rád bych se s vámi podělil o pár zkušeností se servisem Honda MCH v Praze 10. Moji motorku Honda Transalp jsem tam koupil před třemi lety a zpočátku jsem tam jezdil na servis a prohlídky. Předesílám, že je to moje první motorka a jsem v podstatě začátečník/laik. Prakticky ani jednou jsem si ale motorku neodvezl v pořádku.
Poprvé mi namontovali 12V zásuvku tak "šikovně", že přitom utahli kabel od vyhřívaného heft tak, že se během pár jízd ukroutil. Odměnou mi bylo, že jsem si u nich mohl za pár tisícovek koupit nový vyhřívaný heft.
Podruhé mi přezuli nové pneu, ale zadní zapoměli nafouknout. Po urgenci mi řekli, že jsem si to píchnul sám někde před servisem. Pneu ale nebyla píchlá, protože po nafouknutí najela ještě 12000 km.
Do třetice všeho dobrého mi při poslední výměně pneu zapoměli dotáhnout kontramatku napínáku řetězu na zadní vidlici, nebo ho tam pro jistotu vůbec nedali. To už je teď těžko říci. Celkově jsem zaplatil přes 8000 Kč. Na telefonickou reklamaci mi ani neodpověděli. Naštěstí mě zachránili v mém oblíbeném servisu Honda Vestec (Deyl+Šulc), kde mi dopínák namontovali během 20ti minut.
Nechci soudit HONDU MCH nespravedlivě. Možná jsem měl jen smůlu na servis i jednání personálu. Pokud tam budete servisovat svoji motorku, raději si ji při předání pořádně prohlédněte, protože "na pozdější reklamace nebude brán zřetel".
Sečteno a podtrženo. Pokud máte na vybranou, tak nedoporučuji Honda MCH. Dobrou alternativou v pražském regionu je Honda Vestec (několikanásobná dobrá osobní zkušenost) nebo prý Honda Řevnice (osobně jsem nezkoušel).
Přeji hodně šťastně a bezpečně najetých kilometrů.
Matouš
1 reakcí na tento příspěvek Proč neservisovat motorku v Honda MCH
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč neservisovat motorku v Honda MCH
t_freedom píše: "Nechci a nemůžu"...to jsou panečku magická slova... jak je někdě, kde JÁ mám utratit SVOJE peníze slyším, magickou silou mě to táhne pryč
Souhlas ... mě někdy předloni v pneuservisu, kam jsem jezdil roky řekli, že jestli si budu tahat gumy z netu, že mě musí napálit zvýšenou sazbu za přezutí, tak mu říkám že bych si gumy netahal, kdyby jeho ceny byly aspoň o trochu blíže realitě. No nakonec jsme se ve zlém rozešli a já jezdím jinam, kde s tím nemají problém.
"No jo, překupník na netu nemusí mít sklad jen jak dostane objednávku, pošle jí dál a rovnou nechává posílat na odběratele " ...to jsou mi panečku nářky ... "dělejte to stejně a seberete tomu překupníkovi práci" povídám...
Jak mi v bance, na hotline řeknou " to nejde, to musíte ..." ...tmí se mi před očima...už jsem se naučil odpovídat " poslyšte, já vám dávám k dispozici moje peníze, vy mě ještě kasírujete i za to, že je můžete používat a budete mi komplikovat, život vašima pravidlama, který mě nevyhovujou ?" ...někdy to projde, ale taky narážím...
A souhlasím, že za našima hranicema směrem na JZ, Z, SZ je opravdu jinej svět ... tam se na zákazníky dokonce usmívaj...a ještě za to nic nechtějí...(jen za tu službu)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč neservisovat motorku v Honda MCH
verybusy píše: Tak ono to nejede špatně,ale proti FZ1 tomu něco chybí.... Taky je otázka,jestli by ti nebylo do breku a nestyděl by ses za mě!!!
brepto jeden...a co tomu chybi???inak sa divim, ze tu nikto nenadava na Jarov u nich by sa clovek mohol skolit v arogancii, musim ako cistokrvna fanynka Hondy pochvalit zo vsetkych vyskusanych ofiko servisov a hlavne ochotu poradit, pomoct, nastelovat...Hondu Lety - nikdy uz nikam inam / aj ked ma nastvali sem tam nejakou nezmyselnou polozkou na ucte - to je asi ale kazdy servis...na druhej strane dorovnaju ochotou a radami/
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč neservisovat motorku v Honda MCH
andyups píše: brepto jeden...a co tomu chybi???
inak sa divim, ze tu nikto nenadava na Jarov u nich by sa clovek mohol skolit v arogancii, musim ako cistokrvna fanynka Hondy pochvalit zo vsetkych vyskusanych ofiko servisov a hlavne ochotu poradit, pomoct, nastelovat...Hondu Lety - nikdy uz nikam inam / aj ked ma nastvali sem tam nejakou nezmyselnou polozkou na ucte - to je asi ale kazdy servis...na druhej strane dorovnaju ochotou a radami/
Pekne prosim chybi tomu koule
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč neservisovat motorku v Honda MCH
Horten píše: Pekne prosim chybi tomu koule
to by bolo aby nemalo koule vsecko na com jezdim...1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč neservisovat motorku v Honda MCH
Horten píše: Pekne prosim chybi tomu koule
kdo nesedlal RSV,Tuono nebo S4R(999) ví prd co jsou koule....to nevysvětlíš (mám poladěnej motor , je jak novej...příjeď si to poslechnout zejtra do Mostu Hortene)
t_freedom píše: kdo nesedlal RSV,Tuono nebo S4R(999) ví prd co jsou koule....to nevysvětlíš (mám poladěnej motor , je jak novej...příjeď si to poslechnout zejtra do Mostu Hortene)
Musim makat Konecne mam ladak a jeste jsem to ani neprojel...
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč neservisovat motorku v Honda MCH
Tomas_CBF píše: Bohuzel si dneska prodejci neuvedomuji, ze je lepsi mit obrat, ktery pokryje naklady, treba bez zisku, nez nemit nic....
Hele nic ve zlým, ale tohle je nesmysl, proč by pak ty lidi podnikali, Ty taky chodíš do práce zadarmo?
Tomas_CBF + t_freedom> hoši, bohužel, o tomhle víte evidentně houbeles, situace je taková, že skutečně ten servis nakupuje ty gumy od výrobců podstatně dráž než se objevujou na netu. Problém je v tom, že nejsou srovnaný ceny po Evropě a výrobci s tím nejsou ochotný nic dělat, holt Německo nebo Itálie mají několikanásobně větší trh než Čechy a tak mají o dost lepší ceny. Běžnej servis prodá třeba 100ks pneu za sezónu, nemůže objednat kamion gum z Německa a tak i kdyby si je chtěl v tom Německu koupit nedostane se na cenu jako e-shop, kterej tam objedná tisíce gum, navíc u takovýho množství má dopravu zdarma. Pravda je taky v tom, že servis musí platit zaměstnance, náklady na servis jako takovej, leží mu peníze ve skladu, platí pronájem místa, energie, atd. E-shopy jsou dost často ve stylu jednoho, dvou maníků za notebookem, který sedí v baráku kde bydlí, gumy nasypou do garáže a na půdu a obratem je posílají PPLkem dál, neříkám, že je to bez nákladů, ale realita je taková, že e-shopy si můžou dovolit zisk 50,-Kč na gumě, servisy prostě ne.
Jasně, zákazníka to nemusí zajímat, ale přirozená a logická reakce je taková, že servis si pak účtuje víc za práci. Já jsem kdysi píchnul někde u Amsterodamu, nová guma stála asi 50,-Euro a práce 30,-Euro (to bylo Euro 30,-Kč), už vidím jak by se kroutil klasickej čecháček, kdyby měl vypláznout 900,- za přezutí jedný gumy = 3600,- za auto. Ale k tomu to prostě dospěje, pokud budou zisky na gumách prakticky nulový a lidi si budou všechno nosit z netu.
A to nemluvím o reklamacích, likvidaci použitý pneu (tu má zajistit ten kdo gumu prodal - pošleš pak ojetý gumy, sundaný z motorky, zpátky do e-shopu?), nějakým technickým infu (kdy na netu se dočteš akorát prázdný propagační fráze a zaplacený testy, zatímco servisák by ti měl umět říct něco o konstrukci gumy, jejích vlastnostech, jak jí foukat...), atd.
Mám kámoše co má galerii, a živí ho zásilkovej obchod s uměleckejma potřebama ... není upnutej k tomu, že má galerii a neříká svým zákazníkům " no víte, když chcete něco co si přinesete zarámovat, to musíte připlatit, že jste si ten obraz nekoupil tady " ...co je to za bludy...?
Ty si můžeš zařídít webovky servisu a jet ten samej obchod co jakejkoli překupník a kupovat gumy kdekoli jsou nejlevnější ...co ti v tom brání ?
Sorry, ale chtít za gumu, co někde stojí 3000CZK třeba 4000CZK...to je prostě podnikatelská sebevražda...a kdokoli to nechápe a nepřizpůsobí se, není podnikatel a bude zašlapán do země... prostě business se vyvíjí a v každým oboru musíš umět reagovat na aktuální situaci na trhu...a to se netýká jen gum (a pokaždý je nalezitelná cesta)
1 reakcí na tento příspěvek Proč neservisovat motorku v Honda MCH
A pokud mi choděj z netu čerstvý voňavoučký gumy s 3-6 měsíců starym DOTem, tak fakt neřešim.
Pokud mě pneuservis odmítne (což se mi doufám nestane) - tak pojedu nechat "vydělat" jinýmu.
Buďto ze mě bude mít pneuservis třeba 500-700,- nebo nic. Já mám na výběr a oni mají taky.
Pokud jedou ve stylu "jestli tady nenecháš trojku za 30 minut práce tak jdi jinam"....OK....tak já teda jdu, nashle.......nač z toho dělat vědu.
Mít 500,- a nemít 500,- je rozdíl jedný tisícovky
MichalZX6R píše: Podle mě je lepší prodat "jednu gumu za měsíc a mít na ní litr, než tisíc gum s kusovým ziskem 1,-Kč"
A počítáš taky s těma lidma, který se vrátěj díky tvé atraktivní ceně na podzim pro zimáky, popř. na jaře pro druhou sadu na moto? Jakože když to budeme počítat podle tvý matiky 12ks vs. 12000ks pneu ročně.
Naposledy editováno 05.06.2012 22:31:44
Pro mě není důležitý jít na krev s cenou a dělat si problémy kvůli ušetřený stovce. Já potřebuju kompletní servis-službu.
U nás je to ale těžký...někdo buď holt jen přezouvá a druhej zase kupčí s gumama. No a já čekám na toho, kdo obě ty aktivity dokáže dát dohromady, bude ke mě slušnej, obuje mi to a mezitím mi udělá kafe a prohodí pár slov...tomu nechám svoje prachy...
holt v čechách na to ještě moc lidí nepřišlo...
Vím, že se říká že značkový servisy jsou drahý atd. V mým servisu to pochopili. Řeknou mi za kolik mi gumu seženou (většinou tak o 100CZK dráž než bych jí sehnal já) a pak mi jí přezujou za cca. 200CZK, udělaj dobrý presso a já se přitom dívám jak to technik dělá...
Podle mě je lepší prodat "jednu gumu za měsíc a mít na ní litr, než tisíc gum s kusovým ziskem 1,-Kč". Nevím, asi jsem staromilec, ale radši si koupím všechno v kamenným krámě, prohlídnu si, ošahám, dám vydělat někomu, kdo to tam vybudoval a věnuje se tomu už léta, než nakupovat podle obrázků na netu, byť o pár prašivejch stokorun levněji...
to je hrozný klišé... promiň, ale tohle se fakt nedá číst. My se nebavíme o stokorunách, protože servisy maj ty gumy často o litr jinde než na netu...
Pro tebe je to lepší...ale ty děláš pro zakazníka...ptáš se co je lepší pro zákazníka? Pokud ne, neco je špatně.
Resp. Ty můžeš vydělat litr na jedný gumě...ale jak dlouho to tak budeš dělat ? V tom to umění není...umění je najít kompromis mezi vlastním a zájmem toho, pro koho dělám...
Ale je to tvůj business a čas ukáže, kdo přežije ...
Přivez sem si do pneuservisu gumy odjinud (teda na auto). Během práce občas prohodím pár slov s montérama a tak sem se omluvil za to, že je otravuju s cizíma gumama. A ti kluci říkali: "pane, to vůbec nevadí, vždyť i ta práce je pro nás kšeft". Jednou sem tam koupil na auto celou sadu novou, a měl sem kompletní montáž zdarma. Jenže my toho doma moc nenajezdíme, tak tam pojedu až za dýl. Nicméně, jejich přístup je vstřícnej, práce je poctivá a já se jich držím, s každou volovinou kolem kol a geometrie jezdím k nim. Chci tím říct, že je to asi o nějakým kompromisu, jednou vydělají na práci a jindy na gumách.... a funguje to.
1 reakcí na tento příspěvek Proč neservisovat motorku v Honda MCH
Mě třeba sada vyšla o 900,-Kč dráž, moc dobře jsem věděl, kde by jí měli levněji, ale koupil jsem jí u něj, protože ho chci v jeho úsilí podpořit a ne poslat svoje peníze v podstatě rovnou do Německa.
Edit: obutí a vyvážení jsem měl zdarma.
Naposledy editováno 05.06.2012 23:06:23
Naposledy editováno 05.06.2012 23:05:18
1 reakcí na tento příspěvek Proč neservisovat motorku v Honda MCH
je to každýho volba-jak klienta tak i servisu.
jsou lidi co jdou po ceně a zase opak co chtějí službu.
já jsem si řekl, že nebudu montovat donesené díly a to v roce 2002.
nemyslím stěrače 1 filtr atd. nebudu prudit lidi a hlavně stálé zákazníky.
ale , aby floutek přijel v krabici měl rozvody olej filtry svíčky atd. to ne-radši budu dělat stálýmu zákazníkovi jeho felicii!
/třeba v posl. době mně rozesmál přístup pneuservisu vedle ve vesnici:prostě auto musí být přezuto do 15-20 min, ok ale pak přijel pán co měl lagunu fouklou na 1,4 dalšímu vylítly ventily-byly zteřelé...
chcou ohromit rychlostí, ale to je vše, kvalita je horší než v jzd a o bezpečnosti nemluvím.
Ttrh je složitější, konkurence stoupá a o tom by měl každý kdo poskytuje služby každý den ppřemýšlet.
Zavolám do servisu týden předem - zeptám se za kolik maj CorsuIII, RossoCorsu, M3, PP CT2 a oni řeknou - mám je zjištěný z netu a jen řeknu jestli to bude varianta A) nebo B)...za tři dny to pak v servisu běží jako na drátku.
Ty rozhodnutí pneuservisů, že nepřezouvaj dovezený gumy mi přijdou jak na truc - "nenecháš nám 500CZK na gumě? Tak běž do hajzlu" ...ale já po nich nechci sakra nic jinýho, než aby udělali práci za kterou jim dám potom peníze - strávěj na tom hodinu a já jim pak dám(v případě auta) 600-700CZK.
Jak píšu, u někho to jde a u někoho ne...problém nebude opět v systému a "zlých" překupnících...
martin1 píše: tak tisíc korun na gumě to je hodně stará pohádka.
je to každýho volba-jak klienta tak i servisu.
jsou lidi co jdou po ceně a zase opak co chtějí službu.
já jsem si řekl, že nebudu montovat donesené díly a to v roce 2002.
nemyslím stěrače 1 filtr atd. nebudu prudit lidi a hlavně stálé zákazníky.
ale , aby floutek přijel v krabici měl rozvody olej filtry svíčky atd. to ne-radši budu dělat stálýmu zákazníkovi jeho felicii!
/třeba v posl. době mně rozesmál přístup pneuservisu vedle ve vesnici:prostě auto musí být přezuto do 15-20 min, ok ale pak přijel pán co měl lagunu fouklou na 1,4 dalšímu vylítly ventily-byly zteřelé...
chcou ohromit rychlostí, ale to je vše, kvalita je horší než v jzd a o bezpečnosti nemluvím.
Ttrh je složitější, konkurence stoupá a o tom by měl každý kdo poskytuje služby každý den ppřemýšlet.
To je pěkná kravina - 1500 rozdíl? Nechápu, proč gumař nemá třeba 2-300 na gumě a 200-300 na obutí...ne, musí mít litr...a ten mu prostě nedám...
Koupil jsem si před měsícem starší CBF 250 a chtěl jsem, aby to zkouknul "odborník". Zadal jsem tedy do MCH výměnu oleje atd. + celková prohlídka, projetí...
Zopakoval jsem to servisákovi ještě do očí.
Standardní práce byly asi OK (žádný nedostatek se zatím neprojevil)
Ale - evidentně seřídili volnoběžné otáčky na studené motorce ( studená motorka po nastartování OK, ale ujel jsem snad jen 1 km (ulicí V Korytech na Jižní spojku) a motorka na neutrál řvala v otáčkách - byly 3000 ot/min), tedy motorku vůbec neprojeli a navíc udělali amatérskou chybu.
Žádný problém - seřídil jsem si to na místě za 20 vteřin, ale ...
Příště půjdu jinam.
Servis je služba a jejich cílem by mělo být aby jejich "poskytovatel" služby měl co nejvyšší účinnost, byl co nejvíc vytížený. Hodinová sazba je jen parametr přímých a nepřímých nákladů.
Výsledek chování toho týpka na prodejně? Gumy jsem jinde. MCH nemá ani pokryté náklady (mzda toho týpka, odpisy, nájem, světlo, teplo....). V podnikání je někdy dobré provozovat něco jen na úrovni pokrytí nákladů, protože to přináší klienty na straně "cash cow" (přikladem může být HP a jejich tiskárny, kde HP vydělávalo na TONERECH a ne na tiskárnách za jeden tisíc.....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč neservisovat motorku v Honda MCH
MichalZX6R píše: Já nedělám v servisu, nic není černobílý, rozumím tomu jak to myslíte, nemluvím o tom podporovat podnikatele co chtějí být za měsíc milionáři, jen mi přijde prostě nefér, když třeba můj kamarád, kterej má pneuservis a je to motorkář tělem i duší, ví o tom všechno, ale nemá prostě tolik, aby si mohl z fleku pronajmout sklad na 1000 gum a rozjet konkurenceschopnej e-shop, ale dělá svojí práci poctivě, gumy prodává třeba jen s dvěma, třema procentama a pak poslouchá řeči o nenažranosti a zlodějině od lidí, který si umí akorát naťukat zbozi.cz a nakoupit tam od překupníka, kterýmu je jedno jestli prodává gumy, nebo baterky do hodinek...
Mě třeba sada vyšla o 900,-Kč dráž, moc dobře jsem věděl, kde by jí měli levněji, ale koupil jsem jí u něj, protože ho chci v jeho úsilí podpořit a ne poslat svoje peníze v podstatě rovnou do Německa.
Edit: obutí a vyvážení jsem měl zdarma.
No ono se to má i tak, že ne všechny eshopy mají své sklady. Většina jich je jen napojená online na velkoobchod a rovnou z velkoobchodu se posílají pneumatiky k zákazníkům. Takže zákazník dostává pneu od jiného subjektu, než nakoupil na netu. Velkoobchod fakturuje eshopu a eshop posílá emailem fakturu zákazníkovi. A tokových eshopů je většina, málo kdo bude držet skladem tisíce pneu a doufat, že se prodají.
Potřeboval jsem první servisní prohlídku na Crosstourera.
Nejblíže to mám na Jarov, kde mě objednali až za 14 dní
Tak druhý den ráno volám do MCH, abych se zkusil objednat.
Poprosil jsem, zda mě nevezmou v brzkém termínu, protože
na to spěchám. Hmm... ještě tentýž den jsem byl na servise.
Servis dělal jeden z kluků, vysoký blonďák. Montérky Honda,
na nohou pantofle...
Moc nekecal,celkem dělal, držel si odstup. Ještě jsem si
dodatečně vymyslel, že chci pořádně připevnit plastový držák
na RZ a zmenšit vůly na plynu. Bez keců dodělal a zadarmo,
včetně materiálu ...
Takže za mě první zkušenost dobrá .
P.S.
jen jestli fakt, že mě vzali hned, neznamená, že tam mají volno,
protože tam nikdo nejezdí
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Problém Transalp XL 700V - po zahřá... Honda XL 700V Transalp | MartyR | 11 | 17.4.2024 v 22:14 lifik |
Počasí v Bosně začátkem května + ti... [1, 2] Honda XL 700V Transalp | Kratas14 | 46 | 6.2.2024 v 11:45 Radek2107 |
Boční (horní) kufry na Transalp 700 Honda XL 700V Transalp | Svejk1 | 6 | 13.1.2024 v 07:18 Millhausse |
Honda TransAlp XL700V - debata maji... [1, 2, 3, 4] Honda XL 700V Transalp | DoktorII | 119 | 23.12.2023 v 10:58 Millhausse |
GIVI E41N Keyless Honda XL 700V Transalp | Lukas415 | 3 | 6.12.2023 v 21:21 docent |