Téma: Tak jsem to do toho Španělska dotlačila
17.8.2012 v 19:53
Třetí díl cestopisu vyšel aktuálně zde.

____

Kdepak, žádná porucha nebyla. Možná si pamatujete, jak jsem sháněla někoho na cestu do Španělska, a kdyby někoho zajímalo, jak to dopadlo, tak jsem se rozhodla jet sama, čehož vůbec nelituji. A tak nějak se to podařilo. :)

Přibližná mapa cesty:

Najeto cca 9840 km.
Navštívené země: Rakousko, Itálie, Francie, Andorra, Španělsko, Portugalsko
Byla jsem pryč 35 dní, ale asi 4 dny jsem vůbec nejela, 3 dny jsem strávila v Barceloně. Na zpáteční cestě jsem použila kvůli úspoře času, motorky a energie trajekt z Barcelony do Janova.

Spala jsem v drtivé většině případů pod stanem v kempech, ale občas vyšel hostel ve Španělsku cenově stejně, tak jsem to asi dvakrát zkusila. Jinak mám zkušenost, že čím levnější byl kemp, tím byl většinou lepší. Nejlevnější kemp byl za 7,80 euro v Portugalsku.

Portugalsko mě nějak extra nenadchlo, je tam o dost dražší benzín, navíc mě tam za bílého dne začal osahávat Portugalec, tak jsem to radši další den otočila zpět do Španělska.

Jinak první dojem ze Španělska byl dost krutý, jako by tam byl celou dobu nějaký režim a právě otevřeli hranice. Pokud nejste v turistickém centru nebo aspoň u moře, je všude mrtvo. O víkendu zavřené restaurace a třeba i Lidl má v neděli zavřeno. Menší ale i větší města jsou hrozně zanedbaná, místy to opravdu nemělo daleko k Rumunsku, včetně koňských povozů.

Co se musí nechat je skvělý stav silnic a když náhodou ne, tak se opravovala. A taky nechápu, co má každý na tom jihu Španělska, sever byl stokrát lepší a navíc jsem tam v horách klidně hodinu nepotkala auto, člověk je tam pořád všude sám. Na jihu bylo hrozné horko, místy až 39 stupňů.

Jediní Češi, které jsem v celém Španělsku potkala, byli žebráci před supermarketem. Teda jeden si tam prý přijel pro španělskou podporu, na kterou má po letech ve Španělsku nárok.

Porucha nebyla, jak už jsem psala. Jediná věc, co mi zabránila pokračovat v cestě, bylo na zpáteční cestě v Itálii prasklé spojkové lanko, které mi ve vesnici opravili. Jednou šla ve Španělsku motorka k zemi (na místě), a tak mimo jiné i protože jsem potřebovala dopnout řetěz, jsem byla ve španělském servisu, což byla docela legrace.

S trajektem byla docela potíž, jelikož mi na poslední chvíli řekli, že vyplouvá z Afriky, tudíž 80 % cestujících byli Muslimové. Když se pak večer začali modlit a mě začal někdo po celé lodi pronásledovat, nebylo to moc příjemný...

Většina fotek, kde jsem i já, je focena samospouští nebo případně někým náhodným, kdo měl pocit, že na těch fotkách musím být i já, ale většinu fotek z Barcelony a pár fotek za jízdy na moto fotil kamarád, s kterým jsem chvíli ve Španělsku byla.

Fotky
Cesta po Španělsku (a Portugalsku)

Barcelona a trajekt

Cesta po ostatních státech

Pár fotek jídla :)

Naposledy editováno 21.05.2013 17:04:33

18.8.2012 v 01:26 | Nahoru | #61
pekny, respekt

asi by se odvazilo a dalo by to spousta lidi, jen mit cas a penize, presto na mladou holku ceka asi tech nastrah vic a je to mene obvykle, resp. neobvykle

18.8.2012 v 01:55 | Nahoru | #62
Máš muj obdiv

18.8.2012 v 02:10 | Nahoru | #63
Tý vado, to už je pěkná porce kilometrů a mladá holka..hmm, máš můj velkej obdiv

Naposledy editováno 18.08.2012 02:14:02

18.8.2012 v 06:20 | Nahoru | #64
Mladá holka sama skoro v Africe a na dváce - jsi unikát kterých se moc nevyskytuje! Musim smeknout.

18.8.2012 v 08:17 | Nahoru | #65
jinak v Barceloně jsem nějakej čas bydlel a když si tam člověk zvykne, tak se tam jezdí líp jak po praze, protože plechovkáři tam sou na motorky víc zvyklý.......

Cuba_GSXR: ti řikám, má je tam

18.8.2012 v 08:29 | Nahoru | #66
šikulka fakt že jo jsi hodně odvážná holčina a tak to má být

18.8.2012 v 08:32 | Nahoru | #67
Hele respekt Každopádně koho by napadlo,že bude v katolický zemi v nedělu krám zavřenej a že bude na jihu vedro

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak jsem to do toho Španělska dotlačila

18.8.2012 v 09:42 | Nahoru | #68
Kopriw> Mně se nejlépe jezdilo ve Francii, až mi bylo líto, že zrovna ji na zpáteční cestě vynechávám. Naprosto všichni mě všude pouštěli, uhýbali za krajnici, a když to nešlo, uhýbali i ti v protisměru, aby motorky mohly jet v protisměru - to bylo něco neskutečného. Ve Španělsku nastala velká změna, motorky tam jezdily pořád stejně, ale nikdo neuhýbal a v té Barceloně se každý sám snažil co nejrychleji probít si cestu, ohledy nikdo na nikoho moc nebral.

Taky nutno podotknout, že za asi 9000 km se mi nestalo, že bych nedostala přednost, nebo že by mě někdo nějak výrazněji ohrozil, ale když jsem přijela do ČR, zažila jsem několik situací, které by se zfleku daly překvalifikovat na úmyslný pokus o vraždu. Tolik soutěživosti, závisti a agresivity nebylo v žádné z těch zemí.

18.8.2012 v 09:43 | Nahoru | #69
jsi kočka,klobouk dolů

18.8.2012 v 09:57 | Nahoru | #70
Máš můj obdiv.Sama a tak daleko.
Rodiče museli celou dobu trnout strachy. Nechtěl bych být v jejich kůži.

18.8.2012 v 10:01 | Nahoru | #71
Odvážná to baba!!!Fakt jsi BORKYNĚ,spousta zkušeností a vzpomínky,další plusové body do života!!!Hodně štěstí i na dalších cestách

18.8.2012 v 10:11 | Nahoru | #72
Já být distributorem Rieju, okamžitě s tebou uzavírám reklamní kontrakt a seš na každém jeho prospektu nebo plakátu i s celým příběhem .

(reakce na) Tak jsem to do toho Španělska dotlačila

18.8.2012 v 10:15 | Nahoru | #73
CSholka> je pravda, že člověk tam musí být takovej trochu ostřejší.holt jsou to jižani nicméně oproti čechám nebe a dudy u nás se to blíží spíš indii

18.8.2012 v 11:21 | Nahoru | #74
gratuluju

18.8.2012 v 12:28 | Nahoru | #75
wow, jsi faaaakt borka , smekám, tvou odvahu bych chtěla mít

18.8.2012 v 12:30 | Nahoru | #76
Po přečtení tvého skvělého cestopisu z Rumunska jsem si říkal, jaká bude vaše (s tátou) další cesta, že ale pojedeš sama a pořád na dváce a až do Portugalska by mě nenapadlo. Dominiko smekám a těším se na cestopis.

18.8.2012 v 12:34 | Nahoru | #77

LovoXXX píše: To se aspoň motorka podívala domů Ale skutečně smekám, takovou dálku na dvacce a sama, to chce pořádnou dávku odvahy a šílenství Takový výlet bych taky chtěl jednou zažít, přespříští rok snad vyrazím na Benátský karneval

18.8.2012 v 14:25 | Nahoru | #78
Ty seš magor, což považuj za poklonu. :)

18.8.2012 v 16:00 | Nahoru | #79
CSholka-poviem ti to takto.Velmi ale velmi ťa obdivujem.Skutočne.Mnohy z nas,by sa na takuto cestu nedal ani v dvojke alebo trojke.Ty si sa na toto dala uplne sama.Takuto cestu musi mať človek riadne premyslenu,takže OBDIVUJEM ŤA!!!!!!!

No ma to aj druhu stranku mince.Ja ako otec,neviem či by som ťa pustil samu a ešte na motorke a taku dialku.Samozrejme to nemyslim v zlom.Ja ako otec by som ani nespal.
Takže sa drž a na cestach pozor.Nepokušaj šťastie.

18.8.2012 v 17:18 | Nahoru | #80
pecka! respekt pred tebou

edit: jo a kozy ma taky fajn

Naposledy editováno 18.08.2012 17:19:12

18.8.2012 v 17:30 | Nahoru | #81
za me taky urcite obdiv

18.8.2012 v 17:49 | Nahoru | #82

18.8.2012 v 17:57 | Nahoru | #83
Fajný výlet-za odvahu dávám hned dva .

18.8.2012 v 21:46 | Nahoru | #84
pekna projizdka :)

18.8.2012 v 22:33 | Nahoru | #85

DMRS píše: Benátský karneval na motorce taky potřebuje notnou dávku odvahy a hlavně šílenství. I v Benátkách v únoru občas sněží

Miluju adrenalin, takže to risknu

19.8.2012 v 08:54 | Nahoru | #86
Jak tu dálku přežili pneumatiky? Cestou zpět už museli bejt na vyhození, nebo dváca tolik nežere pneumatiky?

19.8.2012 v 09:23 | Nahoru | #87
Tak to je muj sen zbalit se a odjet projíždět země hlava nehlava neřešit čas,peníze a řešit pouze dobrodružství na cestách.Moc pěkný máš kuráž holka

19.8.2012 v 09:36 | Nahoru | #88
dave-lister> Vždycky mi zadní vydrží tak 6000 km a už jde pomalu do háje, ale teď jsem zkusila opět jinou sadu (už asi čtvrtou) a velmi mile mě překvapily. Po tom kilometrovém nájezdu si troufám říct, že by klidně ještě 4-5000 km daly, jsou úplně v pohodě a drží. Akorát se tam na jednom místě odlupují šupinky, zřejmě po docela krutém nájezdu na trajekt. Kdyby to někoho zajímalo, je to Bridgestone TW39 a TW40. Přitom hodně podobná Bridgestonka šla na zadku daleko dřív do kytek.

19.8.2012 v 09:43 | Nahoru | #89
Dobre ty! Hodne odvazna bikerka

taky bych chtel neco takoveho nekdy dat....finance by az takovy problem nebyl, ale ten cas

19.8.2012 v 12:32 | Nahoru | #90
Pamatuju si na tvoje založené téma z května a moc vážně jsem tě nebral.... za to se omlouvám .

Ty seš fakt borec. Někdy bych potřeboval ty tvoje koule a někam vyrazit. Těším se na cestopis a máš můj obdiv .
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
existuje servisní manuál rieju tang... Rieju Tango 125 pma1 2 12.4.2021 v 22:56 pma1
Rieju Tango - startovací ceremoniál Rieju Tango 125 michalek_roman 3 10.3.2020 v 12:26 callowsick
Teče z karbecu Rieju Tango 125 kibic 11 6.5.2010 v 10:23 CRr
Sjeté přední pneu, Bridgestone vs. ... Rieju Tango 125 zatara 0 30.11.-0001 v 00:00 zatara