bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Tipy pri výbere cruisera
5.7.2012 v 14:09
Zdravím všetkých,

chceme si s manželkou kúpiť cruiser na spoločné jazdenie (obaja chceme jazdiť).
Rozhodujeme sa medzi Hondou 750, Suzuki 800 a Kawasaki VN900. Hľadáme skôr trvácnejšiu investíciu. Keďže to bude naša prvá, potešíme sa akýmkoľvek skúsenostiam so značkami, nová vs. jazdená (staršiu ako 2006 by som až tak nechcel), príslušenstvo atď.

Tešíme sa na všetky príspevky.
Předchozí
1 2 3
Následující

2 reakcí na tento příspěvek Tipy pri výbere cruisera

Skvělá odpověď, děkuji! 5.7.2012 v 15:21 | Nahoru | #1
Nebude pro ježdění ve dvou lepší něco nad litr?

(reakce na) Tipy pri výbere cruisera

Skvělá odpověď, děkuji! 5.7.2012 v 15:43 | Nahoru | #2

todvora píše: Nebude pro ježdění ve dvou lepší něco nad litr?

TEN HOCH MA PRAVDU - JESTLI POCITAS VETSINOU JIZDU Z BATOHEM KOUKEJ PO NECEM NAD LITR

1 reakcí na tento příspěvek Tipy pri výbere cruisera

5.7.2012 v 16:17 | Nahoru | #3
XVS1100 Dragstar, nebo VN1500 Drifter.

(reakce na) Tipy pri výbere cruisera

5.7.2012 v 16:34 | Nahoru | #4
J.M.K.> Já se přimlouvám za ten Dragstar

1 reakcí na tento příspěvek Tipy pri výbere cruisera

Skvělá odpověď, děkuji! 5.7.2012 v 16:46 | Nahoru | #5
potvrzuju. obcas se vozim na vn 900 ve dvou (80+50 kg) + neaky veci a rychlost nad neakejch 110 je trapeni...

Tipy pri výbere cruisera

Skvělá odpověď, děkuji! 5.7.2012 v 16:55 | Nahoru | #6
Honda VTX 1300

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tipy pri výbere cruisera

Skvělá odpověď, děkuji! 5.7.2012 v 19:18 | Nahoru | #7

potvrzuju. obcas se vozim na vn 900 ve dvou (80+50 kg) + neaky veci a rychlost nad neakejch 110 je trapeni...



gehenne_ins> Hmm, to se mi nějak nezdá...jezdíme s přítelkyní pravidelně (95+65kg) a nějaké "trápení" jsem vážně nepozoroval. Určitě je to na jízdních vlastnostech trochu znát, VNko trochu ztratí na mrštnosti, ale ani jízda po dálnici stabilní 130-140kou nebyla žádná tragédie, pod krkem jsem ji fakt nedržel a když jsem zatahal ještě víc, tak bylo pořád znát, že se jí pořád za plynem chce.

Možná bych zkusil spíše seřídit váhu u vás doma .

Tipy pri výbere cruisera

Skvělá odpověď, děkuji! 5.7.2012 v 19:33 | Nahoru | #8
nesmysl nevim jak ta VN ja jel na honda black widow 750ccm chorvatsko a z5 ve dvou celkem cca 150 kg a tempo po dalnici 150 neni vubec problem.Samo jsem se dalnici co nejvice vyhybal a prumerna spotreba ve dvou byla do 5l na 100 .50 ci 150kou porad za 5 pohoda.

(reakce na) Tipy pri výbere cruisera

Skvělá odpověď, děkuji! 5.7.2012 v 21:35 | Nahoru | #9
Vejfuk> tak jasně že se dá ject 140 v klidu, ale prostě už tam není ten pohodlnej přebytek výkonu. Do jistý míry je to i daný tím, že máme na tý naši rašpli laďáky, který dost přidávaj vibrace a hluk ;)

Tipy pri výbere cruisera

Skvělá odpověď, děkuji! 5.7.2012 v 21:51 | Nahoru | #10
a já se přikláním k VN 1500, vlastní zkušenost, jen samé klady
každopádně obsah ničím nenahradíš

3 reakcí na tento příspěvek Tipy pri výbere cruisera

Skvělá odpověď, děkuji! 5.7.2012 v 22:30 | Nahoru | #11
Kup kvalitu.Yamaha,Honda nad litr.Jezdim ve dvou(110+70)a jsem spokojenej.
Suzuki,Kawasaki jsou napodobeniny.Váleji se toho plný bazary a cena hovoří
za vše.

(reakce na) Tipy pri výbere cruisera

Skvělá odpověď, děkuji! 6.7.2012 v 00:57 | Nahoru | #12

Suzuki,Kawasaki jsou napodobeniny.Váleji se toho plný bazary a cena hovoří
za vše.



pepa119> Jej, chlape, ty očividně nevíš, netušíš nebo úspěšně ignoruješ...

Tipy pri výbere cruisera

Skvělá odpověď, děkuji! 6.7.2012 v 01:39 | Nahoru | #13
Fakt se mrkni na nějakýho "nadlitra" , protože obsah opravdu ničím nenahradíš , VN 900 sice už trochu upaluje , ale etě to není to pravý ořechový ...

2 reakcí na tento příspěvek Tipy pri výbere cruisera

Skvělá odpověď, děkuji! 6.7.2012 v 05:32 | Nahoru | #14
Čau, nejprve obecně:

Motoricky kategorie 750-900 pro jízdu ve dvou podle mě vystačuje. Sice tam nebude taková výkonová rezerva třeba na předjíždění, ale na dobrý poježdění to stačí. Problém bude spíš s pohodlím spolujezdce. Třeba Hondu 750 nepovažuji za ideální stroj na dlouhé jízdy ve dvou. Samožřejmě jde dost o to, jakou postavu máte ty a manželka.

Něco kolem 1300-1500 pojede samozřejmě líp a bude na tom víc místa. Ale taky jsou tyhle motorky větší a težší, hůř se s nimi manipuluje. Píšeš, že začínáš. Netříkám, že se nedá začít rovnou na něčem nad litr, ale s malou to asi půjde snáž - to je dost individuální, někdo to prostě má v rukou hned, jiný jezdí se 125 jak s traktorem...

Jako první stroj bych (nejen z hlediska ztráty ceny při prodeji) volil nějakou kvalitní ojetinu.

a teď konkrétně:

Honda Shadow - má jí táta, ujel jsem na ní cca 1000km. Má teda verzi Shadow Spirit, což je spíš čoproidní varianta. Motorka je velice dobře ovladatelná, zatáčí to skoro sama, rychlejší jízda po zakroucených silnicích není problém. Na můj vkus je hodně měkká přední vidlice. Zadní odpružení má naopak krátký zdvih a je dost tvrdé, ale to je problém skoro všech cruiserů. Přední brzda je dobrá a přiměřeně účinná, zadní se mi špatně dávkuje. Rám je dostatečně tuhý, ani při rychlé jízdě se nevlní. (což podle mě třeba o DragStar 1100 říct nelze). Motor při normální jízdě dělá dojem, že má spoustu síly, ale při plném otevření plynu se žádné orgie nekonají. Taktéž vytáčení nemá moc smysl. Nicméně na pohodové ježdění v cruiser stylu stačí a nějaký lenoch to taky není. Výhodou je kardan. Vibrace se přenášejí do nárže, kde to ovšem nevadí, řidítka a stupačky jsou celkem bez vibrací. Plusem je malá spotřeba, bez problémů se dá vejít do 5-ti litrů, při klidné jízdě okolo 4. Zpracování bez větších nedostatků, spoustu dílů i na motoru je ale z plastu.

Problematická je ale pozice spolujezdce, úzké tvrdé sedlo (verze cruiser je na tom asi líp) a hlavně stupačky jsou dost blízko - nutnost hodně ohýbat kolena. Spolujedec je taky nalepen dost na řidiče, takže musí dost roztahovat nohy. Po instalaci opěrky je komfort spolujezdce lepčí, ale i tak se to hodí jen na kratší cesty. Mě osobně tedy přijde dost zvláštně tvarované i sedlo řidiče, pořád na něm sklouzávám dopředu do zúžené části. Celkově bych řekl, že je to hodná motorka ideální pro začátečníka. Na můj vkus až moc hodná...

Kawasaki 900 - ujel jsem na ní asi jen 50km, na verzi Custom. Výborný motor, 150 kubíků proti Hondě je znát a navíc je takový spontálnější. Oproti Hondě působí motorka při jízdě daleko masivnějším a uvolněnějším dojmem,přitom ovladatelnost je taktéž bezproblémová. Na nějaké detailnější hodnocení je 50km málo, tak to přenechám povolanějším. Na mě ale udělala motorka výborný dojem, kdybych nešel do Harleye, tak jí mám v garáži.

Ve dvou jsem na ní nejel, ale od oka bych hádal, že to taky žádné terno nebude.

Určitě si zkus vytipované motorky ve dvou projet. A doporučuji zkusit si jízdu i na něčem větším a objemnějším, možná zjistíš, že to také jde ukočírovat. A jak už tu zmínili předemnou, na jízdu ve dvou jsou to vhodnější stroje. Podle mě ani ne tak tím motorem (ten vyhovuje i v nižší kubatuře), ale hlavně prostorem a pohodlím spolujezdce.

Šťastnou ruku

(reakce na) Tipy pri výbere cruisera

6.7.2012 v 09:21 | Nahoru | #15
JohnnyS08> Ďakujem za naozaj kvalitný príspevok do diskusie.

(reakce na) Tipy pri výbere cruisera

6.7.2012 v 11:43 | Nahoru | #16
JohnnyS08> Moc pěkně napsaný , vystihl jsi téměř vše a máš naprostou pravdu - drtivá většina motorek se slabším obsahem nemá sedlo spolujezdce na nějaké delší cestování - i když tak některé vypadají a nedostatečný výkon pocítíš hlavně při předjíždění , takže pro komfort manželky bych určitě zavrhnul všechny Dragstary , Intrudry řady VS a zkusil bych se mrknout na Hondy VTX 1300-1800 a podobné "obludy" (velikostí) - pokud nejsi žádná padavka a dokážeš si poradit s trochu větší váhou a rozměrama , protože pro začátečníka neni ani tak problém s větším výkonem , ale manipulací na místě např. při otáčení , parkování apod... Šťastný výběr a hodně sluníčka...

(reakce na) Tipy pri výbere cruisera

6.7.2012 v 11:44 | Nahoru | #17

pepa119 píše: Kup kvalitu.Yamaha,Honda nad litr.Jezdim ve dvou(110+70)a jsem spokojenej.
Suzuki,Kawasaki jsou napodobeniny.Váleji se toho plný bazary a cena hovoří
za vše.


Co na to říct??? Snad jen, že je to názor opravdovýho "Pepíka"

Tipy pri výbere cruisera

6.7.2012 v 13:36 | Nahoru | #18
Věci jako pohodlí neřeš-sedlo, stupačky a řidítka se dají dodatečně upravit, nebo vyměnit. Hlavně jak ti bude celkově sedět, jaká bude ovladatelnost a v neposlední řadě výkon (pokud chceš ve dvou někam dojet).

Tipy pri výbere cruisera

6.7.2012 v 13:47 | Nahoru | #19
Sice starší než rok 2006, ale proč ne? Honda VF 750 C / pro znalé Magna /. Váha cestujících nerozhoduje, výkon to má nějakých 64 KW, když jí naložíš tak jede i 200. Normálně cestovka 90-120 Km/h v pohodě na nádrž 180 Km. Senhat doplňky taky není problém - předkopy, vysoká opěrka spolujezdce , plexištít, nosič atd. Jo a co je hlavní - pokud to nepoložíš, tak je to při normálním servisování nezničitelná motorka.

1 reakcí na tento příspěvek Tipy pri výbere cruisera

6.7.2012 v 17:47 | Nahoru | #20
Kupte si Valkýru.

Třeba tu moji, je to investice na dlooooooooouho. Výkonově stačí a pro batůžka je to jedna z nejlepších motorek. OD vibrací, sedadla, posedu až po vzhled.

Jukni na moji, tu teď prodávám.

(reakce na) Tipy pri výbere cruisera

6.7.2012 v 17:53 | Nahoru | #21
Petaksmetak> OT, co to bude? Rocket?

(reakce na) Tipy pri výbere cruisera

6.7.2012 v 22:28 | Nahoru | #22
pepa119> větší sranec jsem ještě neslyšel, tvoje motorka je co???? orginál nejoriginálnější že?
tady se člověk fakt pobaví. další pravák

Tipy pri výbere cruisera

7.7.2012 v 13:42 | Nahoru | #23
A čo treba niečo taketo?Pohodlne,daju sa zohnať za dobre prašule.

[img]

[img]

Naposledy editováno 09.07.2012 10:49:56

1 reakcí na tento příspěvek Tipy pri výbere cruisera

7.7.2012 v 13:46 | Nahoru | #24
m1800r . a mužeš jezdit i v pěti. vše ostatní je čajíček.

Naposledy editováno 07.07.2012 13:46:50

(reakce na) Tipy pri výbere cruisera

7.7.2012 v 17:51 | Nahoru | #25
za mě něco nad litr a je jedno co to bude ze čtyřlístku japonců, současné motky jsou už spolehlivé, proto spíše nějaký mladší ročník, jestli jí chceš mít trochu dýl.

Naposledy editováno 07.07.2012 17:56:16

1 reakcí na tento příspěvek Tipy pri výbere cruisera

7.7.2012 v 17:59 | Nahoru | #26
Chopper jako takovej je dle meho nazoru hnus jako prase:) Hnedka vysvetlim

Za me jedine nejaka klasika 60let od HD nebo jeste Introus US verze v predelavce na Bobbera
CO je ale uplnej orgac tak PanHead ten motor je proste neskutecnej celkove tenhle stajl je to co me oslovuje.

Masnackej Chopper je proste hnus hlavne u Japonskejch stroju je hruza des ty ruzne trasnecky,rolky,brasnicky,znaky Orla a jine traparny k pozvraceni se :) A hlavne co je uplne paradni je Virago 535 detska motorka ktera projed eokolo a jen bzuci ale Chopper ma dunet :)

Nejlepe to popisuje RALPH “SONNY” BARGER :)

Ano jiste budu kamenovan ze mam SS ale Choppera chci uz nejaky patek ale zatim jsou finance jen na ty tuctovky a to je fakt hnus.

Co ja chci je proste tvrdej ram pruzinova vidle a kulate svetlo. Proste klasika a nebo opicaka :)

1 reakcí na tento příspěvek Tipy pri výbere cruisera

7.7.2012 v 18:14 | Nahoru | #27
Jo a pardon za prikakani do dotazu :) Kup neco nad litra ostatni je jen trapeni stroje.

A Pepiku ty jsi fakt borec na tech fotkach presne tenhle tuctak co mele moudra ale je jak ze zurnalu nebo jak maserci na SS co nakoupej vse znackove a pak se vymelou u dveri obchodu

(reakce na) Tipy pri výbere cruisera

7.7.2012 v 22:26 | Nahoru | #28
mfence> pod tohle se podepíšu, teda až na pár drobností. po panheadu byla ještě spousta super motorů ale to je detail

1 reakcí na tento příspěvek Tipy pri výbere cruisera

Skvělá odpověď, děkuji! 8.7.2012 v 00:48 | Nahoru | #29
Ahoj,
jezdíme ve dvou s manželkou VN 900 r.v. 2008
Na pohodlí jsou dostatečně velká a dobře ušitá obě sedadla, společně s vahou stroje to není kostitřas
Výkon nás nijak nelimituje,rychlosti nad 100 km/h nás baví jen chvíli,ale motorka je umí dobře a zvládá je bez "vypětí". Jsme z Krkonoš a všechny kopce vyběhne máša v pohodě. Každopádně vibrace minimální (v porovnání s DragStarem - XVS 650).
Spotřebu máme do 5-ti litrů/100km.
Do zatáček jde majestátně,ale ochotně.
Mým kriteriem výběru bylo : kotouč i vzadu, kardan,nebo řemen,tacho na nádrži,dlouhý rozvor,vstřikování a klasický vzhled ....

Nezaznamenal jsem větší pokles ceny oproti jiným podobným Japoncům - spíš naopak
Tak šťastnou ruku při výběru !

Tipy pri výbere cruisera

8.7.2012 v 11:20 | Nahoru | #30
To máš těžko. Každý tak trochu kope za tu svoji motku.... Zapoměl jsi napsat za kolik by to mělo být. Taky by bylo dobré uvést Tvoji váhu./těžko ti doporučím motku s 350-ti kilovou váhou,když máš třeba 60kg. Každý,kdo tu něco napsal,má tak trochu pravdu. Každopádně i když začínáš,neber nic pod litr./pakliže jak píšeš to má být investice na délší dobu/. No a pokud teda máš těch 60kilo,tak to klidně můžeš koupit i něco menšího.... J.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist