bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pérák 250/350
4.5.2012 v 18:23
Zdravím příznivce těchno krásných strojů. Plánuju si péráka sestavit a zajímaly by mne jízdní vlastnosti těchto dvou motorů. Tah odspodu, akcelerace, jízda do kopců, podřazování, max rychlost atd... jak velké jsou tyto rozdíly? Ptám se tak trochu pitomě, vím...:D

Potom mne zajímá, zda-li se 350 dělali typy Janeček, zbrojovka stejně jako 250. NEbo pouze nejnovější typ s kolečkem na nádrži a starší Ogar.

Děkuji za informace.

Pérák 250/350

4.5.2012 v 18:35 | Nahoru | #1
Na Jawě 250 pérák jezdím od roku 1982, tedy 30 let. Je to neúnavný stroj. Není poruchový, jede poměrně stejnoměrně , čtyřka zdolá všechna menší převýšení, trojka se řadí až při opravdovém stoupání. Pro mně je to i pohodlný stroj, ale to záleží i na postavě. Max. rychlost? Já jezdím tak 70-80 km/h. , při vyšší rychlosti jsou cítit vibrace, ale 95 by jel.Víc ne, aspon ten můj pérák. Na pérákovi jsem najezdil myslím dost přes 100 tisíc kilometrů, takže toto jsou moje zkušenosti.

1 reakcí na tento příspěvek Pérák 250/350

4.5.2012 v 19:41 | Nahoru | #2
Chlapi neporadíte mi prosím někdo, jak vyndat zadní osu kola u péráka 250/11. Stál 20 let pod okapem a nepomáhá nic. Nastříkal jsem to konkorem i odrezovačem, nechal stát asi týden. Zkoušel jsem, jestli nepovolí kladivem i palicí přes kus dřeva a pořád nic. Je to zarezlé opravdu fest. Předem děkuji za odpověď

Pérák 250/350

4.5.2012 v 20:19 | Nahoru | #3
asi se ti to bude zdát divné,ale mne pomáhá obyč voda. šupni to na 2 dny do vody a pak uvidíš

Pérák 250/350

4.5.2012 v 20:44 | Nahoru | #4
hmm tak to jsem ještě neslyšel. Jinak to můžu maximálně polít, což asi moc nepomůže. Nemám žádnou nádobu(třeba starou vanu), do které bych zadní část motorky dal..

Pérák 250/350

4.5.2012 v 21:30 | Nahoru | #5
Bude to chycený v ložiskách kola. Odrezit (kola, petrolej, konkor apod.) ohřát a zvýšit násilí. Dřevo je na nic, tlumí to rázy. Chce to mosaz nebo bronz. Víc možností mi nenapadá.

(reakce na) Pérák 250/350

4.5.2012 v 21:38 | Nahoru | #6
Hans22> hele zkus jeste cervenou brzdovku, a nebo nahrat autogenem ale aby se tam neco neponicilo, bude to zarezli v tech zeleznych pouzderch, a osa je taky zelezna tak je to docela orisek, nebo ti nezbejva jen rozbrus a osa se necha koupit nova.

Pérák 250/350

4.5.2012 v 22:47 | Nahoru | #7
Tak brzdovku už jsem na to taky lil, ale to nahřátí jsem nezkoušel, bohužel mám jen horkovzdušnou pistoli, tak to zkusím s tím. Jinak to prostě musí ven, rozbrus nepřipadá k úvahu.

Pérák 250/350

4.5.2012 v 23:50 | Nahoru | #8
Milan1963:Moc diky za ochotu. :)

Hans22: Proč ci nevytvoříš vlastní diskusi? Je to těžké? Zabíjíš mi moje téma.

Je tu ještě nějaký vlastník 350ky? :)

Pérák 250/350

5.5.2012 v 10:38 | Nahoru | #9
Mam 250 i 350. U 350 se mi líbí ten zvuk a vzhled krásnýho motoru. Ale jinak je podle mě lepší 250

Pérák 250/350

5.5.2012 v 22:28 | Nahoru | #10
Jinak souhlas. Já bych taky volil 250. 350 sice jede líp, vypadá líp, ale na jízdní požitek je mi bližší 250. Táhne krásně odspodu a pěkně si bublá.

1 reakcí na tento příspěvek Pérák 250/350

7.5.2012 v 12:05 | Nahoru | #11
Díky chlapi. Ještě by mě zajímalo zda-li jde bez jakýchkoliv úprav napasovat válec s hlavou z 353 kývačky. Jde mi o to že bych měl péráka spíše na cestování než-li na výstavu, tak aby trochu jel. Samozřejmě by mi srdce nedovolilo jakkoliv motorku prznit. Původní válec bych si uschoval na jiný časy. :)

(reakce na) Pérák 250/350

7.5.2012 v 18:48 | Nahoru | #12

Race-x píše: Díky chlapi. Ještě by mě zajímalo zda-li jde bez jakýchkoliv úprav napasovat válec s hlavou z 353 kývačky. Jde mi o to že bych měl péráka spíše na cestování než-li na výstavu, tak aby trochu jel. Samozřejmě by mi srdce nedovolilo jakkoliv motorku prznit. Původní válec bych si uschoval na jiný časy. :)


Meli by tam bejt akorat jiny svorniky,tak bud by jsi musel prevrtat tu novou hlavu ale ted nevim aby nebyli kratky taky aby jsi tam nemusel dat delsi.

1 reakcí na tento příspěvek Pérák 250/350

24.5.2012 v 23:22 | Nahoru | #13
Díky za info. Když porovnáte 9Koňového peraka a 12k kývačku. Jáké jsou v tom rozdíly?(krom výkonu) Který motor táhne lépe odspodu a prostě působí lépe? Má smysl ty válce přendavat?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pérák 250/350

15.6.2012 v 19:10 | Nahoru | #14
Race-x> V porovnání jednoznačně vítězí pérák. Ani ne silou, ale pružností.

(reakce na) Pérák 250/350

21.8.2012 v 20:22 | Nahoru | #15
Souhlasím Pérák 250 "pružnějši" ,nízké otáčky,velká koprese a ten jednoválec si to přebere,trochu pocit čtyřtaktního endura,rozeta 47 zubů malá 15
Oproti tomu třipade 3/5 bud origo typ 12,18/nebo 354 v péráckém rámu jde jak pila,protože Pérák je lehčí než kývačka-panelka a v kombinaci z Vape a zad.rozetou 44 zůbu ,už se dá i občas předjíždět a odpich od semeforů apod.
Pozor hlavy u 350 jen tak přehazovat nejdou, např.rozdíly jsou mezi 354/04 354/1, typ 12 a 18 velikostí také tvarem žeber, jinak probrané-kompresní poměry,spalovací prostory atd.Takže se to rapidně zhorší,nemá to spodek atd,např. první 354 ze spodním žebrem podél ala Pérak.Rozteče svorníků, myslím že jsou stejné ,hlavy péraka 12 a 18 jsou do trojuhelníku kdežto kejvačky mají kuláté dosedací plochy na válec...
Typy 350 byly /asi/jen Ogar-holubí šed,pak typ 18 bud lidová stříbřenková verze,vojenské a chromované verze /i kola atd/.Nadrže -myslím že byly jen z kroužkem pod logem,zbrojovka vyráběla jen 250..
No a co na závěr...zkusím tam dát Kalifa nebo NSU Sportmax

Naposledy editováno 22.08.2012 00:06:38

1 reakcí na tento příspěvek Pérák 250/350

25.8.2012 v 09:24 | Nahoru | #16
Dotaz, neměnil někdo z vás pouzdra přední vidlice,nevim jestli je tam mam něčim nalepit nebo drži jen nalisováním. Díky za odpovědi

(reakce na) Pérák 250/350

30.8.2012 v 17:24 | Nahoru | #17
pepek47> Mněnil...máš někoho kdo dělá na soustruhu?Nech si vytočit přesnej narážecí- vyrážecí trn na vnejší průměr futra s osazením na vnitřní průměr poůzdra..
Pak bych doporučil,mikrometrem změřit trubky,protože asi nebudou mít míru tvých trubek-- /např.nové pertinax.poůzdra z internet.obchodu/ protože...každé trubky-šavle budou jinak vyběhané takže doporučuji nechat si vytočit individuální pouzdra na tvé vidle...
nebo dát trubky na tvrdochrom.
Práce soustružníka cca 350-500kč na hod.+ materiál..
Nebo silonová poůzdra ala Fichtl,ale ty se mohou zadírat,pertinax je lepší-samomazný.
Všechny vidle jsou většinou za ta léta K.O,protože nebyly nové prachovky,lidi to nemazali,zůstávala tam voda,písek a všechno se vydřelo,výžralo..
Ješte k k vidlici,vyraž horní pokličku,s dírou pro uchycení šneku pružiny,po výměně futer,bud dát nové nebo přibodouj ty staré.

PS....možná ale už existuje nějaké forum o vidlicích ala Pařez-Pérák atd.

1 reakcí na tento příspěvek Pérák 250/350

30.8.2012 v 20:37 | Nahoru | #18
FJ- 1948,

Pérák 250/350

30.8.2012 v 21:37 | Nahoru | #19
lustr- díky za odpověd něco s tim zkusim udělat pouzdra mam nove pertinaxove ty stare jsem pracně vytahnul udělal jsem si na to takovy připravek a stim nalisovanim to nějak pořešim

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pérák 250/350

12.9.2012 v 20:29 | Nahoru | #20
bimbo750> Pěknej Janeček,trocha tam neseděj ty pneumatiky,filc pod víčkem ,ty brašny vypadají jak dámský kabelky,trochu divně ohlá start páka,šla do kaslíku na baterku?Ale jinak pěkná Jawa,spousta práce a starostí s chromem...možná příjde na stejné peníze renovovat tohle---------

http://www.classicmo...r_model_vh_500cc.jpg

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pérák 250/350

12.9.2012 v 22:33 | Nahoru | #21
Realp> ááááááá... pán je odborník

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pérák 250/350

12.9.2012 v 23:10 | Nahoru | #22

laďa prášil píše: Realp> ááááááá... pán je odborník

To nemá cenu ,ani reagovat.......

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pérák 250/350

12.9.2012 v 23:22 | Nahoru | #23
bimbo750> A přesto reaguješ,Vím že každej je hrdej na svou mašinu,nemyslím to zle je fak pěkně udělaná,plácat po ramenou se nebudeme,trocha sem si chtěl rejpnout a ...rozhodně bych tady nerad používal sprostý slova jako střelec ze Štemberka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pérák 250/350

13.9.2012 v 00:13 | Nahoru | #24
Realp> jsem citlivý člověk a mouše bych neublížil, tak jakýpak sprostý? Mitasky s téměř dobovým vzorkem bys asi vyměnil za co, když chceš mít novou slušnou gumu?

(reakce na) Pérák 250/350

13.9.2012 v 01:50 | Nahoru | #25
laďa prášil> O.K tak ty Mitasky H-01 bych vyměnil za Mitasky H-02,nebo jsou pěkný Metzeler Block C,ale nápis nezvýraznil bíle

http://www.moto-pneu...-Mitas-H-02-evh.html
Původně debata zněla Pérák 250/350,co a jak..tak škoda že to znárodnily a byli jsme jak Ruská kolonie atd.


Naposledy editováno 14.09.2012 12:55:44

1 reakcí na tento příspěvek Pérák 250/350

14.9.2012 v 06:48 | Nahoru | #26

Přidávám foto mého péráčka. Sice jsem tenkrát více ujel na leštění, ale před těmi sedmi lety se mi to tak líbilo...

(reakce na) Pérák 250/350

12.10.2012 v 22:47 | Nahoru | #27
MartinED250> Krásný pérák. Jen se trochu divím, že 99 % renovátorů dává do chromu i kola, přitom toto měly pokud vím pouze vývozní péráky, na domácí trh šly až na výjimky s koly ve stříbrné barvě. Neber to ale jako chybu, jen faktickou poznámku.

Pérák 250/350

12.10.2012 v 23:02 | Nahoru | #28
Nadhernej péráček a taky určo naročná renovace.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jak zjistit majitele vozidla [1, 2] Jawa 250 Pérák, Piaggio Ape Van Kyselizeli 36 8.4.2024 v 07:05 prcek123
Ceny Jawa [1 ... 10, 11] Jawa 250 Pérák tatrula 314 4.4.2024 v 14:35 Dolin
2023 - Nová Jawa 650 a 800 [1 ... 8, 9] Jawa 250 Pérák, Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 ... Dolin 265 23.3.2024 v 16:31 Drakl
Indentifikace dílů Jawa 250 Pérák xbsalo 12 20.2.2024 v 22:02 Dolin
Uložto skončilo, co s tím [1, 2] Jawa 250 Pérák Borntobewild 45 22.12.2023 v 00:57 strecmen


TOPlist