bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Aprilia RSV úpravy a tuning
1.8.2012 v 10:26
Čau všem nadšencům pro tenhle stroj

Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.

Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...

Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.

98-00: první generace

01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž

03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...

04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________

Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer

LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE

Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:

Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***

Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo

Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.

Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000

RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000

Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...

Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...

Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)


Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

1.4.2020 v 16:16 | Nahoru | #5551
Koukám že legendární kenovy falco stránky už neexistujou... ale někdo to vykopíroval
mkro.chez-alice.fr/FalcoPage/Debridage/Aprilia-RSV1000-De-Restrict.htm

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

1.4.2020 v 16:32 | Nahoru | #5552

WenCa píše: Hosi, ty cipy umi Brabenecz Brabenecz



Tak a je to venku.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

1.4.2020 v 16:34 | Nahoru | #5553
R.a.g.n.a.r> Ten modrej.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

1.4.2020 v 17:06 | Nahoru | #5554
FiZzeR> No já nevím, ale já mám drátek v kuse navíc s tím odladěným arrow chipem Ale asi to přežiju a nepůjdu do toho, každopádně díky za hack, každá taková zajímavost je dobrá

Naposledy editováno 01.04.2020 17:07:16

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

1.4.2020 v 17:16 | Nahoru | #5555
R.a.g.n.a.r> Tak s čipem to nedává smysl, ten drátek jen přepíná dvě mapy na origo čipu. A arrow jsou švindlíři, jeden čip co prodávali obsahoval právě 1:1 tu derestricted mapu. A lidi jim rvali ruce

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

1.4.2020 v 18:08 | Nahoru | #5556
FiZzeR> Já ho střihnu, jen mi ukaž kterej už to vidím

Naposledy editováno 01.04.2020 18:14:48

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

1.4.2020 v 18:10 | Nahoru | #5557

FiZzeR píše: Beztak nevim o gen1 která by ještě měla špunt ve filtrboxu a drátek v kuse

btw může si tam dát vypínač a mít přepínatelnou mapu

tak už o jedné víš, je to ta moje

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

1.4.2020 v 18:18 | Nahoru | #5558
FiZzeR> Kujůůůůů moc, máš u mě panáka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

1.4.2020 v 18:46 | Nahoru | #5559
pospit> tak ne origo z falca ale nejaka modifikacia.
zmeraj jaky maju prumer.

pokat vim na rsv gen1 sa dvojite vyfuky robili Akrap, smaltmotoa nejake dalsi verzie vesmes racing.
moje akrapy sbk maju dokonca vacsi prumier jak gen2. Minimalne origo.

jo na gen1 sa obcas najdu taketo 2do2 systemy prerobene z gen2 zvodu.
skus to zmerat. venkajsi prumer nekde na trubce tych zvodu a vnutorny na vystupe ze zvodu. fakt mna to zajima co je to zac.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

1.4.2020 v 18:48 | Nahoru | #5560
FiZzeR> ja mam na tem kabli spraveny vypinac a mozu si prepinat mapy.
aj fr200 aj ten of gabra co mam ma dve mapy. jedna chudobnejsi druha bohatsi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

1.4.2020 v 20:14 | Nahoru | #5561
Ti_rex> SBK Akrapy? Máš aspoň 60 mm EVO6? Pokud mě zrak nešálí, tak ne... Že je na koncovkách Superbike Akrapović technology neznamená, ze to je SBK systém. SC project si také píše na MotoGP styl koncovky MotoGP Technology a je to jen nápis...no už jsem si musel také zarýt Jinak origo z té motorky maji 43 mm, tyto 47 mm a přechází na 50 mm. Není to aftermarket systém Aprilie, je to něco z Itálie - preparazioni sedicivalvole. Myslíš, že by nerezový systém od Akrapoviće byl za tuto cenu?

Naposledy editováno 01.04.2020 20:21:26

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

1.4.2020 v 20:24 | Nahoru | #5562
Ti_rex> Jo a ještě dodatek, z gen2 svodů to být nemůže Myslím ten systém, co prodávám.

Naposledy editováno 01.04.2020 20:25:09

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

1.4.2020 v 23:43 | Nahoru | #5563
pospit> no jak myslis kamo. ja si nic dokazovat nemusim

btw videls nekedy evo6 na gen1? ja ne, a to proto lebo evo6 je len na gen2

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

2.4.2020 v 06:04 | Nahoru | #5564
Já si nic dokazovat také nepotřebuji, ale když se podívám na google, tak svody z Falca vypadají originálně jinak, to samé koncovky. Když se podívám do garáže, tak svody z gen2 vypadají také jinak... Sytém jsem na moto nekupoval ani nemontoval, tak nevim, co to je. Pouze jsem ho demontoval, nafotil a popsal, co jsem mohl. Když bude pro někoho zajímavý a bude ho chtít, tak bude pro někoho zajímavý a koupí si ho. Od tebe jenom pořád čtu jak máš SBK systém, ale pořádnou fotku svodů jsem od tebe neviděl, jenom koncovek...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

2.4.2020 v 06:44 | Nahoru | #5565
pospit> jo tak pardon.
nechapu proca sa urazas. tak sem si myslel ze su z falca, sorry

no ja fotky celeho systemu nemam, lebo sem ho nefotil predtym nez sem ho nahadzoval.
mam len jednu dole.
kazdopadne vim co sem kupoval.
prumer tychto monich zvodu je vacsi jak gen2, vim to moc dobre, lebo mam mam doma aj akrap medzisvody na gen2 a ty na ty moje SBK zvody nenasadim, lebo ty gen2 akrap medzisvody su mensi.
vstup do gen2 akrap medzisvodu je 50.5mm a ten je na ty moje zvody maly.
vystup do koncovek je 60mm alebo cez 60mm.
je tam este par inych detailu ktere mju tyto sbk zvody.
Ale to najdulezitejsi, ja ta nenutim mi verit ani nebudem.
A ani nikomu nerikam ze sa ty tvoje zvody nemaju kupovat. mozna keby sis s kur precital na fejsi co sem pisal, tak sem to chalanom odporucal.
no nic. pjekny den




2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

2.4.2020 v 07:56 | Nahoru | #5566
Ti_rex> Se neurážím, jen prostě píšu, že nejsou origo z Falca a gen2 a co k nim vím, jsem napsal a i jsem Ti je změřil, jak jsi chtěl. Netvrdím ani, že jsou lepší nebo horší než sériový systém, psal jsem jen prostě, že byly na RSV a kdo by chtěl na RSV dvě koncovky, je to možnost. Ty karbonový Akrap koncovky jsou z RSVR od borce tady u VM. Viděl jsem ty díly živě...byl na ní i ten Domino plyn atd... Mě ten systém přijde jako origo z Hagovky, ale nějak jsem to ještě nehledal. Ten na SBK RSV v článku, co tu nedavno byl, mi přijde, že má svody řešené trochu jinak. Celkově mi tohle dohadování přijde zbytečné, já koně nehoním, mám Aprilku na kochání a protože se mi líbí její technika v poměru k ceně. To samé, co se týče doplňků na ni. Když budu chtít výkon, koupím si Ducati...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

2.4.2020 v 09:03 | Nahoru | #5567
pospit> ano, ty karbonove koncovky su z tej rsvr a pisal sem to uz vicejkrat a na vicerych mistach. Takisto sem pisal aj duvod, proc sem ich kupoval. Lebo ten akra system co mam SBK/Haga (pokat vim tak je to to iste, nemyslim samozrejme origo SBK system, ale tento co mam sa proste tak vola) ma titanove koncovky, ktere su hore na fotke a aktualne ich mam ve sklepe. Duvod proc sem karbonove kupil a momentalne ich tam mam je ten, ze ty karbonove maju homologaciu a ty sbk ne. A take sa mi ty karbonove na tem lubja a su o kus tichsi, aj ked s tyma titanovyma sbk to je myslim o kusek lepsi. Take nejak nehonim kone, take mam doma este silnejsi motorku. Inac, jak sem casem zistil, tyto karbonove akrapy z rsvr take nejsu zrovna lahko zehnatelna vec.
Oni ty karbonove plaste dostali vcelku na drzku, nevim ci od teho pana zrovna, ale od nekoho jo. Ten jeden je nakraply a sem zvedavy jak dluho vydrzi. Zehnat novy origo Akra karbonovy plast sa uz nerobi a vicemene sa neda zehnat. S nahradu je to take hodne spatne.
Take co sa tyka medzisvodu na tyto akrapy, take nejsu uplne standard, vacsina akrapu na gen2 maju mensi prumer asi 50mm na vstupe do tlumicu. Pro mna konkretne su tyto gen2 akra medzisvody k nicemu, lebo na vstupe ze svodu maju mensi prumer jak ty moje sbk. Takze ja ich na ty moje zvody nedostanu, aj ked do tych titanovych sbk koncovek pasuju.
Take sa ty medzisvody tazko prodavaju, aj ked su asi vcelku tazko zehnatelne, tak malokomu by na gen2 pasovali, lebo vacsina gen2 akrapu maju mensi prumer. To sem take zistil len nahodu, ked sem sa ich snazil prodat.
To len tak pro info. Nevim ci ten chlapik na tem rsvr mjel aj akrap zvody, alebo standard zvody, nejak sem to neresil.

No a jak rikam, kone nenahanam, vim, ze ty upravy zrejme neco pridali, ale mja skur zajimal lepsi prubeh vykonu v strednych otackach a teda aj to, ze mna to proste bavi sa s tyma motorkama hrat a lubi sa mi, ked ta motorka vidim, ze ta motorka na ty zmeny nejak reaguje.

No ten rychloplyn sem od neho zebral nahodne, nakonec sem sa rozhodel, ze ho na motorku, na kterej si idu zajezdit pro radost, nedam, tak ho prodavam.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

2.4.2020 v 09:11 | Nahoru | #5568
pospit> btw. poptam sa na zahranicnych forach, co to mozu byt za zvody. Mozu pouzit tu tvoju fotku zvodu?

skusal sem to hledat podla teho nazvu, ale nic sem nenasel, resp. na motorku vubec.

Preparazioni sedicivalvele (jesli mja moja extremne slaba taliancina neklame) asi znamena priprava 16 ventilu alebo tak.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

2.4.2020 v 09:20 | Nahoru | #5569
Ti_rex> Já to chápu jako podpis nějakého úpravce/stavitele motorek, co ty svody vyráběl. Klidně ji použí. Příruby od válců odpovídají originálu RSV, akorát mají trochu jinak dovařené závity na lambdy.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

2.4.2020 v 09:51 | Nahoru | #5570
pospit> jo to klidne tak moze byt. Oni aj gen2 zvody sa obcas upravuju aby sedli na gen1, ale tam sa musa prevarit priruby a myslim jemne zmenit uhel zvodu z predneho valca aby nechytal olejovu vanu, alebo chladic alebo co, nepamatuju si presne. nekde mi to nekdo pisal, ked sem to zistoval.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

2.4.2020 v 14:43 | Nahoru | #5571
pospit> zatim sem sa o tem moc nedozvedel, chalani mudruju ale nikdo na nic poradne nedosel. Mne to pripada jak nejaka jednorazova uprava. Teda vicero ludi si to mysli.

Kazdopadne, jeden Italiano chalanisko sa mja na ten tvuj system pyta, cena a v jakem stave su ty tlumice a tak?

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

2.4.2020 v 15:35 | Nahoru | #5572

Ti_rex píše: pospit> ano, ty karbonove koncovky su z tej rsvr a pisal sem to uz vicejkrat a na vicerych mistach. Takisto sem pisal aj duvod, proc sem ich kupoval. Lebo ten akra system co mam SBK/Haga (pokat vim tak je to to iste, nemyslim samozrejme origo SBK system, ale tento co mam sa proste tak vola) ma titanove koncovky, ktere su hore na fotke a aktualne ich mam ve sklepe. Duvod proc sem karbonove kupil a momentalne ich tam mam je ten, ze ty karbonove maju homologaciu a ty sbk ne. A take sa mi ty karbonove na tem lubja a su o kus tichsi, aj ked s tyma titanovyma sbk to je myslim o kusek lepsi. Take nejak nehonim kone, take mam doma este silnejsi motorku. Inac, jak sem casem zistil, tyto karbonove akrapy z rsvr take nejsu zrovna lahko zehnatelna vec.
Oni ty karbonove plaste dostali vcelku na drzku, nevim ci od teho pana zrovna, ale od nekoho jo. Ten jeden je nakraply a sem zvedavy jak dluho vydrzi. Zehnat novy origo Akra karbonovy plast sa uz nerobi a vicemene sa neda zehnat. S nahradu je to take hodne spatne.
Take co sa tyka medzisvodu na tyto akrapy, take nejsu uplne standard, vacsina akrapu na gen2 maju mensi prumer asi 50mm na vstupe do tlumicu. Pro mna konkretne su tyto gen2 akra medzisvody k nicemu, lebo na vstupe ze svodu maju mensi prumer jak ty moje sbk. Takze ja ich na ty moje zvody nedostanu, aj ked do tych titanovych sbk koncovek pasuju.
Take sa ty medzisvody tazko prodavaju, aj ked su asi vcelku tazko zehnatelne, tak malokomu by na gen2 pasovali, lebo vacsina gen2 akrapu maju mensi prumer. To sem take zistil len nahodu, ked sem sa ich snazil prodat.
To len tak pro info. Nevim ci ten chlapik na tem rsvr mjel aj akrap zvody, alebo standard zvody, nejak sem to neresil.

No a jak rikam, kone nenahanam, vim, ze ty upravy zrejme neco pridali, ale mja skur zajimal lepsi prubeh vykonu v strednych otackach a teda aj to, ze mna to proste bavi sa s tyma motorkama hrat a lubi sa mi, ked ta motorka vidim, ze ta motorka na ty zmeny nejak reaguje.

No ten rychloplyn sem od neho zebral nahodne, nakonec sem sa rozhodel, ze ho na motorku, na kterej si idu zajezdit pro radost, nedam, tak ho prodavam.



Před tím se mi tenhle příspěvek nezobrazil, tak jsem na něj nereagoval. Tak jsme se konečně s tím systémem pochopili Já myslel celou dobu to, že to není pravý SBK systém, proto mi vadí ta aura okolo, že furt čtu SBK system Ten borec měl ty koncovky na rozměrově origo svodech 2. generace, proto ty přechodky. Jinak je to překupník s motorkama na díly, má těch Aprilek na díly více, viz jeho inzeráty. Já u něj byl skrz spojkovou pumpu, co jsem sháněl.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

2.4.2020 v 15:44 | Nahoru | #5573

Ti_rex píše: pospit> zatim sem sa o tem moc nedozvedel, chalani mudruju ale nikdo na nic poradne nedosel. Mne to pripada jak nejaka jednorazova uprava. Teda vicero ludi si to mysli.

Kazdopadne, jeden Italiano chalanisko sa mja na ten tvuj system pyta, cena a v jakem stave su ty tlumice a tak?



To jsem celou dobu psal, že je to systém od nějakého úpravce té motorky, že to není fabrický aftermarket díl. Žádný Akrap atd. Prostě svody z RSV, aby mohla mít dva výfuky. Komplet je to prodané. Měl jsem na to zájemce už před tím, než jsem je dával na fb skupinu. Ale nechtěl jsem to prodávat zvlášť od motorky, ale byly jsme domluveni, že kdyby se něco změnilo, dám vědět. Bohužel se mi kontakt při výměně telefonu ztratil, proto jsem to tam psal, aby se zase ozval. Když někomu něco slíbím, tak slovo držím, viz. Ragnarovy kola, které mohly jít jinam za 15

Naposledy editováno 02.04.2020 15:47:01

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

2.4.2020 v 15:49 | Nahoru | #5574
Jinak tímto končím a už bych to tady nespamoval dohady ohledně výfuků

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

2.4.2020 v 16:50 | Nahoru | #5575
pospit> ok

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

8.4.2020 v 21:39 | Nahoru | #5576
Kdyby někdo chtěl krámy na aprilku... mám ještě vstřiky, airbox, padáky, kotouče, unašeč, chladiče, svody, elektrosvazek, domlácenou kyvku, hadice a blbiny kolem...
kola
kapoty, plasty

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

10.4.2020 v 13:43 | Nahoru | #5577
Mileek> Nějaké povědomé.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

10.4.2020 v 14:05 | Nahoru | #5578
Dablicek200Mph> Ty, ktery vsechno to utrpeni zpusobil, by ses radsi nemel ani ozyvat

Aprilia RSV úpravy a tuning

10.4.2020 v 18:50 | Nahoru | #5579
Tak, olej vyměněnej, restrikce vyndaná, drátek střiženej, v úterý přijde KNko, tak jsem zvědavej, jestli bude něco znát

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

10.4.2020 v 19:34 | Nahoru | #5580
Tak v úterý jsem předal RSV Factory 04 po kompletním servisu zákazníkovi a on to ve čtvrtek rozštípnul o auto s vozejkem Takže v úterý to mám opět v servisu Tak si dávejte pozor na ty svoje buchary
Jo a budu nejspíš potřebovat spodní brýle na Öhlinsy, tak kdyby někdo věděl...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 lukasst 9 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 15 29.12.2022 v 17:29 assassin
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 13 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 0 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie


TOPlist