globalmoto_duben_nolan





Téma: kurevsky zalomenej šroub
16.6.2012 v 19:57
Cau mam problem ztrhnul jsem zavit pro sroub ventilovyho vika v koniku vačky tak jsem sundal ventilovy viko ,vyndam a opravim zavitovou vlozkou konik dotahnu na moment a koukam ze na vedlejsim koniku je jeden sroub jen posazenej, byl utrzenej . Je to na tak debilnim miste skovany pod ramem ze nevim jak to odvrtat nebo jinak vyndat aniz bych musel vyndat motor z ramu. Nemely by jste nejakej typ jak na to ? nejakou uhlovou vrtacku, vyleptat nebo neco podovnyho nad tim sroubem je cca 15cm mista pak je ram .

Předchozí
1 2 3 4
Následující

kurevsky zalomenej šroub

16.6.2012 v 20:02 | Nahoru | #1
....jak píšeš.....půjčit úhlovou vrtačku, šroub navrtat a použít vývitník....15cm místa by mělo stačit....

...držím palec

kurevsky zalomenej šroub

16.6.2012 v 20:05 | Nahoru | #2
Tak důlčíkem mírně klepat na okraj šroubu a snažit se ho jak kdyby vyklepat ven a ve chvíly kdy se ti pohne tak ho vytočit pravoůhlejma kleštěma (něco jak je na obrázku), ale pokud bude moc utaženej tak neuděláš asi moc

kurevsky zalomenej šroub

16.6.2012 v 20:06 | Nahoru | #3
orázek se nenahrál, sry

kurevsky zalomenej šroub

16.6.2012 v 20:08 | Nahoru | #4
Pokud je ten šroub utržený nad materiálem do kterého se šroubuje (dle fotky ano), je velká pravděpodobnost že kdyby tam bylo místo šel by vytočit rukou. Takže bych nejdříve zkusil ten šroub odmastit a nějakým slušným lepidlem (např. epoxid) k němu něco přilepil a za to to zkusil vytočit. Hlavně opatrně ať nezasereš tím lepidlem nic kolem.
Jinak asi bude muset motor ven, protože odvrtávat šroub s pevností 10.9 nebo co to bude zač úhlovým nástavcem do vrtačky bych si nelajznul. To akorát zničíš závit v hlavě.

1 reakcí na tento příspěvek kurevsky zalomenej šroub

16.6.2012 v 20:10 | Nahoru | #5
Obložit hadrama, svářečku, "přilepit" elektrodu, zkrátit, ohnout a vytočit...
Nebo céočkem navařit kuličku, na ni další a další, pak přivařit šroub a klíčem vytočit..
Jo a závit v hliníku, když ten šroub z vrchu poklepeš, tak "odlehne" - uvolní se a půjde líp ven..

Naposledy editováno 16.06.2012 20:17:57

2 reakcí na tento příspěvek kurevsky zalomenej šroub

16.6.2012 v 21:34 | Nahoru | #6
Privarit matku TIGem, klidne bych i dojel a zavaril ale momentalne nemam argon. Elektrodou by to slo asi taky, ale bude o strachu se trefit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kurevsky zalomenej šroub

16.6.2012 v 21:35 | Nahoru | #7
gugo> Měl bych Helium, ale mám to daleko..

(reakce na) kurevsky zalomenej šroub

16.6.2012 v 21:39 | Nahoru | #8
kodl77> No toz by jsme si mohli alespon srandovne popovidat ja jsem neschopnej ja mam dokonce asi kam pro nej dojet, ale nejak se nemuzu dokopat.

3 reakcí na tento příspěvek kurevsky zalomenej šroub

16.6.2012 v 21:50 | Nahoru | #9
Vyleptat kyselinou dusičnou . Dělaly se tak už dva motory a pecka! Popis kámoše s kterym jsem to vyleptával:.... Šroub byl zalomený zároveň s těsnící plochou, takže ho nebylo za co chytit, navíc v hliníku držel jako čert, takže i když jsme zkoušeli na šroub navařit matičku, nemělo to smysl. Pak jsme si vzpoměli, že někdo podobný problém řešil pomocí kyseliny, po chvíli hledání na internetu jsme nalezli nějaké informace, sice strohé a nepřesné, ale pro nás směrodatné. Šroub se dá z hliníkového bloku vyleptat pomocí kyseliny dusičné (HNO3). V našem případě jsme vzali víčko z pet flašky, provrtaly ho 5 vrtákem, a nalepili na karter. Do víčka jsme nalili kyselinu, a nechali to takhle do druhého dne. Během cca 24 hodin zmizelo cca 8mm šroubu, poté jsme sundali víčko, zkontrolovali jsme výsledek, ještě ale kus šroubu zbýval, takže jsme znovu nalepili víčko a nalili do něj kyselinu. Schnutí lepidla jsme chtěli urychlit přímotopem, při té příležitosti jsme zjistili, že pokud se karter s kyselinou zahřeje, celá reakce probíhá mnohonásobně rychleji a efektivněji. Šroub se nám tedy povedlo odstranit perfektně, navíc hliník a závit v něm zůstali naprosto nepokozené. Berte to jako návod, přijde mi to lepší a bezpečnější než odvrtávání. Snad se vám to bude hodit.

Mrkni na FOTO , tenhle šroub byl pryč za tři hodiny

(reakce na) kurevsky zalomenej šroub

16.6.2012 v 22:50 | Nahoru | #10
a.pelcik> Čoveče to zní moc zajímavě, mohlo by se to hodit, díky za info

(reakce na) kurevsky zalomenej šroub

16.6.2012 v 22:53 | Nahoru | #11
a.pelcik> Pisni jeste prosim jakou koncentraci kyseliny jste pouzivali. dik

(reakce na) kurevsky zalomenej šroub

16.6.2012 v 23:13 | Nahoru | #12
a.pelcik> a ještě čím se lepilo to víčko?

1 reakcí na tento příspěvek kurevsky zalomenej šroub

16.6.2012 v 23:29 | Nahoru | #13
Čau, přesnou koncentraci ti neřeknu, myslím že je to něco okolo 60%, zkusím zjistit později. Víčko jsem lepil obyč silikonem, nebo herkulesem, kyselina s lepidlem nijak ochotně nereaguje. Reakce se dá výrazně urychlit zahřátím kyseliny i bloku motoru na cca 60-80 stupňů /třeba horkovzdušnou pistolí, jak je vidět na obrázku). Klidně piš další dotazy, snad nějak pomůžu.

(reakce na) kurevsky zalomenej šroub

17.6.2012 v 01:13 | Nahoru | #14
kolecko10> to si nech patentovat jako luxusní

kurevsky zalomenej šroub

17.6.2012 v 09:44 | Nahoru | #15
zdar diky za rady bohuzel navarit nebo nalepit na ten sroub nic nepujde je to cca 1cm zapusteny v hlave takze se tam nedostanu otocit s nim taky nejde je tam zakouslej nejspis bude natazenej zavit. Zkusim tu kyselinu to vypada jako nejlepsi metoda a jsem zvedavej jak to zafunguje podle fotek to vypada jako nejlepsi reseni

kurevsky zalomenej šroub

17.6.2012 v 10:00 | Nahoru | #16
Na tom neni co patentovat, však jsme neobjevili Ameriku, akorát se to sepsalo do takovýho jakoby návodu, a zlepšili jsme to o to zahřátí, tim se celý proces mnohonásobně urychlil. Samozřejmě že se objevili názory typu: "Když si šikovnej tak to odvrtáš", nebo "Vytahovák je vytahovák". Tahle metoda má ale spoustu výhod: 1.Odstraníš i malé šrouby typu M3 a M4, do kterých by se vrták na střed trefoval těžko. 2.Odstraníš tim hluboko zalomené nebo jinak nepřístupné šrouby - stačí aby k nim dotekla kyselina. 3.Odstraníš v podstatě jakýkoli železitý materiál - tim myslim i nástrojové oceli, odvrtávat zalomený závitník či vrták by asi moc dobře nešlo. 4.Metoda je šetrná k hliníku, takže nehrozí poškození závitu či přilehlé těsnící plochy. Samozřejmě to má i nevýhody, třeba mírně vyšší časová náročnost. Když ale vezmete v úvahu že 1cm šroubu M5 jsem vyleptával i s hledáním a lepením víčka 1,5 hodiny tak to tak hrozné neni. Další nevýhodou je, že kyselina je poměrně silná, takže je zde jisté riziko poleptání. Chutná jí i ocelové nářadí, nechtěně jsem si polil šupleru a nevšiml si toho, do druhýho dne z ní zmizela stupnice. Někdy bývá problém kyselinu sehnat. Přidávam ještě další fotky http://kolecko10.ra.../Vyleptavani_sroubu/ .

kurevsky zalomenej šroub

17.6.2012 v 10:15 | Nahoru | #17
Ja bych teda vyhodil motor z ramu udelal to nejakou klasickou cestou, nez zkouset nejakou alchymii nebo zahnuty naradi, vysledek bude ze misto sroubu budou zalomeny vrtaky a zavitniky nebo poleptany vacky, ventily atd...

1 reakcí na tento příspěvek kurevsky zalomenej šroub

17.6.2012 v 10:27 | Nahoru | #18
Ať se rozhodne sám, nikoho do ničeho netlačim, jen jsme s pelcíkem navrhli že by se to taky dalo použít. Rozhodně to není žádná alchymie, máme to odzkoušené takže to není nějakej hokus pokus. Sám vidíš že to funguje docela dobře. Ale máš pravdu, nese to v tomhle případě jistá rizika, třeba ta poleptaná vačka atd, muselo by se to důkladně zakrýt, utěsnit atd. Dalším předpokladem je, že ta díra je slepá, aby po vyleptání šroubu kyselina neprotekla kamsi dolu. Jenom pro mojí představu - jak by se zde postupovalo pomocí klasických metod? Vyvrtat díru a vytáhnout vytahovákem nebo jak?

(reakce na) kurevsky zalomenej šroub

17.6.2012 v 10:44 | Nahoru | #19
kolecko10> zkusim to tou kyselinou jasne ze si musim dat pozor na ostatni veci jako je ta vacka ale to nebude problem preci nejsem blbej abych se netrefil s tou kyselinou do ty diry vyndani motoru jak radi assassin je az posledni moznost je s tim moc prace to si radsi poradne pohlidam abych neco nepotrisnil kyselinou a ty diry jsou slepy takze to nikam natyct nemuze v pondeli ji zkusim sehnat,pak dam vedet jak to dopadlo . Jeste kde si ji kupoval maj ji normalne v drogerii nebo nejakym spesl kramku ?

2 reakcí na tento příspěvek kurevsky zalomenej šroub

17.6.2012 v 10:58 | Nahoru | #20
Kolecko: osobne ano nevim kde by se kys dusicna bezne schanela, tusim ze z anorganickych kyselin je to vuci tkanim ta nejagresivnejsi... Tzn ja osobne bych se toho bal. Ja byh ten sroub vyndaval navarenim matky cockem, ale tam se samo musi vse taky peclive zakryt aby to nebylo poprskany kulickama... To by se podarilo i s patnacti cm mista. Jinak vytahovak, ale spis nakej lepsi, takovou tu zubatou tyc ala wurth, ne ten kuzelovej spiralovej.slo by to i odvrtat, ale oboje je hodne obzrucnosti a zkusenostech a stim ramem nad tim to nepujde. Taky zalezi jestli ten sroub ulitl pri dotahovani nebo pri povolovani, pretazenej jde obvykle vytahovakem v poho, nebo i jen sroubovakem + drazka mikrobrozbruskou, klepanim dulcikem atd... Pokud je utrzenej pri povolovani tak je sroub v hliniku zarostlej a poradne prohratej svar to uvolni nejlip, aspon co mam ja zkusenost, pripadne to odvrtani, ale to musi bejt presne v ose, nakou uhlovou vrtackou dost mission impossible.

Nerikam ze ta kyselina nefunguje, jen bych se osobnebbal a nemam s tim zkusenisti, konvencnima metodama uz sem par sroubu vyoperoval...

1 reakcí na tento příspěvek kurevsky zalomenej šroub

17.6.2012 v 10:59 | Nahoru | #21
Kyselinu jsem od někoho dostal Takže bohužel nemam zkušenosti se sháněnim. Jinak proč se tam vlastně lepí to víčko...jde o to, že nad šroubem musí být uritá zásoba kyseliny, pokud je jí málo tak reakce trvá kratší dobu a je potřeba kyselinu častěji odsávat a dávat tam novou čerstvou, ale je to taky řešení. Kdybych byl na tvém místě tak bych vzal několik vrstev alobalu přes sebe a pořádně s tim zakryl vačky, ventily atd. pak bych se pokusil nějak zvýšit okraje toho otvoru pro šroub, aby kyselina neutekla pryč. Takovej návrh je koupit obyč plastelínu a udělat z ní takovej kráter kolem té díry(nevim, nemam vyzkoušeno). Při shánění kyseliny musíš dát pozor na koncentraci, slabá koncentrace žere hliník, silnější hliník nežere. Pak mi někdo psal s opačným problémem, že kyselina byla moc koncentrovaná, zřejmě pak docházelo k něčemu jako pasivace oceli a se šroubem to ani nehlo. Takže až nějakou seženeš, tak vem hliníkovej kelímek, hoď do něj ocelovej šroub a nalej kyselinu abys věděl co to dělá. vysoká koncentrace se dá zředit vodou. Bohužel nevim správnou koncentraci, vim akorát že ta kyselina co používam já tak je správná Takže držim palce, a hlavně opatrně ať se neudělá víc škody než užitku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kurevsky zalomenej šroub

17.6.2012 v 11:19 | Nahoru | #22
assassin> bohuzel navareni neceho neni mozny ten sroub je cca 1cm zapustenej takze se tam ceočkem nedostanu a to odvrtani je taky dost slozity musel bych sehnat vrtacku kterou se tam dostanu, trefit to presne na stred a navic to bude nejakej pevnostni sroub a vrtat to na tak debilnim miste nebude jednoduchy pak zase ohlidat spony aby nenapadaly nekam do motoru, to uz je lepsi ohlidat tu kyselinu abych nekapnul nekam vedle a po naliti na sroub jen pockam takze to bude jednoduzsi varianta

kurevsky zalomenej šroub

17.6.2012 v 11:43 | Nahoru | #23
mně osobně se to vyleptání kyselinou moc líbí-už jsem odvrtával hafo šroubků a výsledek je vždy nejistý a řekl bych i málo kdy 100% -často se lízne vrtákem i závit a pod. a to nepluvím o tom,když se zadaří a zůstane tam kus vrtáku,vytahováku,nebo závitníku....

a konkrétně ten zalomený šroubek co je v tématu je hnusný dost-malý průměr,zalomený hluboko a oprava musí být 100%

pomalu začínám shánět tu kyselinu-to se může hodit

PS:o odvrtání toho šroubku bez vytáhnutí motoru z rámu bych osobně ani neuvažoval-procento možného neúspěchu se několikanásobně zvýší... a pak to budeš vytahovat stejně

Naposledy editováno 17.06.2012 11:46:33

(reakce na) kurevsky zalomenej šroub

17.6.2012 v 11:44 | Nahoru | #24

gugo píše: Privarit matku TIGem, klidne bych i dojel a zavaril ale momentalne nemam argon. Elektrodou by to slo asi taky, ale bude o strachu se trefit

měl jsem jhednou zalomenej šroub co drží padák přes rám do motoru - návarky se lámaly jak máslo, takže to stejně nakonec musela pořešit vrtačka. Jenže v tomhle případě je vrtačka dosti nevhodné řešení - po vrtačce zůstane u takhle svinsky pevnýho šroubu díra jak po granátu, musel jsem pak díru vyvložkovat a dát místo původní osmičky šroubu desítku

(reakce na) kurevsky zalomenej šroub

17.6.2012 v 11:45 | Nahoru | #25

Svobodak.T píše: assassin> bohuzel navareni neceho neni mozny ten sroub je cca 1cm zapustenej takze se tam ceočkem nedostanu a to odvrtani je taky dost slozity musel bych sehnat vrtacku kterou se tam dostanu, trefit to presne na stred a navic to bude nejakej pevnostni sroub a vrtat to na tak debilnim miste nebude jednoduchy pak zase ohlidat spony aby nenapadaly nekam do motoru, to uz je lepsi ohlidat tu kyselinu abych nekapnul nekam vedle a po naliti na sroub jen pockam takze to bude jednoduzsi varianta



Je to celkem velkej prumer, 1cm pod urovni by se dalo, vysoustruzil bych si tu matku s osazenim abych svarem neposkodil ten presnej prumer na ten "kolik"

Dej dyztak vedet jaks dopadl s kyselinou, docela by me to zajimalo

(reakce na) kurevsky zalomenej šroub

17.6.2012 v 11:53 | Nahoru | #26

kolecko10 píše: Kyselinu jsem od někoho dostal Takže bohužel nemam zkušenosti se sháněnim. Jinak proč se tam vlastně lepí to víčko...jde o to, že nad šroubem musí být uritá zásoba kyseliny, pokud je jí málo tak reakce trvá kratší dobu a je potřeba kyselinu častěji odsávat a dávat tam novou čerstvou, ale je to taky řešení. Kdybych byl na tvém místě tak bych vzal několik vrstev alobalu přes sebe a pořádně s tim zakryl vačky, ventily atd. pak bych se pokusil nějak zvýšit okraje toho otvoru pro šroub, aby kyselina neutekla pryč. Takovej návrh je koupit obyč plastelínu a udělat z ní takovej kráter kolem té díry(nevim, nemam vyzkoušeno). Při shánění kyseliny musíš dát pozor na koncentraci, slabá koncentrace žere hliník, silnější hliník nežere. Pak mi někdo psal s opačným problémem, že kyselina byla moc koncentrovaná, zřejmě pak docházelo k něčemu jako pasivace oceli a se šroubem to ani nehlo. Takže až nějakou seženeš, tak vem hliníkovej kelímek, hoď do něj ocelovej šroub a nalej kyselinu abys věděl co to dělá. vysoká koncentrace se dá zředit vodou. Bohužel nevim správnou koncentraci, vim akorát že ta kyselina co používam já tak je správná Takže držim palce, a hlavně opatrně ať se neudělá víc škody než užitku.

Přesně tak, hodně koncentrovaná pasivuje i ocel, hliník se pasivuje při podstatně nižší koncentraci, ale pod určitou hranicí se nepasivuje, zkusil bych tak 70%hm. - nebo se to dá nějdřív vyzkoušet, udělat si roztok kyseliny a dát do něj přes noc ocelovej šroub a kus hliníku. Koncentrovaný kyseliny se prodávají v obchodech s laboratorníma pomůckama. Jinak při ředění velkýho bacha - dává se !!kyselina do vody, ne naopak!! Nejlepší je kyselina dusičná, sírová by to asi taky mohla zvládnout. Sírová bývá maximálně 96% a dusičná se prodává i 100%ní.
Tady je odkaz na jeden e-shop, je docela drahá, protože je o analytické čistotě, pokud bys měl kde sehnat technickou, tak by to bylo podstatně levnější
kyselina dusičná

nebo tadyk je odkaz na dealera průmyslových chemikálií penta

Naposledy editováno 17.06.2012 11:57:56

kurevsky zalomenej šroub

17.6.2012 v 13:52 | Nahoru | #27
Pro zpestření znám ještě jednu metodu,kterou jsem osobně zkusil a to je daný šroub vyjiskřit. Ale na to byl přímo stroj,který se používal na vyjiskření zalomených šroubů a hlavně závitníků z talířových kol diferenciálů. Tehdy se jsem vytahoval právě zalomenej šroub z nosníku brýlích. Výsledek podobnej jako u metody s kyselinou.Ta metoda s kyselinou nemusí být špatná,hlavně tam kde je zalomenej pevnostní šroub v slitinách hliníku a nebo když šroub praskne ne moc rovně.
Osobně použití různých vytahováků podle mě není moc štatná a mě přidělala jen další starost jak navíc vytáhnout ještě ten vytahovák.

kurevsky zalomenej šroub

17.6.2012 v 14:18 | Nahoru | #28
ještě bych skusil kus trubičky navařit vnitřkem na šroub a otáčet přez ní nebo na ten šroub navařit starej ořech na malou ráčnu a ceočkem to heftnout... skusil bych to ještě předtím tím důlčíkem trochu povolit a prostříkat nějakym uvolňovačem...

2 reakcí na tento příspěvek kurevsky zalomenej šroub

17.6.2012 v 14:19 | Nahoru | #29
a co sroub v klikovce na jawe? kyselina nepripada v uvahu - same zelezo... ale co to vyjiskreni? slo by to?

kurevsky zalomenej šroub

17.6.2012 v 14:22 | Nahoru | #30
S vytahovákama mám taky špatný zkušenosti(vytahování malejch průměrů).Stalo se mi i to,že ten vytahovák roztáhne ten navrtanej šroub,pak nejde vůbec.
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
El schéma gsxr 1000 k7-8 Suzuki GSX-R 1000, Suzuki GSX-R 1100 Lukydoga 1 18.8.2023 v 05:05 hondaman1
typ motoru suzuki gsxr 1100,kde ho ... Suzuki GSX-R 1100 Hovado-RC8 29 5.5.2023 v 16:35 hmm21
Výfuky 4-2 GSXR 1100 1989-1991 Suzuki GSX-R 1100 Normik 11 8.12.2021 v 22:38 Martin1200
Motorka nebo auto? ma lowcost klasi... [1, 2, 3, 4] Honda CBR 900RR Fireblade, Kawasaki ZXR 750, Aprilia... SPIJKER 104 17.4.2021 v 23:15 SPIJKER
Oprava plexiskla Suzuki GSX-R 1100 Destroyer 11 22.7.2020 v 18:34 fotopetrnovy

TOPlist