globalmoto_duben_nolan





Téma: Nejlepší tupé enduro do 400 ccm
Tak, dá se říct, že jsem si pročetl všechny témata co se zabývají těmito nenáročnými endury. Zaujala mě myšlenka, které z nich je nejoblíbenější? Kterou by jste chtěli mít doma neraději? Které je nejlepší v poměru váha:výkon:údržba? Využití: To na co jsou endura dělaná, tedy od jízdy po polňačce až po výjezdy kamenitými potůčky, prostě ENDURO. Jo a nebylo by úplně od věci napsat, proč jste tak hlasovali.

PS.: Kdybych na nějaké zapomněl není problém přidat.


Naposledy editováno 03.06.2012 15:41:48
Anketa: Jak to máte vy?
Yamaha XT 350
10%
13
Suzuki DR 350
6%
8
Honda XR 400
29%
38
Yamaha TT 350
2%
2
Suzuki DR-Z400S
19%
25
Suzuki DR-Z400E
6%
8
Yamaha WR 250R
10%
13
Kawasaki KLX 250
2%
2
Kawasaki KLX 300
5%
6
Honda XR 250R
4%
5
AJP PR5 Enduro
9%
12
Suzuki DR-Z 250
0%
0
Yamaha TT-R 250
0%
0
Předchozí
1 2 3
Následující

(reakce na) Nejlepší tupé enduro do 400 ccm

5.6.2012 v 22:38 | Nahoru | #61
tak abych rozvířil diskuzi stojatých vod DRZ a XR: dovolil bych si autorovi navrhnout, aby si zkusil jízdu s nějakým lehčím strojem a potom nějakým težším. Dříve jsem měl YAMAHU WR 250 F a teď mám BETA 400 RR a rozdíl ve váze je fakt znát, kor pro hobíka jako jsem já. Jde o to, co autor chce jezdit více. Jestli opravdu jen soft enduro (polňačky, žádný hard core atd), tak je to skoro jedno, ale jinak si myslím, že to má dost vliv na styl jízdy. Jinak pro hoby jezdce BETA udává servisní interval 30 MTH (má to 2 oddělené náplně-motor/převodovka), což mi přijde hodně, ale zase na druhou stranu si myslím, že je logické brát v potaz jakým stylem se ty MTH najedou..
Takhle od PC stolu může z rad vyjít něco, co pak ve skutečnosti nebude úplně vyhovovat. Každopádně přeju hodně zdaru!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší tupé enduro do 400 ccm

5.6.2012 v 23:14 | Nahoru | #62
zxero750> Jen tak pro zajímavost po předchozích diskuzích, co si představuješ pod tím pojmem ''když se o ni člověk stará''?

Badyšot> Můj problém je, že mám málo peněz na provoz motorky. Jinak lehká by byla určitě do terénu vhodnější, jen to je pro mě finančně mimo mísu.(Student)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší tupé enduro do 400 ccm

Skvělá odpověď, děkuji! 6.6.2012 v 16:42 | Nahoru | #63
MatousekDave> pravidelna vymena oleje ,vzduchace,naplne atd...kontrolovat serizeni ventilu,dodrzovat pravidelny servisni ukony, proste,motorku aspon trosku zahrat,a a mit dostatek oleje vzdy proste zakladni veci a potom ti slouzit bude u stare motorky nikdy nevis jak se staral predchozi majitel a zrovna se ti muze srat tobe po koupi nebo az ji prodas tak treba ten po tobe s jetou motorkouu vzdy musis pocitat stimhle a nikdo ti nezaruci co sni delal ten pred tebou...ale hlavne musis vedet co chces jezdit a jake mas zkusenosti s ostrou motorkou s malo zkusenostma se budes trapit a s velkyma zkusenostma se budes zase trapit na nejakem enduru!!! na zacatek je honda xr kompromis je to vzduchac ,vydrz ma odzkousenou mnoho let ....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší tupé enduro do 400 ccm

6.6.2012 v 17:50 | Nahoru | #64
zxero750> Jj, já jsem dá se říct rozhodnutej. Tohle téma jsem založil spíše ze zvědavosti, protože chci o nich vědět co nejvíce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší tupé enduro do 400 ccm

6.6.2012 v 17:56 | Nahoru | #65
MatousekDave> a pro co?

(reakce na) Nejlepší tupé enduro do 400 ccm

6.6.2012 v 19:02 | Nahoru | #66
LubinWR> Mám v plánu koupit XR 400, nebo DR-Z 400 E.. Ale kdyby se o prázdninách nějak nezadařilo a já nevydělal tolik, kolik mám v plánu tak možná DR 350. Chci vybírat hlavně podle stavu.

Naposledy editováno 07.06.2012 17:40:43

1 reakcí na tento příspěvek Nejlepší tupé enduro do 400 ccm

12.6.2012 v 06:25 | Nahoru | #67
Zdárek ve spolek. Měl bych na vás jednu prosbu. Koukám po nějakém bahnomilovi na obvčasné víkendové svezení a našel jsem na netu tento kousek

híííír

Měl bych to jen na občasnou projíždku po loukách kolem baráku-občas svézt mladou k rybníku-občas si s tím jen tak lehce zaskotačit v terénu a občas s tím popoject pár km po silnici(na delší lítání po silnici mám doma sporta)

Jelikož jsem do ted jezdil jen silnice,tak nemám o enduro ani páru

Jak je na tom tento model s výdrží co se týče motoru? Jak je na tom se servisníma intervalama? Má pro mě takovéto enduro cenu?

Nebude to na mne malé? 190cm 90kg

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší tupé enduro do 400 ccm

12.6.2012 v 08:52 | Nahoru | #68
LukyCat> malé to na tebe nebude, akorát měkčí podvozek, hlavně přední vidle, jinak DRZ je držák, ale v těch 22tkm bude chtít už nějakej servis, min ventily a možná i víc...

(reakce na) Nejlepší tupé enduro do 400 ccm

12.6.2012 v 09:19 | Nahoru | #69

LubinWR píše: LukyCat> malé to na tebe nebude, akorát měkčí podvozek, hlavně přední vidle, jinak DRZ je držák, ale v těch 22tkm bude chtít už nějakej servis, min ventily a možná i víc...



Nejlepe rozvody, protoze podle fotek je tam ten origo 00-02 napinak.

(reakce na) Nejlepší tupé enduro do 400 ccm

12.6.2012 v 09:24 | Nahoru | #70

LubinWR píše: LukyCat> malé to na tebe nebude, akorát měkčí podvozek, hlavně přední vidle, jinak DRZ je držák, ale v těch 22tkm bude chtít už nějakej servis, min ventily a možná i víc...



Tak s tím se počítá. Je to jednohrnek,takže to není investice co by člověka zrujnovala to samé rozvodák. S nějakou investicím počítám,nebot to chci mít chvilku doma
Spíš mi jde o to, jestli to mělo nějaké nemoci - na co si dát pozor a jestli cena odpovídá stavu a nebo jestli se vyplatí počkat si na jiné kousky a nebo třeba zvolit jiné enduro-pokukuju ještě po Yamaze TT.

1 reakcí na tento příspěvek Nejlepší tupé enduro do 400 ccm

12.6.2012 v 11:29 | Nahoru | #71
no jestli počítáš že do toho dáš tak 20t aby byl motor v cajku tak je to ok...ale servis bych tam dělal hned po koupi...akorát to je na léto a 4T si sám neuděláš a budeš čekat, ale cena tomu myslím odpovídá, třeba ještě něco uhádáš ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší tupé enduro do 400 ccm

12.6.2012 v 12:11 | Nahoru | #72

LubinWR píše: no jestli počítáš že do toho dáš tak 20t aby byl motor v cajku tak je to ok...ale servis bych tam dělal hned po koupi...akorát to je na léto a 4T si sám neuděláš a budeš čekat, ale cena tomu myslím odpovídá, třeba ještě něco uhádáš ;)



Do ceho bys tam chtel cpat 20t proboha?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší tupé enduro do 400 ccm

12.6.2012 v 20:45 | Nahoru | #73
SirIndy> no nevím, ale určitě bych u 4T nečekal jen 5t...když sem kupoval DRZ byl jsem na jedný která měla po GO a ta stála 25t...

(reakce na) Nejlepší tupé enduro do 400 ccm

13.6.2012 v 09:42 | Nahoru | #74

LubinWR píše: SirIndy> no nevím, ale určitě bych u 4T nečekal jen 5t...když sem kupoval DRZ byl jsem na jedný která měla po GO a ta stála 25t...



Jo to ta moje skoro taky, ale proc bys na DR-Z delal preventivne GO?

Nejlepší tupé enduro do 400 ccm

13.6.2012 v 11:48 | Nahoru | #75
neříkám preventivně, ale aby se pak nedivil, když to rozdělá že koukne na ventily, rozvodák a pak....bum a už to letí...beru to jako max kdyby to bylo fakt ko..

2 reakcí na tento příspěvek Nejlepší tupé enduro do 400 ccm

Skvělá odpověď, děkuji! 13.6.2012 v 21:28 | Nahoru | #76
mohu porovnat XR a DRZ-S, Honda mnohem lepčí podvozek, ovladatelnější, příjemná a čitelná. Výkonově srovnatelné! Suza pro denní použití, výlet pro dva jakž-takž, nechá se zamknout před pitomcem, výrobou novější ale ne tak hezká. Můj hlas srdcem pro XR 400 R, rozumem pro DRZ 400 S.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší tupé enduro do 400 ccm

13.6.2012 v 21:37 | Nahoru | #77

Maleus píše: mohu porovnat XR a DRZ-S, Honda mnohem lepčí podvozek, ovladatelnější, příjemná a čitelná. Výkonově srovnatelné! Suza pro denní použití, výlet pro dva jakž-takž, nechá se zamknout před pitomcem, výrobou novější ale ne tak hezká. Můj hlas srdcem pro XR 400 R, rozumem pro DRZ 400 S.



Vykonove srovnatelne? Mozna, ale prubeh vykonu se mi zda uplne jinej a par lidi i graf to potvrdilo - XR jde silneji odspoda, ale nema skoro zadnou spicku, DR-Z je daleko tocivejsi. DR-Z 400 E uz je vykonove jinde, ale taky se musi docela tocit.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší tupé enduro do 400 ccm

13.6.2012 v 21:40 | Nahoru | #78
Maleus> Teď by mě ještě zajímalo přímé srovnání DR-Z E a XR, co se víc na co hodí atd.

(reakce na) Nejlepší tupé enduro do 400 ccm

13.6.2012 v 21:53 | Nahoru | #79

MatousekDave píše: Maleus> Teď by mě ještě zajímalo přímé srovnání DR-Z E a XR, co se víc na co hodí atd.



DR-Z E ma tyto vyhody: vykon, starter, starter a starter

(reakce na) Nejlepší tupé enduro do 400 ccm

13.6.2012 v 22:03 | Nahoru | #80
SirIndy> Jasně,proto je DR více dual,což se od endura očekává,aby bylo na cestování i na off-road. Jde to taky ladit převody. DR je prostě civilizovanější, ale po odstrojení homologačních E-ček téměř shodná. Jde pořád o to co od mota chceš. Všestranější je DR, je to novější odpověď Suzi versus Honda. E-čko má více výkonu,ale na úkor životnosti.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší tupé enduro do 400 ccm

13.6.2012 v 22:12 | Nahoru | #81
MatousekDave> Dejve neznám srovnání mezi E-čkem a XR, ale mohu-li ti doporučit něco po XT 125 tak je to DR v S-ku. Budeš-li to honit někde kolem vesnice tak klidně i něco jako WR 250 R a podobné.

(reakce na) Nejlepší tupé enduro do 400 ccm

13.6.2012 v 22:55 | Nahoru | #82
Maleus> Jj, díky. Já bych chtěl XR, chci motorku dá se říct jen do terénu s nízkýma provozníma nákladama.Což mi XR plně splňuje. XT jsem mám dost proto, že jsem je požíval jako dopravní prostředek, abych si mohl zajet kam je potřeba. Ale teď bude řidičák na auto, tak se budu s motorkou soustředit jen na enduro. Proto jsem si taky vybral XR, je i jednodušší na údržbu než DR-Z. (žádná vodní pumpa, žádný chladiče, prostě méně věcí na rozbití, taky má nižší otáčky, to by mělo znamenat, menší namáhání všech komponentů atd.)Tak to vidím já. Tohle vlákno jsem zakládal hlavně ze zvědavosti, trápí mě otázka které z nich je na enduro nejlepší. Takže všem díky za každou odpověď. Hltám každou novou informaci

1 reakcí na tento příspěvek Nejlepší tupé enduro do 400 ccm

13.6.2012 v 23:38 | Nahoru | #83
No novou informaci nemám, vše už tu napsáno bylo. Ale jen dodám, že minulou sezonu v partě byly 3 DR-Z 400S, u dvou po směšných pádech prasklo vodní čerpadlo, ani kryt motoru nepomohl, musel by tam být nějaký rám kolem motoru. Tím ale nechce říct, že to je špatná volba. Jen chci poukázat na to, že u XR je šance na uvedení do nepojízdného stavu mnohem menší. K výkonu- jak bylo už psáno, XR jede dole a celkově odspodu mnohem lépe, nahoře je ale zcela mrtvé, ba ne nejen ve vrchu, ale už od středu. Nikdy bych neřekl, jak to je vlastně nízko otáčkový motor. Když už se v motoru něco vysere, tak oprava XR bude levnější, klasická ocelová vložka, žáden nikasil. Startér DR-Z je super. Ale baterka poddimenzovaná, navíc umístěná pod levým podsedlovým plastem a celkem na ráně. A jakmile se vybije nebo se ji něco při pádu stane, tak je průser, protože to nemá kopačku. DR-Z i když je těžší, tak má nižší těžiště, takže váha je OK, ale co mi nesedí, tak je geometrie, při jízdě z kopce mi předek DR-Z přišel hodně špatně ovladatelný. Řekl bych, že v terénu jsem se na XR na dřel mnohem méně než kolegové na DRZ. Ale zase když mi to chcíplo, tak o to více jsem se nadřel, než jsem nakopl přechlastanou motorku

EXC 400/450 je ideální slopučení obou dvou

Ale kdybych chtěl druhé enduro do garáže, třeba jako rezervní nebo jen tak do lesa, tak na 100% to bude XR. Ta jednoduchost je geniální, žádná baterka, žádná voda. Motorka se může klidně rok nechat stát, pak stačí z ní sundat plachtu, kopnout a bez starostí jet

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší tupé enduro do 400 ccm

14.6.2012 v 00:25 | Nahoru | #84

c.j. píše: No novou informaci nemám, vše už tu napsáno bylo. Ale jen dodám, že minulou sezonu v partě byly 3 DR-Z 400S, u dvou po směšných pádech prasklo vodní čerpadlo, ani kryt motoru nepomohl, musel by tam být nějaký rám kolem motoru. Tím ale nechce říct, že to je špatná volba. Jen chci poukázat na to, že u XR je šance na uvedení do nepojízdného stavu mnohem menší. K výkonu- jak bylo už psáno, XR jede dole a celkově odspodu mnohem lépe, nahoře je ale zcela mrtvé, ba ne nejen ve vrchu, ale už od středu. Nikdy bych neřekl, jak to je vlastně nízko otáčkový motor. Když už se v motoru něco vysere, tak oprava XR bude levnější, klasická ocelová vložka, žáden nikasil. Startér DR-Z je super. Ale baterka poddimenzovaná, navíc umístěná pod levým podsedlovým plastem a celkem na ráně. A jakmile se vybije nebo se ji něco při pádu stane, tak je průser, protože to nemá kopačku. DR-Z i když je těžší, tak má nižší těžiště, takže váha je OK, ale co mi nesedí, tak je geometrie, při jízdě z kopce mi předek DR-Z přišel hodně špatně ovladatelný. Řekl bych, že v terénu jsem se na XR na dřel mnohem méně než kolegové na DRZ. Ale zase když mi to chcíplo, tak o to více jsem se nadřel, než jsem nakopl přechlastanou motorku

EXC 400/450 je ideální slopučení obou dvou

Ale kdybych chtěl druhé enduro do garáže, třeba jako rezervní nebo jen tak do lesa, tak na 100% to bude XR. Ta jednoduchost je geniální, žádná baterka, žádná voda. Motorka se může klidně rok nechat stát, pak stačí z ní sundat plachtu, kopnout a bez starostí jet



To uz neni tupe enduro. Dokonale slouceni by bylo XR s vyssim vykonem a starterem. Bohuzel je ta investice do techto vylepseni moc vysoka.

(reakce na) Nejlepší tupé enduro do 400 ccm

14.6.2012 v 01:04 | Nahoru | #85
tak si dovolím ještě jednu polemiku, ačkoli jsem ani XR ani DRZ neměl. Oboje jsou to starší stroje. Pokrok nezastavíš, nám teda dřív říkali, a z těchto důvodů se vyrábějí dokonalejší a dokonalejší věci a stroje. To je bohužel na úkor servisu a životnosti, protože motivace je jasná: vyšší výkon, menší váha, větší uživatelská příjemnost. Jsem fakt hobík, který by chtěl taky to nej za co nejméně, ale dovolím si jednu základní myšlenku: jako začínající hobík nepoznáš menší technické rozdíly, ale naučit se startovat motku jen na startovací páku nemusí být vždy jednoduché. Taky tvůj subjektivní dojem z pocitu řízení různých motorek může být velice rozdílný. A dovoluji si říci, že to je jeden z významných faktorů, takže zkus se svézt na tebou vytipovaných motkách a pak se rozhodni. Stejně si myslím, že pokud tě to chytne, tak začneš mít vlastní názor, co ti vyhovuje a v těch vodách budeš hledat budoucnost...

1 reakcí na tento příspěvek Nejlepší tupé enduro do 400 ccm

14.6.2012 v 07:35 | Nahoru | #86
Pokud člověka enduro chytne, tak u tupé dlouho nezůstane

(reakce na) Nejlepší tupé enduro do 400 ccm

14.6.2012 v 08:33 | Nahoru | #87
c.j.> Tak pokud to člověka chytne v hodně brzkém věku tak bude na tupých jezdit třeba 8 let... Myslim, že tohle zrovna splnim, protože zasebou budu mít 4 roky... Ale zatím jsem málokdy pociťoval, že bych byl bezmocný oproti ostrým durům...

badyšot: Tys to napsal dobře. MD jak ktomu čuchneš, tak si začneš dělat svůj obrázek a tady se jen zeptáš a stejnak uděláš po svém potom....

1 reakcí na tento příspěvek Nejlepší tupé enduro do 400 ccm

11.9.2012 v 10:14 | Nahoru | #88
Zvažuju taky tupounka : do města a okolí , po lesích a pol. cestách . + není čas na nějaký výlety po silnicích.
docela se mi zamlouvá to XR mám 190cm , to DR-Z mi příjde menší !? , nebo nakonec vyhraje ostřejší ale pořád dost spolehlivá WR250F

má někdo srovnání WR250R ( civilnější ) s XR400 popř. DRz400 ?

Edit : ještě to XR jak to chytá ? teplý , studený , po chvilkce ležení na boku ?

dik

Naposledy editováno 11.09.2012 13:50:30

(reakce na) Nejlepší tupé enduro do 400 ccm

11.9.2012 v 13:22 | Nahoru | #89
wario> XRko mám na motard slabé, ale na cestě úsporné, na cestování to není. S jedním převodem a jedněma kolama terén/silnice pomalejší jízda pohoda, terén i těžkej, trialovej pohodově zvládá svým traktorovým stylem, tam je cítit pouze váha stroje.
Na WR250R jsem jel. Ohromně mě tahle motorka překvapila. Je strašně pohodlná, lehká i dost výkonná. Zkoušel jsem stím i jeden výjezd a vyjel jsem ho v podstatě lehčeji a pohodlněji, jak na XR (nebyl to krpál, ale spíše technický výjezd) překvapilo mě, jak je ta 250 (tupá v uvozovkách) dost naladěná na spodek! na cestě samozřejmě strašné pohodlí. Sedlo pěkně měkučké a 6ti kvalt výhodou...
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 274, 275] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 SuperSic58 8247 16.4.2024 v 18:27 Švejdy45
Yamaha tt 350 nejde do otaciek Yamaha TT 350 Endurak9 9 4.2.2024 v 20:43 Kohlstein
Umístění regulátoru, spojka [1, 2] Suzuki DR-Z400S Fic6 31 31.1.2024 v 16:06 Jenik789
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Klx 300- alternativní rozměr pneu Kawasaki KLX 300 _Michal 12 18.10.2023 v 23:55 Deadman


TOPlist