bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: jawa 350 640 zkrácení trubky u laďeného výfuku
24.5.2012 v 20:44
Nadpis témadu odpovídá tomu, na co bych se rád optal. někde jsem se dočetl, že zkrácení trubky, která vede do zadní koncovky výfuku způsobí menší zanášení koncovky. ta trubka je totiž poměrně dlouhá. myslím si že se do koncovky zasouvá i 10 cm. máte někdo zkušenosti? je to totiž nenávratná akce, a tak se do toho pouštět nechci. ale pokud s tím máte zkušenosti dobré bylo by to možné použít u Vás všech včetně mě.
Ale jsem si vědom, že koncovka asi má vliv na průběh výkonu a životnost motoru! ale pravda je, že se jedná jen o koncovku, kterou upravuje i nějaký servis, myslím že se o tom zde vedou témata je to nějaká úprava od TK moto. a asi 1500Kč
nepostačilo by předejít zanášení seříznutím trubky?
Díky za názory
níže anketa :)

Naposledy editováno 24.05.2012 20:44:37
Anketa: máte zkrácenou trubku, která se zasouvá do koncovky výfuku?
ano, a je to super!
0%
0
ano, změna není patrnná
0%
0
ne, nemám, a neslyšel jsem o tom
86%
19
ne nemám, ale možná bych měl zájem
0%
0
ne! ůpravy výfuků je nesmysl. jen odb. servis
14%
3
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek jawa 350 640 zkrácení trubky u laďeného výfuku

24.5.2012 v 21:02 | Nahoru | #1
Praktický význam tohohle kroku je, myslím, přinejmnším diskutabilní. Nezapomínej na to, že trubka, kterou chceš odstranit, výrazným způsobem drží koncovku.

jawa 350 640 zkrácení trubky u laďeného výfuku

24.5.2012 v 21:06 | Nahoru | #2
zkrátit určitě max o 4 cm, neuřízl bych ji celou to ne :) jen zkrátit, aponechat alespoň polovinu minimálně. Výfuk naštěstí drží na 2 místech plus koncovka a přední koleno. ale i tak pravda. uplně by bylo nejlepší, kdyby se našel někdo, kdo by měl nafocenou koncovku výfuku. jako myslím rozdělanou. nebo třeba nějaké schéma vnitřních přepážek, podle kterého by se dalo hovořit.

Naposledy editováno 24.05.2012 21:08:34

jawa 350 640 zkrácení trubky u laďeného výfuku

24.5.2012 v 21:10 | Nahoru | #3
Tak o tom nic nevím ale asi nepujde jen o seříznutí nebo zkrácení uříznutím je tam na konci zarážka na těsnění.

jawa 350 640 zkrácení trubky u laďeného výfuku

24.5.2012 v 21:14 | Nahoru | #4
Patrně máš na mysli výletovou trubičku ...jen pro info - ta u dvoutaktu výrazně ovlivňuje výkon , no i když u třindy je to asi jedno ...ten dvoutaktní stabilák má plus mínus autobus konstantní výkon s jakýmkoliv výfukem, jj to jsou ty nadčtverce s mohutnou klikou, smutný příběh...
Za mě - řešíš kravinu...to je takový problém jednou za čas výfuk vyčistit

jawa 350 640 zkrácení trubky u laďeného výfuku

24.5.2012 v 21:21 | Nahoru | #5
čisti a nemudrij

1 reakcí na tento příspěvek jawa 350 640 zkrácení trubky u laďeného výfuku

24.5.2012 v 21:24 | Nahoru | #6
tak já se omluvám :D však někdo píše vyčisti..:) ale pak čtu že výfuky pořádně vyčistit nejdou :D :) mě se to pomocí podpálení taky nepodařilo.) vezmu na to asi kíbl benzínu páč 200 ml nestačilo :D

(reakce na) jawa 350 640 zkrácení trubky u laďeného výfuku

24.5.2012 v 21:34 | Nahoru | #7
fistron> Hlavně nevypaluj koncovky dvoukomoráků!

Naposledy editováno 24.05.2012 21:35:40

jawa 350 640 zkrácení trubky u laďeného výfuku

24.5.2012 v 21:37 | Nahoru | #8
tak moment :D dvoukomorový výfuk myšleno laděný ? teď jsi mě zaskočil ENDY. jak to myslíš ? co s nima mám dělat, když sou zasraný že to z toho sotva leze ten vzduch ? koupit nový ? nelze vypalovat ? fotky výfuků...viz moje fotky

Naposledy editováno 24.05.2012 21:38:29

jawa 350 640 zkrácení trubky u laďeného výfuku

24.5.2012 v 21:49 | Nahoru | #9
tý vole já se snad picnu co takhle
aceton , tetrachlor , prostě odmastit a mechanicky kartáčovat ,
nejlepčí jet palbu asi púl hodky pomůže to, pokud nejsou moc zasraný

jawa 350 640 zkrácení trubky u laďeného výfuku

24.5.2012 v 21:51 | Nahoru | #10
Ty vole, tak jestli si vypaloval tyhle vejfuky, tak se nedivim že sou neprůchozí. Vypalují se klasické doutníky. Tyhle se musí rozříznout, vyměnit ta vata co je v druhý komoře a zase zavařit. Její životnost bývá cca 20-25 tisíc kilometrů.

jawa 350 640 zkrácení trubky u laďeného výfuku

24.5.2012 v 22:08 | Nahoru | #11
no tak pánové, rozumím tomu, že sem udělal chybu. ale všichni mi tady do teď radili vypal vejfuky. nikdo si dodneška nevšiml že mám vlastně laďáky jsem začátečník. sorry. a vypálit mi vejfuky vubec nešly. sice sem tam nalil benzin, ale hořelo to strašně krátce. a pokud uvnitř je skená vata, tak já moc dobře vim že vata nehoří :D leda s benzinem co udělala to nevim.. teď to jezdí zatim dobře.... jen netáhne tak jak jiný jawky. :) sorry, ale že tam dávali vatu, to nechápu :D vata je na izolování baráků co dělá ve vejfuku. sice je protipožární a protihluková ale .... jsem zmaten. omlouvám se :)

1 reakcí na tento příspěvek jawa 350 640 zkrácení trubky u laďeného výfuku

24.5.2012 v 22:18 | Nahoru | #12
znám jednoho pána v důchodu co je mistrem na jakýkoliv motorky a samozřejmě hlavně ty český a ten mně kdysi dávno řekl.... "udělát véfuk na dvoutakt, to je umění. povede se jeden z tisíca".
takže pokud máš nějaký obtíže s tim co máš, pořiď si klasický rovný chromovaný. vypadají líp, průběh zas tak daleko nebude a hlavně je můžeš do šroubku rozdělat

(reakce na) jawa 350 640 zkrácení trubky u laďeného výfuku

24.5.2012 v 22:26 | Nahoru | #13

memphis.unv píše: znám jednoho pána v důchodu co je mistrem na jakýkoliv motorky a samozřejmě hlavně ty český a ten mně kdysi dávno řekl.... "udělát véfuk na dvoutakt, to je umění. povede se jeden z tisíca".
takže pokud máš nějaký obtíže s tim co máš, pořiď si klasický rovný chromovaný. vypadají líp, průběh zas tak daleko nebude a hlavně je můžeš do šroubku rozdělat

S první půlkou příspěvku bezvýhradně souhlasím, s tou druhou vůbec. Design je věc vkusu a nechci se o něj přít, výkon je u dvoukomoráků jiný - stačí si najít graf z brzdy. Bohužel ruku v ruce s tím se zvedá i spotřeba.

jawa 350 640 zkrácení trubky u laďeného výfuku

24.5.2012 v 22:30 | Nahoru | #14
našel sem....
http://blue-flash.ra...mic_vejfuku_zevnitr/
mě jen mrzí moje neznalost a že Vás s tim otravuju. No inu odjakživa sem prostě blbej
a laďáky se mi tam prááávěže líběj :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 640 zkrácení trubky u laďeného výfuku

24.5.2012 v 22:44 | Nahoru | #15

Endy píše: Praktický význam tohohle kroku je, myslím, přinejmnším diskutabilní. Nezapomínej na to, že trubka, kterou chceš odstranit, výrazným způsobem drží koncovku.



Přesně tak. Na podzim jsem koupil jawku, která má tu trubku řízlou. A to podstatně, zůstaly z ní cca 3cm. V podstatě je přesně tak dlouhá jako silikonové těsnění. Když motorku myju, tak jsem byl zvyklý kolenem přizvednout výfuk a odlehčit kolo, teď se stačí koncovky lehce dotknout a sjede z těsnění. Na druhé jawce mám koncovky upravené v TK moto. Sice se jedná o dvě motorky a dva motory, ale mé postřehy - říznuté dělají kravál a motorka o moc jede lépe neznatelně, maximální otáčky nejsou tak vysoké jako u koncovek upravených v TK moto. Ty mají mnohem decentnější zvuk, hlubší, ale "civilní", motor jde mnohem lépe do otáček a dosahuje otáček vyšších o 500-1000 na maximu. V TK moto z koncovek zcela odstraní labyrint a přepážky a předělají koncovku alá 4T na absorpční tlumení, tedy přímý výfuk. Přesto to jede mnohem tišeji než s tou řízlou trubkou a hlavně to jede lépe..

Takže za mě rozhodně nechat koncovky upravit v TK moto. Říznout trubku je prasárna, koncovka pak vážně nedrží. Když koncovku nasazujete, tak až po cca 10ti cm trubka přesně prochází an těsno přepážkou a to jí drží správný směr..

jawa 350 640 zkrácení trubky u laďeného výfuku

24.5.2012 v 22:49 | Nahoru | #16
Ještě doplním, je už jedno jestli je trubka řízlá o 2cm nebo 8cm. Protože stačí ty 2cm a už koncovka nedrží a splodiny obcházejí asi jednu přepážku.

(reakce na) jawa 350 640 zkrácení trubky u laďeného výfuku

24.5.2012 v 22:49 | Nahoru | #17
c.j.> Vyčerpávající příspěvek bych jen lehce doplnil, že zvuk není jen tišší, je hezčí. Jawař podle něj pozná, že lauf není tovární. Zatím jsem se setkal jen s pozitivním ohlasem.

jawa 350 640 zkrácení trubky u laďeného výfuku

24.5.2012 v 23:09 | Nahoru | #18
O víkendu můžu zkusit natočit video (zvuk) obou jawek.

Každopádně řezaní trubky je fakt hovadina. Zvláštní je, že se to nijak neprojevilo na spotřebě. Výkon je možná ještě horší, někdy zkusím prohodit celé výfuky pro přesné srovnání.



Naposledy editováno 25.05.2012 00:02:14

jawa 350 640 zkrácení trubky u laďeného výfuku

25.5.2012 v 08:52 | Nahoru | #19
tak díky za ohlasy! řezat nee. TK moto joo. víc než výstižné. díky :)

jawa 350 640 zkrácení trubky u laďeného výfuku

25.5.2012 v 09:16 | Nahoru | #20
Lidi, jak teda vlastně vypadaj střeva u origo Jawáckýho dvoukomoráče ? Jestli správně chápu, koncovka obsahuje přepážky, který se u TKmoto nahrazujou absorbčním tlumičem. No a co ta první komora, hned za kolenem ? Je tam taky něco, co je potřeba čistit ?

jawa 350 640 zkrácení trubky u laďeného výfuku

25.5.2012 v 10:28 | Nahoru | #21
motoholik> Dobrá otázka. co lze čistit, a jestli to lze vypálením :) koleno tedy mužeme ale co prostřední díl? vsadim se že tam bude naspodu (nejnižší část výfuku zevnitř) šíleně humusu...

jawa 350 640 zkrácení trubky u laďeného výfuku

25.5.2012 v 18:42 | Nahoru | #22
Jsem taky pro úpravu koncovky, snad mi to letos u Trampa vyjde .
Jen nevím jestli to ještě dělají v TKmoto - http://tkmoto.cz/ nebo nově Reno-Moto http://www.renomoto.cz/index.html , oni se nějak rozdělili.

jawa 350 640 zkrácení trubky u laďeného výfuku

28.5.2012 v 10:36 | Nahoru | #23
no možná ve výfuku problém mít budu, ale asi né tak zásadní. stačí mi jet dál než jen jezdit hodinu po městě a pak motorka jede v krásně a v pohodě :) až budou finance napíšu na TK moto díky .)

jawa 350 640 zkrácení trubky u laďeného výfuku

30.5.2012 v 18:45 | Nahoru | #24
Délkou koncové trubky se jemně "ladí" celkový výfuk.
Když je trubka kratší, má to větší špicu a když delší, tak spodek.
Není-li to jasné, zajděte si na koncert vážné hudby a chvilku čumte na pozounéra.
A celkovým objemem se to vychytává na hrubo.
Basa má taky hlubší zvuk než husle.
Za tento laděný výfuk naperte absorbční tlumič a po ptákách. Já jsem dával za trubku výfuku jako první expanzní komoru (s venkovním průměrem té tlumivky), která měla objem alespoň dvojnásobek válce motoru. Když se totiž absorbční či jiný tlumič nabastlí přímo na koncovou trubku výfuku, má negativní vliv na všecko.
Na konci si vymyslíte odendávací víčko (dělal sem to třeba ze starých pístů. Průměr jakž takž sedí a to bombírování je pěkné - jen se vyčistí. Koncovou trubku do něj zalisujete a ta se vsune dovnitř perforované části tlumivky. Průměrem a délkou té koncové trubky si možu vymyslet charakter kraválu) a možete tlumivku čistit i třikrát denně.
Možete si ju aj celů udělat z plastu (jako Acerbis), ale lepší než ocel je hliníkový, alespoň 1,5mm tlustý plech. Líp tlumí vibrace. Zvuk z ocelové tlumivky je takový plechovkový, laciný.
Frajeřina by byla udělat ji ze dřeva .
Výfuků jsem pokurvil tak troje kolečka. To jen aby se vědělo, že jsem někdy něco takového vyráběl.
Jo a taky je kravina všecko posvařovat natvrdo dohromady. Jednak jsou tam nepředvídatelné rezonance a druhak to celé rádo praskne. V nedělu v noci a sto kiláků od baráku.

Naposledy editováno 30.05.2012 18:46:32

jawa 350 640 zkrácení trubky u laďeného výfuku

30.5.2012 v 19:09 | Nahoru | #25
tyjo :D ze dřeva ? jsem na dřevařině, a upřímě, dřevo má sice schopnost vést zvuk. ale co by to udělalo na motorce ? typuju že by jsme pak slišeli že projíždí vibrátor....a to proto že například housle uvnitř zvuk ze strun znásobujou

Naposledy editováno 30.05.2012 19:10:42

jawa 350 640 zkrácení trubky u laďeného výfuku

30.5.2012 v 19:22 | Nahoru | #26
To jo, šak jejich tělo slouží jako rezonátor .
Ty bys přece nevyráběl rezonátor, ale dveře.
Když řve televize, zavřou se. Dřevo účinně tlumí hluk a vibrace.
A možeš si udělat jeden jasanový a druhý habrový .
Teda nevím, jak by to bylo s homologací...ale zkus to, byl bys jedním z prvních...!
Teplota na konci už není vysoká, mělo by to vydržet.

1 reakcí na tento příspěvek jawa 350 640 zkrácení trubky u laďeného výfuku

10.6.2012 v 16:35 | Nahoru | #27
no mě se víc zahřívá koncovka než samotnej výfuk, koleno nepočítaje

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 640 zkrácení trubky u laďeného výfuku

10.6.2012 v 17:13 | Nahoru | #28
fistron> ...to ti v ní musí hořet saze .
Jak sem psal, Acerbis dělal (a možná eště dělá) tlumivky z plastu.
Ten je odolný teplotě zhruba stejně, jak dřevko.
Jo a topolové nehoří plamenem... .

(reakce na) jawa 350 640 zkrácení trubky u laďeného výfuku

10.6.2012 v 18:29 | Nahoru | #29
Zdenalbenal> On není plast jako plast. Lžičky z NDR se soudruhům moc nepovedly, ale taky se dělají s úspěchem z plastu pistole...

jawa 350 640 zkrácení trubky u laďeného výfuku

11.6.2012 v 09:24 | Nahoru | #30
...akorát teda plastová pistulka mě nejak moc nenadchla.
Raděj metrák železa než deset deka plastu (říká můj kamarád, autoveteránista ).
A co takhle kus bambusu?
Polotovar je už kulatý a deklíky to taky má... .
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2
Jawa 350/640 Jawa 350/640 barticek88 11 24.3.2023 v 09:34 Krautkopf


TOPlist