paolo_novy Přidat reklamu

Téma: GPZ 500 problém v karburátoru
28.6.2012 v 19:27
Zdravím, mám problém se svojí GPZ 500S r.v. 2001. Při zapnutí(otevření) benzínu se mi začne dusit pravý válec a benzín teče hadičkou mezi karburátorama ven. Karbecy byly seřízený, plovákový ventil otevírá normálně, jehly nejsou seklé... Při zavření benzínu moto normálně funguje...
Předchozí
1 2
Následující

GPZ 500 problém v karburátoru

28.6.2012 v 21:40 | Nahoru | #1
Divny, hadicka mezi karburatorama je prepad, tzn nezavre ventil na plovaku. Takze neco spatne.

GPZ 500 problém v karburátoru

28.6.2012 v 22:56 | Nahoru | #2
Měl jsem to samé, nové ventilky a stejně nezavíral. Bylo tam nepatrné smítko prachu a už to prostě teklo ven. Rozdelat a pořádně očistit....
Nezávidim

2 reakcí na tento příspěvek GPZ 500 problém v karburátoru

28.6.2012 v 23:05 | Nahoru | #3
Vítej v klubu jak bylo řečeno, stačí nepatrný bordel a je to v prdeli. Ještě můžeš zkusit membránu v kohoutu (je podtlaková, když je špatná, přeplavuje karbec). zkus jestli to dělá když zavřeš kohout (s puštěným motorem). pokud jo, bude problém v membráně, pokud ne, bude problém v karbecu.

GPZ 500 problém v karburátoru

29.6.2012 v 00:29 | Nahoru | #4
si myslim ze u teto moto nejde zavrit benzin alespon u er5 to neslo , bych rekl ze to mas spatne serizeny ( vycisteny ) dej to do jneho servisu

GPZ 500 problém v karburátoru

29.6.2012 v 00:37 | Nahoru | #5
tak to ja mel opacny problem, zaviralo to i dys ten ventil nebyl uplne podle navodu nastrcenej do komory, pac to proste neslo s novyma guferkama mel sem karbece asi 10x venku...1h pro jejich vyndani a zandani, takze uz si na to muzu otevrit servis

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GPZ 500 problém v karburátoru

29.6.2012 v 09:25 | Nahoru | #6

stassek píše: Vítej v klubu jak bylo řečeno, stačí nepatrný bordel a je to v prdeli. Ještě můžeš zkusit membránu v kohoutu (je podtlaková, když je špatná, přeplavuje karbec). zkus jestli to dělá když zavřeš kohout (s puštěným motorem). pokud jo, bude problém v membráně, pokud ne, bude problém v karbecu.


No rekl bych ze se mylis. PRotoze kdyz se ti karbec zavre tak jak ma tezko ho necim preplavis.
Membrana stim nema nic spolecnyho. Ta dela pouze to ze kdyz na ni z jedny strany privedes podtlak tak se otevre a zacne proudit benzin.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GPZ 500 problém v karburátoru

29.6.2012 v 17:10 | Nahoru | #7

gugo píše: No rekl bych ze se mylis. PRotoze kdyz se ti karbec zavre tak jak ma tezko ho necim preplavis.
Membrana stim nema nic spolecnyho. Ta dela pouze to ze kdyz na ni z jedny strany privedes podtlak tak se otevre a zacne proudit benzin.



ale ta membrána na kohout když propouští furt, tj. nezavírá, tak to ten karbec nepobere. aspon vim ze to lidem s gpz delalo i v případech, kdy měli špatnou membránu kohoutu.

(reakce na) GPZ 500 problém v karburátoru

29.6.2012 v 17:29 | Nahoru | #8
stassek> právěže když zavřu benzín, tak se motor normálně rozběhne. Když ho zase otevřu, tak se začne dusit a benzín teče přepadem. No zkusim to ještě jednou všechnno vyndat a znova vyčistit...Už v tom budu taky nedobrovolně profík...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GPZ 500 problém v karburátoru

29.6.2012 v 17:44 | Nahoru | #9
gugo> Přesně tak, ale zajímalo by mně, jestli je tam taky nějaká možnost, jak bez zapnutýho motoru(a podtlaku) naplnit karburátory. Když je přeplavuju na startér, tak je mi docela líto baterky. Jakej je na to fígl? Třeba GS 500 má nna to polohu kohoutu PRI

(reakce na) GPZ 500 problém v karburátoru

29.6.2012 v 23:53 | Nahoru | #10

Jenick píše: gugo> Přesně tak, ale zajímalo by mně, jestli je tam taky nějaká možnost, jak bez zapnutýho motoru(a podtlaku) naplnit karburátory. Když je přeplavuju na startér, tak je mi docela líto baterky. Jakej je na to fígl? Třeba GS 500 má nna to polohu kohoutu PRI


Je 1. vyndat hadicku od podtlaku a cucnnout 2. odpojit nadrz a napojit ji treba na petku z benzinem. Kdyz delas synchonizaci karburatoru tak musis mit nadrz stejne dole.

(reakce na) GPZ 500 problém v karburátoru

29.6.2012 v 23:55 | Nahoru | #11
stassek> Ta to musej bejt ale dve zavady najednou blba membrana a ktomu blba hladina v karburatorech nebo nezavirajici ventily na plovaku hej ?

1 reakcí na tento příspěvek GPZ 500 problém v karburátoru

29.6.2012 v 23:57 | Nahoru | #12
podle mě když ta membrána propouští pořád, tak ti přetlačí váha vodního sloupce plovák

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GPZ 500 problém v karburátoru

30.6.2012 v 00:00 | Nahoru | #13
stassek> To nejde . plovak zavira privod benzinu do komory, proste neco jako kohoutek. Driv zadny kohouty s membranou nebyly a taky nic nepretejkalo. SI zkus do privodu beniznu fouknout kdyz zdvihnes plovak nahoru, neprefouknes a tlak benzinu z nadrze je 00 prd.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GPZ 500 problém v karburátoru

30.6.2012 v 09:23 | Nahoru | #14
Takže po opětovném vyčištění karbeců včetně všech trysek, překontrolování funkčnosti plováků(fakt tam byl ještě bordel) sice přestal benzín téct přepadem ven, ale moto se pro změnu po zapnutí benzínu dusí na levým válci. Zkusil jsem vyměnit svíčku za původní, protože ta nová byla ulitá, ta původní je sice trochu lepší, ale po chvíli je po otevření benzínu z toho stejně zase jednoválec... Než se zadusí, tak je vidět, že levej válec trochu kouří, což jsem si předtím nikdy nevšim. Zkusil bych vyměnit svíčky za Brisky, někdo tu psal, že jsou trochu odolnější proti ulití. Nevíte, jaké mají mít na GPZ označení? Dneska půjdu po zapalování a uvidíme...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GPZ 500 problém v karburátoru

30.6.2012 v 11:13 | Nahoru | #15
Jenick> taky mi to takhle blblo, nakonec jsem to ještě jednou nechal vyčistit a seřídit a pořádně to prohnal v otáčkách, pak už to přestalo. Kouří to protože se ti míchá nespálenej benzín s olejem ve válci. Olej bych pak vyměnil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GPZ 500 problém v karburátoru

30.6.2012 v 12:30 | Nahoru | #16
Stev> OK, už mám na pondělí domluvenej servis... zrovna je venku tak hezky do hajzlu, to to léto hezky začalo

(reakce na) GPZ 500 problém v karburátoru

1.7.2012 v 00:01 | Nahoru | #17
Jenick> Ahoj,to samé jsem řešil na kle 500,jsou tam stejné karburátory,rozdíl je jen v tryskách a jehlách,ale zpět k tvému problému,s největší pravděpodobností máš vymačkanou jehličku v plovákové komoře. Na konci jehličky je gumová špička, v které asi budeš mít vytlačený kroužek,ještě ty karbece vytáhni, a omrkni to,opravit se to nedá,musíš koupit novou,a raději kup i do druhé komory, ať to máš o jedné práci,ono se to rozdrbe vždycky když je supr počasí,taky jsem si tím prošel.Jinak na www.kle500.com v sekci ke stažení je manuál sice na kle 500,ale karbece to má stejné, tak to nastuduj,máš tam i nákres jak ta jehlička nemá vypadat,jak seřídit hladiny atd. Každopádně napiš co to bylo,součástka je třeba zde wemoto.cz

Naposledy editováno 01.07.2012 00:06:52

GPZ 500 problém v karburátoru

1.7.2012 v 18:55 | Nahoru | #18
Pokud si vzpomínám na svá mladá léta tak tohle byl problem všech GPZtek, nejen 500s. Většinou stačilo dát nové jehly, protože i když vypadají OK tak prostě nejsou, pokud si vzpomínám tak jsou pogumovaný a ta guma prostě asi už nemá tu pružnost. Zároveň bylo potřeba pořádně pročistit tu dírku kam jehla dosedá. To je hodně důležitý, vzpomínám si že se to u některých karburátorů muselo "zabrušovat" a to tak že se udělal na soustruhu hrot z oceli ve stejném úhlu jako je jehla, ten se potíral jemnou brusnou pastou a dosedací plošky jehly se jím jemě zabrušovaly. Za postup neručím ale pamatuju že jedině tak se nám podařilo zastavit chcací karbce na jedné GPZ500s a na GPZ750. Každopádně jak píše klerk, jehly kup a vyměn všechny a hlavně uplně nový tam dej. A co se týče tech dírek tak bych je aspoň protočil špejlí se smotkem vaty na konci, namočené do jemné brusné pasty. Každopádně si to hlídej ať ti nenateče benzín do válců, mohl by přes pístní kroužky natýct do oleje a zadřeš kliku, to byla u GPZ častá příčina zadřené kliky.

Naposledy editováno 01.07.2012 18:56:55

1 reakcí na tento příspěvek GPZ 500 problém v karburátoru

1.7.2012 v 21:39 | Nahoru | #19
aby si sa vyhol bordelu v karbeci, kup si palivovy filter.
staci maly plastovy s papierovym filtrovacou naplnou a mas to poriesene raz navzdy.
mne to tak blblo na Kawe EN500 a od vtedy mam pokoj.
karbce mame rovnake.

filter paliva

a ten ihlovy ventil vymen tiez, tak ako ti radia.
stoji par korun a pomoze to velmi :

ihlovy ventil

Naposledy editováno 01.07.2012 21:42:00

GPZ 500 problém v karburátoru

13.8.2012 v 10:51 | Nahoru | #20
Tak problém vyřešen, za původní závadu s přeplavováním pravého válce mohl skutečně bordel na jehlovém ventilu, který kvůli tomu úplně nedovíral a sekal se. Za následné laborování s přeplavováním na levém válci mohla moje blbost, nevšiml jsem si, že mi během rozebírání karburátoru někde vypadl váleček, který slouží jako sedlo pro jehlu (je v karburátoru volně), následkem čehož se několikanásobně zvětšil průměr trysky a levý válec to přeplavovalo. Závada vyřešena výměnou onoho válečku (600,- Kč), kompletním vyčištěním karburátoru, nádrže a montáží palivového filtru, dohromady za cca. 1500,-

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GPZ 500 problém v karburátoru

18.2.2013 v 22:49 | Nahoru | #21
popinjay> tak to by mě zajímalo jak jsi tam ten filtr dostal když tam není místo jedině nad karbcemi a to je pro zmenu zase výše jak ventil v nadrži udělej foto

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GPZ 500 problém v karburátoru

19.2.2013 v 10:26 | Nahoru | #22
Pedros1> Je pravda, že je to peklo. Původně jsem koupil ten klasickej papírák asi za 15 korun, a dal ho těsně nad karbece, ale musel jsem ho zkrátit asi o dva centimetry(je univerzální na slabý i silný palivový hadičky, tak jsem z něj upálil ty slabý konce). Kupodivu to fungovalo a najel jsem s tím asi 1500 kilometrů, zkrátka celý léto. Na podzim jsem ale potřeboval sundat nádrž, nasoukal jsem jí zpátky a najednou mi tam teklo málo benzínu a motorka nejela, po odstranění filtru ok. Nakonec jsem musel koupit filtr Motoforce racing, který je fakt miniaturní a vejde se jak za kohout, tak mezi karbecy, aniž by byl výše, než výpusť. Jo a další výhodou je, že se dá rozebrat, vyčistit a vrátit zpátky. No jo no, EN500 má jinak tvarovanou nádrž a ke všemu mnohem lepší přístup, než GPZ, tak se jim to radí... Teď v zimě jsem zjistil, že mám nádrž sice krásně čistou, ale úplně vepředu, kde dosedá na rám byla svařovaná a reznou tam ty sváry. Snad desetkrát jsem jí čistil a stejně tam je bordel, musel bych jezdit pořád s plnou, aby to neoxidovalo. Letos se na to ještě asi vybodnu, ale jestli filtr nepomůže, budu jí muset vylít barvou...

(reakce na) GPZ 500 problém v karburátoru

21.2.2013 v 11:27 | Nahoru | #23
Jenick> no ta moje právě asi 10let stála a ta nádrž je taky jedlá sice jsem ji vyčistil udělal nové sítka na ventil, ale stejně jsem ještě právě přemýšlel o tom dalším filtru, jenže ouvej nějak málo místa

1 reakcí na tento příspěvek GPZ 500 problém v karburátoru

24.3.2013 v 21:22 | Nahoru | #24
zdar, mam kle 500, stejnej motor jak gpz 500, jízda super, neškubne, nevystřelí, prostě reaguje jak má, zastavim, chcípnu motor a z hadice co je přepad ze vzduchového filtru mi chrčí benzín jak hovado, nový ventilky v karbecích, vyčištěno, seřízený hladiny podle manuálů na 17mm a benzín pořád teče...samosebou ani kohout neni v cajku, pořád protejká...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GPZ 500 problém v karburátoru

25.3.2013 v 21:15 | Nahoru | #25
pavlik.figa> no taky jsem asi 2dny zápasil s karbcama pořád se přeplavovaly nedával jsem sice nové ventilky poněvadž pod lupou i po 10letech odstavení jsou ok, ale byly hodně zaoxidované ty dosedací plochy, takže vyrobit kužel a zabrousit jemnou pastou a hlavně pozor na třeba i malinké smítko dělá obrovské problémy a co se týče ventilu v nádrži, tak buď se dá koupit sada na repasi na wemoto nebo zrušit celý nesmyslný podtlak vyhodit membránu pryč a zablindovat a do ventilu sehnat benzínu odolnou gumu a udělat nové těsnění tak jsem to vyřešil hlavně nezapomínat vypínat benzín ono ty podtlakové ventily jsou u GPZ stejně nahovno poněvadž nemají primarni okruh aha ale ty máš KLE500 tam myslím je, takže pokud chceš zaplavit karbce musíš švrlat z motorem a zase je to na úkor baterky, Jawy taky neměly tyto nesmyslné kurvítka a byl klid čím více blbostních nesmyslů tím hůř !

(reakce na) GPZ 500 problém v karburátoru

29.3.2013 v 15:28 | Nahoru | #26
Pedros1> budu zkoušet, leštit, brousit, jen at už neteče!!!! ale díky...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GPZ 500 problém v karburátoru

29.3.2013 v 15:36 | Nahoru | #27

Pedros1 píše: pavlik.figa> no taky jsem asi 2dny zápasil s karbcama pořád se přeplavovaly nedával jsem sice nové ventilky poněvadž pod lupou i po 10letech odstavení jsou ok, ale byly hodně zaoxidované ty dosedací plochy, takže vyrobit kužel a zabrousit jemnou pastou a hlavně pozor na třeba i malinké smítko dělá obrovské problémy a co se týče ventilu v nádrži, tak buď se dá koupit sada na repasi na wemoto nebo zrušit celý nesmyslný podtlak vyhodit membránu pryč a zablindovat a do ventilu sehnat benzínu odolnou gumu a udělat nové těsnění tak jsem to vyřešil hlavně nezapomínat vypínat benzín ono ty podtlakové ventily jsou u GPZ stejně nahovno poněvadž nemají primarni okruh aha ale ty máš KLE500 tam myslím je, takže pokud chceš zaplavit karbce musíš švrlat z motorem a zase je to na úkor baterky, Jawy taky neměly tyto nesmyslné kurvítka a byl klid čím více blbostních nesmyslů tím hůř !



Nesmyslnej podtlak ? Takze navrat k zavirani benzinu ? To je fakt reseni.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GPZ 500 problém v karburátoru

29.3.2013 v 16:03 | Nahoru | #28
gugo> no hele pokud jsi linej zastavit kohoutek, tak za to ti teda nemůžu a vůbec proč bych ti měl co vysvětlovat a když už jsem u toho tak mi vysvětli 1 závažný důvod, aby tam ten podtlak který pouští benál byl je to akorád další kurvítko nic víc !!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GPZ 500 problém v karburátoru

29.3.2013 v 20:11 | Nahoru | #29

Pedros1 píše: gugo> no hele pokud jsi linej zastavit kohoutek, tak za to ti teda nemůžu a vůbec proč bych ti měl co vysvětlovat a když už jsem u toho tak mi vysvětli 1 závažný důvod, aby tam ten podtlak který pouští benál byl je to akorád další kurvítko nic víc !!



No ten podtlak je tam prave kvuli tomu, ze potom nemusis kroutit kohoutem a zavirat palivo pri kazdym odstaveni motorky. POpravde jsi prvni clovek u kteryho shledavam nejakou negatvni reakci na podtlakovej ventil . Tak si to preber.
A jo mas pravdu jsem linej a benzin zavru tak mozna 31.12 , kdyz vim ze tak mesic nepojedu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GPZ 500 problém v karburátoru

29.3.2013 v 23:43 | Nahoru | #30
gugo> no až na to že potom skuhrate, že se Vám přeplavujou karbce atd..... stačí když ti praskne membrana nebo porezni hadička a stojíš zrovna v tu nevhodnou chvíli a pokud přepínáš na rezervu stejně musíš přepnout podle mně je to taková trošku vymoženost, ale uplně khovnu se tady pokoukej po vebu jak jsou problemy z tím podtlakovým ventilem prostě manual je manual a nehledě na to, že jak je ventil už starší, tak stejně pořádně netěsní a protéká dyk nedávno tady někdo psal, že mu to saje benál přímo do sání před karbecy přez ten podtlak, tak mi mluv, že to není kurvítko a navíc na 4kolce mám taky manuální pouštění, takže jsem zvyklý vypínat a zapínat benál

Naposledy editováno 30.03.2013 12:12:27
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
startovaci rele pali se pojistka Kawasaki GPZ 500 dolezel 9 17.8.2022 v 06:26 dolezel
Hledám servis Kawasaki GPZ 500 Anthony30CBR 6 26.7.2022 v 06:34 Gahan37
Servis Ústecký kraj Kawasaki GPZ 500 VojtechHead 5 19.5.2022 v 07:50 VojtechHead
Zadní pneumatika na Kawasaki Gpz 50... Kawasaki GPZ 500 Admik1997 3 6.5.2022 v 21:24 Ariete
Dotaz Kawasaki GPZ 500 Flavius 18 12.4.2022 v 12:48 Flavius


TOPlist