globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda přestala dávat jiskru
4.8.2012 v 22:44
Ahoj kluci, mám takovej problém a rád bych pokud je tu někdo zkušený a již se stímhle setkal aby mi pokud možno poradil co a jak Po dnešní projížďce jsem již motorku nenastartoval.. Zkoušel jsem měnit svíčku ale nepomohlo, zjistil jsem že při startu svíčka nedává jiskru.Myslím is teda že by to mohlo být cívkou nebo zapalovacím modulem který je pod sedadlem (pokud jsem to dobře odhad že to ten modul je) , ještě mě napadl snímač polohy kliky (pokud je to podobné jako v autě) který je umístěn na bloku.Ot. zní ví někdo co u těchhle motorek odchází nebo co by to mohlo být takhle na dálku ? Nebo poradil by mi někdo jak to odzkoušet nebo proměřit jak to jde ? Boužel jsem nenašel na netu žádnou ani uživatelkskou příručku na motorku a ND jsem taky moc kromě rozet a řemenů nemohl najít

Honda přestala dávat jiskru

5.8.2012 v 02:10 | Nahoru | #1
Sice tuto motorku moc neznám, nicméně uvažuješ správně. Nejsnasží by sice bylo proměření osciloskopem a strobolampou, ale v první řadě proměř cívku - primární vinutí by mělo mít odpor jednotky až desítky ohm, sekundární řádově stovky Ohm. Nebo můžeš zkusit jeden konec primárního vinutí ukostřit a na druhý na cca vteřinu připojit napětí z baterky, v okamžiku odpojení musí cívka dát jiskru. Pokud je zapalovací jednotka typu CDI, cívka v tomto případé dá jen slabou jiskru, neboť za provozu se přes ní vybíjí kondenzátor nabitý až na 400V.

Zda jdou do cívky impulsy z řídicí jednotky, jde nejsnáze zjistit osciloskopem, v nouzi žárovkovou zkoušečkou, ale jen u jednotky TCI. Funkčnost snímače na klice jde proměřit dle typu. Je-li to jen cívka, stačí proměřit její odpor, zda není ve zkratu, nebo přerušená. U Hallovy sondy je to složitější, tam opět nejsnáze pomůže osciloskop.

A to nezmiňuji takové jednoduchosti, jako proražený VN kabel, izolace cívky, nebo závada v kabeláži a to jak napájení řídicí jednotky, tak vedení od snímače polohy kliky a vedení k zapalovací cívce.

Pokud se ukáže jako vadná řídicí jednotka, dala by se sice nahradit "obecnou" řídicí jednotkou pro čínské pitbiky, kde motor má stejný, nebo podobný objem, i když jistota shodnosti předstihové mapy tam není. Pokud se povede zjistit předstihovou mapu původní jednotky, pak asi bude nejsnazší namontovat nějakou programovatelnou jednotku VAPE, nebo Ignitech.

Vadná zapalovací cívka je nahraditelná prakticky jakoukoli jinou cívkou, jen je třeba rozlišit, zda je zapalování typu TCI (primární napětí 12-14V), nebo CDI (primární napětí
300-400V).

Vadný VN kabel včetně "fajfky" není těžké vyrobit.

Honda přestala dávat jiskru

5.8.2012 v 12:00 | Nahoru | #2
zkus si stahnout servisni manual na nsr 125 - nejaky veci by tam meli bejt podobny a mas tam napasany jak jaky cidla merit

Honda přestala dávat jiskru

8.8.2012 v 22:30 | Nahoru | #3
po zítří se konečně dostanu k motorce tak zkusím proměřit dle rady a napíšu výsledek.. a ještě víte kde by se dala popř. objednat cívka a jiné věci ? mám na mysli např. nějaký internetový obchod v čr.

Honda přestala dávat jiskru

8.8.2012 v 22:34 | Nahoru | #4
popřípadě dala by se poučít i cívka z jiné starší Hondy ? našel jsem na aukru cívku udajně z nějaké hondy 250

Honda přestala dávat jiskru

11.8.2012 v 15:34 | Nahoru | #5
odpoj civku a zmer multimetrem (prepnuty na AC V) jestli pri starnovani tam skace nejaky napeti. jestli jo tak to bude ta civka

Honda přestala dávat jiskru

21.8.2012 v 22:10 | Nahoru | #6
Tak dnes po práci sem se na to konečně dostal a popravdě ani nevím co to přesně bylo ale rozdělal sem motorku,prohlédl kabelové svazky a pročistil všechny kontakty a pořádně připevnil kostru mezi dvě podložky a dvěte div se.. motorka jezdí.Pro všechny případy ale budu shánět raději novou cívku kdyby náhodou..

Honda přestala dávat jiskru

28.8.2013 v 22:31 | Nahoru | #7
Obnovuji téma, motorka celou zimu stála a ani na jaře se na ní nejezdilo...chtěl jsem ji proto teď o dovči vytáhnout a projet a opět to nechtělo chytat. Nehází to jiskru a nemá to ani snahu třeba zakuckat a zdechnout prostě nic.. Koupil jsem tam novou cívku ze scooter shopu - nepomohlo,vyčistil karburátor,vyměnil svíčku za novou a taky nic.Zkoušel jsem si starou svíčku nahřívat fénem a potom namontovat a zkoušet nastartovat a bez uspěchu, na roztlačení taky nechytne. Popravdě nevím už co dál stím, tady v okolí se v tom nikdo nevyzná a nechce se do toho pouštět a nerad bych z netu skupoval náhodně ND a zkoušel jestli je to to a nebo ono Na netu sem se dočetl že většina lidí co stouhle motorkou měla nějaký problém tak skoro vždy cívka..ale to se mě zřejmě netýká V každém případě tam nechci kupovat celé zápalko Ignitech nebo podobné věci za X tisíc v podstatě dražší než celá motorka.
Jo a pro obnovení je to Honda NS-1 75ccm rv. 1996

Prosím kdyby někdo věděl nebo byl z okolí Brna-Vyškova ochotný se na to podívat tak se ozvěte budu rád.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Oprava chromu? Jawa 50/23 Mustang, Jawa Stadion S11, Honda NS 1 keny626 6 18.4.2010 v 12:22 keny626
Problém,Honda ns 1 nejede.. [1, 2] Honda NS 1 keny626 37 4.12.2009 v 17:54 N3RV


TOPlist