bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: O kolik lépe jede gsx-r 750 ve spodku než fzs 600
5.8.2012 v 00:08
Ahoj. Vlastním fzs 600 r.v. 2001 mám na něm najeto něco přes 10000Km, motorka mi celkově vyhově na běžný silnice výkonu dostatek, brzdy super, podvozek trošku houpavý.Po tom co jsem se ale svezl na ducati gt 1000 tak mi nějak schází výkon ve spodních otáčkách a štve mě to vytáčení a podvozek. Podvozek oproti zx-9r r.v. 2002 na který jsem jel asi 120 km je o dost horší, hlavně zadní tlumič se houpe. Mám raději naháče protože jsou praktičtější, ale u Japonců jsou litrový naháči těžký a se stejně měkkým podvozkem jak můj fazer. Přemýšlím jestli po této sezoně neobměnit fazera za gsxr 750 (K3,K4,K5). Jezdím tak 5x do sezoný do sézony Sosnovou a chtěl bych jet párkrát do roka i velký okruh, cestovatel nejsem max Sosnova a zpět)

Říkám si že by to nemusela být špatná volba, do běžného provozu, lepší spodek jak fazer a na okruhu budu mít dostatečný výkon ve vršku a super podvozek. Je mi jasný že ve spodku nebudu mít výkon v twinu, ale lepší než fzs 600 by to mohlo být akorát nevím o kolik. V ideálním případě kdybych měl finance tak bych šel do S4R ale to je už dost drahý co jsem koukal. Musí to být ale super motorka jak na běžný silnice tak i na okruh. Škoda že japonci nedělají tak našlápli naháče jak taliáni.
Tak nevím jestli prodat fzs 600 a jít do 750 v cěně 75-90kč, nebo se na to vysrat a šetřit na vysněného monstra. Na druhou stranu v Sosnový na fazeru mí podvozek stačí, předjíždím tam litrový biky a při výjezdu na rovince mi taky nikdo moc neujíždí. Na velkým okruhu to už asi ale bude něco jiného.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) O kolik lépe jede gsx-r 750 ve spodku než fzs 600

10.8.2012 v 11:25 | Nahoru | #91

italšrot píše: Hezkou teorii jste tu rozehráli není to lepší vyzkoušet?



v pondělí jedu do mostu

(reakce na) O kolik lépe jede gsx-r 750 ve spodku než fzs 600

10.8.2012 v 11:35 | Nahoru | #92

Stev píše: v pondělí jedu do mostu


a já na slovakiaring

(reakce na) O kolik lépe jede gsx-r 750 ve spodku než fzs 600

10.8.2012 v 11:45 | Nahoru | #93
nic

Naposledy editováno 10.08.2012 11:47:13

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) O kolik lépe jede gsx-r 750 ve spodku než fzs 600

10.8.2012 v 11:46 | Nahoru | #94

Stev píše: pylot> Jinak napsal jsem pěknou kravinu, řadit se má tak abys jezdil v pásmu nejvyššího momentu, což může a nemusí vycházet na přeřazení v okamžiku nejvyššího výkonu.

Tady nesouhlasim. Pro zrychleni je podstatnej moment na zadnim kole, ale ne moment na motoru. To jsou radove uplne jiny hodnoty protoze moment se meni prevodama. Proto taky motorka taha na dvojku vic nez na ctyrku. Na motoru je podstatnej udaj vykon. Ten se prevodama nemeni (zanedbejme ztraty) a prevodama pouze zvysujes otacky a snizujes moment anebo snizujes otacky a zvysujes moment. Ve vysledku to vypada tak, ze sestistovka s max momentem 60 Nm a max vykonem 130 koni ujede na rovine litru s momentem 100 Nm, ale vykonem jen 100 koni.

Cili zaver je takovy, ze motorka ma nejlepsi zrychleni v okoli maxima vykonu a ne v okoli maxima momentu.
Tohle plati pri sprintu kde se radi. Pokud budeme brat zrychleni jen na jeden stupen tak tam samozrejme nejvyssi okamzite zrychleni bude v oblasti max momentu.

Naposledy editováno 10.08.2012 11:48:46

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) O kolik lépe jede gsx-r 750 ve spodku než fzs 600

10.8.2012 v 11:59 | Nahoru | #95

pylot píše: Ve vysledku to vypada tak, ze sestistovka s max momentem 60 Nm a max vykonem 130 koni ujede na rovine litru s momentem 100 Nm, ale vykonem jen 100 koni.



Zpřevodování na kole jsem do toho nemíchal, protože vzhledem k tomu že je to jenom znásobení toho co je v motoru, není potřeba se tím zatěžovat.

K tomuto tvrzení: důležitý je napsat kdy začne ujíždět, protože když má něco 100 koní, zákonitě tomu v určitý rychlosti dojde dech. Ale stát se to může i z 0-100, záleží na zpřevodování na kole, jak jsi podotknul. Ve výsledku totiž to šestikilo může bejt zpřevodovaný tak, že na kole má větší moment než ten litr. Může si to dovolit protože má velkej rozsah otáček. Což může mít koneckonců i ten stokoňovej litr, takže záleží na konkrétních strojích.

e: už v tom děláme slušnej guláš, z půlky si přepisujeme svoje názory jinejma slovama ...

Naposledy editováno 10.08.2012 12:00:09

(reakce na) O kolik lépe jede gsx-r 750 ve spodku než fzs 600

10.8.2012 v 12:14 | Nahoru | #96

Stev píše: e: už v tom děláme slušnej guláš, z půlky si přepisujeme svoje názory jinejma slovama ...

Asi tak.

O kolik lépe jede gsx-r 750 ve spodku než fzs 600

11.8.2012 v 08:53 | Nahoru | #97
Já měl GSX-R 750 v sérii a bylo to do 9 tis. mrtvý. Pak sem to dal do DK do Podolí, aby s tim něco udělali. Filtr, Dynojet kit, racing koncovka a naladění na brzdě a byla to uplně jiná motorka... Už od 4 tis krásně masivně táhla a v běžnym provozu vubec nemělo smysl vytáčet přes 8 tis a i tak člověk letěl jak magor s neustálym předjížděnim plechovek.

O kolik lépe jede gsx-r 750 ve spodku než fzs 600

12.8.2012 v 14:38 | Nahoru | #98
Tak jsem našel graf z dyna pro fzs 600 a srovnával to s gsxr 750 a u fzs je křivka výkonu skoro stejná jak u gsxr. Rozdíl je až asi v 9000, kam já se na silnici až zas tak často nedostanu. Takže motorově bych si asi u gsxr moc nepolepšil
http://www.sportbike...fzs600-diagram-2.jpg

http://image.sportri..._r750_dyno_chart.jpg

2 reakcí na tento příspěvek O kolik lépe jede gsx-r 750 ve spodku než fzs 600

12.8.2012 v 14:43 | Nahoru | #99
Fakt mě láka ten litrový V2, ale co čtu tak všechny výkonější typu s4r a tuono, sp1 už dost žerou. Jezdím občas s moto i po městě a tam bych se s tim asi těžko dostal na 5.5L jak s fzs Jedině koupit monstra 1000 nebo s2r tam by to nemělo být tak žíznivý, ale nevím jestli by mi časem nezačal scházet výkon(obzvláště na okruhu). Ideál jak cenou jak podvozkem jak motorem je asi tuono 1000r r.v 2003-2005 ale asi to bude těžký s tím jezdit v průměru za 6 l.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) O kolik lépe jede gsx-r 750 ve spodku než fzs 600

12.8.2012 v 14:47 | Nahoru | #100

Alexandr píše: Fakt mě láka ten litrový V2, ale co čtu tak všechny výkonější typu s4r a tuono, sp1 už dost žerou. Jezdím občas s moto i po městě a tam bych se s tim asi těžko dostal na 5.5L jak s fzs Jedině koupit monstra 1000 nebo s2r tam by to nemělo být tak žíznivý, ale nevím jestli by mi časem nezačal scházet výkon(obzvláště na okruhu). Ideál jak cenou jak podvozkem jak motorem je asi tuono 1000r r.v 2003-2005 ale asi to bude těžký s tím jezdit v průměru za 6 l.



jestli to chceš na okruh tak neřeš spotřebu. Jinak moje litrová Duci jezdí v průměru za 6-7 litrů, to není nic hroznýho. A neřekl bych že to šetřím. K výkonu na silnici, jasně, výkonové manko dvouventilovýho vzducháče tam prostě je, to si nebudeme nalhávat, ale, 200+ to letí taky, hezky to zrychluje a někomu to stačí. Nejlepší rada? Svez se na tom o čem uvažuješ, to vydá za milion debat na netu

(reakce na) O kolik lépe jede gsx-r 750 ve spodku než fzs 600

12.8.2012 v 15:00 | Nahoru | #101
VlastíkPlamínek> Tak zase na ten velký okruh neplánují jezdit víc jak 2x 3x za rok, zas tolik peněz na to nemam, na to občasný ježdění by asi bohatí stačil i ten dvou ventil. Jo jel jsem na tom gt 1000 co má stejný motor jak m 1000 a s2r na silnici toho výkonu bylo dostatek, zrychlení super a zážitek z jízdy oproti fzs 600 taky někde jinde. Ale jako celek mi teda přišel že je fzs lepší moto, jak brzdami jak ovladatelnosti, ale oproti gt 1000 tomu něco chybělo,trochu jak bez duše. Ten monster ale musí mít lepší podvozek a brzdy než můj fazer tak by to asi bylo to pravý pro mě.

O kolik lépe jede gsx-r 750 ve spodku než fzs 600

12.8.2012 v 15:05 | Nahoru | #102
tak tak, u velkýho monstera je to o něčem jiným, jen u toho starýho je omezenej náklon díky výfukům, ty drhnou dost brzo

1 reakcí na tento příspěvek O kolik lépe jede gsx-r 750 ve spodku než fzs 600

12.8.2012 v 20:44 | Nahoru | #103
Dvouvalec co moc nezere? No.... mozna jedine SV 1000 s lehkou rukou. Na obcasny sklouznuti po okruhu by to asi slo, ale na zavody to nebude.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) O kolik lépe jede gsx-r 750 ve spodku než fzs 600

12.8.2012 v 20:57 | Nahoru | #104
Alexandr> já jsem za začátku jezdil s mille kolem 6, ale pak jak jsem ji dostal do ruky a hodně tahal, tak žere kolem 7. fakt je ten, že ta motorka tak ňák poňouká k tomu, aby se to točilo a tím roste i spotřeba. třeba s K7 750 jsem jezdil hooodně svižně kolem 5 litrů kámoš s litrem K1 jezdí tak 5,5
jinak k těm grafům...je těžké to porovnávat, pokud nebyly stejné podmínky, se mi nezdá, že by ten fazer skoro stejný

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) O kolik lépe jede gsx-r 750 ve spodku než fzs 600

12.8.2012 v 21:44 | Nahoru | #105
pylot> No jo no vím že je nemožný mít všechno najednou, ale zase nechci mít motorku co mi bude žrát víc jak auto

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) O kolik lépe jede gsx-r 750 ve spodku než fzs 600

12.8.2012 v 22:09 | Nahoru | #106
Kubát> No chtělo by to u dealeru si půjčit ty motorky najet na tom aspoň 100km a pak bych zjistit co mi bude vyhovovat a co ne.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) O kolik lépe jede gsx-r 750 ve spodku než fzs 600

13.8.2012 v 06:59 | Nahoru | #107

Alexandr píše: Kubát> No chtělo by to u dealeru si půjčit ty motorky najet na tom aspoň 100km a pak bych zjistit co mi bude vyhovovat a co ne.


Obávám se, že ani to by ti nedalo jasnou odpověď. Já po roce usoudil, že V2 mi v ničem nevyhovuje. Tento pocit jsem měl od začátku, ale chtěl jsem tomu dát čas abych si zvyknul. Nezvyknul a po roce a půl šla z domu, místo pohlazení na rozlučku jsem ji chtěl nakopnout jak mně zklamala. Jinak pokud danou motorku opravdu chceš... je přece jedno jestli bere 6 nebo 8 litrů, ne? Motorka není auto. U ní jde o víc než dopravu z bodu A do bodu B.

Naposledy editováno 13.08.2012 07:02:57

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) O kolik lépe jede gsx-r 750 ve spodku než fzs 600

13.8.2012 v 08:12 | Nahoru | #108
italšrot> no, ale proč platit víc, než musíš, proč platit zmrdom víc, než musíš a proč furt zastavovat...

(reakce na) O kolik lépe jede gsx-r 750 ve spodku než fzs 600

13.8.2012 v 08:27 | Nahoru | #109
italšrot> Vím že to není auto, ale ne pokaždé se na tom jdu jen tak projet. Projet se s tím jdu tak 1x 2x do týdne a to je mi jedno kolik to žere, přes týden ale jezdím na tom do školy přes obchvat a někdy i přes město na kurty a tam by docela bodlo aby to jezdilo mín jak za 9L, to můžu jezdit fabii co žere 10 .

(reakce na) O kolik lépe jede gsx-r 750 ve spodku než fzs 600

13.8.2012 v 08:33 | Nahoru | #110

Kubát píše: já jsem za začátku jezdil s mille kolem 6, ale pak jak jsem ji dostal do ruky a hodně tahal, tak žere kolem 7. fakt je ten, že ta motorka tak ňák poňouká k tomu, aby se to točilo a tím roste i spotřeba. třeba s K7 750 jsem jezdil hooodně svižně kolem 5 litrů kámoš s litrem K1 jezdí tak 5,5


kamoš měl zx6 a aby stačil naší "svižné" jízdě s litrama, tak měl spotřebu 10l/100km Když jsem měl TL1000S, tak jsem se pod 8l málokdy dostal

(reakce na) O kolik lépe jede gsx-r 750 ve spodku než fzs 600

13.8.2012 v 08:45 | Nahoru | #111

Alexandr píše: pylot> No jo no vím že je nemožný mít všechno najednou, ale zase nechci mít motorku co mi bude žrát víc jak auto



U SV 1000 S dlouhodobá spotřeba 6,3l/100km při klidném cestování 5,4l/100km ale níž už jsem to nedostal...

Nejlepší je si vybrané motorky projet, spotřeba bude +/- stejná na všech, záleží jen na tobě za kolik a jak to pojede

3 reakcí na tento příspěvek O kolik lépe jede gsx-r 750 ve spodku než fzs 600

13.8.2012 v 10:21 | Nahoru | #112
Ted mě jen tak napadlo co kdybych to na fzs 600 trochu jinak zpřevodoval. Maximalku 230 nevyžívám a kdyby to jelo 190-200 a mělo o dost lepší akceleraci tak by to mohlo být fajn. Ted tam mám ve předu 15zubů a vzadu 48zubů což je gear ratio 3,2 o kolik bych musel změnit ten poměr abych už pocítil rozdíl? Jaká rozeta se většinou mění přední nebo zadní nebo je to jedno?

(reakce na) O kolik lépe jede gsx-r 750 ve spodku než fzs 600

13.8.2012 v 10:44 | Nahoru | #113

Dolík.... píše: italšrot> no, ale proč platit víc, než musíš, proč platit zmrdom víc, než musíš a proč furt zastavovat...


Nevím no. Nedovedu si představit, že by se mi nějáká motorka líbila, dobře by se mi na ní jelo a nekoupil bych si ji jen proto, že má spotřebu o litr/dva vyšší než jiná. prostě u motorky na to nehledím i když neříkám, že je fajn, když moc nežere.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) O kolik lépe jede gsx-r 750 ve spodku než fzs 600

13.8.2012 v 11:31 | Nahoru | #114

Alexandr píše: Ted mě jen tak napadlo co kdybych to na fzs 600 trochu jinak zpřevodoval. Maximalku 230 nevyžívám a kdyby to jelo 190-200 a mělo o dost lepší akceleraci tak by to mohlo být fajn. Ted tam mám ve předu 15zubů a vzadu 48zubů což je gear ratio 3,2 o kolik bych musel změnit ten poměr abych už pocítil rozdíl? Jaká rozeta se většinou mění přední nebo zadní nebo je to jedno?

Musel bys to vic tocit takze by ti stoupla spotreba a navic by ses uradil k smrti. Ja zkratil prevod na SV a po roce me to zacalo spis stvat protoze jsem v podstate uz nejezdil pod 7000 otacek. Vyresila to koupe vetsi motorky. Doporucuju stejny reseni.

(reakce na) O kolik lépe jede gsx-r 750 ve spodku než fzs 600

13.8.2012 v 13:49 | Nahoru | #115
pylot> Já bych to asi zkusil investice je to nevelká. Přeci jen čtyřval točí více než sv a takhle skoro neřadím tak bych aspon trochu začal a tím jak bych to víc točil a jel pomaleji tak bych měl motor pořád ve výkonu tak by to na silnici bylo lepší a nemusel bych ze zatáčky čekat než ten motor se roztočí. No spotřeba mi max stoupne o 0,5 l v sosnový kde to honím k smrti tak jsem měl max 7.4 takle na silnici jezdit asi nebudu.

1 reakcí na tento příspěvek O kolik lépe jede gsx-r 750 ve spodku než fzs 600

13.8.2012 v 15:40 | Nahoru | #116
Měl jsem to s V2 stejně jako Italšrot. Akorát než jsem ji stihnul prodat, tak jsem si sní skočil do kopřiv.

Krátit převody (už tak krátké) na V2 je holý nesmysl. Měl jsem na SP ve předu o zub míň a když jsem dal posléze origo, aspoň to začalo trochu táhnout na dvojku a trojku.(předtím se to jen vytáčelo bez výraznějšího zátahu) U Ř4ce je situace úplně jiná a dost lidí co si třeba na H6ce převod zkrátili, hodně si to chválili. Já mám na blbnutí litra, když jedu s Hornetem, jezdím po prdelačkách ve středním pásmu 5-8tis do 150km/h. Nemá cenu drtit naked, když stojí v garáži litrovej sport

Když jsi tak nejistej, ponech si ještě Fazera, je to dobrej bajk.

Mě osobně 6ka vyhovuje nejvíc. Na 6ce SS bych ale moc divočil, tak jsem to vyřešil Fárošem a H6 nechal

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) O kolik lépe jede gsx-r 750 ve spodku než fzs 600

13.8.2012 v 18:49 | Nahoru | #117
Alexandr> už si to moc nepamatuju, ale mám pocit, že fazer točí třeba už ve 100 kmh na 6ku celkem hodně... oproti třeba starému H6. toš nevím, esi by to neječelo jak praštěné...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) O kolik lépe jede gsx-r 750 ve spodku než fzs 600

13.8.2012 v 19:40 | Nahoru | #118

..Roko.. píše: Měl jsem to s V2 stejně jako Italšrot. Akorát než jsem ji stihnul prodat, tak jsem si sní skočil do kopřiv.

Krátit převody (už tak krátké) na V2 je holý nesmysl. Měl jsem na SP ve předu o zub míň a když jsem dal posléze origo, aspoň to začalo trochu táhnout na dvojku a trojku.(předtím se to jen vytáčelo bez výraznějšího zátahu) U Ř4ce je situace úplně jiná a dost lidí co si třeba na H6ce převod zkrátili, hodně si to chválili. Já mám na blbnutí litra, když jedu s Hornetem, jezdím po prdelačkách ve středním pásmu 5-8tis do 150km/h. Nemá cenu drtit naked, když stojí v garáži litrovej sport

Když jsi tak nejistej, ponech si ještě Fazera, je to dobrej bajk.

Mě osobně 6ka vyhovuje nejvíc. Na 6ce SS bych ale moc divočil, tak jsem to vyřešil Fárošem a H6 nechal


No já to měl snažší... prodával jsme italskou jebku (za cenu 61tis. v době kdy se prodávaly tak stěží za padesát ), naopak SP je legenda, která si stále drží cenu.
Ono každý jsme jiný, někdo chce sportovní šestku, jiný litra, pro dalšího je i nadlitr málo a cpou tam turba atd. Ale logicky vzato na běžnou svižnou jízdu šestkovej naked bike stačí až až.

Naposledy editováno 13.08.2012 19:42:31

(reakce na) O kolik lépe jede gsx-r 750 ve spodku než fzs 600

13.8.2012 v 19:53 | Nahoru | #119
Dolík....> Hele 90km je při 4500 takže 100 jede tak okolo 5000. Koukal jsem na http://gearingcommander.com/ a když bych dal ve předu 14 zubů místo 15 tak se to max změní o 500 obrátek. Když dozadu dám místo 48 na 50 tak se to pak změní tak o 1000 otáček na 6tý kvalt při nižších kvaltech ještě méně, takže nic hrozného.

Naposledy editováno 13.08.2012 19:54:08

(reakce na) O kolik lépe jede gsx-r 750 ve spodku než fzs 600

13.8.2012 v 20:02 | Nahoru | #120
italšrot> Jo na silnici stačí bohatě, jsem zvědavý jak se to změní až tam dám menší převod do předu. Ten pastorek stojí jen 230kč a jestli to bude lépe táhnout od spodu tak by to bylo asi to co jsem potřeboval, protože ve vrchu mi ten výkon stačí. A občasný sklouznutí na okruhu asi fazer taky přežije.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 5 5.1.2024 v 23:47 RTSbike
Čištění vany Suzuki GSX-R 750 RTSbike 26 13.12.2023 v 05:01 RTSbike
Rozbor benzínu Suzuki GSX-R 750 RTSbike 3 19.11.2023 v 22:24 RTSbike
Únik oleje Suzuki GSX-R 750 RTSbike 9 16.10.2023 v 20:13 RTSbike
Suzuki gsxr 750 k1 stráca vykon Suzuki GSX-R 750 JesuaHamasia 19 2.7.2023 v 07:57 jdu900fire_blejt


TOPlist