Originální díly PARTSDEPOT





Téma: Aprilia RSV úpravy a tuning
1.8.2012 v 10:26
Čau všem nadšencům pro tenhle stroj

Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.

Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...

Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.

98-00: první generace

01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž

03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...

04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________

Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer

LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE

Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:

Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***

Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo

Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.

Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000

RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000

Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...

Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...

Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)


Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

3.8.2012 v 07:50 | Nahoru | #61

Mileek píše: svody pro smaltmoto dělá RPtuning... bavili jsme se o svodech na zakázku na RSV 04+ a říkal, že není problém, že s tím má celkem dost zkušeností, že vyrábí 60mm svody pro jednu německou nejmenovanou firmu. Tak se ho ptám "pro smaltmoto?" a jen se usmál



to zni docela dobre ... Ale nejak nemam zkusenost s touto firmou. Mas vlastni zkusenost?

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

3.8.2012 v 08:06 | Nahoru | #62
tak od RP sice ještě nic nemám, ale známí, co mají, ať už komplet systém nebo jen opravu či přepláštění výfuku, tak všichni jen chválí... kvalita, vstřícnost atd.

dakarista> jo a jestli myslíš cenu, tak komplet svody + dvě koncovky v hliníku, tak to bylo něco přes 20.000,- kdybys chtěl titanové nebo karbon, tak už to jde samozřejmě nahoru...
kdyžtak mu napiš, určitě odpoví...

Naposledy editováno 03.08.2012 08:10:00

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

3.8.2012 v 10:17 | Nahoru | #63
Mileek> tak komplet od Arrow je taky za nejakych cca 30t ... spis by mi slo jen o svody, preci jen bych radsi koncovky s homologaci.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

3.8.2012 v 11:06 | Nahoru | #64

Mileek píše: svody pro smaltmoto dělá RPtuning... bavili jsme se o svodech na zakázku na RSV 04+ a říkal, že není problém, že s tím má celkem dost zkušeností, že vyrábí 60mm svody pro jednu německou nejmenovanou firmu. Tak se ho ptám "pro smaltmoto?" a jen se usmál


Už nedělá fo jsem se dozvěděl

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

3.8.2012 v 13:50 | Nahoru | #65

dewwil píše: Taky přispěju, zjistil jsëm u bratrový bývalý Mille 00 po opravě, že když nedám zpět vyvažovací podložku(takovej hříbek placatej, kterej mimochodem zavinil destrukci motoru) pod pravým deklem motoru na vyvažovací hřídeli a dám místo ní klasickou, tak je motor kua hladovej po otáčkách jak panna na ocas...Najeli jsme na tom cca 500km a pak si bratr koupil Factory 04 a milá Míle šla k novýmu majiteli a asi dobrý už jsme o něm neslyšeli, že by se mu to vysypalo nebo něco... Měla jen čip Arrow a výfuk SP Engineering a K&Nko...



Přesně:) všichni tam cpou něco navíc a ono stačí ubrat pár kurvítek...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

3.8.2012 v 15:03 | Nahoru | #66
[quote=WenCa]Další možností je velký airbox... vlastně neznám žádného výrobce a sám se chystám na jeho výrobu...
[quote]

Nedávno jsem pátral po www po nějakých dílech na moje RSV a na jedný stránce (nemohu si vzpomenout, co to bylo zač) jsem našel kroužek, který se vloží mezi víčko a tělo airboxu a tím se zvětší jeho objem. Cena byla nesmyslná- okolo 4500,-

Aprilia RSV úpravy a tuning

3.8.2012 v 15:06 | Nahoru | #67
ptej se tady špageta

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

3.8.2012 v 16:37 | Nahoru | #68

carlos38 píše: [quote=WenCa]Další možností je velký airbox... vlastně neznám žádného výrobce a sám se chystám na jeho výrobu...
[quote]

Nedávno jsem pátral po www po nějakých dílech na moje RSV a na jedný stránce (nemohu si vzpomenout, co to bylo zač) jsem našel kroužek, který se vloží mezi víčko a tělo airboxu a tím se zvětší jeho objem. Cena byla nesmyslná- okolo 4500,-


jednoho českýho výrobce znám osobně,problém je v tom,že český člověk ruční práci neocení a řekne že je to předražené,já už mám od něj airbox v poště ,cena 10800kč za carbon
plus dělá sprchy,převrtává vstřikovače.vše mám od něj a jeho přístup je perfektní a hlavně tomu co dělá hodně rozumí

Naposledy editováno 03.08.2012 16:39:01

Aprilia RSV úpravy a tuning

4.8.2012 v 01:09 | Nahoru | #69
co se těch pneu týče, tak mám u 99 v TP napsaný rozměry 180/55, 190/50 a 200/50...

Aprilia RSV úpravy a tuning

4.8.2012 v 19:17 | Nahoru | #70
Chlapy k čemu je na otáčkoměru červená kontrolka s nápisem max? Je to kontrolka řazení nebo něco jiného? Jinak teda na RSV dobré svezení a docela mile mě převapila spotřeba

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

4.8.2012 v 19:35 | Nahoru | #71
mela by to byt kontrolka razeni. Da se nastavit podle potreby

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

5.8.2012 v 13:26 | Nahoru | #72
dakarista> díky

2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

26.8.2012 v 08:24 | Nahoru | #73
Dělá někdo na RSV racing vačky?

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

26.8.2012 v 10:30 | Nahoru | #74

KedaR_K píše: Dělá někdo na RSV racing vačky?



Kaemna. Cena příjenmých 1800... eur.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

26.8.2012 v 10:40 | Nahoru | #75

KedaR_K píše: Dělá někdo na RSV racing vačky?



a nebo si je nech udelat na zakazku podle toho co chces.... www.cernohorskytuning.cz

Zdar blazni, ja ted premyslim dat big bore kit a premyslim jestli 1102 nebo 1127ccm

Kaemna 1102ccm
nebo svedy
spoonvalleyracing 1127

Ma s tim nekdo osobni zkusenost a nejake poznatky jak to funguje?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

26.8.2012 v 10:43 | Nahoru | #76
dakarista> jo, chci zkusit ten kaemna... tak se pak můžem svézt spolu. ten od spoonvalley je finančně těžce mimo a oproti 1103 nepřináší moc navíc...

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

26.8.2012 v 11:10 | Nahoru | #77
FiZzeR> ten Spoon 1127 je fakt za raketu, ale ma pry ocelove vlozky. Jinak spis by me zajimalo.co to vydrzi jezdit v provozu...

Ten Spoon 1127 jede jak vzteklej



psal jsem s tim borcem a upravy jsou na tom tuono:

SpoonVR bigbore kit 1127
fullsystem Smaltmoto
vetsi vstrikovace 630cc
a po naladeni 141HP a 130Nm

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

26.8.2012 v 11:11 | Nahoru | #78

dakarista píše:
Kaemna 1102ccm
nebo svedy
spoonvalleyracing 1127

Ty kraso. Koukam ze na RSV se dela vazne asi uplne vsechno. Uz abych byl milionar.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

26.8.2012 v 11:15 | Nahoru | #79

pylot píše: Ty kraso. Koukam ze na RSV se dela vazne asi uplne vsechno. Uz abych byl milionar.



a to jsi jeste nevidel vsechno ... Da se z toho udelat pekna raketa

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

26.8.2012 v 21:42 | Nahoru | #80
Taky bych do toho šel, ale 35 táců je moc. Myslim že by to šlo udělat i svépomocí. Pokud je tam místo (teď si nevybavuju) tak na větší objem to převrtá kde kdo. Písty by se asi daly sehnat z něčeho jinýho s požadovaným vrtáním.

Edit: vycházet můžem z toho, že potřebujem písty s vrtáním 100 až 102mm

Edit2: pak věc druhá aby seděl průměr čepu a kompresní výška pístu. Nevyrábí tady někdo písty? Myslim že jo, ale jestli to vydrží??? Těžko říct. Myslim že 101 by bylo OK. Nikasil bych dokázal pořešit

Naposledy editováno 26.08.2012 22:07:50

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

26.8.2012 v 22:01 | Nahoru | #81

KedaR_K píše: Taky bych do toho šel, ale 35 táců je moc. Myslim že by to šlo udělat i svépomocí. Pokud je tam místo (teď si nevybavuju) tak na větší objem to převrtá kde kdo. Písty by se asi daly sehnat z něčeho jinýho s požadovaným vrtáním.

Edit: vycházet můžem z toho, že potřebujem písty s vrtáním 100 až 102mm



tak ono pujde o to, aby ty pisty byly stejne tezky jako ty puvodni. Jinak se bude muset cela soustava vyvazit a to je jaksi mimo misu... Jinak pisty jsou to 102mm na 1102ccm a na 1127ccm je treba 103mm, ale tam uz se davaji ocelove vlozky, protoze puvodni steny jsou uz slabe...
No a pak sehnat nekoho kdo udela na valec kvalitne nikasil. Prebrousit je to sranda, ale nikasil v CR nikdo neumi...

Aprilia RSV úpravy a tuning

26.8.2012 v 22:15 | Nahoru | #82

Aprilia RSV úpravy a tuning

26.8.2012 v 22:21 | Nahoru | #83
ale jsou to experimenty, tak to vyzkousej a mozna se pak nekdo prida ....

ja spis vidim problem v nikasilu na valci a toho aby byly pisty stejne tezke jako puvodni

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

26.8.2012 v 22:27 | Nahoru | #84
A teď ještě taková otázka? Při zachování stejné kompresní výšky pístu se kompresní poměr nezmění?

edit: když českej nikasil drží (na málo mazaných) dvoutaktech, mělo by to vydržet i tady

Naposledy editováno 26.08.2012 22:29:15

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

26.8.2012 v 22:33 | Nahoru | #85

KedaR_K píše: A teď ještě taková otázka? Při zachování stejné kompresní výšky pístu se kompresní poměr nezmění?

edit: když českej nikasil drží (na málo mazaných) dvoutaktech, mělo by to vydržet i tady


stejna vyska znamena vetsi kompresni pomer. Musel by ten pist byt nizsi... ALe dokud to bude nejakych 12,5 tak je to dobre.

No prave ze ten ceskej nikasil nedrzi , Vetsinou se posila do Nemecka na potah.

Otazka kolik si reknou za vyrobu pistu, levny to asi nebude. Jinak pisty na tudle blasznovinu delaji italove CP pistons

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

26.8.2012 v 22:46 | Nahoru | #86
Už jsem jim zamailoval, tak uvidíme jaká bude cenovka... Pokud by to bylo rozumný tak bych do toho asi přes zimu šel...

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

26.8.2012 v 23:32 | Nahoru | #87
KedaR_K> CP se s lidma nebaví... na 1060 má "monopol" AF1...

Jo, špekuluju nad tím už dlouho... RSV není špatnej bajk, až na ten výkon.
Možná kdybychom spojili síly a peněženky, že by se s náma nějakej tuzemskej výrobce bavil... pár už jich vytipovaných mám.

Určitě bych šel cestou 102mm (1103ccm) a ocelové vložky válců. Stran komprese bych si hlavu nedělal, vzhledem k nutnosti zachování hmotnosti pístů bude potřeba odebrat nějaký materiál - řeší se to úpravou reliéfu dna pístu, už v sérii ty vůle mezi ventilem a pístem jsou malý, a navíc komprese taky není bůhvíjak vysoká (proto se taky dělají "kompresní" písty na standardních 97 mm). Něco by se taky dalo nahnat odlehčením pístního čepu a vrchního oka ojnice, tam se pár gramů vždycky najde. Otázka je, jak velkej by to byl rozdíl a jestli by to stačilo, přeci jen rozdíl vrtání 5 mm je dost. každopádně mám obavu, že cena úpravy u valné většiny z nás převýší cenu motocyklu... protože je s tím spojená nutná generálka spodku, neb ty naše motory už maj něco natočený.

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

26.8.2012 v 23:35 | Nahoru | #88
koukejte vymejslet, at vim do ceho jit driv

bud koupim full system Smaltmoto nebo Big bore

Jinak vysledek taky zalezi do ceho se to bude cpat. jestli do stare 990 nebo do Magnesia (Magnesium ma dve verze motoru)

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

26.8.2012 v 23:38 | Nahoru | #89
dakarista> V990RR má větší sklon chytit se po tý úpravě na klice (příliš těsný vůle)

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

26.8.2012 v 23:46 | Nahoru | #90
Pokud se daj ty ocelový vložky, jak se to pak vejde do karterů? Jinak já mám natočeno 35, spodek bych určitě nedělal.
Cena záleží na těch pístech. Výbrus a vložky už je pak relativně levná záležitost

Edit: když to vezmu primitivně trojčlenkou, ta úprava by měla sama o sobě přidat cca 10kw, to taky neni žádná hitparáda

Naposledy editováno 26.08.2012 23:49:39
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rsv 1000, rv 2000 problém s chodom ... [1, 2] Aprilia RSV 1000 denisga44 41 20.11.2020 v 16:12 denisga44
Displej [1 ... 4, 5] Aprilia RSV 1000 Souza 125 4.10.2020 v 21:16 Souza
Co po [1, 2] Aprilia RSV 1000 Marut 50 30.9.2020 v 18:56 Johnny83
Scháním mechanika/odborníka Aprilia RSV 1000 Z750r 4 25.9.2020 v 10:43 Z750r
Motor se dusí Aprilia RSV 1000 Z750r 9 20.9.2020 v 21:47 Marut

TOPlist