globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: co ovlada Pilot screw ?
27.6.2012 v 14:20
mam na masine karburatory Mikuni BS32. na vrchu maji sroub bohatosti smesi,navolnobeh. (pilot screw) podle manualu maji byt otoceny na dve otacky. taak to ted mam ale volnobeh je nanic. podle svicky je to chudy. Procet jsem tady par temat ale jasna odpoved tam neni. Tedy kdyz povoluji sroub bohatosti,tak smes obohacuji nebo naopak ochuzuji ?
ovladam tim vzduch nebo benzin ?
jinak jak serizujete volnobeh v domacich podminkach ?
pripomenu ze svicky podtlaky filtr novy vse vycisteno a utesneno.
dik za rady.
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) co ovlada Pilot screw ?

28.6.2012 v 12:18 | Nahoru | #31

Jurawood píše: přesně tak, čumět na svíčku - blbost. Emulzní dírku z pilot screw kromě stání na křižovatce vůbec nepoužiješ.
Jedná se fakt pouze o brždění motorem a volnoběh.. Osobně jsem to měřil a laboroval, to proto že se říká do 1/4 plynu.. no zdaleka ne..

Co píše Misha je naprostá pravda. Možná jen že pomalé padající otáčku nemusí způsobovat vždy jen chudá směs. Poukud to s volnoběžnou směsí přestřelíš bude to při rozpáleným motoru hodně špatně a dlouho startovat..

A ještě jsem se zděsil toho postupu nahoře... v žádným případě netočte šroukama individuálně.
Nechat vždy stejně, maximálně se dá krajní válce o 1/4 otáčky povolit oproti středovým.


Sorry nesouhlasim, po ladeni pouze pilot screw a doladovani behem cca 14 dnu (tzn cca 500-600 km) Ve vysledku po ujeti cca 130 km na 2 otacky bila svicka, po dalsich 130 km na 2 a 3/4 otacky cerna svicka. Mimochodem tady je peknej graf (nekde ke konci stranky), kterej je v rozporu stim co rikate.

1 reakcí na tento příspěvek co ovlada Pilot screw ?

28.6.2012 v 12:37 | Nahoru | #32
tak jsem to nastavil asi takle-nastavoval jem kazdy valec zvlast. zasrouboval pilot screw jeme nadoraz. pak vsechny 4 povolil dle manualu o dve otacky. jel jsem to projet ad jse zahreje asi 5/6km mestem. pak jsem povolil prvni valec1/5 otacky az se nezved volnobeh.
volnobeh jsem ubral. a pak takhle dalsi tri. akorat stvrty valec jsem povolil az o 2 otacky. ted motorka docela frci na volbobeh ale deje se presne to co tu bylo popsano. otacky po ubrani plynu padaji pomalu dolu. takze asi porad chudy. navic kdyz je zahrata a postoji tak patnac minut v klidu tak uz bez lehkeho pridani plynu nanatocim.jen blafa... takze nejaka rada ? musim to jeste jednou poradne vychytat.

(reakce na) co ovlada Pilot screw ?

28.6.2012 v 12:57 | Nahoru | #33

motomiro: ...navic kdyz je zahrata a postoji tak patnac minut v klidu tak uz bez lehkeho pridani plynu nanatocim.jen blafa...


Podle tohohle to už chudé není, spíše naopak. Pootevřením plynu tam pustíš víc vzduchu a díky tomu to chytne.

co ovlada Pilot screw ?

28.6.2012 v 15:40 | Nahoru | #34
Jak píše Virago, pokud při startování musíš přidat plynu, tzn. pustit vzduch, tak je to spíše už bohaté, ale zase jestli se ti vracejí pomalu otáčky na volnoběh, tak je tam toho vzduchu spíše víc. Ono někdy nastavit karburátory je fakt hodně velká alchymie a v domácích podmínkách se k výsledku ani nejde dopracovat. A co příruby karburátorů? Jsou OK, nepřisává si to vzduch? Vzhledem ke stáří motorky bych tipoval že uplně ready asi nebudou, protože už sem se setkal u mnohem novějších yamah že s tím měli problémy a příruby byli popraskané.

co ovlada Pilot screw ?

28.6.2012 v 16:17 | Nahoru | #35
priruby byli popraskany a prisavalo to. proto jsem to rozebiral a menil je. ne zq novy ale v lepsim stavu. navic jsem pro jistotu ty lepsi co jsem tam daval potrel silikonem a omotal teflonovou paskou. zarucene ted tesni. skousel jsem je v praci natlalovat vzduchem....
ted mi to docela na volnobeh jede ale na muj vkus docela dlouho se zahriva. aby byl pravidelny volnobeh musim ji svizne projet na plnej plyn. do vyfuku obcas streli ale nic pravidelnyho.
potiz je taky asi vtom ze nekdo vykuchal vyfuky nejde to moc ladit podle zvuku. ma to dva laufy a z kazdyho se line neco jinyho

co ovlada Pilot screw ?

28.6.2012 v 16:41 | Nahoru | #36
qoqo: máš vliv při jízdě na 4.000 otáček
červená je složení směsy, ty oblasti zchudnutí je brždění motorem, podud se malinko zalechtá plyn, je to vidět na vzrůstajících otáčkách (modrá- dle grafu vždy poloviční)

složení je vpodstatě nachlup stejné.
Levý graf 2 otáčky ven, vpravo 3 ot

Naposledy editováno 28.06.2012 16:42:53

1 reakcí na tento příspěvek co ovlada Pilot screw ?

28.6.2012 v 17:05 | Nahoru | #37
hodne jezdim do 4000 otacek. protoze xj tahne hned od spodku. na sestku se da jet v klidu i padesatkou. a prave tehdy do obcas streli do vyfuku kdyz to zavru plynem. ale to delaji asi ty vykuchany vyfuky. nastavil jsem to ted tak abych moh jezdit do prace a nechcipalo mi to na semaforech. dokud neudelam vyfuky tak to lip asi neseridim. Muzu neco poskodit kdyz je nahodou volnobezna smes spatne serizena ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) co ovlada Pilot screw ?

28.6.2012 v 17:26 | Nahoru | #38
motomiro> Tak jestli máš kuchlé výfuky, tak sme u toho. Pokud jsou výfuky origo, a vše ok, tak se to dá doladit i prostě podle ucha. Ale jak už máš vybrakované výfuky(teď záleží jak moc) tak se s tím kolikrát domluvit nejde a bude to střílet pořád aspoň mírně. Aspoň takovou mám vlastní zkušenost s více motorkama co se vykuchaných výfuků týče.
Jurawood> super grafy

(reakce na) co ovlada Pilot screw ?

28.6.2012 v 17:35 | Nahoru | #39
mischa638> no prave. uz mam pripraveny vyfuky ze Suzuki gsx600 co mi podaroval tady Fafo (dekuji moc) tak doufam ze to pak bude lepsi. ty moje jsou vyckuchane stylem ze nekdo protazil prepazky kovovou tyci . nejaky domaci tuner...

co ovlada Pilot screw ?

29.6.2012 v 20:29 | Nahoru | #40
jelikoz tady padli dva rozdilne nazory jak nastavovat bohatost smesi na volnobeh : 1 kazdy valec zvlašt
2. vsechny valce najednou
tak jsem skusil oba uvedene postupy.
nespozoroval jsem zadny rozdil v chovani motoru a jestli je to nastaveno podle prvni nebo druhy varianty zadny posun vpred se nekona...
je to ted nastaveny tak abych moh nejak slusne odjezdit leto a paj to poresim po vymene vyfuku.
dekuji za snahu pomoct,kazda rada dobra. a kdyby nekdo vedel reseni,sem stim budu rad.

co ovlada Pilot screw ?

30.6.2012 v 15:33 | Nahoru | #41
Pilot Screw ovlivňuje bohatost směsi především při VOLNOBĚHU.

Konstantní velikost volnoběžné trysky našroubované v karburátoru
umožňuje určitý průtok benzinu a směs ve volnoběžných otáčkách
je vytvářena se vzduchem, jehož množství určuje pozice Pilot Screw.

Čím víc je Pilot Screw VYŠROUBOVÁN(doleva) z tělesa karburátoru,
tím propouští vzduchu více a SMĚS JE CHUDŠÍ a naopak.

Vzhledem k tomu, že volnoběžná tryska ovlivňuje složení směsi
až do 1/4 otevření plynové rukojeti,
je opravdu třeba dodržovat hodnotu(např. povolit 1,5 otáčky od úplného
´utažení´)předepsanou pro Pilot Screw výrobcem v literatuře.

Samozřejmě pokud se jedná o sériovku. U ´poladěných´motocyklů je to
zase záležitost pro ladiče a ne amatéra doma v garáži ...

co ovlada Pilot screw ?

30.6.2012 v 16:22 | Nahoru | #42
Bosstrx : s tím utahováním a povolováním PilotScrew
je to přesně naopak...(než napsal petrvtr).

Naposledy editováno 30.06.2012 16:23:27

1 reakcí na tento příspěvek co ovlada Pilot screw ?

30.6.2012 v 16:37 | Nahoru | #43
U řadových tří- a více-válců pracuji vždycky ty "vnitřní" za částečně vyšší teploty
a proto je dobrý, aby dostávaly o něco bohatší směs(jak píše Jurawood!),
takže :
"vnější" nastavit PODLE LITERATURY a
"vnitřní" o 1/4(dejme tomu)otáčky VYŠROUBOVAT MÍŇ(!).

(reakce na) co ovlada Pilot screw ?

30.6.2012 v 18:08 | Nahoru | #44
IvanDvoutakťák: Dovolím si nesouhlasit. Většina "pilot screw" reguluje u moderních karburátorů ve volnoběhu množství paliva. Pokud regulují vzduch (jako u Jawy), bývá zvykem je označovat jako "air screw" nebo "pilot air screw".
Stejně tak nastavování podle literatury není provozní hodnota. Je to výchozí poloha. do které se šrouby natočí, aby se dal motor nastartovat a zahřát. A při provozní teplotě se pak nastaví konečná směs do polohy, která se může od té původní hodně lišit. Zvláště pokud už motor něco pamatuje a je k němu připojený neoriginální výfuk, vysoce propustný filtr, nebo jsou karburátory neoriginálně přetryskovány (Dynojet, apod.).

1 reakcí na tento příspěvek co ovlada Pilot screw ?

1.7.2012 v 10:14 | Nahoru | #45
Velký dík, Virago, za poučení a těm, které jsem zmátl mým
"vyučováním" se omlouvám
Jsem už opravdu motocyklovej kamenožrout a "umím" vlastně
jen karburátory dvoutaktní a to ještě ty starý
To, co odborníci na dnešní motory ví, já jen instinktivně
cítím A sice, že seřizovat hodně jetej, nebo dokonce
poladěnej + hodně jetej motor je problém i pro machry !

(reakce na) co ovlada Pilot screw ?

1.7.2012 v 11:15 | Nahoru | #46
IvanDvoutakťák: Zase coby Dvoutakťák učitě dobře víš, že u 2T co nastavíš ráno, odpoledne nemusí vyhovovat Když si vzpomenu na ladění fichtlů, kdy jeden den to do strmého kopce vyjelo i na dvojku a další den to zpomalovalo i na jedničku, tak ty dvoutakty jsou fakt vysoká škola seřizování.

1 reakcí na tento příspěvek co ovlada Pilot screw ?

1.7.2012 v 14:19 | Nahoru | #47
tak tedy kluci jak to je ? ja ten sroubek hodne povolil na vsech valcich. takze jsem to obohatil ...?

co ovlada Pilot screw ?

1.7.2012 v 14:52 | Nahoru | #48
Dvutakťák, psal jsem to ale o tom složení dle teploty válce přesně naopak..
Jsi asi další co se domnívá že se dává směs aby se snad dobře chladilo?
Ne je to úměra podle teploty, studený motor potřebuje velmi bohatou , postupně chudně a prostřední válce s vyžšími teplotami se spokojí s chudší směsí, než krajní chlazené vzduchem.
Ale v klidu, tohle si totiiž myslí půlka lidí.

Naposledy editováno 01.07.2012 14:53:04

(reakce na) co ovlada Pilot screw ?

1.7.2012 v 16:48 | Nahoru | #49

motomiro píše: tak tedy kluci jak to je ? ja ten sroubek hodne povolil na vsech valcich. takze jsem to obohatil ...?


No z toho co tu kluci píšou je směrodatné zda máš k tomu šroubu v manuálu napsané:

-"pilot screw"

nebo

-"pilot air screw"

Jak tohle zjistíš, tak už bude jasné zda povolováním obohacuješ, či ochuzuješ! Nepletu se?

1 reakcí na tento příspěvek co ovlada Pilot screw ?

1.7.2012 v 18:19 | Nahoru | #50
Myslím, že ať u vzduchem, či kapalinou chlazených motorů,
složení / bohatost směsi teplotní režim chodu motoru
"docela" ovlivňuje
Než se motor ohřeje na provozní teplotu,
bohatší směs potřebuje
Je to však, zvlášť u dnešních motorů, natolik komplikovaná
problematika, že to asi nelze řešit tady na Forum,
kde se většinou jen nahromadí nejrůznější názory na věc

(reakce na) co ovlada Pilot screw ?

24.12.2021 v 19:29 | Nahoru | #51
IvanDvoutakťák> Po startu studeného motoru se sytič posune takovým směrem ze piloty vysune tzn. “Utahujes” tím jsem si jistý takže pokud mate pravdu ze při startu zahřívání směs obohacuje pak ji povolovacím směrem ochuzujes a trysky zajíždí více dovnitř

co ovlada Pilot screw ?

24.12.2021 v 19:41 | Nahoru | #52
zas jeden netrpelivej archeolog.. . hergot kdybys pockal do cervence, mohlo to bejt kulaty
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
zatuhlý plyn Yamaha XJ 600 Paja.ml 1 26.3.2024 v 17:13 Destroyer
Serizeni retezu XJ 600 Yamaha XJ 600 Rollinman 24 24.3.2024 v 01:57 tompok76
Můžu odjet po snížení motorky na ni... [1, 2] Yamaha XJ 600 H1d30k 42 21.3.2024 v 15:02 H-D82
XJ600 - jede na 2 válce [1, 2] Yamaha XJ 600 Animals21 52 22.2.2024 v 07:40 Koudy01
Dá se někde ověřit reálný výkon mot... Yamaha XJ 600 H1d30k 13 5.9.2023 v 13:20 panTerek


TOPlist