bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Seřízení převodovky jawa 638
Čau, můžete mi prosím někdo poradit jak seřídit převodovku na JAWě 638 ? Nějak nemůžu přijít na to jak tam nacpat spárový měrky. Díky moc.

Seřízení převodovky jawa 638

Skvělá odpověď, děkuji! 3.7.2012 v 19:42 | Nahoru | #1
Když jsem viděl technika jak to dělal, tak to měřil šuplerou od roviny bloku, Sparky mezi kolečka rozhodně nedával.

Seřízení převodovky jawa 638

3.7.2012 v 19:55 | Nahoru | #2
Přesně tak, měří se pohyb hřídele do strany vůči karteru. Podle toho dáš podložku.

Seřízení převodovky jawa 638

3.7.2012 v 20:07 | Nahoru | #3
aha a seřizujou se obě hřídele, nebo jenom jedna z nich ?

Seřízení převodovky jawa 638

4.7.2012 v 09:14 | Nahoru | #4
Podle potřeby. U kývačky si pamatuju, že jeden má bejt bez patrný vůle, druhej cca 0,2 mm ?? už přesně nevím.

1 reakcí na tento příspěvek Seřízení převodovky jawa 638

4.7.2012 v 09:21 | Nahoru | #5
při běžné GO se nic neseřizuje-leda že by jsi skládal motor z více kousků...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení převodovky jawa 638

Skvělá odpověď, děkuji! 4.7.2012 v 09:58 | Nahoru | #6
Dolph-cz> tak tak, veškeré seřizobání je nesmysl, neboť není jak seřizovat. Důležitější je kontrola částí: dobré vidličky, rovná (!) vodicí tyčka... atd. Normálně složená převodovka z dobrých dílů funguje, nic se neseřizuje.
Slož převodovku, sklapni kartery, strč řadičku do správného otvoru a protoč hřídele na všecky rychlosti, pokud to bude ok, bude to s velkou pravděpodobností ok.

Naposledy editováno 04.07.2012 10:19:26

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení převodovky jawa 638

4.7.2012 v 10:50 | Nahoru | #7

laďa prášil píše: Dolph-cz> tak tak, veškeré seřizobání je nesmysl, neboť není jak seřizovat. Důležitější je kontrola částí: dobré vidličky, rovná (!) vodicí tyčka... atd. Normálně složená převodovka z dobrých dílů funguje, nic se neseřizuje.
Slož převodovku, sklapni kartery, strč řadičku do správného otvoru a protoč hřídele na všecky rychlosti, pokud to bude ok, bude to s velkou pravděpodobností ok.



Právě při výměně např. ošoupané řadící vidličky se to má kontrolovat. Jak sám píšeš "s velkou pravděpodobností" by to bylo ok i bez kontroly, ale to ať si zváží každej sám. Je to jeho stroj.

(reakce na) Seřízení převodovky jawa 638

4.7.2012 v 11:40 | Nahoru | #8
PetrL3> opravdu, více méně není co čím seřizovat, podložky nikde nejsou. Dělal jsem to před třema dny naposled, takže i když mám sklerozu, nejsou. Ve fabrice se to též prostě smontovalo. Seriová výroba. žádný individuální tuning.

(reakce na) Seřízení převodovky jawa 638

4.7.2012 v 11:44 | Nahoru | #9

PetrL3 píše: Právě při výměně např. ošoupané řadící vidličky se to má kontrolovat. Jak sám píšeš "s velkou pravděpodobností" by to bylo ok i bez kontroly, ale to ať si zváží každej sám. Je to jeho stroj.



ono osobně jsem se už mockrát setkal spíše s tím,že lidi ve snaze vylepšit,seřídit a doladit udělají více škody než užitku.

ty vůle jsou výrobcem popsány,protože tam logicky musí být,ale tyhle údaje sloužili spíše pro kontrolu přesnosti výrobků při montáži a výrobě ve fabrice-když se dělaly nějaké úpravy na lince.nevěřím tomu,že by se každý motor zvášť měřil a ladily se vůle...

Seřízení převodovky jawa 638

4.7.2012 v 17:20 | Nahoru | #10
díky všem, věc se má tak,že motor jsem rozebíral asi rok zpátky a teď ho dávám dohromady. Mezitím jsem se stěhoval, takže teď si nejsem jistej, jestli tam nějaký vymezovací podložky byly, nebo ne. Tak bych to rád překontroloval.

Seřízení převodovky jawa 638

4.7.2012 v 18:59 | Nahoru | #11
Za pětibábu ti to v pohodě překontroluju... jako v servise, náš zákazník, náš pán. Přeješ překontrolovat vůle, má što mít - tak to tu nech a zítra přijdi. 500.
638 má lepší uložení předlohového hřídele. Tak mohl vzniknout asi problém, když se na starých měnily pouzdra a dal jsi tam dělané a bylo třeba vyšší. Tak to byl samozřejmě problém. 638 to je jiná liga

Seřízení převodovky jawa 638

4.7.2012 v 19:07 | Nahoru | #12
Nevím, jak 638 motoru, ale u 634 jsem podložku dával skrze to, abych se udržel ve stanovené max. vůli hřídele do stran. Neúměrně moc se obrušovala jedna strana řadících vidliček, s podložkou pak ok. Ale jak říkám, 634 motor. V mém případě byl naopak domácí tuzing více než žádoucí.

Vidličky máš v pořádku? Bez výrazného opotřebení z jedné strany než z druhé? Tyčky rovné? Pak to neřež = bez podložky.

Seřízení převodovky jawa 638

4.7.2012 v 19:11 | Nahoru | #13
Na 638 motorech jsem to snad ještě neviděl podložkovat, na staré 634 mi vůle vymezoval po každém rozložení motoru, to byla celkem tragedie.. Na mé bílé jawě v profilu mi chybí už jen kousek do 100tis km a nikdy se nemuselo nic vymezovat. V cca 40tis km se měnila předlohová hřídel a jedno kolečko, taky bez vymezení, fakt to v těch 638 motorech je už lepší.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 Jirka-Tajsn 3 23.2.2024 v 09:17 Eddie83
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 radys02 37 24.9.2023 v 18:22 krizak66
Svíčky-JAWA 350/638 Jawa 350/638 Boss.trx850 9 5.8.2023 v 17:01 pech.
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy
JAWA 350/632, 638 výfuky krátké - d... Jawa 350/632, Jawa 350/638 hurikans 8 4.5.2023 v 11:42 mito7


TOPlist