globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: životnost
Zdravim chci se zeptat mam čz 516 po celkové GO se vším šudy... jak je možné zvíšit životnost motoru bez nějakých exstrémních uprav? Jezdím jen pro radost ne závodně....

životnost

30.6.2012 v 11:16 | Nahoru | #1
tak dobrej olej a benzín (nelejt tam nějaký ty vervy 100oktanový,....)

1 reakcí na tento příspěvek životnost

30.6.2012 v 11:16 | Nahoru | #2
Všechno v motoru vyleštit, bude to "tužší" nebo "pevnější". Čím hladší povrch, tím víc to vydrží/čím míň vrubů a nerovností, tím víc to vydrží.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) životnost

30.6.2012 v 11:22 | Nahoru | #3

kozel.ka píše: Všechno v motoru vyleštit, bude to "tužší" nebo "pevnější". Čím hladší povrch, tím víc to vydrží/čím míň vrubů a nerovností, tím víc to vydrží.



A míň maže. Blbej nápad.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) životnost

30.6.2012 v 11:27 | Nahoru | #4
Enthropy> Fakt? Tak to bych rád věděl proč?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) životnost

30.6.2012 v 12:05 | Nahoru | #5
kozel.ka> Aby se na ploše udržel olejovej film a netrhal se, je potřeba určitá "hrubost." Proto jsou třeba válce jenom lehce honovaný a ne rozleštěný jak zrcadlo.

(reakce na) životnost

Skvělá odpověď, děkuji! 30.6.2012 v 12:38 | Nahoru | #6
Enthropy> Máš recht, ale pochybuju, že někdo bude leštit válec nebo píst, většinou se leštěj ojnice, kterým se tím zvýší pevnost, na leštění kanálů bych se vyprdl pokud to nebude dělat nějakej odborník, je dokázaný, že mírně hrubý povrch podporuje lepší víření směsi než leštěný...Ale zase u 125/516 si myslím nemá tohle moc cenu, ten motor se sypal i když to bylo nový, důležitý je opravdu ho mít dobře poskládanej, vymezený nežádoucí vůle v převodovce a dopřávat mu jak bylo řečeno dobrej oil a benzin(otázka je, co je dobrej benzin)A netavit to do bezvědomí, já měl 250/513 a když se to dobře poskládalo tak to jezdilo i měsíc...,ale většinou to vycházelo na dvě hodiny montování a hodinu ostrý jízdy a tý srandy co se na tom užilo

2 reakcí na tento příspěvek životnost

Skvělá odpověď, děkuji! 30.6.2012 v 12:44 | Nahoru | #7
Hlavně to poskládat a vybrousit na těsno a dobře zajet.
Dobrej benzín je i ta Verva 100 od Benziny. Co jsem ji začal používat, tak mi přestala reznout nádrž (nechytá to tolik vody jako natural) a přestal se mi zasírat karbec. Má to skvělý čistící účinky (což ale pro zajebanej starej motor s vůlema vymezenejma špínou může být fatální).

(reakce na) životnost

30.6.2012 v 13:16 | Nahoru | #8
Enthropy> Aha, tak díky, zase vím něco navíc

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) životnost

30.6.2012 v 13:17 | Nahoru | #9
Enthropy> Ale ty 100oktanáky asi nejsou dobrý moc do starejch motorek. Znám hodně případů kdy 100oktanák zadřel bajk a všechno to byly starý 2takty

(reakce na) životnost

30.6.2012 v 13:20 | Nahoru | #10
kdyrja> Říkám, ten motor musí být čistej. Jinak to uvolní všechnu špínu a pak je to samozřejmě jak lopatka písku hozená na kliku.

1 reakcí na tento příspěvek životnost

30.6.2012 v 15:09 | Nahoru | #11
Nejezdi pořád na plnej kotel

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) životnost

30.6.2012 v 16:26 | Nahoru | #12
jasný uvidim co to udělá....snad to chvily vydží..jinak je radost na tom blbnout....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) životnost

30.6.2012 v 16:28 | Nahoru | #13
Uvidíme jestli to přežije sezonu....

(reakce na) životnost

30.6.2012 v 23:18 | Nahoru | #14

Fokr píše: Uvidíme jestli to přežije sezonu....


Na to zapomeň, leda že by sis hned něco zlomil, mám tu motorku rád, ale s životností to soudruzi tak nějak potento.

1 reakcí na tento příspěvek životnost

1.7.2012 v 01:16 | Nahoru | #15
ty motory nejsou na dlouhou životnost stavěný.ty jsou na výkon a jestli ji chceš na výdrž tak nejezdi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) životnost

1.7.2012 v 10:28 | Nahoru | #16
aha no tak na ni budu jezdit dokud se to neposere a až se posere tak go je relativně jednoduchá asi jako většina majitelu

(reakce na) životnost

1.7.2012 v 10:34 | Nahoru | #17
nebo budou všichni jakou to mam bezudžbovou 516 ale z toho co sem tu pochitil by byla asi jediná z celí série

1 reakcí na tento příspěvek životnost

Skvělá odpověď, děkuji! 2.7.2012 v 22:15 | Nahoru | #18
516 jsem měl, jezdil jsem s ní většinou jen o víkendech, ale když byli prázdniny tak kazdy den a v klidu vydržela i 2 sezony bez GO....největší problém byl jen s tím, že se tam všechno povolovalo, semtam něco prasklo a taky, že byl celkem problém pořádně doštelovat karbec aby se to nedusilo a nějak normálně ten motor fungoval.....jinak s tou životností jak už tu bylo řečeno kvalitní oleje do benzinu....ja jsem používal castrol TTS, převodovy, to už ani nevím, ale ten se měnil hodně často ... jinak jde zvýšit životnost, jinou vložkou valce (když 516 hodně davas tak ta vložka moc nevydrží a zachvíly to chce další vybrus, to potom jen řve a nejede ) , kovaný píst no a taaak ....

(reakce na) životnost

3.7.2012 v 14:01 | Nahoru | #19
ok a cos tam měl za filtr?

1 reakcí na tento příspěvek životnost

3.7.2012 v 18:43 | Nahoru | #20
vzduchový filtr jsem měl origo papirovy, ale jde koupit i molitanový, prej je lepší, do motoru se asi nedostane tolik bordelu jako u toho papiroveho, ale nevyzkoušel jsem ho, je dražší než obyčejný,....už se to tu probíralo, myslím že tehdy jsem se na to tady ptal já

(reakce na) životnost

4.7.2012 v 09:47 | Nahoru | #21
tak molitanovej koupim určitě neni tak drahej jinak to jezdí drží skrákta je stim prdel.. přes zimu dám nikasil...

1 reakcí na tento příspěvek životnost

4.7.2012 v 12:47 | Nahoru | #22
jo tak uvidíš já když to koupil, tak se mi za měsíc rozsypal motor a za další měsíc se mi hryzla převodovka (když ten motor budeš rozdělávat tak v převodovce zkontroluj ty pojistky (takové kroužky) co drží ozubené kola aby nevyjeli a nepotkali se, já měl jeden volný a takhle to dopadlo ).... potom jsme udělali GO a jezdila 2 roky bez poruchy, ale jak jsem psal po každé jízdě dotahovat motor a kyvku , už bych ji asi znova nechtěl...prodal jsem ji a koupil auto , ale už šetřím na nějakého krosa, celkem mi to chybí

(reakce na) životnost

4.7.2012 v 17:39 | Nahoru | #23
Joo s převodovku sem si užil svoje dvakrát se kousla než sem přišel na správné vymezení a vod tý doby maká... jinak tohle mam jako veterána pro radost jinak dávno sedlám japonský enduro

1 reakcí na tento příspěvek životnost

22.7.2012 v 19:22 | Nahoru | #24
Životnost motoru u 516 je u každýho jiná.. já když jsem koupil motorku tak motor byl fakt v pěkným stavu, takže jsem dal jen píst s kroužkem , lamely a udělal výbrus.Motorka od tý doby šlape jak hodinky.. mám najeto tak 20mth a jezdim s ní závody a 1. týdně trénink..
ale když máš motor tvrdě ježděnej a neudržovanej, tak nepočítej že ti toho hodně vydrží, tam už potom musíš dávat novou převodovku, klikovku, komplet spojku a kartery s válcem.. a popřídadě ještě nějaký věci.. ale na hobby by to mělo vydržet v pohodě

(reakce na) životnost

25.11.2012 v 17:30 | Nahoru | #25
Venca516> Pravda potvora se osvědčila přežila sezonu uplně v pohodě ... motor drží oleje pouze plná sintetika a molitanovej filtr a kromě toho že mě v terénu odešla jednou svíčka jí nebylo nic .....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
spotřeba ČZ 125/516 martintymr 4 7.9.2023 v 12:57 doktorM
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Háže olej z převodovky ČZ 125/516 sustrjan 23 10.6.2022 v 16:33 sustrjan
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 12 8.1.2022 v 17:43 Gahan37
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22


TOPlist