globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: za tepla nestartuje
24.4.2012 v 19:56
Ahoj
Uz asi mesic resim problem s tim, ze po zahrati motorky nejde nastartovat.
Motorka byla na servisu na vymenu rozvodaku a spojkovyho lanka - nic co by se melo tykat startovani, ovsem po vyzvednuti ze servisu jsem dojel na pumpu, natankoval plnou a uz jsem to nenatocil...starter tocil motorem jak o zivot, ale bez uspechu. Po vychladnuti to caplo okamzite.
Vratil jsem to zpet do servisu, kde delali rozvody a bohuzel bez vysledku.

Bylo vsechno udelano a zjisteno:
- po roztlaceni chytne okamzite
- kontrola starteru (kompletni rozebrani a vycisteni)
- byly promereny veskery cidla, prepinace, zkontrolovany veskery kontakty a dosahujou hodnoty presne podle manualu
- vymenena baterka (ta stara uz to mela za sebou, ale vydrzela peknejch 9 let)
- nyni to dela, ze po zahrati starter toci motorem a NEKDY po verglovani plynem chytne
- puvodne to bylo jen po dotknuti se starteru, stejne tak to funguje za studena
- svicky jsou stare rok

Uz dosly napady, nenapada vas nekoho co s tim? Prosel jsem fora co jsem nasel tady, ale nenasel jsem nic co by me nejak posunulo.
Diky moc pokud by jste nekdo mel s timto zkusenost nebo napad co s tim.
Předchozí
1 2
Následující

za tepla nestartuje

24.4.2012 v 20:11 | Nahoru | #1
zajimave dela mi to same cb 1000r

1 reakcí na tento příspěvek za tepla nestartuje

24.4.2012 v 20:12 | Nahoru | #2
zajimave dela mi to same cb 1000r,resim to uz mesic,ale mam podezreni na starter

Naposledy editováno 24.04.2012 20:13:21

(reakce na) za tepla nestartuje

24.4.2012 v 20:18 | Nahoru | #3
volnas> Starter na H9 stoji 22 000Kc, takze byl rozebranej, zkontrolovanej, vsechno vycisteny.. prej je jak novej, ale dela to furt.

1 reakcí na tento příspěvek za tepla nestartuje

24.4.2012 v 20:51 | Nahoru | #4
Co cívky? Při použití startéru poklesne napětí a je slabá jiskra (píšeš že roztlačit jde)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) za tepla nestartuje

24.4.2012 v 20:54 | Nahoru | #5
cbr6set> Civky prej v pohode.. taky promereny. Je to divny, ze to je jen za tepla, staci pockat 5-10 minut a je to v pohode.

(reakce na) za tepla nestartuje

24.4.2012 v 20:58 | Nahoru | #6
Rondalus> jsou proměrené za tepla? Tepelná roztažnost je mrcha...

za tepla nestartuje

24.4.2012 v 23:31 | Nahoru | #7
Pokud starter točí stejně rychle jak při chladném, úspěšném startu, tak i při tom neúspěšném za tepla, tak bych jej nepodezíral. Klesnou otáčky, nebo se dokonce začne motor jen převalovat, když při startu přidáš plyn? Pak tam jde víc směsi a vyšší kompresi to neutočí, což může být baterkou, relátkem, kabelem i starterem. Takto se mi u Viraga starter až zastavoval, což bylo zřejmě baterkou, ale ty neúspěšné starty za tepla (také jsem musel čekat 5-10 minut po zhasnutí) byly nakonec způsobeny rozštelovanými ventily.

1 reakcí na tento příspěvek za tepla nestartuje

25.4.2012 v 07:44 | Nahoru | #8
J.M.K píše:
Takto se mi u Viraga starter až zastavoval, což bylo zřejmě baterkou, ale ty neúspěšné starty za tepla (také jsem musel čekat 5-10 minut po zhasnutí) byly nakonec způsobeny rozštelovanými ventily.

A o kolik byly rozhozeny ventilové vůle(sací,výfukové) oproti továrnímu nastavení??

Dík za odpověď S

za tepla nestartuje

25.4.2012 v 10:21 | Nahoru | #9
tak to bude směsí :) měl jsem to samý na starým gsxr :)

za tepla nestartuje

25.4.2012 v 11:13 | Nahoru | #10
mám s ZZR 600 stejný problém, ale vždy se mi nakonec podaří nastartovat. Slyšel jsem, že by pomohly svíčky s větší výhřevností, ale zatím nemám odzkoušeno.

za tepla nestartuje

25.4.2012 v 11:28 | Nahoru | #11
Zkusil bych směs, případně sytič, kdysi mi něco podobného dělalo auto. Za studena, když byl sytič otevřenej tak startování OK, ale za tepla se nedovřel a hrnul víc směsi a motor se "zadusil".

za tepla nestartuje

25.4.2012 v 11:44 | Nahoru | #12
Nejjednodušší bude vyměnit svíčky, klidně za nějaký levný, a uvidíš jestli se to nezlepší.
Taky mě napadá jestli je v pořádku časování, když se dělaly ty rozvody, nějakej vliv na startování to mít může. Motor jinak běhá jak má?
Jinak by mě zajímal důvod pro výměnu rozvoďáku, vydrží docela dost ...

za tepla nestartuje

25.4.2012 v 13:31 | Nahoru | #13
Proc nedelali svicky a smes, kdyz je to zavisle na teplote motoru?

(reakce na) za tepla nestartuje

25.4.2012 v 16:08 | Nahoru | #14
SOUSEDRH9> To už si bohužel nepamatuju, o kolik to přesně bylo rozhozené, nicméně po seštelování motor startoval perfektně za studena i za tepla. Soused mně také jednou tvrdil, že se motorka "nesmí roztlačovat, jelikož se rozštelují ventily". Přišlo mi to trochu divné, když jsou vačky hnané řetězy, které jen tak nepřeskočí a vůle se šteluje klasicky, šrouby na vahadlech.

2 reakcí na tento příspěvek za tepla nestartuje

25.4.2012 v 18:32 | Nahoru | #15
Tak jeste jsem tam a kontrolovali civky a ventilovy vule prej jsou ok, prej neni mozne aby se rozhodili pri vymene rozvodaku..
Proc jsem mel rozvodak? Motorka ma najeto 62 000km, tak preventivne :)
Muze to bejt smesi? Kdyz je to natoceny tak to slape jako hodinky, jedinej problem je se startovanim.

(reakce na) za tepla nestartuje

25.4.2012 v 18:43 | Nahoru | #16

Rondalus píše: Tak jeste jsem tam a kontrolovali civky a ventilovy vule prej jsou ok, prej neni mozne aby se rozhodili pri vymene rozvodaku..
Proc jsem mel rozvodak? Motorka ma najeto 62 000km, tak preventivne :)
Muze to bejt smesi? Kdyz je to natoceny tak to slape jako hodinky, jedinej problem je se startovanim.



Imho zbytecne brzo (pokud jsou km realne), sel bych spise po jeho napinaku. Smesi to bejt podle me muze, prvni chytnuti je vzdycky narocnejsi. A jak vypadaji svicky (zabarveni)? A jak vypadaji po pokusu o startovani za tepla?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) za tepla nestartuje

25.4.2012 v 21:24 | Nahoru | #17

Rondalus píše: Tak jeste jsem tam a kontrolovali civky a ventilovy vule prej jsou ok, prej neni mozne aby se rozhodili pri vymene rozvodaku..
Proc jsem mel rozvodak? Motorka ma najeto 62 000km, tak preventivne :)
Muze to bejt smesi? Kdyz je to natoceny tak to slape jako hodinky, jedinej problem je se startovanim.



ventilový vůle se nerozhoděj, ale mohli blbě nastavit časování (přeskočení o zub). V tom případě se ventily otevíraj jinak než maj a ve válci není dostatečnej tlak. Předpokládám že když je motorka studená tak tam stříkačka dává bohatší směs a zapálí se to, za tepla už ne.
Tuhle mojí hypotézu by měl potvrdit ještě nějakej mechanik, nejsem si tím jistej

Že je to směsí nevěřím, není důvod proč by se rozhodila, ale je pravda že v tom servisu jsem nebyl, jen vycházím z toho že dělali rozvody.

e: rozvoďák vydrží klidně 2x tolik, že je špatnej se pozná když má protažení mimo toleranci ale rozhodně se nepřetrhne, pro preventivní výměnu není důvod. Nevím proč tohle v servisech neříkaj

Naposledy editováno 25.04.2012 21:31:53

za tepla nestartuje

25.4.2012 v 22:26 | Nahoru | #18
Stev píše:
e: rozvoďák vydrží klidně 2x tolik, že je špatnej se pozná když má protažení mimo toleranci ale rozhodně se nepřetrhne, pro preventivní výměnu není důvod. Nevím proč tohle v servisech neříkaj

No protože na lidskejch nevědomostech se přece musí vydělávat nee, to je snad Logisch

Čus S

(reakce na) za tepla nestartuje

27.4.2012 v 10:40 | Nahoru | #19
Stev> Vcera jsem to zkousel... trosku jsem soudal, ze to tim bude, ale pak mi doslo, ze ne.
Svicky ve chvili, kdz je to teply tak nehodej jiskru (aspon co rikali) a to (pokud se nepletu) by toto nemelo mit vliv.
Jeste jsem zkousel startoval se syticem kerej H9 ma a je to porad stejny.

1 reakcí na tento příspěvek za tepla nestartuje

27.4.2012 v 13:10 | Nahoru | #20
Jeste jsem ted koukal a svicky tam nejsou rok, psal sem to blbe, ale rok a pul a maji za sebou 18 000km.. ma cenu je zkusit vymenit? Dik

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) za tepla nestartuje

27.4.2012 v 13:13 | Nahoru | #21

Rondalus píše: Jeste jsem ted koukal a svicky tam nejsou rok, psal sem to blbe, ale rok a pul a maji za sebou 18 000km.. ma cenu je zkusit vymenit? Dik



Rekl bych ze urcite, jakej je interval jejich vymeny?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) za tepla nestartuje

27.4.2012 v 14:59 | Nahoru | #22
SirIndy> Podle manualu po 12k km

(reakce na) za tepla nestartuje

27.4.2012 v 17:08 | Nahoru | #23

Rondalus píše: SirIndy> Podle manualu po 12k km



Tak co resis?

1 reakcí na tento příspěvek za tepla nestartuje

28.4.2012 v 20:06 | Nahoru | #24
tak novy svice a porad stejny...

(reakce na) za tepla nestartuje

28.4.2012 v 21:29 | Nahoru | #25
Podle mě domrvili časování některé z vaček (nebo obou dvou) - popíšu ti, jak je to u horneta 6tky - u devítky to bude snad +/- podobné, když tak mě někdo korigujte.

1. Vymontuješ svíčky (aby se s klikovkou snadněji otáčelo)
2. Sundáš kryt ventilů - je možné, že budeš muset kvůli tomu odmontovat ještě další drobnosti kolem, které tomu překáží (u mě třeba zapalovací cívky, nějaké ty hadice a regulátor dobíjení)
3. Odmontuješ víčko z krytu alternátoru (na pravé straně motoru)
4. Na klikové hřídeli je namontován zoubkovaný "palec", který ovládá snímač polohy klikového hřídele - na tom palci je ryska "T" - tu nastavíš přesně proti "rysce" (on je to spíš takový zoubek) na krytu alternátoru
5. Na sací vačce musí být ryska "IN" a přesně lícovat s hranou hlavy válců a být na vnější straně
6. Na výfukové vačce musí být ryska "EX" a také přesně lícovat s hranou hlavy válců a také být na opačné vnější straně

P.S.
>Předpokládám, že se do toho nebudeš pouštět sám, klidně to odvez do servisu a řekni mechanikovi, že chceš vidět jestli je časování přesně nastaveno, ať ti to ukáže
>Pokud tě to zajímá blíže, tak ti sem můžu i hodit obrázek jak to má přesně vypadat
>Při výměně rozvoďáku je nuté demontovat obě vačkové hřídele a to přináší při diletantském přístupu celou řadu problémů (možnost záměny vaček, možnost vadného nastavení časování a i možnost rozhození ventilových vůlí pokud si někdo "hrál" s hrníčky a podložkami na ventilech - třeba mechanik potřeboval do své motorky nebo pro známého nějaké ty podožky "zadarmo

1 reakcí na tento příspěvek za tepla nestartuje

28.4.2012 v 22:39 | Nahoru | #26
Ta sama motorka stejnej problem loni dvakrat byla to řídící jednotka z rozvodama to nemá nic společnýho nestartovalo by to ani studeny a motor by špatně šel

1 reakcí na tento příspěvek za tepla nestartuje

29.4.2012 v 10:00 | Nahoru | #27
RUDA:

Je ale zajímavé, že to začne dělat až po návštěvě "servisu" - stejnak si myslím, že servisy úplně běžně vykrádají auta i motorky - přehazujou díly apod.

Samozřejmě žádný mechanik to nepřizná, ale na druhou stranu je zvláštní, že pokud jste jeho kamarád, tak vám jakýkoliv díl vždycky sežene a obvykle výrazně levněji - odkud je asi bere???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) za tepla nestartuje

29.4.2012 v 10:08 | Nahoru | #28

Johny_Servis píše: RUDA:

Je ale zajímavé, že to začne dělat až po návštěvě "servisu" - stejnak si myslím, že servisy úplně běžně vykrádají auta i motorky - přehazujou díly apod.

Samozřejmě žádný mechanik to nepřizná, ale na druhou stranu je zvláštní, že pokud jste jeho kamarád, tak vám jakýkoliv díl vždycky sežene a obvykle výrazně levněji - odkud je asi bere???



To uz by byl ale dost extrem, vymenit mu ridici jednotku za vadnou...

(reakce na) za tepla nestartuje

29.4.2012 v 11:07 | Nahoru | #29

SirIndy píše: To uz by byl ale dost extrem, vymenit mu ridici jednotku za vadnou...



Bohužel, i takové věci se stávají, bratrovi řídící jednotku čmajzli a ještě mu do očí tvrdili, že tam žádná nebyla, že to přivezl bez ní, stavěla se okruhovka jenže z motorky co měl tu samou ten borec co ji stavěl a jeho kamarád taky a tomu právě v době co tam měl bratr motku ta řídící jednotka umřela A najednou mu moto šlapalo během dne bez problémů, podivné náhody, by jeden blil, od té doby jsem v tomhle paranoidní a důležité díly, když to jde do servisu kde ty lidi neznám, mám ty díly označeny, je to smutný, ale někteří lidé jsou svině...

(reakce na) za tepla nestartuje

29.4.2012 v 11:27 | Nahoru | #30
Johny_Servis> diky za info.. todle by stalo za to. Vyslovne jsem se ho na toto ptal, vymenu rozvodaku delal prej tak, ze rozpojil starej retez a nasadil na nej novej, provliknul to cely a pak starej odpojil a novej spojil... tim by se casovani nemelo rozhodit a jeste si to dole kontroloval.

RUDA> hm dik.. ridici jednotku nemam zase v planu menit jen tak, ale je pravda, ze me to uz napadlo. Idealni by bylo kdyby se mi nekde povedla pujcit a vyzkouset to s ni...

Co se tyce toho vymnenovani dilu tak to mi vrta v hlave uz od zacatku
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou kopit motorku Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 20 Dnes v 18:52 kuzmič
Hornet 900 klepání motoru Honda CB 900F Hornet erichd 8 15.4.2024 v 23:27 2stroke
Hornet 900 klepání motoru Honda CB 900F Hornet erichd 2 1.4.2024 v 22:04 Johny89
Zapojení ukazatele zařazení rychlos... Honda CB 900F Hornet Pospaa1 21 24.12.2023 v 09:56 Jirka7366
Baterie po X té [1, 2] Honda CB 900F Hornet VlaHa 49 9.6.2023 v 19:52 mermex


TOPlist