globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa/Čz 150 koupit či ne?
7.7.2012 v 17:49
Zdravím,
tak jsem tu zas. Včera mě kamarád pozval k sobě na chatu, s tim že tam má nějakou motorku po pradědovi, na který už nikdo 15let nejel a jestli jí dokážu opravit, že prej to zkoušel jeho táta a nepovedlo se mu jí nahodit.
Tak sem přijel a po seřízení, vyčištění a opravě zaplování motorka chytla. Je to Jawa Čz 150 z roku 1955. Má najeto jen 9500km a v naprosto kompletním a původním stavu. Jen pneumatiky a duše jsou na výměnu. Nabíd mi, že mi í prodá za 5 000kč. Motorku si koupil jeho praděda, kterej umřel v roce 1957, poté na ní jezdil jeho děda na ryby a ten zemřel v roce 1997. Motorka je nejspíš odhlášená, ale je k ní techničák a značka. Jedná se prej o nějakou první sérii, protože v papírech je napsanej objem 125ccm, ale na štítku i na motorku je napsáno 150. Čísla motoru a rámu sedí s techničákem.
Stav je né moc dobrý, motorka byla ve stodole, kdy na ní asi občas zapršelo, protože je lehce orezlá a přední blatník je obouchaný, prý na ní kdysy spadla nějaká prkna . Je to lidové provedení a kdyby se pořídně vyčistila a naleštila vypadala by docela dobře.

Moje otázka zní, nevím jestli je odhlášená, nebo ne, ale vzhledem k tomu, že majitel i dědic jsou po smrti, asi nepůjde přehlásit. Jedinou možností se mi jeví veteránská čísla, ale bojím se, že mi je nevydají, protože motorka, ač je v původním stavu, má dost kosmetických vad, které budou určitě poznat i po přeleštění. Připadá mi škoda jí renovovat, radši bych jí nechal v původním stavu a jezdil na ní. Takže se ptám, myslíte, že bych na ní moh dostat veteránskou atestaci? Nebo mam radši dál hledat nějakou jinou motorku, která bude s papírama?

Jawa/Čz 150 koupit či ne?

7.7.2012 v 18:01 | Nahoru | #1

Jawa/Čz 150 koupit či ne?

7.7.2012 v 18:52 | Nahoru | #2
Kosmetické vady dle mě nejsou důvodem k neprojití testací. Sice už sem slyšel různý věci a o zapšklých dědcích v komisi, ale já bych se toho vůůůůbec nebál.

EDIT: lepší zašlej chrom a oprejskanej lak, než imbusšroub tam, kde má být válcová hlava.

Naposledy editováno 07.07.2012 18:54:59

1 reakcí na tento příspěvek Jawa/Čz 150 koupit či ne?

8.7.2012 v 21:03 | Nahoru | #3
Pokud neprošla dědictvím je nejspíš techničák mrtvej a pokud nikdo těch 15 roků naplatil pojistku tak to může bejt pr.ser
Otázka ceny:motorka vypadá celkem zachovale,žádné napadení kutilem a podobně tak neváhej
Otázka atestace?pokud máš známého a peníz asi projde jinak poctivá renovace a můžeš jezdit

1 reakcí na tento příspěvek Jawa/Čz 150 koupit či ne?

8.7.2012 v 23:30 | Nahoru | #4
Ono ta motorka vlastně dědictvím prošla, protože otec toho kamaráda dostal v dědictví celou chalupu i s večškerým majetkem, takže i s motorkou. inak pojistka asi neniplacená víc jak pantáct let. Ten jeho děda, co na ní jezdil na ryby totiž nikdy řidičák na motorku neměl, takže jí nejspíš nechal odhlásit, nebo jí dal do depozitu, ale potom by nemohla mít značku, ta se přece odebírá. Takže nevim přesně jak to je, zatim vidim jako hlavní volbu veteránký čísla.
tak díky za rady

(reakce na) Jawa/Čz 150 koupit či ne?

3.8.2012 v 20:53 | Nahoru | #5
Hippieguy> Ahoj, já sem koupil Čezetu 125 kývačku s tímto problémem s papíry. Měl sem SPZ, ale řekli mi na úřadě, že to nejde přihlásit. Tak sem dal 5000 do veteránských papírů, platim 1/12 pojistky a jezdim s ní normálně. Takže já osobně bych jí koupil, naleštil, seřídil brzdy, zkusil světla, klakson a zajel bych do nějakýho veterán klubu ve tvojí blízkosti. Jinak jsem se nesetkal ve veteránklubu s neochotou, jsou tam nadšenci, kteří veteránama žijou a rádi ti to udělají

Jawa/Čz 150 koupit či ne?

4.8.2012 v 19:15 | Nahoru | #6
Pánové, vmísím se vám do hovoru. Podle mě, pokud nebyla pojistka placená více jak 15 let, to nevadí. Když se teď začne platit, ČKP to "neuvidí", že se neplatilo. Podle mě vymáhají jen ty pojistky, které někdo začal platit po roce 2000 (kdy vyšel zákon o pov. ručení) a pak přestal - viz: http://www.jawamani...px?questionid=49189.
Pak k těm papírům - klidně to může být přihlášený. Ať ti ten, kdo dědil, napíše plnou moc, a jdi se zeptat na Registr vozidel podle posledního přihlášení (kde děda bydlel). Nebo ať tam tam dědic zajde sám....
A k veteránským RZ - pokud to je v normálním registru, nepůjde to na V-čka. Motorka nemůže figurovat ve 2 registrech (normálním a veteránském).
A jedna nakonec: pokud by to bylo odhlášené, a bylo by to odhlášené v době od 1.7.2001 do 1.5.2004, lze to zpětně vzít do evidence. Podmínkou je ale velký TP.

(A za 5 tis. Kč = to je krásná cena. Je to půlbuben, paráda.)

Naposledy editováno 04.08.2012 19:17:11

Jawa/Čz 150 koupit či ne?

6.8.2012 v 21:12 | Nahoru | #7
Ber to hned. S TP není problém ani na mrtvého a ani opjistka není problé,..hned to vem!!

Jawa/Čz 150 koupit či ne?

6.8.2012 v 21:13 | Nahoru | #8
PS: Byl bys ochoten mi vyfotit podsedlové madlo, štítek a napsat výrobní číslo? Do statistiky a takové seminárky co o jawách Čz píšu? Klidně přes SZ.
Dík moc.

Jawa/Čz 150 koupit či ne?

16.8.2012 v 12:31 | Nahoru | #9
Tak nádhera, zejtra pro ní jedu, zalepim duše, zajedu do vedlejší vesnice na stk a pojedu 70km do Prahy. Zjistil jsem, že motorka měla celou dobu olacenou pojistku, takže jediný co potřebuju je nálepka na značku a můžu jezdit. Jediný z čeho mam strach je ta STK, na motorce totiž nejde klakson a brzdy nejsou v uplně nejlepšim stavu, brzděj, ale na suchym asfaltu člověk neudělá zadnim kolem smyk. Obávám se, že od půlbubnů nemůžu chtít větší brzdnej účinek. Myslíte, že projdu, stk?

Jawa/Čz 150 koupit či ne?

16.8.2012 v 13:35 | Nahoru | #10
Záleží na koho na STK narazíš.. Brzdy mi nekontrolovali nikdy. Klakson si kup už dnes a pak vyměň. Vem si i náhradní žárovky a případně vyměň, na to jsou hákliví..

Jawa/Čz 150 koupit či ne?

16.8.2012 v 18:39 | Nahoru | #11
Díky za radu. Ale zase se to nějak se**. Majitel se byl zeptat na registru, jak má postupovat a tam mu řekly, že SPZ je starší více než 13 let, že musí zaplatit 300kč za nový značky a že je to motorka stará více než 50let a proto musí zaplatit 10 000kč ekodan. Protože motorka neplní emisní limity.
Takhle mi to bylo přetlumočeno a vůbec tomu nerozumim. Nechápu, proč bych měl platit ekodan, když motorky stejnak na měření emisí nechoděj a pochybuju, že v tom techničáku budou napsaný hodnoty emisí, který ta motorka má. Nejde to nějak "vočůrat", aby se to nemuselo platit? Pokud tu motorku nepřepíšu a na technickou dorazim ještě se starym techničákem z roku 55 a zelenou kartou, daj mi tu technickou? A ještě, můžu jezdit na motorce, kterou vlastní někdo, kdo je mrtvej?
Díky

Jawa/Čz 150 koupit či ne?

16.8.2012 v 18:43 | Nahoru | #12
Motorky jsou ekodaně zproštěny..

Jawa/Čz 150 koupit či ne?

16.8.2012 v 18:46 | Nahoru | #13
http://ekodan.eu/zakon-o-ekologicke-dani/

Ekologickou daň upravuje novela zákona o odpadech 383/2001 paragraf 37e z roku 2009

§ 37e Poplatky na podporu sběru, zpracování, využití a odstranění vybraných autovraků

(1) Žadatel o registraci použitého vozidla kategorie M1 a N1 do registru silničních vozidel podle jiného právního předpisu 31f) je povinen zaplatit poplatek na podporu sběru, zpracování, využití a odstranění vybraných autovraků. Poplatek se platí při první registraci použitého vozidla kategorie M1 a N1 v České republice.
Pokud je již vozidlo v České republice registrováno, platí se poplatek při první přeregistraci vozidla.

Motorka není M1 a N1.. (tuším že moto je L1)

1 reakcí na tento příspěvek Jawa/Čz 150 koupit či ne?

16.8.2012 v 18:48 | Nahoru | #14
Prej to snad neni "ekodan" ale nějakej poplatek za historické vozidlo, či něco podobného. To ještě zjistim.
A nevíš jak je to s tim starym techničákem? Nevyhoděj mě s nim na technický?

Jawa/Čz 150 koupit či ne?

16.8.2012 v 18:48 | Nahoru | #15
A ekodaň (u aut) platí nový majitel při přihlášení, rozhodně ne prodávající.. Takže u aut se to občůrává tak, že se auto nechá v polopřevodu a nepřihlásí se na nového majitele.. Případně se přihlásí na ZTP, ti jsou ekodaně zproštěni. Dále jsou zproštěni dědici.

(reakce na) Jawa/Čz 150 koupit či ne?

16.8.2012 v 18:50 | Nahoru | #16

Hippieguy píše: Prej to snad neni "ekodan" ale nějakej poplatek za historické vozidlo, či něco podobného. To ještě zjistim.
A nevíš jak je to s tim starym techničákem? Nevyhoděj mě s nim na technický?



Nevyhodí, mám taky staré techničáky.. Jen u malého prudili, když už neměli kde psát příští datum..

Jawa/Čz 150 koupit či ne?

16.8.2012 v 19:26 | Nahoru | #17
a znova děkuju. A poslední dotaz, můžu jezdit s mototrkou psanou na někoho, kdo je mrtvej? V techničáku to sice neni napsaný, ale tomu pánovi by bylo víc jak 100let

(reakce na) Jawa/Čz 150 koupit či ne?

16.8.2012 v 20:27 | Nahoru | #18

Drak1 píše: Pokud neprošla dědictvím je nejspíš techničák mrtvej a pokud nikdo těch 15 roků naplatil pojistku tak to může bejt pr.ser
Otázka ceny:motorka vypadá celkem zachovale,žádné napadení kutilem a podobně tak neváhej
Otázka atestace?pokud máš známého a peníz asi projde jinak poctivá renovace a můžeš jezdit



No pokud má na poctivou renovaci 50000 Kč. může začít.

Jawa/Čz 150 koupit či ne?

16.8.2012 v 21:49 | Nahoru | #19
Jo můžeš jezdit na TP někoho jiného,... Ale dá se to vyřídit i s tím dědictvím. Což bych udělal teda,..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kejvačka 150/352 Jawa 150/352 hluska 2 13.12.2023 v 22:57 Kohlstein
ČZ 150C - ojnice ČZ 150 ajfi 19 4.10.2023 v 14:00 Drakl
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Dotaz Jawa 150/352 Šuánek 6 24.8.2023 v 22:34 Dolin
První moto pro dceru Jawa 150/352 olgabrodska1 19 21.8.2023 v 16:02 Lapchik-54


TOPlist