globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: jawa 350 větší či menší sekundární ozubené kolečko
16.7.2012 v 19:43
Dobrý den, prosím o radu. jaké ozubené kolečko dát na mou jawu ? budu kupovat řetěz, a i to kolečko u motoru. a rád bych aby motorka na 4 rychlost jela těch 90 nebo 100 v nižších otáčkách než nyní. což by mi i snížilo spotřebu. protože stačí jet 110 a žere to jako prase (tedy i nyní mi to žere 6.5/ 100) motorka mi jede max tachometrových 133 km/H a na 4 rychlost to dokážu při bezvětří, rovina a jedu sám i 65 KM/H jen se nedá zrychlit. vím že jdou 15 16 a 17 zubů. jaké máte s tím zkušenosti ? a ohledně řetězu, obič favorit stačí ? Děkuji moc

jawa 350 větší či menší sekundární ozubené kolečko

16.7.2012 v 19:45 | Nahoru | #1
Řetěz pohodě stačí, kolečko 17z. Dávat těžší převod nemá smysl, protože to ten motor už na čtyřku neutáhne..

jawa 350 větší či menší sekundární ozubené kolečko

16.7.2012 v 19:48 | Nahoru | #2

jawa 350 větší či menší sekundární ozubené kolečko

16.7.2012 v 20:44 | Nahoru | #3
Origo by tam mělo být 17zubů, ale já už pár let jezdím 18 zubů a nemám problém že by motor netáhl a když je nějaký větší kopec tak přeřadím, od toho je tam převodovka Dokonce někdo psal že jezdil i s kolečkem 19z že pak jezdil za 3l/100km, ale to už se mi zdá moc 19z. Pokud máš motor v pořádku a nevážíš přes metrák, tak klidně můžeš dát i těch 18 zubů.

1 reakcí na tento příspěvek jawa 350 větší či menší sekundární ozubené kolečko

16.7.2012 v 20:52 | Nahoru | #4
Tak mě 350/640 s 18z teda nejede vůbec Nebo jinak, to, co normálně jezdím na čtyřku, musím jezdit na trojku a pořádně točit, čtyřku dám jen na táhlé rovině a to se přiblížím max. 100km/h a dál už nemá sílu.. Takže trojku vytočím na 120, dám čtyřku a spadne na 100 a konec.. Ve výsledku to tak žere mnohem více. Teď mám na zelené jawě původní převod, vyměněný karbec a jezdí za 4.5l. Přijde mi to takhle nejoptimálnější. S 18z to je zdechlé, s 16z to zase stále točí a nejede.

(reakce na) jawa 350 větší či menší sekundární ozubené kolečko

16.7.2012 v 21:18 | Nahoru | #5
c.j.> Čoveče nevím, já s 18z fakt nemám problém, i když sem jezdil s babou tak po rovince nebyl problém jet 100 ve dvou a když sem to podržel tak i 120, nejvíc ve dvou sem dal 130, ale to už sem to fakt drtil co to šlo Teď budu dávat 18z dopředu a 51z dozadu, takže něco mezi tak sem zvědavý jak to pojede

1 reakcí na tento příspěvek jawa 350 větší či menší sekundární ozubené kolečko

16.7.2012 v 21:33 | Nahoru | #6
Na bílé jawě mám citelně těžší převod, ale už nevím jaký Na 100% vím, že dozadu jsem dával menší rozetu z panelky, takže asi 47z, vepředu tedy asi 17z. A utáhne to v pohodě. Ale až s dvoukomoráky a po té co jsem laboroval s karbcem a tryskama, v původním stavu to 18z nezvládlo a stejně tak to nezvládne má druhá zelená jawa.. Prostě co motor, to unikát

1 reakcí na tento příspěvek jawa 350 větší či menší sekundární ozubené kolečko

16.7.2012 v 21:49 | Nahoru | #7
Pokud chceš nižší spotřebu, tak se zaměř na věci typu ložiska v kolech, dofouknuté pneu, seřízení karburátoru, zahoď dvojkomoráky a nereš tyhle pičoviny. Pokud chceš jezdit v Maďarsku, tak si tam namontuj 19z kolečko, pokud se ti zdá, že to moc točí....jinde je to nesmysl, protože ten motor už nemá sílu a 4rku nezařadíš. Když budeš mít těžší převod, tak zato budeš muset víc tahat, aby se ten motor roztočil a spotřeba pujde ještě nahoru.

Já jezdim 18ti zub a neměl sem s nim problém. Pokud to člověk umí s plynem, tak se dá roztáhnout i 4rka z 50km/h pokud je rovinka. Pokud jezdíš hlavně ve městě a kopce, tak doporučim 17z nebo 16z. Jinak když to valíš na plnej kotel, tak 6,5 litru je normální spotřeba. S Jawkou nemá smysl jezdit rychlejc jak 100km/h, protože pak už každých 10km/h víc = 1 litr na spotřebě. Pokud ti to vadí, tak zahoď Jawu a kup si motorku.

jawa 350 větší či menší sekundární ozubené kolečko

16.7.2012 v 23:39 | Nahoru | #8
78kg a nebyl s 19z problem asi je to kus od kusu

(reakce na) jawa 350 větší či menší sekundární ozubené kolečko

17.7.2012 v 00:41 | Nahoru | #9
c.j.> Asi jak říkáš, co motor to unikát

(reakce na) jawa 350 větší či menší sekundární ozubené kolečko

18.7.2012 v 22:26 | Nahoru | #10
Wild-Borderer> já právěže ve městě jezdim dost... ale mě hlavně motorka zlobí stylem, že mi z levého výfuku teče šíleně olej... ostřikuje zadní ráfek a spz mám po 100 Km černou :D že je sotva vidět číslo. před dvěma dni mi odešla svíčka.. měl sem jen n17c. dal sem ji tam (levej válec ten co kape olej) a mtotorka ted za studena hůř chytá.... ale zato běží tak nějak lehce... v nižších otáčkách tak necuká... já nevim se směsí už nehýbu. a mimo město jezdim vždy 90-100km. víc ne...

jawa 350 větší či menší sekundární ozubené kolečko

18.7.2012 v 22:28 | Nahoru | #11
a šteluju to už 2 měsíce... je tam teda 100 tryska.. ale to koupim asi až s ostatníma dílama. rád bych najednou koupil jak padací rám, tak řetěz, trisku, tak i pár svíček n15c tak k tomu i těsnění mezi koncovku a střední dílec výfuku. ale nevim kde to sehnat a obědnat naráz :(

jawa 350 větší či menší sekundární ozubené kolečko

22.7.2012 v 16:45 | Nahoru | #12
Záleží na každém jaké kolečko mu nejvíce vyhovuje. Já jezdím s 18z a to většinou ve dvou. Původně bylo na Jawě 17z kolečko se kterým jsem do kopce na čtyřku stejně nevyjel a po rovině jsem už Jawu zbytečně točil.

Ale když to člověk vezme, tak je to vlastně jedno, zase tak velký rozdíl to není Hlavně když to jede.

jawa 350 větší či menší sekundární ozubené kolečko

23.7.2012 v 19:39 | Nahoru | #13
taky pravda :D protože když jedu ve dvouch a jedu třeba 50 km a víc, pak motorka skoro netáhne :D takže po pravdě raději nic neměnit :)

jawa 350 větší či menší sekundární ozubené kolečko

28.6.2017 v 22:41 | Nahoru | #14
Já koupil 640ku a když jsem na ni jel tak jsem jen řadil a moto pomalu nic, no a když jsem to rozhodil a kouknul na kolečko tak jsem tam našel 14 zubu. Prodávajíci mi říkal že to má do síly, ale že až tak ..... Tak právě přemejšlim jestli 17 nebo 18Z. Obědnal jsem obě, tak odzkoušim na štěchovičáku a uvidim

1 reakcí na tento příspěvek jawa 350 větší či menší sekundární ozubené kolečko

29.6.2017 v 09:46 | Nahoru | #15
Dragi > nevim jestli ti z původních někdo jen tak odpoví, páč ten původní je pět let starej dotaz... Nicméně origo je 17z, dával jsem asi měsíc zpátky 18z ještě s jikováckým karbem, ht 92 a prořízlou clonkou... Jawa jela, byla o něco míň živější, nicméně na stejnou rychlost točila míň. Maximálka se asi trochu snížila (tachometrově, GPSskou jsem to bohužel při staarým 17z a jikovu neměřil). U nás na placce jižně od Brna těch 18z jen se mnou (necelých 90kg) jezdí v pohodě. Ale kopce nevim nevim. Poté, co jsem dal dellorto karbec na 640ku a nechal ten 18z, tak je to živější, táhne více či méně v celým spektru otáček (u původního karbu to při prudkým přidání podtočenýho motoru jen bučelo a kde nic tu nic). maximálka ale stále stejná - 119km/h (dle GPS). Nicméně to kilo tam je "mrknutím oka" a na těch 120 se to taky dá rozjet a nevibruje to tak, jako s tím 17z páč to tolik netočí.

Edit: takže pokud nepotřebuješ závodit a budeš jezdit převážně sám a ne moc kopce, tak asi dej 18z. Jinak bych nechal standardních 17z.

Naposledy editováno 29.06.2017 09:47:48

jawa 350 větší či menší sekundární ozubené kolečko

29.6.2017 v 10:23 | Nahoru | #16
ja som na slabej masine 125 isiel dole na rozete o 6 zubov co nižsie sa uz deda ist kvoli kolesu a hlavne výske retaze , jedine pozitivuje je ze na 5 mam mensie otacky a vybracie zmizli maximalka sa nezmenila

(reakce na) jawa 350 větší či menší sekundární ozubené kolečko

29.6.2017 v 21:29 | Nahoru | #17
Deyva> To jsem si vubec nevšiml že je to pět let starý Díky za odpověd. Mno mně spíš překvapuje vubec uvaděná max rychlost o ktere je řeč na forech a i ve skutečnosti. Moje první mašina v 17ti byla 638čka, chtěl jsem ji zpátky z nostalgie, ale sehnat ji v puvodnim stavu je snad nemožný, tak jsem slevil na 639 nebo 640, tuhle jsem mněl hned u nosu, prostě náhoda a v puvodnim origo stavu, naj 22 tis km, tak jsem nevahal a mam holt o něco novější ale defakto to same. Ale proč to píšu, pamatuju si že jsem s tou 638 jezdil po dalnici 130 zcela běžně, a u 640ky se všude diskutuje že 120max. Je pravda že jsem vážil asi 80kilo ale to si nemyslim že je rozhodující rozdíl třeba 20kil. A tady u tý mam při 3500 rpm 100km na budíku. Jelikož náhon je z převodovky tak počet zubu na výstupu nemá vliv na ukazatel ale na skutečnou rychlost, to pak ale při 130km bych tam mněl aspoň 5000ot a to jsem ji tak nedřel. Dělali snad do 640 jinou převodovku? Na motoru je ale označení 638-3. Jsem z toho jelen

jawa 350 větší či menší sekundární ozubené kolečko

29.6.2017 v 22:22 | Nahoru | #18
No ono 130 tachometrových se 17z kolečkem je něco jinýho než 130 GPSkových. Kdybych tam měl ještě 17z kolečko tak mi asi tacho taky ukazuje 130. Ale třeba ne ono taky záleží na stavu a já tu svojí mám sice s repas klikovkou, ložiskama a tak, ale výbrus třeba jsem nedělal. Tím jsem chtěl říct, že když to se 17z na tacho ukazuje 130, tak to ve skutečnosti 130 nebude. Po výměně za 18z kolečko souhlasí to, co je na tacho s tím, co mi říká GPS - těch 120 max. Převodovky jsou stejný, motory jsou stejný. Možná akorát výfuky jsou jiný. Ono 638 vs. 640 toho moc jinýho nebude, ale když se kouknu třeba tady do katalogu motorek, tak se tam udávají jiný výkony i u 640tek ale to bude možná clonou a bez clony a tak. Každopádně i s tím dellortem mi to nejede víc, jak 120 dle GPS. Je pravda ale, že jsem to nedrtil uplně na krev, třeba bych z toho 125 vytáhl . Jinak u těchto rychlostí to pak už ovlivnuje i stav ložisek v kolech, v motoru, jestli je namazanej řetěz a jak jsou dofoukaný gumy prej
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 5 Včera v 07:42 krokoš
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist