bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Upadnul mi vejfuk. Co ted?
Zdravím, tak jsem zpět. Dneska jsem se jel projet a za jízdy mi upad vejfuk.
Minulýmu majitelu určitě upad taky, protože jeden závit, kterej drží svod u hlavy byl několikrát převrtanej na větší šroub a když už nebylo možný závit zvětšovat byl vyvložkovanej pružinkou. V tom spodním byl prozměnu zalomenej šroub vevnitř, takže byl vyvrtanej menší závit uvnitř toho šroubu.

Takže se ptám, jak by to šlo opravit? Napadlo mě ten poškozenej svod rovnou zavařit, motor má dva vejfuky, ale bojim se vlivu, kterej by to mělo na výkon.
Jinak když sem jel domu, v noci, v tý bořce bez jednoho vejfujku, měla motorka kupodivu hezkej zvuk, takovej surovej. Sice to hrozně řvalo a při ubrání plynu to střílelo a z válce šly plameny, ale kupodivu to jelo dobře, žádnej negativní dopad na výkon jsem nepozoroval.

předem díky za nápady.


Předchozí
1 2
Následující

Upadnul mi vejfuk. Co ted?

2.7.2012 v 00:09 | Nahoru | #1
Nejsnazší by bylo celé ty zbytky děr pro šrouby úplně zavařit, zbrousit, díry znovu vyvrtat a vyřezat závity. Otázkou ovšem je, z jaké slitiny je hlava vyrobena a také by se mohla během vaření zkroutit.

Celý vývod v žádném případě nezaslepuj!!! Nenech se mást tím, že i bez laufu to jelo dobře, to bylo totiž v situaci, kdy kanál byl stále volný. Motor je odladěn na dva výfuky (docela rarita vzhledem k tomu, že motor je pouze dvouventilový - pokud je to tedy ten s tím zvláštním provedením rozvodu OHV s úhlovými raménky mezi vačkou a tyčkami) a kdybys jeden zaslepil, je to prakticky totéž, jakobys namontoval výfuk s polovičním průřezem, motor by byl přidušen a výkon by logicky značně poklesl.

Nebo se zkus podívat po jiném motoru, třeba z bouračky, může být i zadřený a podobně poškozený, hlavně, aby měl v pořádku hlavu, kterou jen přehodíš.

A když říkáš, že výfuk upadl (což bych chápal tak, že zcela odpadl od motorky a nechal jsi jej za sebou), tak chceš snad říct, že celý výfuk drží jen na hlavě a nikde jinde, třeba za koncovku, není uchycen? To snad ne...

Upadnul mi vejfuk. Co ted?

2.7.2012 v 00:09 | Nahoru | #2
Zavarit a vyvrat nove diry , nebo to nak ktomu pridelat na oko a nechat to tak

1 reakcí na tento příspěvek Upadnul mi vejfuk. Co ted?

2.7.2012 v 00:21 | Nahoru | #3
jukiny maj levný díly, tak novej válec či hlavu

Naposledy editováno 02.07.2012 00:22:07

1 reakcí na tento příspěvek Upadnul mi vejfuk. Co ted?

2.7.2012 v 00:25 | Nahoru | #4
na Slivenci smer Barandov po prave strane je autodilna a je tam sikovnej mechanik bejvalej motokrosar tak ten ti urcite poradi ! nebo v Holyni to mas taky kousek je opet sikovnej automechanik, a nebo jeste ve Zbuzanech je manik kterej vaři hlinik

1 reakcí na tento příspěvek Upadnul mi vejfuk. Co ted?

2.7.2012 v 00:26 | Nahoru | #5
Tak teda výfuk mi neupad uplně, jen se odklonil od hlavy a visel jen na hadičce co vede do ERG. Je samozřejmě uchycen ještě vzadu. Tak jsem ho odmontoval, hodil na nosič a jel dom.
A ano, je to ten motor s jednou vačkou, která ovládá oba ventily a úhlovým raménkem.

Ještě mě napadlo, asi před rokem jsem strhl závit na svíčku v hlavě u fichtla. Tehdá mi tam nechal táta v práci tu svíčku napevno zalejt takovou zvláštní hmotou. Vypadalo to jako tmel, ale prej v tom jsou částečky kovu. pak se "vypálilo" v peci a drželo to nádherně. Proto mě napadlo tam místo závitů zalejt dva svorníky, to by možný fungovalo líp? Ale netušim jak se ta látka jmenovala.

Na motorku na náhradní díly jsem se koukal už minule, kdy jsem myslel, že mam v háji alternátor. Jediný co sem našel byla celá motorka bez papírů a vrážet do toho víc peněz něž za který jsem to koupil se mi nechce. Jinak nová hlava stojí jako díl 3.800kč

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Upadnul mi vejfuk. Co ted?

2.7.2012 v 00:29 | Nahoru | #6
madmax2> To by stálo za pokus, můžeš mi popsat kde to ve Slivenci je? Jeden autoservis byl naproti řeznictví, ale ten nevim, jestli ještě funguje. A pak tu je jen Ford centrum, ale tam asi motorky nedělaj.
Díky

(reakce na) Upadnul mi vejfuk. Co ted?

2.7.2012 v 00:40 | Nahoru | #7
Hippieguy> Možná máš na mysli "tekutý kov". Lepit s ním svíčku mi tedy přijde dost ujeté, to pak chceš měnit celou hlavu, až svíčka odejde? Osobně s ním zkušenosti nemám, ale ty svorniky by udržet mohl. Hlavně je usadit ve správných úhlech a roztečích.

(reakce na) Upadnul mi vejfuk. Co ted?

2.7.2012 v 00:41 | Nahoru | #8

PRETORIAN88 píše: jukiny maj levný díly, tak novej válec či hlavu


nebo novou juki :D

Upadnul mi vejfuk. Co ted?

2.7.2012 v 01:48 | Nahoru | #9
najdi šikovného svářeče s autogenem,zavait díru od toho šroubu znova vyvrtat a udělat závit.

Upadnul mi vejfuk. Co ted?

2.7.2012 v 07:15 | Nahoru | #10
Tak asi bysis měl prvně uvědomit, že motorka je záležitost, která něco stojí a že "zadarmo" to neopravíš tak, aby to fungovalo. Tohle je zrovna místo, kde ti bude nějaký lepidlo k ničemu... musí to držet, protože tam je spousta vibrací. Takže jak radí borci, nechat pořádne a odborně zavařit a nechat udělat nový závity, případně počkat na nějakou bazarovou hlavu, která se snad časem objeví.

Upadnul mi vejfuk. Co ted?

2.7.2012 v 07:46 | Nahoru | #11
Tady děláte drama z takové kraviny. Prvně bych to přišrouboval, možná to na tom jednom a půl šroubu bude normálně držet. Kdyby ne, tak bych zkusil ten velký závit opravit, provrtat dál/vyvložkovat. Případně lepidlem dotvarovat chybějící část. Dnešní lepidla jsou super. A kdyby nepomohlo ani to, tak bych svod přidělal pouze pružinkou k žebru, do kterého bych vrtnul dírku, na svod by se mohlo přibodovat očko.. Měnit hlavu kvůli takové pitomosti je nesmysl. Asi bych nešel ani do rozdělání motoru a vaření hlavy - i to je podle mě zbytečné. To lepidlo na kov to jistí.

Upadnul mi vejfuk. Co ted?

2.7.2012 v 10:38 | Nahoru | #12
Jednoznačne zavařit a vyvrtat nové díry

(reakce na) Upadnul mi vejfuk. Co ted?

2.7.2012 v 10:39 | Nahoru | #13
Hippieguy> od pracovnich odevu smer Baranndov skoro na konci do prava a hned dole do leva, pak po prave strane je na plote velka neprehlednutelna cedule autoopravna , no pak jeste zkus tu Holyni. čest

Upadnul mi vejfuk. Co ted?

2.7.2012 v 13:43 | Nahoru | #14
Jinak můj názor, radši babetu než toto

Upadnul mi vejfuk. Co ted?

2.7.2012 v 14:06 | Nahoru | #15
Volil bych to kovový lepidlo - tekutej kov se tomu říká, jsou přímo druhy i vhodný na opravu motorů, teploty snáší, po vytvrdnutí je to normálně obrobitelný jako kov, dají se do toho řezat s úspěchem i závity. Mělo by to zvládnout i po upravení té obří díry přilepit tam matku abys nemusel řezat závit, kolem trochu domodelovat aby to drželo i ze stran a shora, ne jen na jedné straně matky. Tomu lepidlu nedělá problém slepit dva různé kovy. Je třeba dodržet dle návodu aplikaci a čas který potřebuje k vytvrdnutí.

Naposledy editováno 02.07.2012 14:07:34

Upadnul mi vejfuk. Co ted?

2.7.2012 v 17:57 | Nahoru | #16
Tak to vidim na ten tekutej kov a zalejt svorník. Snad to bude držet.

Upadnul mi vejfuk. Co ted?

2.7.2012 v 20:53 | Nahoru | #17
Co teď?.. Koupit normální motorku a ne čínu

1 reakcí na tento příspěvek Upadnul mi vejfuk. Co ted?

3.7.2012 v 18:42 | Nahoru | #18
Našel jsme na internetu tohle, Hlava Cena je dobrá a navíc bych díky novejm ventilům zbavili toho problému se spotřebou oleje.

A rovnou mě napadlo koupit i válec a píst na 200ccm Válec a píst
Sice bych měl díky menšímu zdvihu obsah 155ccm, ale přidalo by mi to 1.8Kw, takže bych měl nakonec 9.5Kw, což by znamenalo, že bych tam moh dát těžší převod a snížily by se vibrace.

Jedinej problém, kterej tam vidim je v tom, že původní hlava má 2 výfuky postranách a ta nová jen jeden uprostřed. Předokládám, že by tam šel nějak napasovat ten původní výfuk, ale nepojede to s nim ve výsledku hůř?

(reakce na) Upadnul mi vejfuk. Co ted?

3.7.2012 v 19:15 | Nahoru | #19
Hippieguy> zbytečná práce, která ve výsledku nic nepřinese.. Pokud chceš hlavu fakt měnit, tak kup tu, co tam patří..

1 reakcí na tento příspěvek Upadnul mi vejfuk. Co ted?

18.10.2012 v 17:36 | Nahoru | #20
Zdar - no nevaroval jsem Te, ze mas vejfuk dodatečne pripevnit k ramu?To maš z toho, že nedaš na radu ...Jak jsi to vyrešil? Doufam, ze to uz zase jezdi. Zdravi PyDžej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Upadnul mi vejfuk. Co ted?

18.10.2012 v 20:09 | Nahoru | #21
PýDžej> Tekutej kov se moc neosvěčil, všechno to vyteklo ven a zalepit tim svorník bylo skoro nereálný, takže nakonec přišel ke slovu pilník a hliníkovej hranolek. S timhle upevněnim jsem najel asi 2 500km a nic se nepovolilo. Takže oprava fungovala na 100% Ale ted je ta motorka zadřená na ojnici a vidim to tak, že asi už nikdy nezabublá.

1 reakcí na tento příspěvek Upadnul mi vejfuk. Co ted?

1.1.2013 v 17:52 | Nahoru | #22
Bože můj.Ty musíš bejt ale prase. Takle by neopravil největší blbec v JZD ani traktor. A ještě se stím pochlubí na netu.
To máš z toho,že dáš na radu takovejch,kteří o tom vědí taky lautr hovno. Kdybys to vzal do motoservisu,kde by na to mrkli asi by to dopadlo líp né??
Tekutej kov je samozdřejmě kravina v tomhle případě. Taky bych rád viděl borce kterej svařuje hliník autogenem
Samosebou,jak ti psalo X lidí nejlepší možná oprava je vyvaření (střídavým TIGem)a následné přeřezání závitů.
Ale to by stálo prachy a tys to spravil zadáka
Mimichodem to vyvložkování "pružinkou" jak píšeš mě moc pobavilo
Nejednalo se náhodou o vložku Helicoil
ChaaChááá Táta bude asi taky dobrej řízek
Svíčka zalitá natvrdo nákou sračkou Ja se snad potrhám smíchy

Naposledy editováno 01.01.2013 18:50:44

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Upadnul mi vejfuk. Co ted?

1.1.2013 v 18:01 | Nahoru | #23
Hippieguy> Gratuluji




(reakce na) Upadnul mi vejfuk. Co ted?

1.1.2013 v 18:03 | Nahoru | #24
dedek_new> To sedí

Upadnul mi vejfuk. Co ted?

1.1.2013 v 18:26 | Nahoru | #25
Omluv prosím mou troufalost, ale takhle prasáckou opravu jsem ještě neviděl. Inu, líný se nejvíc nadře.

(reakce na) Upadnul mi vejfuk. Co ted?

1.1.2013 v 19:03 | Nahoru | #26
jožin_z_bažin> Do motoservisu by byla kravina to dávat...takový vrak by nevzali a kdyby po nich chtěl dát to trochu do kupy, tak by ho to stálo 3x víc, než celá motorka...Vím, že to je hnusný, ale díky bohu, že už se zadřela a dosloužila...aspoň už se chudák (moto) nebude trápit.

1 reakcí na tento příspěvek Upadnul mi vejfuk. Co ted?

2.1.2013 v 10:42 | Nahoru | #27
na jaře až mu nebude po zimě chytat motorka tak tu bude nové téma "jak vyndat zalitou svíčku" ............Hippieguy- tady máš rovnou odpověď vem kladivo a majzlík a vysekej jí z toho svinstva a kdyby si tu svíčku nejde bože rozbil tak ten zbytek odvrtej udělej nový závit a je to

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Upadnul mi vejfuk. Co ted?

2.1.2013 v 10:59 | Nahoru | #28
Darks> Jestli si myslím správně, že je to ten samý sajrajt, se kterým jsem se setkal na pinckovi od známého, tak pokud to našrouboval a pak zalepil, mělo by to jít vyndat tím, že tou svíčkou otočí (mělo by to rupnout ten kentus). Otázka je, jestli to zašrouboval a zalepil, ne zalil, pak teda nevím, asi bych zevnitř hlavy zfrézoval svíčku na placku a odvrtal. Já bych se se sekáčem a kladivem na motor neodvážil

(reakce na) Upadnul mi vejfuk. Co ted?

2.1.2013 v 11:04 | Nahoru | #29
kozel.ka> Což to je jasné takový amatéři jako jsme my tak na to se sekáčem a kladivem jít nemůžeme ..........ale tady imitace Pata a Mata (pan Hippieguy) to zvládne levou zadní však si viděl jak si poradil se svodem tohle bude pro něj hračka

Upadnul mi vejfuk. Co ted?

2.1.2013 v 19:48 | Nahoru | #30
A zase je tu hromada lidí, který jsou chytrý jak tramvaj a ani neuměj číst. strženej závit na svíčce jsem opravoval tekutym kovem na pincku, ne na chopperu. A taky proč ne. Když můžu koupit novou hlavu na pincka za 100kč i s poštovnym, tak proč tu starou zničenou nezkusit opravit svépomocí. Ano, je to prasárna, ale těch 14dní ježdění, než mi přišla nová hlava to drželo.

jožin_z_bažin píše: Bože můj.Ty musíš bejt ale prase. Takle by neopravil největší blbec v JZD ani traktor. A ještě se stím pochlubí na netu.
To máš z toho,že dáš na radu takovejch,kteří o tom vědí taky lautr hovno. Kdybys to vzal do motoservisu,kde by na to mrkli asi by to dopadlo líp né??
Tekutej kov je samozdřejmě kravina v tomhle případě. Taky bych rád viděl borce kterej svařuje hliník autogenem
Samosebou,jak ti psalo X lidí nejlepší možná oprava je vyvaření (střídavým TIGem)a následné přeřezání závitů.
Ale to by stálo prachy a tys to spravil zadáka
Mimichodem to vyvložkování "pružinkou" jak píšeš mě moc pobavilo
Nejednalo se náhodou o vložku Helicoil
ChaaChááá Táta bude asi taky dobrej řízek
Svíčka zalitá natvrdo nákou sračkou Ja se snad potrhám smíchy



Dále, oprava v servise nemá žádnej význam. Rvát do motorky, která má reálnou cenu tak 5 tisíc další 3 až 4 tisíce za opravu je uplná hloupost. Hlavně takováhle investice nijak nezvýší výslednou hodnu motorky.
Tohle řešení s hliníkovym hranolkem se ukázalo jako výborný. Drží to, nic se nepovoluje a nic to nestálo. Možná to nevypadá uplně esteticky, ale důležitá je funkčnost.

kozel.ka píše: Omluv prosím mou troufalost, ale takhle prasáckou opravu jsem ještě neviděl. Inu, líný se nejvíc nadře.



Můžeš mi říct, jak by si to opravil ty?
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
postačí 125ccm Yuki Vista 125 jozefjozef 22 2.12.2019 v 21:41 Čurdajurda
Znovuoživení motorky Yuki Vista 125 Eliška125r 12 22.7.2019 v 22:00 Romans512
technicka poradna Yuki Vista 125 amazonak 7 3.5.2018 v 21:29 Tatak
elektro Yuki Vista 125 amazonak 3 22.4.2018 v 22:49 Maxipes_Fík
Nemá jiskru-porucha CDI?? Yuki Sport 125, Yuki Vista 125, V.D.O. Moto Chopper ... Hippieguy 18 20.11.2017 v 12:59 297772714


TOPlist