globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Aprilia RSV úpravy a tuning
1.8.2012 v 10:26
Čau všem nadšencům pro tenhle stroj

Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.

Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...

Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.

98-00: první generace

01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž

03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...

04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________

Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer

LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE

Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:

Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***

Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo

Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.

Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000

RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000

Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...

Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...

Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)


Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

21.1.2020 v 15:02 | Nahoru | #5371
oioi01> jo to ja bych uz najradsi jezdil vcil, sucho je, ale motorka neni hotova a je skoro tma.

2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

21.1.2020 v 16:11 | Nahoru | #5372
Jinak mám takový postřeh k těm kovaným kolům. Měl jsem osobně v ruce tyto modré z první Mille R, co jsem prodával a pak zlaté z 2. generace.

Co psal Assassin jako poučku na rozeznání těch kol cca 10 stránek zpět, je trochu matoucí a pak v tom má např. Strakon zmatek

1) Kola, co byly na RSV 1000 Mille R, r.v. 2001 nemají na lemu ráfku vůbec žádný nápis. Lem je z obou stran úplně čístý a hladký. Nejsou vystouplé pod ventilky. Na paprskách u náboje mají nápis OZ, směr otáčení, homologační značku, rozměr atd., viz. foto. Není zde žádný nápis FORGED! Viditelná dělící rovina - nejsou pískované. A navíc se v té době obyčejné kola v tomto designu nedělala!


2)Kola, ve zlaté barvě, co jsou na RSV(od 06) a Tuonech(od 08) mají naopak všechny nápisy na jedné straně lemu ráfku a je tam nápis FORGED. Na paprskách u náboje nic napsaného není. Ventilky jsou na obdélníkovém výstupku. Není vidět dělící rovina, protože mají mezi paprsky hrubší povrch. Nejspíše po pískování.
Zlaté kola ze staré Mille, r.v. 2003(radiály) a modré z 2. generace to mají nejspíše stejně, ale nemám osobní zkušenost


3)Obyčejná kola RSV/Tuono od roku 2006 nemají nikde žádný viditelný nápis, lemy jsou čisté. Ventilek je na výstupku kruhového tvaru.


Naposledy editováno 21.01.2020 16:17:05

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

21.1.2020 v 16:20 | Nahoru | #5373
pospit> Ty kola z druhe generace maji frezovany i povrch kde maji ty starší videt tu delici rovinu. Na tech kolech neni ponechána snad jedina plocha původního “vykovku” - odlitku, jsou proste obráběna uplne vsude.

Za tu mystifikaci u starších OZ kol se omlouvám, nevedel jsem, ze tyhle kovany kola maji obráběne jen nekteré plochy.

Ja mam ty zlaty uz z novějších ročníku - nejsou to OZ ale malgatech a jsou jeste malinko jiny nez ty novějsi OZ.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

21.1.2020 v 16:21 | Nahoru | #5374
pospit> to prve sedi presne, takisto to mam aj ja na mojich modrych.
zvysek nevim, nemam

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

21.1.2020 v 16:26 | Nahoru | #5375
assassin> Já mám zlaté kované viz. foto na Tuonu Factory 08 a tam nic po frézování vidět není, je to vše opískované, aby byl jednotný povrch. To s tím frézováním, co píšeš bude tedy sedět na ty kola od roku 2003 do 2005.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

21.1.2020 v 16:29 | Nahoru | #5376
Ti_rex> Já vypsal ty, které jsem měl v ruce při přezouvání a vím, že patří na tu motorku od výroby. Nevím akorát, jak to je u těch zlatých 03 a modrých 04,05.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

21.1.2020 v 16:55 | Nahoru | #5377
pospit> ty sem este pravje na zivo nevidel. Ty co mam ja byli na RSV gen1 tych poslednych roku. Kazdopadne si myslim, ze ty kola, ktere sa montovali na tlumice s radialama su uz prave ty co mas ty. Lebo ty su myslim jemne sirsi jak ty, co isli na tlumice s axialama.

Ale co sa tyka tych rozdilu v kovanych kolach u gen2 bude asi to, ci su to OZ alebo Malgatech, co pisal Assassin.

Este jedna vec, na predeslej stranke sem daval takovu tabulku s vahama ruznych kol, co sa montovali na gen1 ci 2. Tam by sa dal take najit rozdil, lebo nektere byli kovane hlinikove, nektere aj magneziove.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

21.1.2020 v 17:15 | Nahoru | #5378

pospit píše: assassin> Já mám zlaté kované viz. foto na Tuonu Factory 08 a tam nic po frézování vidět není, je to vše opískované, aby byl jednotný povrch. To s tím frézováním, co píšeš bude tedy sedět na ty kola od roku 2003 do 2005.



Jj je to jeste opiskovane, ale rusaci to vzaly tak tupou frezou, ze i po piskovani jsou videt stopy po obrábění na tech OZ je hezčí povrch

Aprilia RSV úpravy a tuning

21.1.2020 v 18:52 | Nahoru | #5379


Naposledy editováno 08.03.2020 08:30:55

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

22.1.2020 v 11:57 | Nahoru | #5380

Ti_rex píše: Este jedna vec, na predeslej stranke sem daval takovu tabulku s vahama ruznych kol, co sa montovali na gen1 ci 2. Tam by sa dal take najit rozdil, lebo nektere byli kovane hlinikove, nektere aj magneziove.



Magnesky byly jen na RSV Nera z roku 2004, takove syte cervene, vc. keramickych lozisek. Ostatni OZ/malgatech byly vzdycky alu...

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

22.1.2020 v 12:18 | Nahoru | #5381
Mileek> a nebyli este aj na SPcku?

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

22.1.2020 v 12:19 | Nahoru | #5382
mrkni tu na fotku, hned prve dve




1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

22.1.2020 v 13:04 | Nahoru | #5383
Ti_rex> To mi prave vubec nesedi... 1) vaha je na Mg dost malo, tolik treba vazi karbonove BST. 2) SP byla v serii na obycejnych kolech, stejne jako obyc RSV nebo tuono.
E: mozna to jsou nejake 16,5" superbike kola, ktere se v te dobe pouzivaly, ale v serii byly Mg jen na te Nere


Naposledy editováno 22.01.2020 13:16:13

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

22.1.2020 v 13:33 | Nahoru | #5384
Mileek> no otazka je, ci henty kola su obyc bremba, jak ma rsv. Ja si myslim, ze ne. Teda to je muj subjektivny nazor, lebo motorka je napjechovana kopec speci dilama a mjet tam standard kola, to mi moc nesedi, hlavne ked potom Rko ma uz kovane OZ.

edit: este to zistuju u chalana Talošú, kteri maju tu cest vlastnit SP. su zvjedavy

Naposledy editováno 22.01.2020 14:11:26

2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

22.1.2020 v 14:21 | Nahoru | #5385
Ted jsem nasel jeden clanek a SP byla opravdu na obycejnych brembo kolech, ale byla moznost si k ni dokoupit Mg OZ kola, takove modre, se zlutou nalepkou "OZ racing"... dealership v UK je dokonce menili gratis. Tak nebo tak, seriovky to nejsou a normalni smrtelnik se k nim jen tak nedostane...

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

22.1.2020 v 14:26 | Nahoru | #5386
Mileek> tak a je to vyresene.
Take si myslim, ze budu rad, ked ich uvidim vubec na fotke, ne to este nazivo alebo ich dokonca vlastnit

edit: tak uz mi odpisal aj ten kamos, ze su magneziove.

Naposledy editováno 22.01.2020 14:29:04

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

22.1.2020 v 14:30 | Nahoru | #5387
Mileek> btw. mozes poslat link na ten clanek? teda jesli je na nete

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

22.1.2020 v 14:34 | Nahoru | #5388
Ti-rex: vubec si nejsem jistej tim, ze vlastnit horcikovy kola - zvlast na takhle stary vráně je nejaka zásadní výhra.

Pokud nekoho zachrání jeste par gramu dolu, tak je nejsnazší tam nabastlit kola z rsv4 - ty jsou skoro na urovni hořčíku/karbonu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

22.1.2020 v 14:41 | Nahoru | #5389
assassin> ale tak ja to nemyslim tak, ze je to vyhra, to maximalne tak z teho vystavneho uhlu pohledu. Ja su uplne spokojny teraz s tyma kovanyma OZ, ale byl sem spokojny aj s brembama.
Myslel sem to tak, ze sa nemusime bat, ze by sme to nekedy mjeli, a aj keby byla moznost ich kupit, tak pochybuju, ze by stali tolko, aby sem ja alebo nekdo iny tu byl ochotny ty penize za to dat.
Je to secko len na hypotetickej urovni

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

22.1.2020 v 14:43 | Nahoru | #5390
Ti_rex> Ja bych nejspis za takhle stary horcikovy kola nedal vic nez za hlinikace.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

22.1.2020 v 14:48 | Nahoru | #5391
assassin> jako ja take ne, ale ze zberatelskeho uhlu pohledu bude hodnota asi o dost vyssi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

22.1.2020 v 15:17 | Nahoru | #5392

Ti_rex píše: assassin> jako ja take ne, ale ze zberatelskeho uhlu pohledu bude hodnota asi o dost vyssi



Ze sběratelského pohledu sběratele kol? Jinak ma asi nejakou hodnotu originální motorka s tema kolama a i ta je dost sporná, je to relativne bezna seriova motorka kterejch bylo dost. Ale to uz ciste spekuluju. Cenu tehle dílu dela poptávka.... a to se těžko odhaduje, jestli majitele RSV jsou ochotni dat spoustu penez za kola, tady to ted vypadalo ze i 15k je dost a to je zlomek původni ceny

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

22.1.2020 v 15:31 | Nahoru | #5393
assassin> pockaj, bavime sa o SP verzii, ne o klasickej Mille! Tam o tem, ze to byla bezna motorka rec nemoze byt. Jako celek ta motorka byva videt aj na vystavach.
Ono je problem, ze u nas sa ta motorka vcelku dost podcenuje, ale vis jak, to je jak s Teletama. Kopec ludi ti povi, ze v tem nevidi nic speci, ale ti co veda atd tak to vida inac.
Tu to asi spravilo aj to povedomi, ze talianske motorky su nespolehlive atd. U aprilie konkretne to spravilo asi hlavne Pegaso.

No ale ked ide o SP verziu, tak tych je fakt malo. podla mna, tak jak je takmer nemozne zehnat SP vyfukovy system, tak je aj takmer nemozne zehnat tyto magneziove kola.
Btw, mne osobne sa uplne prve Mille lubja asi vic jak ty neskorsi "velko ventilove" gen1.

edit: este k tym cenam za dily. Podla mna sa to neda porovnavat my a zahranici. U nas je kazda cena moc. Ale ked sa kuknes za caru, tak tam v celku v pohode najdes chalanu ochotnych dat stovky eur za karbonove dily.

Naposledy editováno 22.01.2020 15:33:43

Aprilia RSV úpravy a tuning

22.1.2020 v 15:50 | Nahoru | #5394
SP jako motorka ma mozna pro sběratele nejakou cenu - nehledal jsem, ale prodává uz se draz nez nova?
Ale dily? Z tech asi cely SP jen tak neposkladas... a sami o sobe maji hodnotu jen pro nekoho kdo s jejich pomoci bastli obyčejnou mille - tzn skupina kupců je omezena těmi kdo maji starou mille a cena je omezena tim kolik maji na nakup dílu penez

Ono se rika, jak je co vzácný, kam to jeste poroste.... ale vis jak, pokud je to k hovnu, tak to proste na nakej strop narazí

A to ti nechci nejak kritizovat RSV - sam bych byl rad kdybych na 999 vydelal, zatim to ale spis vypada, ze prodelam balik

Aprilia RSV úpravy a tuning

22.1.2020 v 16:24 | Nahoru | #5395
Vis co, este sem nevidel SP nekde na prodaj. eRek, Factorek, Nerek, specialek a podobne relativne dost (v zahranici), ale SPčko myslim, ze ani ne.
SPcko v podstate vidavam na fotkach len u tych znamych z IT, ktery maju konkretne neco primo s fektory a ty fotky su vesmjes z vystav, a ruznych klubovych stretnuti.
U nikoho ineho sem to este nevidel.

Co sa tyka dilu, tak jedine dily na prodaj co sem na SP videl, byl origo kit na otevrity airbox pro SP.
Na jednej RSV, ktera byla nedavno na prodaj, sem videl komplet SPckovy vyfuk, aj to koncovky byly zrejme nejakym darmozracem skratene. Aj sem majitela nekolikrat zadal o prodaj samostatne vyfukoveho systemu, ale ani prd. No tak sem zehnal pjekny SBK system, ktery ma aj dobry zvuk, aj dobre vypada a ma aj najlepsi performance. Takze mna to nestve.
Teda, chcu tym este povidat, ze origo SP dily ani nikde videt nejsu, takze predpokladam, keby sa nekde objavili magneziove kola z SP na prodaj, tak sa urcite najde nejaky nadsenec, ktery by ich kupil.
A tym nemyslim seba ja su OK s tym co mam

2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

24.1.2020 v 16:34 | Nahoru | #5396
Taky se v praci tak nudite? Jeste, ze mam porad co odlechcovat....

Nechapu, jak ti cigosi v aprilce, mohli udelat deklik padoveho cidla z oceli....

Jeste, ze tady na Morave, jsme technologicky dal a ja zrecykloval krabicku od platku....

14g vs 2g

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

24.1.2020 v 18:13 | Nahoru | #5397
oioi01> ty si typek kamo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

24.1.2020 v 18:26 | Nahoru | #5398
Ti_rex> nesikovne maso musi pryc....

Ted jsem tak premyslel, vyrobil nekdy nekdo karbonovou nadrz na rsv???
To by musela byt uspora jako prase, navic tak vysoko...

Tak asi jo....



Naposledy editováno 24.01.2020 18:48:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

24.1.2020 v 18:59 | Nahoru | #5399
oioi01> hento je gen2.
ale na gen1 len jediny clovek. teda nevim ci ju uz vyrobil ale mjel to v plame a chcel ju aj realne prodavat.
je to Jollys carbon z UK.
pisal o tem aj na AF1 a hledal kupcu/sponzoru projektu. Nevim ci tam nepisal o cene 1200 liber

Aprilia RSV úpravy a tuning

24.1.2020 v 19:01 | Nahoru | #5400
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 lukasst 9 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 15 29.12.2022 v 17:29 assassin
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 13 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 0 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie


TOPlist