globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Aprilia RSV úpravy a tuning
1.8.2012 v 10:26
Čau všem nadšencům pro tenhle stroj

Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.

Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...

Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.

98-00: první generace

01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž

03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...

04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________

Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer

LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE

Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:

Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***

Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo

Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.

Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000

RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000

Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...

Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...

Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)


Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

14.8.2019 v 06:26 | Nahoru | #4141
oioi01> ja mam pri nejakych 58kmh nejakych 3200 asi. Vim ze na trojku po meste teraz to je tak jezdit tesne pod 60, nizej uz cvakam dvojku.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

14.8.2019 v 08:13 | Nahoru | #4142
oioi01> čus chlape, tuším že mi tam svítilo 223 ale to jsem pak vyměknul já než motorka Nechci lhát ani se nějak chvástat, víme jak ty tyhle debaty o maximálkách končí
Příští týden bych měl dostat doma propustku tak to schválně zkusím testnout a ověřit, aspoň uvidím jestli se to nerozpadne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

14.8.2019 v 09:30 | Nahoru | #4143
honzaVTR> Tak to je furt dost...
To ja musim teda dat k 240, ale taky na to nemam koule a dalnici moc nejezdim....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

14.8.2019 v 09:35 | Nahoru | #4144
honzaVTR> to mi jede víc i Raptor

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

14.8.2019 v 09:43 | Nahoru | #4145
strakon> nj, ale ty nemas o dva zuby mensi pastorek... jinak origo prevody musi jet tunak i pres 250..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

14.8.2019 v 09:43 | Nahoru | #4146

strakon píše: honzaVTR> to mi jede víc i Raptor



rsv bere rychlost od kola = nemaji vliv prevody
raptor bere rychlost od pastorku = meni se podle prevodu a uz origo si dost vymysli...

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

14.8.2019 v 09:49 | Nahoru | #4147
oioi01> jen o zub a maximálku sem ještě nezkoušel

Naposledy editováno 14.08.2019 09:51:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

14.8.2019 v 11:40 | Nahoru | #4148
assassin> ale o dva zuby menej znamena nizsi realnu maximalku pri omezovaci, ne na budikoch.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

14.8.2019 v 11:41 | Nahoru | #4149

oioi01 píše: honzaVTR> Tak to je furt dost...
To ja musim teda dat k 240, ale taky na to nemam koule a dalnici moc nejezdim....



Vyskusat by to snad tady aj bylo.kde, ale ty radary.....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

14.8.2019 v 12:01 | Nahoru | #4150

krAlik33 píše: assassin> ale o dva zuby menej znamena nizsi realnu maximalku pri omezovaci, ne na budikoch.



jj nizsi realna, ono taky ne vzdy, malokdy je to poskladane tak, ze to s origo prevodem dotoci posledni kvalt do omezovace...
ty co snimaji rychlost na retezu ukazuji porad stejna cisla, ale jedou realne i o 30pomaleji... tzn strakonovo 250 muze byt 220 vasich ....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

14.8.2019 v 12:26 | Nahoru | #4151

assassin píše: rsv bere rychlost od kola = nemaji vliv prevody
raptor bere rychlost od pastorku = meni se podle prevodu a uz origo si dost vymysli...



Díky za ulehčení práce a objasnění mistře! Pro mě je i těch 230 rychlost ve které se standartně nepohybuju, s tím 15z vpředu je to primárně o lepší použitelnosti když jedu ve městě,nemusím furt stát na spojce, top speed je mi celkem u (_:_)

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

14.8.2019 v 12:52 | Nahoru | #4152
17/42 je standard což mám, maximálka mábýt 257 km/h...GPS ukazuje o 2km/h oproti budíku méně takže to v celku sedí.. Na Hradecký ráno 210 km/h jako nic...teda jako nic, smrt v očich a tak, znáte to ne...věřím že 250 to dá jako nic.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

14.8.2019 v 13:07 | Nahoru | #4153

assassin píše: jj nizsi realna, ono taky ne vzdy, malokdy je to poskladane tak, ze to s origo prevodem dotoci posledni kvalt do omezovace...
ty co snimaji rychlost na retezu ukazuji porad stejna cisla, ale jedou realne i o 30pomaleji... tzn strakonovo 250 muze byt 220 vasich ....



Ano presne. Proto napr u okruhovek tachac nema moc vyznam, leda ze by k frajerine jak moc rychlo sem jel

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

14.8.2019 v 13:09 | Nahoru | #4154
R.a.g.n.a.r> jo je to mozne, budu to muset nekde skusit.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

14.8.2019 v 18:34 | Nahoru | #4155
honzaVTR> me je taky maximalka jedno... Me staci, ze to pojede tech 220-230, ktere stejne zkusim max jednou do roka, jestli tam ty kone furt jsou...
Vetsinou jezdim do tech 150-160. Pak uz me to prijde na okreskach zbytecny risk..

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

14.8.2019 v 19:53 | Nahoru | #4156
Asi tak nejak. Tu to rychlejsi ani neni kde vyuzit.
Btw funguje to

Aprilia RSV úpravy a tuning

14.8.2019 v 20:19 | Nahoru | #4157
Tak me se to rozumne vyšplhá na 240 a kdyby to bylo o neco vic, tak bych se nezlobil

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

14.8.2019 v 20:28 | Nahoru | #4158

assassin píše: jj nizsi realna, ono taky ne vzdy, malokdy je to poskladane tak, ze to s origo prevodem dotoci posledni kvalt do omezovace...
ty co snimaji rychlost na retezu ukazuji porad stejna cisla, ale jedou realne i o 30pomaleji... tzn strakonovo 250 muze byt 220 vasich ....



A ještě to maj taliáni zkalibrované na gumu 180/55 nebo 190/50, takže když nasadím KR 195/65 nebo 205/60, mátm problém dostat se přes tachometrových 220km/h

Aprilia RSV úpravy a tuning

14.8.2019 v 21:41 | Nahoru | #4159
Ja teda jezdim 190/55.
Asi to budu muset skusit co to ukaze...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

14.8.2019 v 22:40 | Nahoru | #4160
krAlik33> a jede to lip teda, poznal jsi neco?

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

14.8.2019 v 23:32 | Nahoru | #4161
oioi01> ne na to mi uz nevysel cas. Tento tyden to probnu.
S tymato nizsima spodnyma trumpetama sa to horsi srubuje na vstreky, ale su zvedavy ci neco poznam ci ne.

2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

15.8.2019 v 00:23 | Nahoru | #4162
No já testil v neděli toho úseej Rotaxe 1125R a jako dobrý, ve vysokejch ot./min. to jede jak prase, ale postrádám tam ten zátah v nižších otáčkách, prostě dole nic moc ve vršku moc Chvíli jsem si zvykal na ten předek, kolikrát jsem odbrzdil moc brzy, ale pak už ok, brzdí to jak kráva, desky EBC na konci životnosti, takže jsem tam vrazil teď Bremba SA a jsem zvědav. Musel jsem přenastavit tlumiče, buď na to jezdil Helmut s batůžkem nebo byl vyžranej Chce to laděnej vejfuk, ten motor je dost mechanicky hlučnej, až jsem se bál , že se půjde kouknout ojnice ven co je to tam za metalovej nářez. Ventily v tolerancích, dán novej filtr K&N, to co tam bylo předtím byla snad silonka v mřížce a jinej než K&N se mi nepodařilo sehnat, týden čekačka, ale je Made in USA, dal jsem nový pryže a teď čekám na počasí na polet. Zadní brzda je skoro jak na RSV, dali pumpu i třmen na blbý místo, takže teplo od origo laufu hřeje nejen tu pumpu se třmenem, ale i pravou stupačku, že tam nejde udržet ruku, už mám upečenou špičku nohy. Zase to hřeje zadní gumu Větráky jedou skoro pořád, malá náplň 2,6l a chladiče po stranách v těch násosech, sání do airboxu je pod spodními brejlemi, takže už mi dává smysl ta maska tak vysoko. Aerodynamika super, při velkých rychlostech vůbec nefouká a nebuší to do ramen, pochvala. Zase na píču je ta krátká prdel, protože Erik Buellů na tom asi nikdy nejel v dešti, mít ho po ruce tak ho seřežu jak Tranďák syna když mu odmontoval blatníky v Obecný škole... Váhově super, zatáčí snad i za roh, maximálka zatím 262km/h Tacho, pak jsem musel ubrat, víc už by asi stejně moc nedal. Snímač rychlosti bude asi z převodovky, na předku ani na zadku není a u řemenice jsem ho při přezouvání nenašel ani vpředu u pastorku. Ten řemen po zkoušce Vmax začal při popotlačení po dílně trošku vrtat, asi nemá rád takovou námahu, ale máznul jsem ho glycerinem a tišší jak novej... Řízení lehký, na mý mrdání tlumič netřeba, ale majitel si ho tam přeje tak ještě musím něco splašit a namontovat. V zrcátkách je vidět velký kulový už od cca 50km/h, vibrujou jak u Parkinsona v ordinaci důchodci... Další info podám po testu nových gum a nastavení podvozku a pěkném počasí...

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

15.8.2019 v 06:15 | Nahoru | #4163
dewwil> no vidis, tak to vypada byt paradna motorecka nakonec.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

15.8.2019 v 06:18 | Nahoru | #4164
dewwil> Nemusí to být špatný. Mě to vždycky kvůli tomu motoru zajímalo, starý xb se mi i líbí ale tohle se erikovi designem moc nepovedlo.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

15.8.2019 v 06:43 | Nahoru | #4165
Jindřej> jo dyzajn je spornej, je to tak hnusně zajímavý , EBR už jsou hezčí...

Naposledy editováno 15.08.2019 07:15:26

Aprilia RSV úpravy a tuning

15.8.2019 v 07:32 | Nahoru | #4166
Me se celkem libi ta nahata 1125. Kdybych nebyl Benellista, tak bych o tom byval vazne premyslel...

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

15.8.2019 v 07:46 | Nahoru | #4167
dewwil> jo EBR jsou moc pekny, ale to se sem snad ani nedovazelo, ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

15.8.2019 v 09:17 | Nahoru | #4168
dewwil> Dobový presstituti hrozně hejtili podvozek, že je nekonzistentní a na brzdách se to až příliš nepříjemně rovná... Co bys k tomu řekl?

Aprilia RSV úpravy a tuning

15.8.2019 v 10:49 | Nahoru | #4169
To mohlo klidne but aj gumama

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

15.8.2019 v 11:10 | Nahoru | #4170

Jindřej píše: dewwil> Nemusí to být špatný. Mě to vždycky kvůli tomu motoru zajímalo, starý xb se mi i líbí ale tohle se erikovi designem moc nepovedlo.


Moc nepovedlo? Je to hnusne jak osrana rit... nechapu jak mohl dat kazde kolo v jinem dizajnu, navic v obou pripadech odpornem... cele to vypada jak slozene z dilu od popelnic jesteze uz s tim Eric “Mr. Nevkus” Buell nadobro skoncil... doufam, ze uz ho nenapadne se k tem kramum zase vratit, tak jak to udelal uz nescetnekrat
Fizzer> jj, na podvozky si stezovali uplne v kazdem testu...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 lukasst 9 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 15 29.12.2022 v 17:29 assassin
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 13 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 0 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie


TOPlist