ovladam tim vzduch nebo benzin ?
jinak jak serizujete volnobeh v domacich podminkach ?
pripomenu ze svicky podtlaky filtr novy vse vycisteno a utesneno.
dik za rady.
Jurawood píše: přesně tak, čumět na svíčku - blbost. Emulzní dírku z pilot screw kromě stání na křižovatce vůbec nepoužiješ.
Jedná se fakt pouze o brždění motorem a volnoběh.. Osobně jsem to měřil a laboroval, to proto že se říká do 1/4 plynu.. no zdaleka ne..
Co píše Misha je naprostá pravda. Možná jen že pomalé padající otáčku nemusí způsobovat vždy jen chudá směs. Poukud to s volnoběžnou směsí přestřelíš bude to při rozpáleným motoru hodně špatně a dlouho startovat..
A ještě jsem se zděsil toho postupu nahoře... v žádným případě netočte šroukama individuálně.
Nechat vždy stejně, maximálně se dá krajní válce o 1/4 otáčky povolit oproti středovým.
Sorry nesouhlasim, po ladeni pouze pilot screw a doladovani behem cca 14 dnu (tzn cca 500-600 km) Ve vysledku po ujeti cca 130 km na 2 otacky bila svicka, po dalsich 130 km na 2 a 3/4 otacky cerna svicka. Mimochodem tady je peknej graf (nekde ke konci stranky), kterej je v rozporu stim co rikate.
1 reakcí na tento příspěvek co ovlada Pilot screw ?
volnobeh jsem ubral. a pak takhle dalsi tri. akorat stvrty valec jsem povolil az o 2 otacky. ted motorka docela frci na volbobeh ale deje se presne to co tu bylo popsano. otacky po ubrani plynu padaji pomalu dolu. takze asi porad chudy. navic kdyz je zahrata a postoji tak patnac minut v klidu tak uz bez lehkeho pridani plynu nanatocim.jen blafa... takze nejaka rada ? musim to jeste jednou poradne vychytat.
motomiro: ...navic kdyz je zahrata a postoji tak patnac minut v klidu tak uz bez lehkeho pridani plynu nanatocim.jen blafa...
Podle tohohle to už chudé není, spíše naopak. Pootevřením plynu tam pustíš víc vzduchu a díky tomu to chytne.
ted mi to docela na volnobeh jede ale na muj vkus docela dlouho se zahriva. aby byl pravidelny volnobeh musim ji svizne projet na plnej plyn. do vyfuku obcas streli ale nic pravidelnyho.
potiz je taky asi vtom ze nekdo vykuchal vyfuky nejde to moc ladit podle zvuku. ma to dva laufy a z kazdyho se line neco jinyho
červená je složení směsy, ty oblasti zchudnutí je brždění motorem, podud se malinko zalechtá plyn, je to vidět na vzrůstajících otáčkách (modrá- dle grafu vždy poloviční)
složení je vpodstatě nachlup stejné.
Levý graf 2 otáčky ven, vpravo 3 ot
Naposledy editováno 28.06.2012 16:42:53
1 reakcí na tento příspěvek co ovlada Pilot screw ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) co ovlada Pilot screw ?
Jurawood> super grafy
2. vsechny valce najednou
tak jsem skusil oba uvedene postupy.
nespozoroval jsem zadny rozdil v chovani motoru a jestli je to nastaveno podle prvni nebo druhy varianty zadny posun vpred se nekona...
je to ted nastaveny tak abych moh nejak slusne odjezdit leto a paj to poresim po vymene vyfuku.
dekuji za snahu pomoct,kazda rada dobra. a kdyby nekdo vedel reseni,sem stim budu rad.
Konstantní velikost volnoběžné trysky našroubované v karburátoru
umožňuje určitý průtok benzinu a směs ve volnoběžných otáčkách
je vytvářena se vzduchem, jehož množství určuje pozice Pilot Screw.
Čím víc je Pilot Screw VYŠROUBOVÁN(doleva) z tělesa karburátoru,
tím propouští vzduchu více a SMĚS JE CHUDŠÍ a naopak.
Vzhledem k tomu, že volnoběžná tryska ovlivňuje složení směsi
až do 1/4 otevření plynové rukojeti,
je opravdu třeba dodržovat hodnotu(např. povolit 1,5 otáčky od úplného
´utažení´)předepsanou pro Pilot Screw výrobcem v literatuře.
Samozřejmě pokud se jedná o sériovku. U ´poladěných´motocyklů je to
zase záležitost pro ladiče a ne amatéra doma v garáži ...
1 reakcí na tento příspěvek co ovlada Pilot screw ?
a proto je dobrý, aby dostávaly o něco bohatší směs(jak píše Jurawood!),
takže :
"vnější" nastavit PODLE LITERATURY a
"vnitřní" o 1/4(dejme tomu)otáčky VYŠROUBOVAT MÍŇ(!).
Stejně tak nastavování podle literatury není provozní hodnota. Je to výchozí poloha. do které se šrouby natočí, aby se dal motor nastartovat a zahřát. A při provozní teplotě se pak nastaví konečná směs do polohy, která se může od té původní hodně lišit. Zvláště pokud už motor něco pamatuje a je k němu připojený neoriginální výfuk, vysoce propustný filtr, nebo jsou karburátory neoriginálně přetryskovány (Dynojet, apod.).
1 reakcí na tento příspěvek co ovlada Pilot screw ?
"vyučováním" se omlouvám
Jsem už opravdu motocyklovej kamenožrout a "umím" vlastně
jen karburátory dvoutaktní a to ještě ty starý
To, co odborníci na dnešní motory ví, já jen instinktivně
cítím A sice, že seřizovat hodně jetej, nebo dokonce
poladěnej + hodně jetej motor je problém i pro machry !
1 reakcí na tento příspěvek co ovlada Pilot screw ?
Jsi asi další co se domnívá že se dává směs aby se snad dobře chladilo?
Ne je to úměra podle teploty, studený motor potřebuje velmi bohatou , postupně chudně a prostřední válce s vyžšími teplotami se spokojí s chudší směsí, než krajní chlazené vzduchem.
Ale v klidu, tohle si totiiž myslí půlka lidí.
Naposledy editováno 01.07.2012 14:53:04
motomiro píše: tak tedy kluci jak to je ? ja ten sroubek hodne povolil na vsech valcich. takze jsem to obohatil ...?
No z toho co tu kluci píšou je směrodatné zda máš k tomu šroubu v manuálu napsané:
-"pilot screw"
nebo
-"pilot air screw"
Jak tohle zjistíš, tak už bude jasné zda povolováním obohacuješ, či ochuzuješ! Nepletu se?
1 reakcí na tento příspěvek co ovlada Pilot screw ?
složení / bohatost směsi teplotní režim chodu motoru
"docela" ovlivňuje
Než se motor ohřeje na provozní teplotu,
bohatší směs potřebuje
Je to však, zvlášť u dnešních motorů, natolik komplikovaná
problematika, že to asi nelze řešit tady na Forum,
kde se většinou jen nahromadí nejrůznější názory na věc
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
zatuhlý plyn Yamaha XJ 600 | Paja.ml | 1 | 26.3.2024 v 17:13 Destroyer |
Serizeni retezu XJ 600 Yamaha XJ 600 | Rollinman | 24 | 24.3.2024 v 01:57 tompok76 |
Můžu odjet po snížení motorky na ni... [1, 2] Yamaha XJ 600 | H1d30k | 42 | 21.3.2024 v 15:02 H-D82 |
XJ600 - jede na 2 válce [1, 2] Yamaha XJ 600 | Animals21 | 52 | 22.2.2024 v 07:40 Koudy01 |
Dá se někde ověřit reálný výkon mot... Yamaha XJ 600 | H1d30k | 13 | 5.9.2023 v 13:20 panTerek |