!!....ale jelikož věkem bych mohl bejt tvuj otec tak samotnou bych tě nikdy nepustil...

20.8.2012 v 10:04 | Nahoru | #100
Jsi odvážná a šikovná holka a je super, že jsi si to tak užila a dorazila v pořádku domů. Sama bych se na takovou cestu neodvážila a fakt máš můj obdiv.

A pod toto se podepisuju:

CSholka píše: Kopriw> Taky nutno podotknout, že za asi 9000 km se mi nestalo, že bych nedostala přednost, nebo že by mě někdo nějak výrazněji ohrozil, ale když jsem přijela do ČR, zažila jsem několik situací, které by se zfleku daly překvalifikovat na úmyslný pokus o vraždu. Tolik soutěživosti, závisti a agresivity nebylo v žádné z těch zemí.

Odkudkoli se vracíme ze zahraničí, tak po pár kilometrech v ČR jsem otrávená a nadávám do helmy, kolik k*k*tů jsem to zase na silnici potkala.

Těším se na cestopis a jdu s prohlídnout fotečky.

20.8.2012 v 11:01 | Nahoru | #101
Tato holka je snad nezničitelná, takovou cestu jsem sice měl naplánovanou taky, ale ve Francii jsem to utahanej jak pes zapíchl, relaxoval a pak otočil směr ČR

Edit: mám jedinou omluvu, měl jsem na to jen 10 dní

Má moje největší uznání za chrabrost a sílu s odvahou.
A to neříkám rozhodně kde komu

Jen otázka: rodiče se nebáli tě pustit samotnou?
Já bych tě asi nepustil

Naposledy editováno 20.08.2012 11:03:39

20.8.2012 v 11:08 | Nahoru | #102

tt1996 píše: Velmi inspirativni.....akorat to vedro muselo byt neprijemne...

No já jsem po zaparkování v kempu už vzteky a mokrej jak myš rozházel hadry a boty po okolí a šel se osprchnout Sousedi v okolí měli ze mě teda taky asi dost

39°C ve Francii i v Itálii ve stínu, to jsem měl dost, to mi věř Na tohle nejsem stavěnej

20.8.2012 v 11:33 | Nahoru | #103
dave-lister> Jezdit sám není na prd, vlastně už ani jinak jet nechci. Kdybych jela s někým, tak mě vůbec neosloví tolik lidí, každý den jsem si popovídala s několika lidmi a je fuk, jestli uměli anglicky nebo ne, prostě rukama nohama nebo si žvatlali svým jazykem a já anglicky a stejně jsme pokecali. Taky mám teď docela slušnou španělskou slovní zásobu, později se mi stávalo, že už třeba na benzínce ani nepoznali, že jsem cizinec. :)

Macek NX> Na tu otázku už jsem tady někde odpovídala. ;)

Díky všem, potěší to.

20.8.2012 v 11:45 | Nahoru | #104
CSholka> mám ještě jednu otázku, co na to zadek, záda, krk, ramena, ruce a tak? I když jednu na pohodu, tak už to po nějaké době všechno cítím. Když jsem naposledy přijel, tak jsem dal na zpáteční cestě asi 800km na zátah (byl totální liják) a 14 dní jsem nechtěl motorku vidět
A co ty, jak si s tím bojovala?

20.8.2012 v 12:41 | Nahoru | #105
Macek NX> Zadek pár dní trpěl a pak si zvyknul, tělo občas pobolívalo, ale nic nesnesitelného. Horší bylo, jak jsem spadla a nějak jsem si namohla ruku, to jsem si musela dát den pauzu. Spíš bylo vyčerpávající každý den věci z motorky sundávat a zas je dávat zpět. Ale ještě i poslední den cesty jsem se těšila až na tu motorku sednu a zase se projedu. Z jízdy jsem fakt otrávená nebyla...

20.8.2012 v 12:59 | Nahoru | #106
klobouk dolů

20.8.2012 v 13:06 | Nahoru | #107

CSholka píše: monygs> Jo, na tom trajektu jsem se fakt bála, každý se za mnou otáčel, ale naštěstí jsem to nějak přežila a dost to pomohlo, ušetřilo to aspoň 1000 km, jinak by to možná nedal řetěz na motorce, ten je úplně KO. :))

.....se světlými, dlouhými vlasy mezi muslimy.....blázníš? To oni neznají a chtějí si jen "šáhnout". Být tam s tebou, tak tě vyměním za 3000 velbloudů, jako předloni manželku....

2 reakcí na tento příspěvek Tak jsem to do toho Španělska dotlačila

20.8.2012 v 14:28 | Nahoru | #108
tak to je paráda, za odvahu klobouk dolů

vydal jsem se kdysi na podobnou cestu
(podobnou jen tím že jsem jel sám, ale bylo kratší, jen na 14 dní, když tak info tady)
tak proto vím jaké to je a taky je mi jasné, že jsi to měla mnohem těžší, nejen to že je umění cestovat na nabalené motorce ze které člověk ani pořádně nedosáhne na zem... a s tím související problém se zvednutím motorky (to si 180-190cm vysoký motorkář ani neumí představit), ale navíc ještě podstoupit to riziko cestovat jako žena a riskovat to obtěžování od chlapů, od muslimů... (v tomto jsem rád že chlap )

Jo a taky souhlasím s tím, že když člověk cestuje sám, je daleko více v kontaktu s místními lidmi a daleko více se s nimi dává "do řeči", prostě spíš s tebou někdo přijde prohodit slovo, když vidí že cestuješ sama, než kdyby jsi jela s někým.

Takže ještě jednou paráda jen tak dál a hodně štěstí na dalších cestách

20.8.2012 v 14:47 | Nahoru | #109
CSholka> ...ja letos zkusil Norsko, jeste ze jsem si vzal zimni veci...

20.8.2012 v 15:14 | Nahoru | #110

DMRS píše: Bude to sázka do loterie, před dvěma lety jsem tam na karnevalu byl a bylo asi 20 stupňů, ale pár dní nato tam napadl sníh. A v Alpách bylo sněhu hoooodně. Ale proč ne? Věřim, že to bude zážitek, tak sem pak hoď nějaké fotky a třeba i cestopis

Určitě dám, ale sám to asi nerisknu, jel bych minimálně ve dvou, tak uvidím, kdo bude aspoň trochu šílenej jako já a riskne to se mnou A jaký vůbec ten karneval byl/je? Slyšel jsem, že je to takový víc "lidštějsí" karneval oproti třeba tomu v Riu..

20.8.2012 v 15:37 | Nahoru | #111

Roman2bk: ...ale navíc ještě podstoupit to riziko cestovat jako žena a riskovat to obtěžování od chlapů, od muslimů... (v tomto jsem rád že chlap )

20.8.2012 v 15:54 | Nahoru | #112

Roman2bk píše:

A že Varan něco váží, probořilo se mi teplem pod stojanem původně naprosto pevné podloží
Musel jsem se ale fest nasr.t, pak jsem to dal
A nevím co s tím mají cm výšky motorkáře, i tak ze jsem se zapotil, napoprvé nic, tak jsem to dal napodruhé Jako když zvedáš krávu

20.8.2012 v 17:15 | Nahoru | #113
Opravdu klobouk důle,

20.8.2012 v 19:00 | Nahoru | #114
CSholka>
Já taky jezdim sám, zrovna příští týden vyrážím směr Alpy. Ve dvou je to lepší třeba v tom, že v případě poruchy nebo nehody si navzájem pomůžeme.

20.8.2012 v 19:11 | Nahoru | #115
CSholka> Gratuluji opravdu šikovna.Jen hlavně opatrně a drž se tohoto.
Když si sedáš na svého miláčka, nezapomen´se ohlédnout. Za Tebou stojí Tvůj anděl, taky miluje motorky, ale netroufá si požádat Tě o svezení. Nabídni mu, at´jede s Tebou,diky němu budeš mít i Ty štˇastný návrat.

20.8.2012 v 20:36 | Nahoru | #116

1100Virago píše: Hele, přečti si Motýlka - tam jsou všichni bachaři arabského původu buzny Abys jednou nebyl raději ta holka

no jo vidíš, tato možnost mě nenapadla
takže zásada č.1 - nedostat se do basy!

20.8.2012 v 20:47 | Nahoru | #117
Macek NX> bohužel jsem to zažil.... letos při jarním výletu, hledání místa na spaní a ve svahu položení z kopce dolů, už jsem to neudržel a bohužel to bylo kolama nahoru a zvednout se to nedalo. Nakonec se mi jí podařilo pootočit na kufru, předním kolem z kopce a pak už to šlo.

Jinak na boční stojan stačí udělat plech a pak je to v klidu

20.8.2012 v 21:16 | Nahoru | #118
Tak to teda zírám, takhle mladá holka a takhle si troufá, fakt super výkon na tvůj věk . Za tohle zasloužíš jedině metál .

20.8.2012 v 22:00 | Nahoru | #119

Macek NX píše: Tak teď nevím co tím myslíš, už jsi zvedal naloženého varana v protikopci? To si asi neumíš představit ty Leckdo ho nezvedne ani suchého, natož naloženého.
Musel jsem se ale fest nasr.t, pak jsem to dal

ad.Tankvak -to jako vážně jezdíš takhle? Jednou jsem to zkusil a nikdy víc,nevidim na mapu,budíky/kontrolky a na cestu

20.8.2012 v 22:02 | Nahoru | #120
CSholka> Na takový výlet bych neměl,potřebuju společnost.Jseš dobrá
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
existuje servisní manuál rieju tang... Rieju Tango 125 pma1 2 12.4.2021 v 22:56 pma1
Rieju Tango - startovací ceremoniál Rieju Tango 125 michalek_roman 3 10.3.2020 v 12:26 callowsick
Teče z karbecu Rieju Tango 125 kibic 11 6.5.2010 v 10:23 CRr
Sjeté přední pneu, Bridgestone vs. ... Rieju Tango 125 zatara 0 30.11.-0001 v 00:00 zatara