Téma: Aprilia RSV úpravy a tuning
1.8.2012 v 10:26
Čau všem nadšencům pro tenhle stroj

Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.

Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...

Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.

98-00: první generace

01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž

03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...

04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________

Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer

LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE

Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:

Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***

Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo

Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.

Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000

RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000

Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...

Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...

Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)


Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39

Aprilia RSV úpravy a tuning

20.8.2019 v 20:35 | Nahoru | #4201
Trapas dělá nějaký p. Mareš je na něj všude chvála

https://www.previjeni-regulatory.cz/alternatory/

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

20.8.2019 v 21:04 | Nahoru | #4202
FiZzeR> myslim ze prave na apriliaperformance stranke na fejsu sa to resi kazdu chvilu. Gen2 na to zjavne pekne trpi, su aj sadu na chladeni altiku olejem u gen2.
Co sem si tak vsimel stator jako taky je paleta. Takze pokat sa da nekde dobre previnut.
Ale take sem si tam vsimel, ze ti co si kupovali take ty lacne verzie z ebay atd tak im to vydrzalo tak 2-3 mesice.

Aprilia RSV úpravy a tuning

21.8.2019 v 06:12 | Nahoru | #4203
Btw zrovna nekdo na aprilia fejsu resi stojan do krku ridena, kupil novy ale standadne ma male piny.
Jeden mu tam poradil takto

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

26.8.2019 v 19:53 | Nahoru | #4204
dewwil> helééé, nechceš? Levněji to už snad nejde www.motorkari.cz/motobazar/motorky/buell/buell-1125-r/buell-1125-r-1469293.html

2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2019 v 06:24 | Nahoru | #4205
Panove, budu muset vymenit aj spodne bryle, tak pri tej prilezitosti uz asi vymenim aj lizoska v krku ridena.
Kde ich berete vy? Parts depot?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2019 v 11:10 | Nahoru | #4206
krAlik33> pokud se ti nechce hledat podle rozměrů, tak bych vzal sadu all balls, myslím že maj lepší kuželíkový ložiska

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2019 v 11:55 | Nahoru | #4207
Stev> diky. Ty all balls najdu nejak vyhodne a nejakem eshope ci len klasika cez ebay?

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2019 v 11:59 | Nahoru | #4208
Podla popisu by to mohli byt tito

https://www.ebay.co....&epid=7027824371

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2019 v 12:45 | Nahoru | #4210

krAlik33 píše: Panove, budu muset vymenit aj spodne bryle, tak pri tej prilezitosti uz asi vymenim aj lizoska v krku ridena.
Kde ich berete vy? Parts depot?



Ty origo ložiska jdou koupit i v normálním krámu, zkusím ti najít číslo

2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2019 v 12:56 | Nahoru | #4211
Origo jsou tyto ložiska

NTN SF07A22PX1

Hlavně utáhnout na ten moment


Naposledy editováno 27.08.2019 12:57:01

Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2019 v 13:29 | Nahoru | #4212
Hosi dekujem!
Diky obom. Checknu loziska v krame a uvidim podla ceny. Enem rozmyslam ci najdu aj take iste tesnena.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2019 v 13:30 | Nahoru | #4213
dakarista> Na jakej? Určitě nemyslíš ten co je psanej v manuále pro origo kosoúhlý... Zrovna kuželík se dotahuje jen na kontakt, a pak se to musí furt hlídat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2019 v 13:40 | Nahoru | #4214

FiZzeR píše: dakarista> Na jakej? Určitě nemyslíš ten co je psanej v manuále pro origo kosoúhlý... Zrovna kuželík se dotahuje jen na kontakt, a pak se to musí furt hlídat



Na kontakt myslis ze len jak citim uz odpor tak prestanu a potom to musim uz len kontrokovat ci sa nepovoli jo?
A standard loziska jak hore na obrazku klasika podla manualu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2019 v 14:20 | Nahoru | #4215
krAlik33> Co nejvíc dotáhnout rukou, pak jen pro jistotu trochu klíčem, když to zarveš moc, budou mít moc velkej odpor, je to za jízdy znát a rychle se zkurví. Po první vyjížďce je musíš dotáhnout, protože si ty misky ještě sednou. A i pak to chce kontrolovat, já je dotahoval asi na 3x... Ale mně se povoluje i kosoúhlý, tak těžko říct.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2019 v 15:00 | Nahoru | #4216
FiZzeR> ok, budu na to myslet. Skusim mrknut na ty kosouhle, ci vyjde nejak vyrazne lepsi. Rozmyslam, ktere budu lepsi, neco mi rika, ze kuzelikove. Ma s tym nekdo realnu skusenost?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2019 v 15:04 | Nahoru | #4217
krAlik33> Kuželík je obvykle líp dostupnej, levnější než oem a teoreticky nesmrtelnej, kosoúhlý má menší odpor a není tak háklivý na seřízení - pokud ho najdeš v běžný ložiskárně, bude stát míň než ta all balls druhoška.

Osobně bych dával kosoúhlý.

Naposledy editováno 27.08.2019 15:06:13

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2019 v 15:15 | Nahoru | #4218
FiZzeR> ok, mrknem u nas v loziskarne. To by mohli mjet, obvykle mavaju kadeco

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2019 v 15:18 | Nahoru | #4219
FiZzeR> Jo a tesneni v tem pripade pouzivas puvodne? ci zhanas nove? sorry, nemjel sem to tu este rozlozene

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2019 v 15:27 | Nahoru | #4220
krAlik33> Je lepší mít nový, to je výhoda těch sad, někdy tam bývaj. Ale nutnost to není, pokud jseš šikovnej a nezkurvíš tu spodní při demontáži vnitřního kroužku.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2019 v 15:28 | Nahoru | #4221
FiZzeR> jo ok. Pro istotu ho skusim zehnat nekde.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2019 v 17:05 | Nahoru | #4222

FiZzeR píše: dakarista> Na jakej? Určitě nemyslíš ten co je psanej v manuále pro origo kosoúhlý... Zrovna kuželík se dotahuje jen na kontakt, a pak se to musí furt hlídat



Tohle je přímo origo co se tam dává z výroby. Stáhnu vždy co to jde a vydrží na věky

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2019 v 19:04 | Nahoru | #4223
dakarista> To verim, pac ti pak ani nejdou otocit riditka...
E: uz samotnou vetou tvrzeni “naveky” popiras, pac kdyby naveky, tak nemas duvod je nekolikrat menit... a pokud jsi menil jen jednou a moto prodal, tak uz se vydrze lozisek stejne nedopatras...

Naposledy editováno 27.08.2019 19:07:20

Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2019 v 19:29 | Nahoru | #4224
Mileek: Tys byl vzdycky trosku rejpal co ?

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2019 v 21:45 | Nahoru | #4225
.

Naposledy editováno 27.08.2019 21:49:37

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2019 v 21:49 | Nahoru | #4226
Mileek> no protože jsem ho utáhl na cit a nevydrželo ani 3000km, další co jsem dal a utáhl fest, aby šlo řízení. Tak vydrželo dalších 28 000 a bez povolování ani utahování...

A těch 40Nm se mi taky nezdá, že by bylo zrovna málo

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2019 v 22:43 | Nahoru | #4227

dakarista píše: Mileek> no protože jsem ho utáhl na cit a nevydrželo ani 3000km, další co jsem dal a utáhl fest, aby šlo řízení. Tak vydrželo dalších 28 000 a bez povolování ani utahování...

A těch 40Nm se mi taky nezdá, že by bylo zrovna málo



To je pravda, 40nm je uz vcelku dost.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

28.8.2019 v 16:31 | Nahoru | #4228

dakarista píše: Origo jsou tyto ložiska

NTN SF07A22PX1

Hlavně utáhnout na ten moment



Tak zistoval sem u nas v loziskarne a standardne ho nemaju a musela by mi pozistovat ci a za jaku cenu ho veda zehnat.
Nahodu chalani nevite nejaku nahradu za toto konkretne lozisko? Alebo rozmery?

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

28.8.2019 v 16:53 | Nahoru | #4229
krAlik33> jestli se nepletu, tak DRN zde z fóra dělá ložiska a sháněl mi ho

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

28.8.2019 v 17:24 | Nahoru | #4230
krAlik33> ak máš dakoho co bere diely z intercars tak pozry tam zvykol som od nich brat a cena tiež dobra!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Aprilia RSV - špatné starty Aprilia RSV 1000 Rolda89 8 10.9.2019 v 18:35 Ti_rex
Špatně startuje [1, 2] Aprilia RSV 1000 jindřich87 50 9.9.2019 v 20:14 krAlik33
Repase třmenů na Tuňákovi Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... iMAD58 26 3.9.2019 v 19:09 JollyJoker
Motorka nebo auto? ma lowcost klasi... [1, 2, 3] Honda CBR 900RR Fireblade, Kawasaki ZXR 750, Aprilia... SPIJKER 74 26.7.2019 v 12:24 krAlik33
Koupe Aprilia RSV 1000 Mile Aprilia RSV 1000 MartyRT81 6 12.7.2019 v 17:41 krAlik33

TOPlist