globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vysoká teplota oleje
28.4.2012 v 21:29
Zdravím všechny motorkáře a chtěl bych požádat o radu. Dnes se mi nejdříve ráno, kdy bylo nějakých 12 stupňů a potom v těch vedrech stalo, že mi na mém Roadlineru XV 1900 teplota oleje při jízdě okolo 110 km/h po dálnici vyskočila až na nějakých cca 125 stupňů a motorka nedržela volnoběh. Když jsem sjel dálnice a zastavoval jsem před křižovatkou tak při vymáčknutí spojky šly otáčky na nulu a motor zhasl. Teplota se i při jízdě po okreskách držela pořád na stejné výši. Zkoušel jsem vymáčknout spojku i během jízdy a motor ihned zhasl. Při startování ihned naskočil a motorka jela dále se stejnou teplotou. Zkusil jsem i zastavit, motor zhasl, tak jsem chvíli počkal a po nastartování šel volnoběh normálně, teplota mírně klesla na nějakých cca 110 stupňů. Motorka má malý olejový chladič. Nemá někdo podobnou zkušenost a netuší co se mohlo stát? Myslím si, že zhasínání způsobuje čidlo přehřátí, které při určité teplotě motor vypne. Proč, ale šla teplota tak vysoko nahoru a asi chladič nefungoval jak by měl opravdu netuším.
Děkuji předem za každou radu.

1 reakcí na tento příspěvek Vysoká teplota oleje

28.4.2012 v 21:32 | Nahoru | #1
Nejjednoduší je začít od elementárních věcí

1) Je tam dost oleje?
2) Je tam správný typ oleje? (viskozita a výkonostní třída)
3) Je chladič čistý?
4) Je při jízdě horký? (jestli se třeba někde něco neucpalo - velmi nepravděpodobné)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vysoká teplota oleje

29.4.2012 v 09:12 | Nahoru | #2
Oleje tam je dost, je tam ten správný: Yamalube 4 S 20W50, chladič je čistý a je horký. Chladič je částečně zakrytý držákem padacího rámu, ale je tam mezera asi 3 cm, tak nevím jestli to může mít vliv. Motorku jezdím třetím rokem ve stejné upravě a ještě se mi to nestalo ani když jsem popojížděl v kolonách v létě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vysoká teplota oleje

29.4.2012 v 15:53 | Nahoru | #3
Marvin24> Ahoj, zeptal bych se tě na to stejný co Johny Servis. Opravdu tam je oleje dost? Vůbec se mi nelíbí, že ti to vždy po vymačknutí spojky zdechlo. Fakt ty lamely na chladiči jsou čisté? Neumýval jsi ten chladič wapkou?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vysoká teplota oleje

29.4.2012 v 18:19 | Nahoru | #4
eda> jak casto menis olej

(reakce na) Vysoká teplota oleje

29.4.2012 v 20:27 | Nahoru | #5
Zatím díky moc za rady a názory. Oleje je tam opravdu dost, po vychladnutí jsem ho dnes ráno měřil a je dost řídký, takže asi včera dostal pořádně zabrat. Budu ho tedy měnit znovu i s filtrem, ale už tam nedám Yamalube 4S 20W50, ale vyzkouším Shell Advance VSX 15W50 polosyntetika. Motorku wapkou nemyji, upřednostňuji ruční mytí a lamely jsou čisté. Olej má najeto cca 2.000 km.

Vysoká teplota oleje

29.4.2012 v 21:36 | Nahoru | #6
Tvůj stroj neznám a nevím jaký je tam systém měření oleje ALE

1) pokud máš průhledové okénko, tak není co řešit - olej v okénku, množství OK
2) pokud měříš tyčkou, tak je potřeba si ujasnit, jestli se tyčka zašroubovává, nebo ne - třeba já ji u Horneta jenom nasadím - znám 2 lidi z mého okolí, kteří "měřili" olej zašroubováním a žili v přesvědčení že mají oleje dost a pak se hrozně divili, když jsem jim řekl, že "dřou na sucho"

Takže jeseš si jistý, že znáš přesný způsob měření oleje a opravdu je ho tam dost?

Jinak 20W50 bude spíš hustší, jestli píšeš, že byl řídký (a zvlášť za studena) - je to opravdu ten správný olej? - bohužel žijeme v době jaké žijeme a i oleje se dnes již padělají, takže pokud ho máš třeba z nějakého "levného" e-shopu, vůbec to nemusí být ten, co je udáván na obalu

P.S.
Zkus vyměnit olej, jak píšeš, ale osobně bych moc s viskozitou neexperimentoval - ono těch 20W má své opodstatnění, díky hustšímu oleji se dotěsňují pístní kroužky - pokud tam dáš řídkou sračku, nemusí to být ku prospěchu věci, tak opatrně!

Naposledy editováno 29.04.2012 21:40:27

(reakce na) Vysoká teplota oleje

30.4.2012 v 05:55 | Nahoru | #7
xv1900> Čus. U XJR výrobce doporučuje výměnu oleje každých 10tis km a filtr ( vložku ) ob jednu výměnu. Já ale měním tak po 6ti tis. a vždy měním i vložku. Oil dávám Castrol 10W - 40 Power 1 ( dřívější označení GPS ). Motor si jen chrochtá.

1 reakcí na tento příspěvek Vysoká teplota oleje

30.4.2012 v 07:39 | Nahoru | #8
Mě se tedy nezdá, že 125°C je na oleji moc, když mám za jízdy teplotu vody 83°C a jakmile vjedu do města tak i kolem 100°C-105°C, tudíž na oleji je o dost víc a v pohodě, tudíž na motoru chlazeném luftem a oilem je teplota oleje ještě o dost vyšší....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vysoká teplota oleje

30.4.2012 v 10:50 | Nahoru | #9
Kontrolu oleje mám tyčkou, která je ve víčku plnícího otvoru a šroubuje se. Já jsem olej měřil tak, že jsem víčko pouze nasadil bez šroubování a olej byl na měrce skoro na maximu. Jinak tam mám Yamalube 20W50, který jsem kupoval v Yamaze v Motofaktoru v Ostravě, tak tam snad žádna náhražka nebyla, ale kdo ví. V manuálu je psaný olej 20W40, ale ten se bohužel nevyrábí, je místo něj právě ten, který tam mám. Udajně se pod značkou Yamalube 20W50, prodává Motul 20W50. Myslíte si, že tím Shell 15W50 můžu tomu motoru uškodit?

Vysoká teplota oleje

30.4.2012 v 10:54 | Nahoru | #10
Zůstal bych rozhodně u 20W50, tak, jak doporučuje výrobce.Oleje tam dávám vždycky spíš k horní rysce, větší množství samozřejmě teplotě trošku pomůže.Ale jinak se na svým vzducháči taky klidně ke 120, 125°C dostanu...
Určitě začni výměnou včetně filtru - pokud se ti to doopravdy dříve nestávalo, tak bych se vsadil, že filtr bude přicpanej nějakou větší nečistotou a tudíž přes něj neproudí oleje dostatek.
Pokud by problém přetrval, asi ti nezbyde nic jinýho, než kontrola olejového vedení - zda je v oleji správný tlak a zda se dostává všude kam má.

(reakce na) Vysoká teplota oleje

3.5.2012 v 09:54 | Nahoru | #11
Marvin24> na vypousteni oleje jsou tam tri srouby vypoustis vsechny napln ma byt skoro 5 l v manualu je od vyrobce presne uveden postup mereni hladiny oleje-nastartovat motor zahrat na provozni teplotu nechat bezet na volnobeh asi 10 sekund vypnout pockat nekolik minut nez olej stece a potom teprve merit pri mereni se merka nesroubuje

Vysoká teplota oleje

3.5.2012 v 11:49 | Nahoru | #12
nemáš olejem zaflákanej vzduchovej filtr?

1 reakcí na tento příspěvek Vysoká teplota oleje

7.5.2012 v 22:25 | Nahoru | #13
Aho jenom tak pro. Kdyby to čidlo vypinalo kvůli teplotě tak by ti to na přístrojovém LCD napsalo nějaký kód. A hlavně by jsi to hned natočil. Mám Midnighta a jednou se mi to stalo, když jsem to nechal v zimě bublat v garáži.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vysoká teplota oleje

8.5.2012 v 09:58 | Nahoru | #14
Takže olej je vyměněný i s filtrem, dal jsem tak ten Shell, jak jsem psal. Díval sem se do manuálu, který je tady na stránkách přímo na Roadliner r.v. 2006 a je tam možno dát oleje od 10W30 až do 20W50. Takže teď uvidím co se bude dít, zda-li to bude v pohodě jezdit a nebude se to přehřívat a vypínat. Jinak jak se ptal Makoni, tak na displeji se žádný kód poruchy neobjevil a ani se nerozsvítila oranžová kontrolka dignostiky. Když mi motor vypnul, tak šel ihned natočit a poté již volnoběh držel normálně i když teplota byla vysoká.

(reakce na) Vysoká teplota oleje

8.5.2012 v 11:48 | Nahoru | #15
Marvin24> Ahoj co se týče toho oleje tak mi to nedalo a podíval jsem se do manuálu co mám já na Midnighta. Jak co jsem dostal při koupi tak ten co jsem našel na netu (je uložený v mojem profilu) a je tam všude jenom jedna možná viskozita a to 20W40, ale v Yamaze tam lijou 20W-50 a nijak je to nesere.

1 reakcí na tento příspěvek Vysoká teplota oleje

8.5.2012 v 13:11 | Nahoru | #16
Já mám Roadlinera dovezeného z Kanady, r.v. 2006, a bohužel jsem žádný manuál k němu nedostal. Našel jsem jej ale právě tady: http://www.motorkar...ht-star.html#manualy , je to hned ten první od spodu, který tam dal Miira. Jinak co jsem zjišťoval, tak 20W40 se vůbec nedělá, místo něj je právě ten 20W50. Jinak Yamalube je Motul.

Naposledy editováno 08.05.2012 13:14:36

(reakce na) Vysoká teplota oleje

8.5.2012 v 15:08 | Nahoru | #17
Marvin24> takovou knížečku mám v češtině jenom asi pro starší model
tohle tam píšou

A co se týče toho oleje "Yamalube je Motul" víš který přesně to je ????

Vysoká teplota oleje

18.4.2015 v 15:45 | Nahoru | #18
Tak by mě zajímalo, jak tento příběh dopadl, protože momentálně řeším stejný problém, kdyz se motor zahřeje tak cca po 30 km při vymacknuti spojky sám chcípne. Olej je vyměněny, svíčky atd.

Vysoká teplota oleje

18.4.2015 v 19:13 | Nahoru | #19
Nemůže to mít něco společného s automatickým chcípnutím po určitém čase na volnoběh,jak je to psané v návodu.Třeba to zlobí a zdechá to i jinak - tak jak nemá

1 reakcí na tento příspěvek Vysoká teplota oleje

18.9.2015 v 16:55 | Nahoru | #20
Pánové docela mě strašíte když to čtu ...chci si jí také koupit cca za dva roky.
A jak to teda dopadlo Marvine?

(reakce na) Vysoká teplota oleje

20.10.2015 v 08:17 | Nahoru | #21

bubuolin píše: Pánové docela mě strašíte když to čtu ...chci si jí také koupit cca za dva roky.
A jak to teda dopadlo Marvine?

To by mě také docela zajímalo,jak to dopadlo.Mám mašinu a v poho,dávám 20W50 a i v největších pařákách a popojíždění ve městě v poho

1 reakcí na tento příspěvek Vysoká teplota oleje

4.11.2015 v 20:19 | Nahoru | #22
Asi záleží kus od kusu a nebo to je nějaká blbost!!! Ale když něco nakousnu tak to dokončím i pro ty druhé které maj stejný problém

(reakce na) Vysoká teplota oleje

12.11.2015 v 12:02 | Nahoru | #23

bubuolin píše: Asi záleží kus od kusu a nebo to je nějaká blbost!!! Ale když něco nakousnu tak to dokončím i pro ty druhé které maj stejný problém


Vysoká teplota oleje

30.1.2016 v 18:12 | Nahoru | #24
bubuolin ja myslím, že to nikdo nedopíše dokonce, protože je to věc, která se u těchto motorek stává a nikdo neví proč...ani v Yamaze. Někdo ti řekne olej, jiný zase nastavit šroubek pod nádrží do jiné polohy, kontrola volnoběžného ventilu a nakonec zjistíš, že vlastně už víš přesně kdy se ti to stane a dáváš si na to pozor a ONO SE TI TO PAK NESTANE. Řesšil jsem to i s nějakým německým klubem co jezdí pouze tyhle motorky a bohužel se to děje všude.Ale jestli se to někomu tady podařilo odstranit, tak budu rád za každý tip. Mě se to nejvíce stává, když jedu dlouho z kopce a brzdím motorem, když na konci nepřidám plyn, tak mi to zdechne. Vím to, tak že z kopce podržím spojku a už mi to nikdy nezdechne

Vysoká teplota oleje

31.1.2016 v 13:56 | Nahoru | #25
zdravim a skusim napsat co si myslim ja pokud je v motoru novy olej chladic je pruchodny tak muze vysokou teplotu zpusobovat spatny odvod vyfukovych spalin to v hodne pripadech zpusobuje vyfukova klapka pridira se nebo vubec nefunguje muze byt stale privrena a ucpava vyfuk skus zkontrolovat jak chodi po zapnuti klicku do polohy 1 ma servomotorek teto klapky zavrcet a klapku zavrit a znovu otevrit zkus ji zkontrolovat
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kryt pedálu brzdy Yamaha Midnightst... Yamaha XV 1900 Midnight Star EVADYS.K1400 0 24.3.2024 v 10:21 EVADYS.K1400
Plexi štít Xamaha Midnightstar 1900 Yamaha XV 1900 Midnight Star EVADYS.K1400 7 10.3.2024 v 18:30 spaceman74
Kožený navlek na nádrž Yamaha Midni... Yamaha XV 1900 Midnight Star EVADYS.K1400 4 7.1.2024 v 16:57 Růža1800
padací rám Yamaha Midnightstar 1900 Yamaha XV 1900 Midnight Star FrantišekSmolíček 2 3.1.2024 v 21:48 Rooks
Divne zvuky na 3 prevodovom stupni Yamaha XV 1900 Midnight Star Cybernetyk 24 28.9.2023 v 19:04 Pelilaci


TOPlist