bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Aprilia RSV úpravy a tuning
1.8.2012 v 10:26
Čau všem nadšencům pro tenhle stroj

Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.

Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...

Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.

98-00: první generace

01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž

03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...

04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________

Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer

LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE

Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:

Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***

Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo

Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.

Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000

RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000

Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...

Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...

Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)


Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.3.2019 v 08:22 | Nahoru | #3451
assassin> boze muuuj ?

Vymeniiim za titaaan... Tyyyyvole klucii...

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.3.2019 v 08:22 | Nahoru | #3452
assassin> boze muuuj ?

Vymeniiim za titaaan... Tyyyyvole klucii...

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

28.3.2019 v 12:34 | Nahoru | #3453

krAlik33 píše: panove, mala otazecka. Nemate nekdo doma volne na prodaj sruby do unasaca rozety na zadne kolo? Zesel by sa mi aspon jeden (popr. vic do zasoby)
Stala sa mi totiz taka vec, na kterej sem sa trosku smil na fcb u jedneho chlapika den predtym. Vcera sem sa vratil z STK a na rozete mi chybala jedna matka, resp. pulka srubu s matku.
Ono to vypada tak, ze sa matka povolila, kusek vytocila ven a jak zavadila o kyvku, tak to utrhlo ten srub.



Dej si tam pojistný matky a je po problému. Na začátku jsem řešil podobný problém.
Pár šroubů bych našel.

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

3.4.2019 v 14:27 | Nahoru | #3454
@assassin - no prave mne to ponahla, lebo ten jeden je uz utrhnuty a rad bych co chvila aj jezdil este

@Dablicek200Mph - na teba sem zabudel, ty mas aj inzerat tady na dily. No, keby si nejaky srub nasel, popr. dva, tak bych zebral urcite!
ad poistne matky - ty tam su, ale z nejakeho mne neznameho duvodu (mozna vibracie) mam aj ty zvysne matky povolene a to hodne! Secky ty matky postne su, to ma na tem udivuje, holt asi to hodim na lepidlo. Aj tak budu zrovna menit retazovku aj s rozetu...
Ked tak mi pisni cenu, popr. sa dohodneme dal cez PM jesli teda mas na prodaj

Mimochodem, pomer dam 16-44, to sem aj na zahranicnych forach nasel jak najpouzivanejsi/najchvalenejsi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

4.4.2019 v 10:08 | Nahoru | #3455
krAlik33> na 16/44 už budeš potřebovat delší řetěz. Radši si dej 15/42, poměrově je to skoro stejné...

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

4.4.2019 v 12:05 | Nahoru | #3456
Mileek> to nevadi, aj tak musim kupit novu retaz, tak pridam dva clanky a bude to ok. aspon pokat sem sa dobre docital

Aprilia RSV úpravy a tuning

14.4.2019 v 09:24 | Nahoru | #3457
Ahoj měl jsem dvě Tuona 05 a 04 a teď mám Falco 03 a zaskočilo mě že má ocelový sani ke klapkam.....předtím tam byl vždy plast...máte nake info proč to tak je zrovna u falco...dik

Aprilia RSV úpravy a tuning

14.4.2019 v 09:52 | Nahoru | #3458
Rekl bych ze je to nakej tuning, aftermarket dil, neni to seriove...

Aprilia RSV úpravy a tuning

14.4.2019 v 12:56 | Nahoru | #3459
Jo to seria urcite neni. Nemas tam aj nejaky chip?

Aprilia RSV úpravy a tuning

14.4.2019 v 13:32 | Nahoru | #3460
Ahoj díky za názory chip tam je tento

Aprilia RSV úpravy a tuning

14.4.2019 v 14:32 | Nahoru | #3461
no tak to teraz nevim, origo si tak nejak nevybavuju

Aprilia RSV úpravy a tuning

14.4.2019 v 19:09 | Nahoru | #3462
Je to origo chip. Falco je mělo takhle pojmenované... PA06, PA07 atd. Poslední byla právě verze PA59

Naposledy editováno 14.04.2019 19:10:25

2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

15.4.2019 v 10:58 | Nahoru | #3463
Dík Milenek za info...v sani je KNko a ty ocelové priruby ke klapkam retezovka origo 16 a 41 vyfuky origo a chip teda taky origo.. a přijde mi že to jede od spodku lépe než Tuono 2004 S KNkem ladakem chipem a vzadu 44. Rozetou...no asi je to tak jak se tu už několikrát psalo každá V990 je co do výkonu originální...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

15.4.2019 v 11:18 | Nahoru | #3464

prastil píše: Dík Milenek za info...v sani je KNko a ty ocelové priruby ke klapkam retezovka origo 16 a 41 vyfuky origo a chip teda taky origo.. a přijde mi že to jede od spodku lépe než Tuono 2004 S KNkem ladakem chipem a vzadu 44. Rozetou...no asi je to tak jak se tu už několikrát psalo každá V990 je co do výkonu originální...



ty priruby - velocity stacks - vypadaji, ze jsou delsi nez original = silnejsi spodek/stred. Pro vykon v nejvyssich otackach se davaji nizke... ale je to cista teorie, u V2 se tam s tim proudenim dejou vselijake veci a kdyz to zacnes merit, dost casto se nameri opak, nez by tam teoreticky byt melo

kazdopadne vypadaji dobre a asi to nebyl uplne levnej dil...

Naposledy editováno 15.04.2019 11:18:52

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

15.4.2019 v 11:36 | Nahoru | #3465
assassin> jo, taky jsem to chtěl napsat. Třeba RSV4 (ale jen Factory) už je měla variabilní... oproti obyč verzi šel vrch fakt poznat. Jinak tyhle vypadají gut, ale z hliníku bych je nechtěl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

15.4.2019 v 11:52 | Nahoru | #3466

Mileek píše: assassin> jo, taky jsem to chtěl napsat. Třeba RSV4 (ale jen Factory) už je měla variabilní... oproti obyč verzi šel vrch fakt poznat. Jinak tyhle vypadají gut, ale z hliníku bych je nechtěl



proc ne alu? kvuli teplu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

15.4.2019 v 12:57 | Nahoru | #3467
assassin> no kvůli teplu asi taky... ale hlavně kvůli váze

Aprilia RSV úpravy a tuning

15.4.2019 v 14:07 | Nahoru | #3468
Teplo u těch přírub asi takovej problém nebude, vždyť přes ně jde proud vzduchu a víc ohřát se to může leda na volnoběh. Váhu chápu, ale s těma odhadem 200 g navíc jsem se smířil :)

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

15.4.2019 v 14:55 | Nahoru | #3469

Mileek píše: assassin> jo, taky jsem to chtěl napsat. Třeba RSV4 (ale jen Factory) už je měla variabilní... oproti obyč verzi šel vrch fakt poznat. Jinak tyhle vypadají gut, ale z hliníku bych je nechtěl


Hliník je ok, taky je mám...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

15.4.2019 v 14:57 | Nahoru | #3470

Mileek píše: assassin> no kvůli teplu asi taky... ale hlavně kvůli váze


Si tam můžeš dát kelímky od jogurtu... Je to lehoučký a krásně opracovaný. Nádhernej kus do skládačky...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

15.4.2019 v 15:59 | Nahoru | #3471

BlackSabbath píše: Si tam můžeš dát kelímky od jogurtu... Je to lehoučký a krásně opracovaný. Nádhernej kus do skládačky...



No on mysli spis ty karbonovy co tam dava amann a jini

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

15.4.2019 v 16:27 | Nahoru | #3472

assassin píše: No on mysli spis ty karbonovy co tam dava amann a jini


To je otázka, proč to udělali z hliníku a ne karbonu. Já sice teď taky začínám s tím karbonem, ale pořád se mně líbí víc krásně frézovanej díl, než karbon... Taková ta poctivá strojařina z toho září...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

15.4.2019 v 20:43 | Nahoru | #3473

BlackSabbath píše: To je otázka, proč to udělali z hliníku a ne karbonu. Já sice teď taky začínám s tím karbonem, ale pořád se mně líbí víc krásně frézovanej díl, než karbon... Taková ta poctivá strojařina z toho září...



na karbon musíš mít formu, a hádám že se buď musí uplácat rukama, což tady asi není úplně ono, nebo nějakým způsobem strojně opracovat. A to už je asi výhodnější dělat načisto.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

15.4.2019 v 22:56 | Nahoru | #3474

Stev píše: na karbon musíš mít formu, a hádám že se buď musí uplácat rukama, což tady asi není úplně ono, nebo nějakým způsobem strojně opracovat. A to už je asi výhodnější dělat načisto.


Oni si karbon nechávají dělat. To problém nebude. Spíše prostě čistě teoreticky, proč zvolili hliník.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

16.4.2019 v 10:36 | Nahoru | #3475

prastil píše: Dík Milenek za info...v sani je KNko a ty ocelové priruby ke klapkam retezovka origo 16 a 41 vyfuky origo a chip teda taky origo.. a přijde mi že to jede od spodku lépe než Tuono 2004 S KNkem ladakem chipem a vzadu 44. Rozetou...no asi je to tak jak se tu už několikrát psalo každá V990 je co do výkonu originální...



no ono to moze byt aj tak, ze tam byli ladaky predtym atd.

btw. vim tu na SK o dvoch ludoch, co robia alebo robili take saci hrdla z karbonu. nevim teda, ci to este nejak resa alebo ne teraz.

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

16.4.2019 v 11:05 | Nahoru | #3476
btw. ked sme u teho sana, co si myslite o vymene tej sacej priruby na vstupe do boxu pod filtrem? Myslim to Y co privadza vzduch z veku cez ram? Videl a aj cital sem vcelku casto u ludi na forach, ze tam davaju tu prirubu z prvej Mille, ktora ma vacsi ty vstupy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

16.4.2019 v 23:59 | Nahoru | #3477

BlackSabbath píše: Oni si karbon nechávají dělat. To problém nebude. Spíše prostě čistě teoreticky, proč zvolili hliník.



Z karbonu je to drazsi - jen forma bude stat vic nez ten frezovanej dil + se to pak musi matlat ručně. Ten frezovanej dil vypadne z mašiny hotovej - a rozdíl 100gramu nebo kolik to muze delat uz vetsinu lidi tolik netrapi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

17.4.2019 v 00:03 | Nahoru | #3478

krAlik33 píše: btw. ked sme u teho sana, co si myslite o vymene tej sacej priruby na vstupe do boxu pod filtrem? Myslim to Y co privadza vzduch z veku cez ram? Videl a aj cital sem vcelku casto u ludi na forach, ze tam davaju tu prirubu z prvej Mille, ktora ma vacsi ty vstupy.



Neco za neco - u falca to sani bude postavené na silnější střední otacky - proto restrikce v sani - kdyz to sani predelas ala Mille tak nejspis z toho dostaneš naky kone navic ve spicce, ale dole to ztratí.
Ja mam upravenej airbox na TL - trosku ochotneji se to točí nad 9tis, kde serie uz je takova mdla - ale zas je to slabší vespod. Takze si vyber, jestli ti to takhle vyhovuje - pokud te laka vetsi vykon, tak je vzdy nejlevnější volba to prodat a koupit silnější moto

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

17.4.2019 v 07:19 | Nahoru | #3479

assassin píše: Neco za neco - u falca to sani bude postavené na silnější střední otacky - proto restrikce v sani - kdyz to sani predelas ala Mille tak nejspis z toho dostaneš naky kone navic ve spicce, ale dole to ztratí.
Ja mam upravenej airbox na TL - trosku ochotneji se to točí nad 9tis, kde serie uz je takova mdla - ale zas je to slabší vespod. Takze si vyber, jestli ti to takhle vyhovuje - pokud te laka vetsi vykon, tak je vzdy nejlevnější volba to prodat a koupit silnější moto


Jo no to mas recht. O vyssi vykon mi nejde, z teho veku sem uz tak trochu vyrostel. Resp na vyssi vykon bych pouzil okruhovku aj tak. Na ceste mi ide o spodek a stred. Takze to na tem tunakovi necham tak jak mam. Kvuli temu stredu ale skusim nejak spachat ty modifikovane zvody a k nim prislusny chip.
Dik za nazor!

Btw vite mi poradit? Par roku sem uz RSV nemjel a mam vcil chvilu tunaka. Zhodil sem zadne kolo vcera a ked sem ho daval spatky, od nekat vypadla tenucka podlozka. Vcil nevim ci byla pod maticu alebo nekde na oske pri strmeni alebo kde?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

17.4.2019 v 08:42 | Nahoru | #3480

assassin píše: Z karbonu je to drazsi - jen forma bude stat vic nez ten frezovanej dil + se to pak musi matlat ručně. Ten frezovanej dil vypadne z mašiny hotovej - a rozdíl 100gramu nebo kolik to muze delat uz vetsinu lidi tolik netrapi.


No ale cena pro zákazníka mně připadne, že karbonový (pro jiný motorky) jsou levnější...A to byly jen dvě!

Naposledy editováno 17.04.2019 08:42:36
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 lukasst 9 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 15 29.12.2022 v 17:29 assassin
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 13 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 0 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie


TOPlist