Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.
Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...
Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.
98-00: první generace
01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž
03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...
04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________
Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer
LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE
Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:
Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***
Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo
Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.
Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000
RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000
Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...
Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...
Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)
Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
FiZzeR píše: BlackSabbath> A? Já ten sráč taky tuním aby trochu začal fungovat.
No právě. Ty na OEM pořád nadáváš...
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
idu si pro radu.
mate nekdo skusenosti s pirelli diablo rooso 3 na okruhu? najlepsi v tychto teplotach?
ide mi, ci ich podfuknut potom a ked tak o kolko?
dik
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Ale to je jen selskej rozum, možná to bude jinak.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Ti_rex píše: nazdar hosi.
idu si pro radu.
mate nekdo skusenosti s pirelli diablo rooso 3 na okruhu? najlepsi v tychto teplotach?
ide mi, ci ich podfuknut potom a ked tak o kolko?
dik
Nemam. Ale nebude to asi nijak jinak, nez jiny sportovni gumy urceny na silnici. Dal bych jim -10% na prvni jizdu a zmeril hned po zajeti do depa. Pokud by tlak pri tomhle mereni odpovidal doporucenymu tlaku na silnici, po vychladnuti bych ubral bych jeste 5% - za tu minutu od sjeti z drahy do prijezdu do boxu ta teplota hned trochu spadne. Pokud by presahoval, ubral bych vic.
Nedavno jsem byl na okruhu s Triplem na S21 a typek se me ptal, jedtli nechci nakouknout do manualu od Bridge pro tyhle prilezitosti. Ukazalo se, ze predek jedu presne podle doporuceni a zadek bych mohl ubrat vic, predek jsem mel texh cca -10% , zadek 15 a dle manualu slo jit o vic nez 20%. Ale na to moje mrdani...
Normalne mam 2.35/2.50, sel jsem az na 2.10 obe gumy, bylo dost teplo, ale ne vrazda jako v tehle dnech. Doporuceni bylo 2.10 predek, 1.95 zadek.
Naposledy editováno 08.08.2020 22:56:37
na fejsu mi anglici teda rada bud 35-36psi predek a zadek nekdo 26psi alebo 32. twn predek chapu, ten si necham proste jak je. ale zafek nevim.
asi skusim vyguglit nejake ofiko odporucana vyrobcu, jesli take su
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Ti_rex píše: tomasd.> to zni velice rozumne bych povidal. dik. pohraju sa s tym
nemas za co, jinak jeste pak na druhy den po ranu uplne studeny to bylo 2.05F 2.15R. Takze priste se asi nebudu rozpakovat dat ten zadek rovnou jeste min
A jeste jeden jednoduchej recept - po zajeti do boxu zmerit a ubrat 0,05 nebo 0,1 pod silnicni tlaky. A clovek nemusi nic pocitat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
sice sem nebyl na ringu skoro 2 roky a na tunaku uz vubec a tyto gumy nejsu zadne okruhovky, takze nerobim si zadne iluze a budu jezdit aj tak plisen
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Skoda, ze nemame nekdy tady pobliz neco jako Sosnovou....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
jo to by bylo super keby tady nekde neco bylo, ale mame holt pech. secko daleko
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
len mne sa s origo nejezdilo najlepsi, strasne na mna fucalo. najlepsi sa mi jezdi s tymto vysokym.
Ale kludne ked chces sa pron ho stav.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Ti_rex píše: tomasd.> cau Tome. jj ja mam. cerne moze vypadat v pohode.
len mne sa s origo nejezdilo najlepsi, strasne na mna fucalo. najlepsi sa mi jezdi s tymto vysokym.
Ale kludne ked chces sa pron ho stav.
OK, ted me ale napada, ktery Sudomerice to jsou? Doted jsem znal jen ty v JČ, ale koukam, ze jsou i na Morave?
A co okruh, jak drzely DR III?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
teda v podstate ja byvam hned za caru z druhej strany
No, okruh fajn, po par rokoch na skringu sem si zase zvykal, lubilo sa mi velice, ale na ty gumy bylo moc horko.
Prikladam jednu fotecku, to bylo asi po prvej alebo druhej jizde. Ale bylo to aj citit, vim, ze pirelky maju taky trosku "plavaci" projev, co ja zrovna moc v oblube na okruhu nemam (ja mam rad kolajnice), ale obcas to aj pri tych mojich relativne malych naklonoch jezdilo. Aj predek.
Jezdil sem pritem pomaly, resp. daval sem si bacha abych moc na ty gumy netlacil a neprehrival ich.
Jako jezdilo sa s nima dobre, len v tem horku musi clovek davat proste bacha a myslet na to, ze nema okruhovky.
Tlaky sem mjel 2,2 predek a zadek tusim 1,9 az 2,0.
Ale co bych chcel skusit, dufam, ze v oktobri bude zase rekord na Masecu. Zvyknu tam chodit ne ty volne jizdy, tak su zvedavy, jak ty gumy budu fungovat, ked nebude 33 stupnu, ale tych zhruba 10. To si myslim, ze uz by mohlo byt na paradu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Horsi bylo, ze to bylo uz citit, no ale to je normalne. Je to road guma a na okruhu s takyma teplotama to neni ono.
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Velice prijemne sem byl prekvapeny z brzd. jako jo jezdil sem plisen, ale vim jak mi fungovali brzdy na namahe.
Aj v tem horku si ty brzdy udrzovali stale rovnaky ucinek a furt sem mjel pocit ze mam velku rezervu v brzdnem ucinku.
jo a jeden velky limit u mna su karpaly. tam sem po par kolach stratil cit hlavne v pravacke a jezdil sem tak nejak jak to slo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
100% cit na plyn udrzim fakt jen 1-2h.
Zvedni si sytic. Na rovinkach si ho obcas zapnu a proklepavam pravacku... urcite sis toho vsiml, jak sme spolu jeli....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Ti_rex píše: tomasd.> jo no, to su ty na Morave
teda v podstate ja byvam hned za caru z druhej strany
No, okruh fajn, po par rokoch na skringu sem si zase zvykal, lubilo sa mi velice, ale na ty gumy bylo moc horko.
Prikladam jednu fotecku, to bylo asi po prvej alebo druhej jizde. Ale bylo to aj citit, vim, ze pirelky maju taky trosku "plavaci" projev, co ja zrovna moc v oblube na okruhu nemam (ja mam rad kolajnice), ale obcas to aj pri tych mojich relativne malych naklonoch jezdilo. Aj predek.
Jezdil sem pritem pomaly, resp. daval sem si bacha abych moc na ty gumy netlacil a neprehrival ich.
Jako jezdilo sa s nima dobre, len v tem horku musi clovek davat proste bacha a myslet na to, ze nema okruhovky.
Tlaky sem mjel 2,2 predek a zadek tusim 1,9 az 2,0.
Ale co bych chcel skusit, dufam, ze v oktobri bude zase rekord na Masecu. Zvyknu tam chodit ne ty volne jizdy, tak su zvedavy, jak ty gumy budu fungovat, ked nebude 33 stupnu, ale tych zhruba 10. To si myslim, ze uz by mohlo byt na paradu.
Tak to te poprosim o postu... Doladime
Jinak guma na fotce se mi zda “nezapojena” tj. nemela z nejakyho duvodu dost kontaktu s asfaltem. Na vine muze byt vyssi tlak nebo hodne tvrdy podvozek pripadne kombinace obojiho. Je videt, ze se otira jen ta svrchni vrstva (jak pises, klouzalo ti to...), takze teplota, pri ktere guma zacina pracovat tam je, ale neco brani vetsimu zapojeni hlubsi vrstvy pryze. Takze se prehrivala na povrchu, protoze nemela sanci poslat to teplo dovnitr, a tedy vic lepit.
(Jsou to moje domnenky, rozhodne jsem to u nikoho nestudoval Ale DR III jsem videl pekne zvrasnenou, rozhodne ta guma umi a vydrzi dost)
E: neco k tematu https://www.aprilia...so-3-Angel-Gt-or-S21
Naposledy editováno 11.08.2020 23:02:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
tlak predpokladam byl ok. dvakrat sem ho kontroloval/znizoval.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Ti_rex píše: tomasd.> kamarade je to dost mozne. ten zadny tlumic byl repasovany a nastaveny na vahu jaku se mnel v zime, kteru uz ale nemam.
tlak predpokladam byl ok. dvakrat sem ho kontroloval/znizoval.
jasny, jen se snazim prispet ke zdaru veci. Nakonec i ta teplota vzduchu resp. hlavne asi povrchu urcite hrala svou roli.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
no teplota vzduchu byla 33+ co vim. trat este vic.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Ti_rex píše: tomasd.> jj jasne. ja to beru jak uzitecne info!
no teplota vzduchu byla 33+ co vim. trat este vic.
tax plexi je lepsi, ale jeste budu rezat, uz mi to nejede primo pod bradu a vzduch nerve hlavu,ale jeste kousek to sundam. Ale hurá, trochu jsem se bal, ze bych kvuli tomu tak prima motyku poslal dal...
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Zajimavejsi by bylo jaky tlak v tom byl kdyz si dojel, ale to asi nevis co.
Jinak zadek mi pripada ze "nic nedelal" ....
Posledne v Brne sem si pujcil jen na zkousku cestaka s plotnou na kufr na roadsmartech, a pri asi 2:41~2 krasne zmolkovala a byla kladivkova tam kde uz sem drzel plnej ... rozhodne nic nikam neplavalo. Ze by RIII. todle nezvladlo je nesmysl ....
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... | kokoška. | 19 | 1.1.2024 v 16:56 kokoška. |
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 | lukasst | 9 | 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr |
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 15 | 29.12.2022 v 17:29 assassin |
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 13 | 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie |
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 0 | 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie |