bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nejde našlápnout babetta
13.5.2012 v 21:23
Zdravim... zaboha mi nejde našlápnout babetta... jiskru dává, benzín také teče a přesto nejde našlápnout. Je možné, že to může být špatnou kompresí, tedy prostřelenými gufery na klice? Jak to vypadá, když prostřelené jsou?

Nejde našlápnout babetta

13.5.2012 v 21:36 | Nahoru | #1
Mě vylít simerink na motoru Jawy 250-okamžitě to chcíplo a komprese v prdeli. Jinak u Babetty mi několikrát odešla impusní cívka. Jiskru to hází, ale ve špatnou dobu a je slabší.

1 reakcí na tento příspěvek Nejde našlápnout babetta

13.5.2012 v 21:38 | Nahoru | #2
Mě vylít simerink na motoru Jawy 250-okamžitě to chcíplo a komprese v prdeli. Jinak u Babetty mi několikrát odešla impusní cívka. Jiskru to hází, ale ve špatnou dobu a je slabší.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejde našlápnout babetta

13.5.2012 v 21:42 | Nahoru | #3
motovlk> myslíš indukční předpokládám

1 reakcí na tento příspěvek Nejde našlápnout babetta

13.5.2012 v 21:53 | Nahoru | #4
Svíčka mokrá/suchá? Co roztlačení?

(reakce na) Nejde našlápnout babetta

13.5.2012 v 21:58 | Nahoru | #5
djangi> svíčka mokrá... roztláčeli jsme jak blázni... mám za tím naběháno asi tisíc km

Nejde našlápnout babetta

13.5.2012 v 21:59 | Nahoru | #6
jinak babetta jela vpohodě... najednou prostě zhebla a pak se nám to už zaboha nepodařilo rozjet... tyristor jsem proměřoval a zkoušel v jiné babetě a je OK svíšky taky OK.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejde našlápnout babetta

13.5.2012 v 22:00 | Nahoru | #7

kotvista píše: motovlk> myslíš indukční předpokládám

Nene- impulsní. Je na takovým hliníkovým kroužku zalitá v nějaký pryskyřici a jde z ní jeden drát.

(reakce na) Nejde našlápnout babetta

13.5.2012 v 22:03 | Nahoru | #8
motovlk> OK už vím o kterou jde... to že odejde jde poznat nějak pohledem? Nebo to nějak jistě zjistit?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejde našlápnout babetta

13.5.2012 v 22:05 | Nahoru | #9
kotvista> To bych neřekl. Zřejmě má na mysli "impulsní" cívku, tedy logicky vybavovací cívku na statoru magneta, jež dává energii pro zapalovací (indukční) cívku a tím i pro svíčku. Soudě dle toho, že uvádí, že jiskra padá ve špatném okamžiku a je slabší. Takže se mohla cívka pohnout, prorazit, nebo posunout kladívko (pokud má babetta klasické odtrhové magneto).

Jinak k tématu... Benzín teče... ale je správná směs? Co trysky, hladina? Že dává jiskru venku, nemusí znamenat, že uvnitř, v prostředí stlačené směsi, je jiskra také.

(reakce na) Nejde našlápnout babetta

13.5.2012 v 22:07 | Nahoru | #10
J.M.K.> babeta jezdila naprosto skvěle... takže se směsí jsem nic nedělal... pouze vyčistil karburátor

Nejde našlápnout babetta

13.5.2012 v 22:16 | Nahoru | #11
Vždycky když mi odešla , tak měla popraskanou izolaci ,a už nevim kde jsem to kdysi četl , ale psalo se tam že se naruší charakteristika (jako kdy to dá signál pro jisku) Jestli jde benzín , máš kompresi a hází třeba i jiskru , tak je to asi ono.

Nejde našlápnout babetta

13.5.2012 v 22:34 | Nahoru | #12
Díky za rady... s největší pravděpodobností to vypadá na tu impulsní cívku... zítra na to kouknu jestli není ruplá... jinak nedá se nějak proměřit nebo tak? koukal jsem na netu že stojí 300+poštovné... ale co stejnáč jí asi koupim.... prostě mě nenapadá nic jiného co by to molo být

Nejde našlápnout babetta

13.5.2012 v 23:13 | Nahoru | #13
Je to možné... pokud je to pouze cívka, tak další, za ní následující obvody vybaví jiskru při určitém napětí. Pokud je cívka vadná, tak dodá potřebné napětí v jiném čase, nebo na potřebnou amplitudu vůbec nedosáhne (jiskra je slabá a jde později, nebo nejde vůbec). Když je jiskra slabší, jak psal motovlk, tak předpokládám, že dle pozorování při vyndané svíčce. Potom uvnitř válce, ve stlačené směsi, nemusí jiskru dát vůbec. Takže tu vybavovací cívku bych vyměnil v první řadě.

Další chybou může být, že jiskra padá ve špatném okamžiku v důsledku pootočení rotoru magneta na hřídeli kliky. Z hlavy teď nevím, jak je na babettě zajišten, tak čertví, zda se nemohlo stát i tohle. A ta vadná gufera na klice by to také mohla být.

1 reakcí na tento příspěvek Nejde našlápnout babetta

14.5.2012 v 13:09 | Nahoru | #14
Svíce, to pootočené magneto (ale to u zdechlé 50ccm pochybuju ), ta impulsní cívka, posunutí desky statoru (teda nevím jak to tam je, zapalování na babě jsem rozebrané ještě neměl) a co jsem se tady dočetl, tak pokud má i kladívko, tak zkusit osmirkovat a odmastit...

(reakce na) Nejde našlápnout babetta

14.5.2012 v 15:29 | Nahoru | #15
djangi> kladívka nemá... zkusím se podívat na tu impulsní cívku a uvidí se

1 reakcí na tento příspěvek Nejde našlápnout babetta

14.5.2012 v 19:41 | Nahoru | #16
Tak zapalováním to asi nebude... dali jsme tam zapalování z babety která jezdí a pořád to prostě nejede. Další poznatek... když jsem s tím běžel asi 15km tak mi to v dvou případech jednou blekotlo a to když jsem dal plnej plyn. Jinak další nápad... mohlo by to být prasklejma kroužkama, které by způsobili špatnou kompresi. Nebo máte někdo nějakej další nápad? jo a jiskra krásná pravidelná benzín tam jde vpoho, karburátor vyčištěnej, výfuk taky vyčištěnej...

(reakce na) Nejde našlápnout babetta

14.5.2012 v 20:46 | Nahoru | #17
kotvista> nestřihnul se ti klínek na klice? Tím se mohl protočit rotor zapalování, jiskru by to dávalo, ale jindy. Rukou otáčej setrvačníkem na levé straně motoru a v jednu chvíli musíš cítit odpor, pokud jo, tak komprese na nastartování je dobrá

Nejde našlápnout babetta

16.5.2012 v 08:45 | Nahoru | #18
...tak jí rozšlápni a vykopej jí mělkej hrob

Nejde našlápnout babetta

16.5.2012 v 17:08 | Nahoru | #19
Gufera

Nejde našlápnout babetta

16.5.2012 v 18:40 | Nahoru | #20
zkus fajfku bez odrušovacího odporu

Nejde našlápnout babetta

17.5.2012 v 22:52 | Nahoru | #21
Zoooooooooouuuuuufaaaaalllllssssstvííííí....

Motor má nová gufera, kroužky jsou v pořádku, klínek na klice se nežvejknu, udělali jsme novou elektriku, použili z fungující babetty terystor+zapalování+cívku+karburátor+svíčku(nová), vyzkoušeli asi 3 fajvky a pořád NEJEDE

Jediné co se povedlo.... je to, že se nám jí podařilo 2x asi na 3vteřiny našlápnout a to pouze když jsem dal plnej plyn... pak asi 3-5 vteřin vrčela a pak chcípla.... nechápu...

jo nechtěl jsem dlouhosáhle vysvětlovat, ale nejedná se o babettu ale pouze o motor z ní který ja na http://www.motorkari.cz/moto-uzivatel/?muid=70407. Tříkolka je už hotová(na profilu jsou staré fotky) ... chtěli jsme jen vyzkoušet projet opískovat a nastříkat... aleeeee nejede.... aaaaaaaaa ....

Nejde našlápnout babetta

18.5.2012 v 11:57 | Nahoru | #22
Už mě napadá jen, že by mohl být zeslaben magnet na rotoru, pokud není pootočen na klice, jak uvádíš. Ale to, že chytla jen na plný plyn, ukazuje spíše na problémy s karbcem. Co těsnost spoje mezi hrdlem sání a karbcem? Nevím sice, jak má babetta řešené otvírání sání, pokud je to šoupátkem, nebo snad jazýčky (což bych neřekl), pak při jejich netěsnosti utíká směs zpět do karbce, když jde píst dolů a problém je na světě. Kroužky píšeš, že jsou v pořádku, ale zkusil jsi změřit kompresi? Vlastně je možné i to, že náhodou chytla díky tomu, že v důsledku vadné impulsní cívky, nebo slabého magnetu (pokud nejsou jen špatně postavené - velká vůle) začala padat jiskra, jelikož jsi motor roztočil do větších otáček. Když potom otáčky poklesly, zapalování již nestačilo a proto motor zhasl. Teoreticky to možné je.

Nejde našlápnout babetta

18.5.2012 v 12:03 | Nahoru | #23
hlavně záhada je to, že to jezdilo... jak ve stavu motocyklu tak té tříkolky. Pak ve tříkolce jela segra rozjela se cca po 50 metrech to zheblo a od té doby to nejded

Nejde našlápnout babetta

18.5.2012 v 15:24 | Nahoru | #24
Tak to babo raď... pokud neodešlo něco na zapalování, tak mě nenapadá už nic jiného, než nějaká náhlá netěsnost... co třeba těsnění pod válcem? Nebo se nehnula vybavovací cívka, jak ohledně předstihu, tak ohledně vůle mezi sebou a rotorem, což by posunulo a zeslabilo jiskru. Viděl jsem už i prasklý válec, ale to se stává zřídkakdy. Těžko říct, babettovský motor jsem zatím na ponku neměl, takže tohle už je střílení od boku.

Nejde našlápnout babetta

18.5.2012 v 20:10 | Nahoru | #25
Skontroluj kompresi (a neptej se jak, to musíš oznat nohou). A co benzín? Mě tohle dělala moje Babetta když jí tekly nějaký sračky co se smísily s novým benzínem v nádrži a jenom párkrát blafla jinak nic. Když jsem stříknukl nový benzín pod válec tak hned škytla...

Nejde našlápnout babetta

18.5.2012 v 20:51 | Nahoru | #26
koukni na jehlu v karbecu a jestli ti někde nepřisává vzduch mezi karbecem a válcem ....

Nejde našlápnout babetta

26.9.2018 v 23:44 | Nahoru | #27
Tak a jsem v řiti,mám ten samej problém,jiskru dává,benzín teče a nechce chytit,gufera nové,předstich nastaven,karbec vyčjšten,spojky ok,vyfuk čistej,komprese dobrá,a ne a ne chytit.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Postih za jizdu na babette bez rp Babetta 210, Babetta 207, Babetta 225 Babetta-Sam 10 12.4.2024 v 08:02 ramlik
babetta 207 barva a kartička [1, 2] Babetta 207 máťa_moto_blázen 33 9.4.2024 v 19:09 Milos1
Lanko plynu Babetta 207 DanielHendrych 3 26.3.2024 v 20:31 ja1
207 ála chopper [1, 2, 3, 4] Babetta 207 Navarson 106 25.1.2024 v 19:59 Navarson
Problém Babetta 207 Babetta 207 Viktorekk 13 11.1.2024 v 17:47 kokoška.


TOPlist