globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Aprilia RSV úpravy a tuning
1.8.2012 v 10:26
Čau všem nadšencům pro tenhle stroj

Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.

Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...

Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.

98-00: první generace

01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž

03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...

04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________

Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer

LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE

Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:

Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***

Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo

Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.

Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000

RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000

Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...

Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...

Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)


Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

4.8.2019 v 17:13 | Nahoru | #3961
Tak já už jedu první prototyp velocity stacks na gen 2

Naposledy editováno 04.08.2019 17:16:48

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

4.8.2019 v 19:00 | Nahoru | #3962
strakon> musim kouknout, vikend jsem byl pryc a nebyl cas...:)

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

4.8.2019 v 20:54 | Nahoru | #3963
R.a.g.n.a.r> vis co to ale pro teba znamena?
Ze to nesmi tak dluho stat ale treba castejsi jezdit a bude to cajk?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

4.8.2019 v 20:56 | Nahoru | #3964
vevixt> pjekne chlape! Ukaz potom final verziu.

Dalo sa s tym chlapikem teda dohodnut?

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

4.8.2019 v 21:56 | Nahoru | #3965
krAlik33> Hele než mi schválili přijetí do skupiny tak jsem měl základ nakreslenej Jinak ve 3D ještě moc neumím takže mi to trvalo asi 3 hodiny a stejně je to jen holej základ.Musím se v tom naučit a potom to bude v pohodě.Teď se to akorát dotisklo tak tady je první verze,vysoká 55mm
Materiál je jenom PLA ale je to jen na otestování rozměrů,koukal jsem že ten maďar to tiskne z PETG který je odolnější vůči teplotě.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

4.8.2019 v 22:19 | Nahoru | #3966
vevixt> hmmm, gen2 mam, se ti pak ozvu...:)

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

4.8.2019 v 23:23 | Nahoru | #3967

vevixt píše: krAlik33> Hele než mi schválili přijetí do skupiny tak jsem měl základ nakreslenej Jinak ve 3D ještě moc neumím takže mi to trvalo asi 3 hodiny a stejně je to jen holej základ.Musím se v tom naučit a potom to bude v pohodě.Teď se to akorát dotisklo tak tady je první verze,vysoká 55mm
Materiál je jenom PLA ale je to jen na otestování rozměrů,koukal jsem že ten maďar to tiskne z PETG který je odolnější vůči teplotě.



Vzhledem k temu ze v 3d este moc neumis a kreslil sis to sam, tak to vypada slubne.
Videl si aj jeho nakresy tych natrubku v jeho profili na fcb?

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

5.8.2019 v 06:32 | Nahoru | #3968
Btw panove, dnes sa jedu v brne ofiko motogp testy. Ja sa pujdu rano projet a pravdepodobne tam hned ze zacatku testu budu. Je tam volny vstup na tribuny

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

5.8.2019 v 09:39 | Nahoru | #3969

vevixt píše: krAlik33> Hele než mi schválili přijetí do skupiny tak jsem měl základ nakreslenej Jinak ve 3D ještě moc neumím takže mi to trvalo asi 3 hodiny a stejně je to jen holej základ.Musím se v tom naučit a potom to bude v pohodě.Teď se to akorát dotisklo tak tady je první verze,vysoká 55mm
Materiál je jenom PLA ale je to jen na otestování rozměrů,koukal jsem že ten maďar to tiskne z PETG který je odolnější vůči teplotě.



Vypadá to hezky, takový modrý

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

5.8.2019 v 15:36 | Nahoru | #3970
krAlik33> Skoda, ze sem to neprecet driv, jel bych s tebou....

2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

5.8.2019 v 15:42 | Nahoru | #3971
Jeste k tomu snorchlu.... Nekdo daval odkazy, ze tam je restriktor, ci co... Ale ten prece vede jen do toho maleho slepeho cehosi... Sani z venku je normal volne...
Tak jak se upravuje tento, menit z mile se mi moc nechce...


Jo a zapomel sem, ze mam nekolik let jeste jednu upravu ,,zadarmo"...
Cely airbox a nadrz sem polepil hlinikovou folii... Tak kdyby se nekdo pres zimu nudil..



Naposledy editováno 05.08.2019 15:44:15

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

5.8.2019 v 19:20 | Nahoru | #3972
oioi01>
Já se chystám na tuhle zlatou A ještě teda otevřenej vršek airboxu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

5.8.2019 v 20:09 | Nahoru | #3973

oioi01 píše: krAlik33> Skoda, ze sem to neprecet driv, jel bych s tebou....



Sorry, ja sem v noci kukal motogp z nahravek a rano sem sa rozhodel. Nejaky chalan sa tam se mnu pustil do reci a obdivoval tunaka.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

5.8.2019 v 20:13 | Nahoru | #3974
vevixt> Zajimave... co to je za folii?
Ta ale asi nebude stat 60kc jako ta hlinikova v zelezarstvi...

Nad tim otevrenym airboxem sem taky uvazoval, ale bal bych se tesnosti....

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

5.8.2019 v 20:17 | Nahoru | #3975
krAlik33> v poho, byl jsem tam myslim dva roky zpet, a je to stejne nuda, jedna moto furt jezdi dokola...

Ted mam celozavodku, tak mam casu dost... Mozna o vikendu vyjedu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

5.8.2019 v 20:18 | Nahoru | #3976
oioi01> inac ta folia je dobry napad. S tym bych sa take mohel v zime pohrat.

Ta restrikcia je insi, ty to tsm uz nemas, ale ta byva prave v tej velkej diry pod filtrem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

5.8.2019 v 20:23 | Nahoru | #3977
krAlik33> parada, aspon se s tim nemusim drbat...
Tak to mozna maji moto z francie? Jinak to nechapu...

Tak to zase smontuju a zacnu si hrat s tim cipem...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

5.8.2019 v 20:39 | Nahoru | #3978
oioi01> Hele našel jsem na ebayi 5 roli za asi 250 kč .Já jsem pro ten otevřenej rozhodlej ale až na zimu,chtěl bych to udělat jako to mají u smaltmota že je kolem hrany airboxu těsnění podobný jako je na dveře od auta

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

5.8.2019 v 21:01 | Nahoru | #3979
vevixt> jeste se to prej dela montazkou... Nafoukat, pritisknout nadrz, orezat, hotovo....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

5.8.2019 v 22:31 | Nahoru | #3980
oioi01> nebo se na hrany airboxu nalepí pěnová izolace na trubky, nařízneš, popatláš chemoprenem airbox a nastrčíš trubku, Baumax, OBI, Hornbach, velkej výběr, utěsní se to zaklopením nádrže....

Naposledy editováno 05.08.2019 22:32:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

5.8.2019 v 22:42 | Nahoru | #3981
dewwil> jsem celkem detailista na strojarinu, a tohle by mi asi nedalo spat, ze to nekde nebude sat bordel...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

5.8.2019 v 22:43 | Nahoru | #3982
dewwil> tohle jsem nikdy nepochopil, schválně si zkuste filtrbox strčit zespoda do nádrže... Je to tak malej rozdíl, že to za to nestojí, kór u plastový nádrže která je na to háklivá. Smysl má dát filtrbox úplně do prdele, měl jsem to tak a fungovalo to citelně líp, na úkor hluku ovšem.

Aprilia RSV úpravy a tuning

6.8.2019 v 06:29 | Nahoru | #3983
Nemel by se airbox tepelne stinit zespoda od motoru? Od nadrze se moc neohreje a vzduch ten vrsek celkem chladi, nebo to ma drzet stalejsi teplotu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

6.8.2019 v 06:32 | Nahoru | #3984

FiZzeR píše: dewwil> tohle jsem nikdy nepochopil, schválně si zkuste filtrbox strčit zespoda do nádrže... Je to tak malej rozdíl, že to za to nestojí, kór u plastový nádrže která je na to háklivá. Smysl má dát filtrbox úplně do prdele, měl jsem to tak a fungovalo to citelně líp, na úkor hluku ovšem.



Nevim jak rsv, ale u vtr ma otevrenej airbox vliv asi 7 koni na motoru, je to i odbrzdeny. Akorat se to hur ladi a je to dost hlucny, dal jsem zpatky viko protoze mi vic vyhovuje projev motoru.

E: pravda je ze mam podezreni ze je to jedna z mala motorek kde to obcas funguje ... :)

Naposledy editováno 06.08.2019 06:33:55

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

6.8.2019 v 06:36 | Nahoru | #3985

oioi01 píše: dewwil> jsem celkem detailista na strojarinu, a tohle by mi asi nedalo spat, ze to nekde nebude sat bordel...

Já jen popisuju, co jsem už párkrát viděl Těsnilo to fest, byl problém odklopit nádrž... Vzduch to stálo přes filtr... Nejlíp to udělal Pepa, koupil ještě jedno víko airboxu, uřízl vršek a přivařil k vršku se dnem kvůli sekundárním vstřikům (sprchám), akorát si to vyžádalo úpravu nádrže...

Aprilia RSV úpravy a tuning

6.8.2019 v 06:48 | Nahoru | #3986
Já osobně bych filtr otevřel jen kvůli sprchám, jinak bych to nechal být...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

6.8.2019 v 09:07 | Nahoru | #3987

Stev píše: Nevim jak rsv, ale u vtr ma otevrenej airbox vliv asi 7 koni na motoru, je to i odbrzdeny. Akorat se to hur ladi a je to dost hlucny, dal jsem zpatky viko protoze mi vic vyhovuje projev motoru.

E: pravda je ze mam podezreni ze je to jedna z mala motorek kde to obcas funguje ... :)



Já to měl odbrzděný jenom přes butt-dyno, ale znát to bylo. Bál jsem se že ztratím top speed kvůli absenci náporu, ale v týhle oblasti jsem nepoznal nic.

... a ten kravál se mi líbil, když jsem tomu prudce naložil, tak to vždycky tak zachrochtalo že auta kilometr přede mnou skákaly do škarpy Akorát se mi krátce poté uklepal přední držák nádrže, která od toho kraválu vibrovala.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

6.8.2019 v 17:03 | Nahoru | #3988
FiZzeR> Tak tohle by mělo být kvůli tomu aby jsi měl větší objem vzduchu v airboxu,ne? Teda kvůli tomu se to dělá.

Btw nevíte někdo jak má třeba amann řešený sprchy,jestli se nechávají i spodní vstřikovače,jelikož mám přístup ke karbonu,vodnímu paprsku,laseru atd. tak bych možná přes zimu něco kutil ale nechce se mi dávat 20K za ignijet

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

6.8.2019 v 17:26 | Nahoru | #3989
vevixt> Jo, proto to píšu - ten rozdíl objemu zavřenej airbox vs airbox bez horní půlky je vzhledem k objemu vzduchu kterej ten motor spotřebovává zanedbatelnej. U RSV je lepší mít jako airbox celou atmosféru

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

6.8.2019 v 18:49 | Nahoru | #3990
FiZzeR> Aha tak to sorry, sem blbě čuměl Ale zase karbonovej jde udělat blbě aby byl uzavrenej resp. je s tím větší srani
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 lukasst 9 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 15 29.12.2022 v 17:29 assassin
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 13 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 0 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie


TOPlist