globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: zadřená klika na čtvrtém válci
9.5.2012 v 20:58
Zadřela se mi klika na 4. válci asi vinou ucpaného kanálku, když se předtím po pádu prodřelo víko alternátoru a zřejmě se tím dostaly do motoru nečistoty, které ucpaly přívod oleje na kliku.

Máte někdo podobnou zkušenost?
Opravovali jste to někdo?
Nebo je lepší rovnou výměna celého motoru?
Předchozí
1 2
Následující

zadřená klika na čtvrtém válci

9.5.2012 v 21:06 | Nahoru | #1
nic

Naposledy editováno 09.05.2012 21:08:05

zadřená klika na čtvrtém válci

9.5.2012 v 21:07 | Nahoru | #2
pokud je chycená klika, je nesmysl to opravovat...

1 reakcí na tento příspěvek zadřená klika na čtvrtém válci

9.5.2012 v 21:27 | Nahoru | #3
Opravit do de, ale není zaručené na 100% že to vydrží. A finančně a hlavně časově je to docela zátěž, viz např. zde .
Vzhledem k tomu že R1ček je plná pr.. tak bude asi jednodušší vyměnit celý motor.

zadřená klika na čtvrtém válci

9.5.2012 v 21:52 | Nahoru | #4
taky bych volil motor kdyz na 2009 se bude blbe asi shanet a ten motor bude dost drahej spis bych se poptal kolik vyjde oprava

Naposledy editováno 09.05.2012 22:03:04

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zadřená klika na čtvrtém válci

10.5.2012 v 01:41 | Nahoru | #5
mischa638> No právě že bohužel mám 2009 a těch je málo.
Motor je ještě v rámu, takže nevím co ostatní válce, ale klika je u 4.ojnice modrá a to je prý vpr.., takže nová klika-17600kč+ ojnice2800kč+šálky cca200kč a to jsem napsal jen na jeden válec. Kdyby byla v tahu jen jedna ojnice s klikou, tak bych do opravy i možná šel, ale jestli se přidřelo i něco jiného,což předpokládám, tak nový motor by se mi asi hodil co?

zadřená klika na čtvrtém válci

10.5.2012 v 04:08 | Nahoru | #6
Jestli je to jenom přidřený bez ohnutí kliky tak renovuje třeba Akcentaservis Tábor Tel:605299896.A ceny celkem dobrý,plus sou schopný sehnat i ložiska a šáli.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zadřená klika na čtvrtém válci

10.5.2012 v 08:38 | Nahoru | #7
taggy> Těch 17600Kč to stojí na R1 jako celá klika? To by bylo hodně levné, když na mou 20let starou potvoru stojí přes 30kKč No a píšeš že je motor ještě v rámu, tak jak víš že je klika u 4. ojnice modrá? Tak to rozdělěj a uvidíš, budeš hned vedět jak na tom motor je

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zadřená klika na čtvrtém válci

10.5.2012 v 11:57 | Nahoru | #8
mischa638> Jo na Partsdepot ji maj za 17600Kč A když jsem vydělal komplet spojku, tak je krásně vidět na spodní oko čtvrté ojnoce s klikou a trošičku na třetí. No a to 4.oko i klika je modré a 3. je šeděstříbrné
No a právě jestli mám rozdělávat ten motor, nebo je to zbytečný a rovnou sehnat druhej motor

(reakce na) zadřená klika na čtvrtém válci

10.5.2012 v 12:48 | Nahoru | #9
taggy> za tu cenu kup novou kliku a to kolem mas zase zanovni motor.

2 reakcí na tento příspěvek zadřená klika na čtvrtém válci

10.5.2012 v 13:00 | Nahoru | #10
Jestli ta klika stojí opravdu nová 17600Kč tak bych to asi rozdělal a dal novou kliku jak píše zxr.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zadřená klika na čtvrtém válci

10.5.2012 v 13:49 | Nahoru | #11
mischa638> Kolik přibližně může stát motor z druhý ruky?
Jenže to určitě nebude jen klika. taky ojnice(snad jen jedna), šálky, těsnění pod hlavou+pod válcem, možná to schytala i vyvaž.hřídel.... když to zhruba sčotnu, dostanu se na nějakých 35tis Kč s tím, že si to opravím sám

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zadřená klika na čtvrtém válci

10.5.2012 v 13:55 | Nahoru | #12
mischa638> Ještě bych měl takový dotaz. Na parts depot prodávají 4 druhy šálků na kliku i na do ojnice(jsou barevně označeny). To asi dle toho jestli je klika origo, nebo broušená že?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zadřená klika na čtvrtém válci

10.5.2012 v 17:40 | Nahoru | #13
taggy> Ani tak ne, jestli je klika origo nebo broušená, ale spíš de o to že když se vyrábí nová klika, tak nejsou schopni ji vždy udělat uplně přesně. Vždycky bude nějaký čep třeba o nějakou tisícinu větší či menší, to samé uložení v bloku motoru pro kliku či ojniční oka a podle toho pak volíš ložiska(šáli) aby byla zachovaná vůle pro olejový film. No a právě abys poznal jaký rozměr čepů na klice je, či průměr děr v ojničních či kartrech pro uložení kliky, tak bývají na klice, ojnicích a bloku motoru vyraženy, nakresleny, nebo odlity značky podle kterých vybereš v tabulce(která je v servisním manuálu) správnou barvu(tudíž rozměr) ložiska které na daný čep patří.

(reakce na) zadřená klika na čtvrtém válci

10.5.2012 v 19:08 | Nahoru | #14
mischa638> Jo jo. našel jsem to v manualu.
Vidím to tak, že motor komlet vůbec nějakej bude problém sehnat, takže se asi pustím do repase.
Zítra vyfotím co půjde než sundám motor a v neděli to sem dyžtak hodím
S průběhem práce budu informovat a možná bych se i ozval s nějakou prozbou o radu když si nebudu vědět rady.
Jinak díky všem za rady a za názory
Kdyby někoho něco napadlo nebo o něčem zajímavým věděl, napište sem. Dík

2 reakcí na tento příspěvek zadřená klika na čtvrtém válci

10.5.2012 v 21:07 | Nahoru | #15
asi bych šel do opravy...,motor na 09 bude paleta jako prase a stejně je to zajíc v pytli.klika za 17 tis je za pusu.

...jen jedna věc mi nehraje-nějak nechápu,jak by se mohl ucpat kanál-olej z olejového čerpadla fičí rovnou do olejového filtru-až pak do kliky..

jediné,co se může ucpat marasem je sítko na sacím koši čerpadla-ale to by pak klesl tlak oleje a mělo by svítit mazání.mám sice pocit,že staré modely R1 neměly snímač tlaku oleje,ale model 09 by ho už snad mít měl.
takže každopádně důkladně zkontroluj olejové čerpadlo,přepouštěcí ventil a pod. ať to nemáš po pár kilometrech zase modré-to by bylo na mašli.

(reakce na) zadřená klika na čtvrtém válci

10.5.2012 v 22:03 | Nahoru | #16
Dolph-cz> Ve vaně je marast s rozesračkovaný kompozice, takže určitě klika (možná bude foto) a sací koš byl zanešen, ale zdá se mi to sítko docela řídký a kontrolka mazání funguje a určitě nesvítila-kontrolovali jsme to hned po té nešťastné události.
Díky za postřehy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zadřená klika na čtvrtém válci

11.5.2012 v 08:56 | Nahoru | #17
taggy> http://www.ebay.de/...;hash=item519e33c14c
samosebou k překopání

Naposledy editováno 11.05.2012 09:02:58

zadřená klika na čtvrtém válci

11.5.2012 v 08:57 | Nahoru | #18
skoro bych tvrdil, ze je ta klika po padu ohnuta...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zadřená klika na čtvrtém válci

11.5.2012 v 09:19 | Nahoru | #19
XJelen> To riziko tu je jak říká WenCa. On je ten čep kliky na pravé straně menší než u altíku aten motor dostal asi pěknou pecku, když popraskal až u rozvoďáku
Každopádně dík za pomoc

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zadřená klika na čtvrtém válci

11.5.2012 v 12:31 | Nahoru | #20
taggy> ohnuta klika uz se tu resila u jineho stroje take po padu na bok ze je na to nachylnej..ale kecal bych co to bylo za moto.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zadřená klika na čtvrtém válci

13.5.2012 v 12:37 | Nahoru | #21
z-x-r> Včera jsem motor rozdělal a možná že opravdu dostala klika ránu a proto se zadřela.
No nevím co vy na to?





zadřená klika na čtvrtém válci

13.5.2012 v 12:53 | Nahoru | #22
Docela dobrý článek:

Přepouštěcí ventil je zařízení jednoduché a spolehlivé až do okamžiku, kdy se vlivem opotřebení pouzdra a nečistot v oleji píst v pouzdru zasekne a zůstane otevřený. Pak přestane tlak oleje regulovat a motor se zadře. Nejčastěji se nejdříve zadřou ojniční ložiska.

Proč a kdy k tomuto jevu dochází?

Jak již bylo řečeno, píst přepouštěcího ventilu se po celou dobu běhu motoru pohybuje a v závislosti na okamžitém průtoku oleje reguluje jeho tlak. I když je píst přepouštěcího ventilu protékajícím olejem dobře mazán, v okolí regulační hrany dochází k erozi materiálu a vůle pístu v pouzdru se v okolí regulační hrany zvětšuje. Čističe oleje zachycují nečistoty větší než zhruba 10mm, menší nečistoty čističem procházejí a společně s olejem pronikají do mazacích míst. Mechanickou erozí napadená místa kolem regulační hrany přepouštěcího ventilu jsou právě takovým místem, kde vkládací vůle pístu v pouzdru dosahuje velikosti kolem 10mm ( 0,01 mm) a větší a vytváří vhodné podmínky pro shromažďování tvrdých nečistot. Je jen otázkou času, kdy se pozvednutý píst přepouštěcího ventilu po snížení otáček motoru nevrátí do svého sedla a veškerý čerpadlem dodávaný olej proteče otevřeným přepouštěcím ventilem. V této situaci přestává být motor mazána rychle se zadře. Abychom zabránili zadření klikového mechanizmu z uvedené příčiny, je nezbytné:

a) v předepsaném intervalu měnit olej i čistič

b) vyměnit píst a pouzdro přepouštěcího ventilu u všech motorů, které mají naběháno více než 70 tisíc km a v motorech o jejichž počtu najetých kilometrů nic nevíme.

Pokud nepohyblivost pístu přepouštěcího ventilu přehlédneme a zadřený motor opravíme, můžeme si být jisti, že se závada zopakuje okamžitě poté, co „opravený“ motor znovu uvedeme do chodu.

Uvedený jev se týká všech vozidlových motorů, a to jak benzínových tak i naftových. U motocyklových motorů, které pracují ve velkém otáčkovém rozsahu, se však projevuje už při nižším počtu ujetých kilometrů.

2 reakcí na tento příspěvek zadřená klika na čtvrtém válci

13.5.2012 v 13:03 | Nahoru | #23
Pokud mě zrak nešálí, jak je to zadřené na 3 ojnicích? Jestli je klika ohnutá, to těžko říct, to by sis ji musel změřit.
Jo a ten článek je odkud cos sem zkopíroval? Nevím co si mám představit pod tím přepouštěcím ventilem o kterém tam mluví.

(reakce na) zadřená klika na čtvrtém válci

13.5.2012 v 13:11 | Nahoru | #24

(reakce na) zadřená klika na čtvrtém válci

13.5.2012 v 13:17 | Nahoru | #25
taggy> clanek zajimavej. Ale ty spony ve vane jeste lepsi...to muselo bolet.

(reakce na) zadřená klika na čtvrtém válci

13.5.2012 v 13:20 | Nahoru | #26
mischa638> ventil je přišroubovanej na bloku hned vedle olej čerpadla (pozice 3) aspoň na R1

zadřená klika na čtvrtém válci

13.5.2012 v 13:26 | Nahoru | #27
No s tim ventilem to nebude zase tak vycucane...Uz tu bylo par pripadu co jim nedostatecne tlacilo cerpadlo a nebo jinak blblo.

1 reakcí na tento příspěvek zadřená klika na čtvrtém válci

13.5.2012 v 13:40 | Nahoru | #28
Á tak už vím co má autor článku na mysli. Tím přepouštěcím ventilem myslí přetlakový ventil. Nevím teda jak u R1 a ale u kawy co mám je to jen prach obyčejná kulička s pružinkou v kanálku, zajištěná segrovkou a v tom bych nějakou zásadní chybu neviděl jak píše z-x-r. To spíš rači fakt zkontroluj čerpadlo v jakém je stavu.

(reakce na) zadřená klika na čtvrtém válci

13.5.2012 v 13:49 | Nahoru | #29
mischa638> ta kulicka se ted resila u sracu VW a jejich tsi pisou v autotipu.Ze ma bejt spesl kalena a oni tam dali osranou a nedrzi tlak.Preste cele sracka.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zadřená klika na čtvrtém válci

13.5.2012 v 14:58 | Nahoru | #30
taggy> tak to je v hajzlu ta klika a ojky dostaly těžce na prdel,je tady i riziko,že se načlo i uložení vačky,taky písty si užily mazání roztřikem oleje se šponama.. to nemluvím o převodovce a pod..,ve vaně je fakt smetiště

to je velký masakr,tady mně nějaké velké iluze o opravě opouštějí...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 17, 18] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 528 Dnes v 11:40 Ozzy_
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1172, 1173] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35171 Dnes v 10:51 LukynO17
Ventilové vůle Yamaha R1 2005 Yamaha YZF-R1 Richard65 3 13.4.2024 v 20:57 Richard65
Příliš vysoký tlak v pneu [1, 2] Yamaha YZF-R1 tomassek.32 45 19.3.2024 v 23:35 tomasNJ
Hlava motoru R1 Yamaha YZF-R1 Valdy25 22 1.3.2024 v 14:44 assassin


TOPlist