Máte někdo podobnou zkušenost?
Opravovali jste to někdo?
Nebo je lepší rovnou výměna celého motoru?
1 reakcí na tento příspěvek zadřená klika na čtvrtém válci
Vzhledem k tomu že R1ček je plná pr.. tak bude asi jednodušší vyměnit celý motor.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zadřená klika na čtvrtém válci
Motor je ještě v rámu, takže nevím co ostatní válce, ale klika je u 4.ojnice modrá a to je prý vpr.., takže nová klika-17600kč+ ojnice2800kč+šálky cca200kč a to jsem napsal jen na jeden válec. Kdyby byla v tahu jen jedna ojnice s klikou, tak bych do opravy i možná šel, ale jestli se přidřelo i něco jiného,což předpokládám, tak nový motor by se mi asi hodil co?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zadřená klika na čtvrtém válci
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zadřená klika na čtvrtém válci
No a právě jestli mám rozdělávat ten motor, nebo je to zbytečný a rovnou sehnat druhej motor
2 reakcí na tento příspěvek zadřená klika na čtvrtém válci
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zadřená klika na čtvrtém válci
Jenže to určitě nebude jen klika. taky ojnice(snad jen jedna), šálky, těsnění pod hlavou+pod válcem, možná to schytala i vyvaž.hřídel.... když to zhruba sčotnu, dostanu se na nějakých 35tis Kč s tím, že si to opravím sám
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zadřená klika na čtvrtém válci
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zadřená klika na čtvrtém válci
Vidím to tak, že motor komlet vůbec nějakej bude problém sehnat, takže se asi pustím do repase.
Zítra vyfotím co půjde než sundám motor a v neděli to sem dyžtak hodím
S průběhem práce budu informovat a možná bych se i ozval s nějakou prozbou o radu když si nebudu vědět rady.
Jinak díky všem za rady a za názory
Kdyby někoho něco napadlo nebo o něčem zajímavým věděl, napište sem. Dík
2 reakcí na tento příspěvek zadřená klika na čtvrtém válci
...jen jedna věc mi nehraje-nějak nechápu,jak by se mohl ucpat kanál-olej z olejového čerpadla fičí rovnou do olejového filtru-až pak do kliky..
jediné,co se může ucpat marasem je sítko na sacím koši čerpadla-ale to by pak klesl tlak oleje a mělo by svítit mazání.mám sice pocit,že staré modely R1 neměly snímač tlaku oleje,ale model 09 by ho už snad mít měl.
takže každopádně důkladně zkontroluj olejové čerpadlo,přepouštěcí ventil a pod. ať to nemáš po pár kilometrech zase modré-to by bylo na mašli.
Díky za postřehy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zadřená klika na čtvrtém válci
samosebou k překopání
Naposledy editováno 11.05.2012 09:02:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zadřená klika na čtvrtém válci
Každopádně dík za pomoc
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zadřená klika na čtvrtém válci
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zadřená klika na čtvrtém válci
Přepouštěcí ventil je zařízení jednoduché a spolehlivé až do okamžiku, kdy se vlivem opotřebení pouzdra a nečistot v oleji píst v pouzdru zasekne a zůstane otevřený. Pak přestane tlak oleje regulovat a motor se zadře. Nejčastěji se nejdříve zadřou ojniční ložiska.
Proč a kdy k tomuto jevu dochází?
Jak již bylo řečeno, píst přepouštěcího ventilu se po celou dobu běhu motoru pohybuje a v závislosti na okamžitém průtoku oleje reguluje jeho tlak. I když je píst přepouštěcího ventilu protékajícím olejem dobře mazán, v okolí regulační hrany dochází k erozi materiálu a vůle pístu v pouzdru se v okolí regulační hrany zvětšuje. Čističe oleje zachycují nečistoty větší než zhruba 10mm, menší nečistoty čističem procházejí a společně s olejem pronikají do mazacích míst. Mechanickou erozí napadená místa kolem regulační hrany přepouštěcího ventilu jsou právě takovým místem, kde vkládací vůle pístu v pouzdru dosahuje velikosti kolem 10mm ( 0,01 mm) a větší a vytváří vhodné podmínky pro shromažďování tvrdých nečistot. Je jen otázkou času, kdy se pozvednutý píst přepouštěcího ventilu po snížení otáček motoru nevrátí do svého sedla a veškerý čerpadlem dodávaný olej proteče otevřeným přepouštěcím ventilem. V této situaci přestává být motor mazána rychle se zadře. Abychom zabránili zadření klikového mechanizmu z uvedené příčiny, je nezbytné:
a) v předepsaném intervalu měnit olej i čistič
b) vyměnit píst a pouzdro přepouštěcího ventilu u všech motorů, které mají naběháno více než 70 tisíc km a v motorech o jejichž počtu najetých kilometrů nic nevíme.
Pokud nepohyblivost pístu přepouštěcího ventilu přehlédneme a zadřený motor opravíme, můžeme si být jisti, že se závada zopakuje okamžitě poté, co „opravený“ motor znovu uvedeme do chodu.
Uvedený jev se týká všech vozidlových motorů, a to jak benzínových tak i naftových. U motocyklových motorů, které pracují ve velkém otáčkovém rozsahu, se však projevuje už při nižším počtu ujetých kilometrů.
2 reakcí na tento příspěvek zadřená klika na čtvrtém válci
Jo a ten článek je odkud cos sem zkopíroval? Nevím co si mám představit pod tím přepouštěcím ventilem o kterém tam mluví.
1 reakcí na tento příspěvek zadřená klika na čtvrtém válci
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zadřená klika na čtvrtém válci
to je velký masakr,tady mně nějaké velké iluze o opravě opouštějí...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 17, 18] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... | Ariete | 528 | Dnes v 11:40 Ozzy_ |
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1172, 1173] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... | Ozzy_ | 35171 | Dnes v 10:51 LukynO17 |
Ventilové vůle Yamaha R1 2005 Yamaha YZF-R1 | Richard65 | 3 | 13.4.2024 v 20:57 Richard65 |
Příliš vysoký tlak v pneu [1, 2] Yamaha YZF-R1 | tomassek.32 | 45 | 19.3.2024 v 23:35 tomasNJ |
Hlava motoru R1 Yamaha YZF-R1 | Valdy25 | 22 | 1.3.2024 v 14:44 assassin |